Mi (k) a Szentháromság három személyének attribútuma (i)?
már ha lehet értelmezni az isteni attribútumokat a Szentháromság esetén.
Nem igazán értek a témához.
Kedves Kérdésfelvető!
A három isteni személy - az Atya, a Fiú és a Szentlélek -tökéletesen egy jellemében, szándékában és minden munkájában. Az isteni tulajdonságokban és a hatalomban is egyenlőek. A három isteni személy tökéletes egysége már önmagában is hirdeti, hogy Isten a szeretet.
Az isteni tulajdonságok amit kérdezel pedig egyszerűek:
1. Örökkévalóság - az élet egyedüli tulajdonosai, minden teremtmény aki él csak általuk kapott életet
2. Mindenhatóság - mivel a teremtés általuk valósult meg, így teljes hatalommal rendelkeznek a teremtett dolgok felett
3. Szeretet - amiről már írtam, a létezést és a mindenhatóságot úgy gyakorolják, hogy felelősséget vállalnak minden teremtmény iránt. Az önfeláldozó szeretetet legnagyobb bizonysága maga az ember megváltása.
Remélem tudtam segíteni!
Üdvözlettel: Péter
Bibliaház Gödöllő
Köszönöm szépen a válaszokat, sokat segítettek. :)
Amennyiben valaki szeretne még hozzáfűzni valamit, nyugodtan tegye meg.
"Aki üdvözülni akar: mindenekelőtt szükséges, hogy megtartsa az katolikus hitet: amelyet, ha valaki épen és sértetlenül meg nem tart: kétség nélkül örökre elvész.
Az katolikus hit pedig ez: hogy tiszteljünk egy Istent háromságban és háromságot az egységben; sem össze nem elegyítve a személyeket: sem külön nem választva a lényeget. Mert más az Atya személye, más a Fiúé; más a Szentléleké, de az Atyának és a Fiúnak és a Szentléleknek egy az istensége: egyenlő a dicsősége, egyaránt örök a felsége. Amilyen az Atya: olyan a Fiú: olyan a Szentlélek is. Teremtetlen az Atya: teremtetlen a Fiú: teremtetlen a Szentlélek is. Végtelen az Atya: végtelen a Fiú: végtelen a Szentlélek is. Örökkévaló az Atya: örökkévaló a Fiú: örökkévaló a Szentlélek is. És mégis nem három örökkévaló: hanem egy örökkévaló. Amiképpen nem három teremtetlen: sem nem három végetlen: hanem egy teremtetlen: és egy végtelen. Éppen így mindenható az Atya: mindenható a Fiú: mindenható a Szentlélek is. És mégis nem három mindenható: hanem egy mindenható. Ezenképpen Isten az Atya: Isten a Fiú: Isten a Szentlélek is. És mégis nem három Isten: hanem egy Isten. Ezenképpen Úr az Atya: Úr a Fiú: Úr a Szentlélek is. És mégis nem három az Úr, hanem egy az Úr. Mert valamint a keresztény igazság kötelez minket arra, hogy egyenként mindenik személyt Istennek és Úrnak valljuk: úgy az katolikus vallás megtiltja nekünk, hogy három Istenről vagy három Úrról beszéljünk. Az Atya senkitől nem lett: sem nem teremtetett: sem nem született. A Fiú egyedül az Atyától van: nem lett, nem teremtetett: hanem született. A Szentlélek az Atyától és a Fiútól van: nem lett, sem nem teremtetett, sem nem született: hanem származik. Egy tehát az Atya, nem három az Atya: egy a Fiú, nem három a Fiú: egy a Szentlélek, nem három a Szentlélek. És ebben a háromságban semmi sincs előbb való, vagy utóbb való: semmi sincs nagyobb vagy kisebb. Hanem mind a három személy együtt örökkévaló és együtt egyenlő. Úgy, hogy mindenben, amint már fentebb mondottuk: tisztelni kell mind az egységet a háromságban, mind a háromságot az egységben. Annak okáért, aki üdvözülni akar, ezenképpen értsen a Szentháromságról.
De szükséges az örök üdvösségre: hogy a mi Urunk Jézus Krisztus megtestesülését is hűségesen higgye. Annak okáért az az igaz hit, hogy higgyük és valljuk: miszerint a mi Urunk Jézus Krisztus, Istennek Fia, egyenlően Isten és ember; Isten, aki az Atya lényéből örök idő előtt született: és ember, aki anya lényegébő1 időben született. Tökéletes Isten: tökéletes ember, aki értelmes lélekből és emberi testből áll. Egyenlő az Atyával istenség szerint: kisebb az Atyánál emberiség szerint. Aki noha Isten és ember, mindazáltal nem kettő, hanem egy Krisztus. Egy pediglen nem az istenségnek testbe való átváltozása által: hanem emberi voltának Istenbe való felvétele által. Teljességgel egy; nem a lényeg összeelegyedése: hanem a személy egysége szerint. Mert valamint az értelmes lélek és a test egy ember: úgy az egy Krisztus Isten is, ember is. Aki szenvedett a mi üdvösségünkért: alászállott a poklokra: harmad napon halottaiból feltámadott. Felment a mennyekbe: ül a mindenható Atya Isten jobbján. Ahonnan eljövendő ítélni élőket és holtakat. Az Ő eljövetelekor minden ember feltámad a maga testével; és számot ad ki-ki az ő tulajdon cselekedeteiről. És akik jót cselekedtek, bemennek az örök életre; akik pedig gonoszt, az örök tűzre. Ez az katolikus hit: amelyet aki hűségesen és erősen nem hisz, nem üdvözülhet."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!