Ha a szentháromság érthetetlen, akkor miért kéne elfogadnom?
Zsid 11:1 A hit pedig a reménylett dolgoknak valósága, és a nem látott dolgokról való meggyőződés.
Zsid 11:3 Hit által értjük meg, hogy a világ Isten beszéde által teremtetett, hogy ami látható, a láthatatlanból állott elő.
Zsid 11:6 Hit nélkül pedig lehetetlen Istennek tetszeni...
A mérce ami alapján valamit elfogadhatsz az Isten igéje.
"ő mégis elvárja, hogy elfogadjuk a nélkül, hogy megérthetnénk??? Ez nem isteni bölcsesség."
1Kor 1:18 Mert a keresztről való beszéd bolondság ugyan azoknak, akik elvesznek; de nekünk, kik megtartatunk, Istennek ereje.
1Kor 1:19 Mert meg van írva: Elvesztem a bölcseknek bölcsességét és az értelmeseknek értelmét elvetem.
1Kor 1:20 Hol a bölcs? hol az írástudó? hol e világnak vitázója? Nemde nem bolondsággá tette-e Isten e világnak bölcsességét?
1Kor 1:21 Mert minekutána az Isten bölcsességében nem ismerte meg a világ a bölcsesség által az Istent, tetszék az Istennek, hogy az igehirdetés bolondsága által tartsa meg a hívőket.
1Kor 1:22 Mert egyfelől a zsidók jelt kívánnak, másfelől a görögök bölcsességet keresnek.
1Kor 1:23 Mi pedig Krisztust prédikáljuk, mint megfeszítettet, a zsidóknak ugyan botránkozást, a görögöknek pedig bolondságot;
1Kor 1:24 Ámde magoknak a hivatalosoknak, úgy zsidóknak, mint görögöknek Krisztust, Istennek hatalmát és Istennek bölcsességét.
1Kor 1:25 Mert az Isten bolondsága bölcsebb az embereknél, és az Isten erőtelensége erősebb az embereknél.
A kereszt beszéde az,hogy Isten megjelent testben.Ez Isten bölcsessége,és ha értjük,ha nem elfogadhatjuk,mert Ő mondta.
Az Isten Szellem(Ján. 4.24.),és Őt a szellemeddel,szíveddel tudod megragadni,nem az elméddel,mert SZÍVVEL hiszünk az igazságban,(Róma 10.10.)nem ésszel!
Zsid 11:1 A hit pedig a reménylett dolgoknak valósága, és a nem látott dolgokról való meggyőződés.
Így van. Pont ezt mondom. Hinni Istenben, ésszerű, mert a világ a jele az Ő létezésének, és ezért hiszek benne, a nélkül, hogy Őt láttam volna, vagy felfogtam volna. Ezért ennek semmi köze a szentháromsághoz.
Zsid 11:3 Hit által értjük meg, hogy a világ Isten beszéde által teremtetett, hogy ami látható, a láthatatlanból állott elő.
Ezt mondom, én is. Ennek sincs köze a szentháromsághoz. Itt megint a teremtőről van szó.
Zsid 11:6 Hit nélkül pedig lehetetlen Istennek tetszeni...
Így van!
A mérce ami alapján valamit elfogadhatsz az Isten igéje.
Így van.
"ő mégis elvárja, hogy elfogadjuk a nélkül, hogy megérthetnénk??? Ez nem isteni bölcsesség."
1Kor 1:18 Mert a keresztről való beszéd bolondság ugyan azoknak, akik elvesznek; de nekünk, kik megtartatunk, Istennek ereje.
Ennek nincs köze a szentháromsághoz. Bolondságnak tarják mások, hogy jónak kell lenni, meg hinni kell, stb.
1Kor 1:19 Mert meg van írva: Elvesztem a bölcseknek bölcsességét és az értelmeseknek értelmét elvetem.
Persze, hisz őt nem lehet felfogni. De hinni ésszerű benne, ellenben a szentháromsággal.
1Kor 1:20 Hol a bölcs? hol az írástudó? hol e világnak vitázója? Nemde nem bolondsággá tette-e Isten e világnak bölcsességét?
Nincs köze a szentháromsághoz. Isten nem törülte el az ész használatát.
1Kor 1:21 Mert minekutána az Isten bölcsességében nem ismerte meg a világ a bölcsesség által az Istent, tetszék az Istennek, hogy az igehirdetés bolondsága által tartsa meg a hívőket.
Ennek sincs köze a szentháromsághoz. Ez az egy Istenről beszél.
1Kor 1:22 Mert egyfelől a zsidók jelt kívánnak, másfelől a görögök bölcsességet keresnek.
Az a felesleges filozófia. Nincs köze a témához.
1Kor 1:23 Mi pedig Krisztust prédikáljuk, mint megfeszítettet, a zsidóknak ugyan botránkozást, a görögöknek pedig bolondságot;
Persze, mert a szentháromság érthetetlen. De ezzel még nem magyarázta meg.
A kereszt beszéde az,hogy Isten megjelent testben.Ez Isten bölcsessége,és ha értjük,ha nem elfogadhatjuk,mert Ő mondta.
Akkor ezek szerint nem vagyok köteles elfogadni, mert érthetetlen. Vagyis engem nem lehet ezért felelősségre vonni.
Az Isten Szellem(Ján. 4.24.),és Őt a szellemeddel,szíveddel tudod megragadni,nem az elméddel,mert SZÍVVEL hiszünk az igazságban,(Róma 10.10.)nem ésszel!
Ez igaz. Az Istenről beszél, és nem a szentháromságról.
Javaslom elolvasásra: Tóth Károly: Az szentháromság titka c. írását, letöltheted a netről.
Ez egy misztérium, tehát nehéz megmagyarázni. Én gyarló módon megpróbáltam egy másik kérdésnél, ha érdekel.
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__1..
Én írtam azt a hosszú választ a végén. Így most itt nem fejteném ki még egyszer. De tényleg ajánlom Tóth Károly írását, ha valóban érdekel a téma és szeretnéd jobban megérteni. Ha élből elutasítod, nincs válasz ami meggyőzne.
"Az Istenről beszél, és nem a szentháromságról."
Az Istenről beszél,tehát a Szentháromságról.
"Ha a szentháromság érthetetlen, akkor miért kéne elfogadnom?"
kérdésedben a válasz.
Szia!
A szentháromság kifejezés nincs benne a Bibliában, így ezt nem is kell elfogadnod. Bevallom én sem szeretem ezt a kifejezést, így nem is használom. Amit azonban olvashatunk a Bibliában, az a három isteni személy - az Atya, a Fiú és a Szentlélek - tökéletesen egy jellemében, szándékában és minden munkájában. Az isteni tulajdonságokban és a hatalomban is egyenlőek. A három isteni személy tökéletes egysége már önmagában is hirdeti, hogy Isten a szeretet. Úgy gondolom ezt nem nehéz elfogadni.
Üdv. Péter
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!