Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » A vallásosság evolúciós...

A vallásosság evolúciós szempontból előnyösebb mint az ateizmus?

Figyelt kérdés
A vallásos emberek összetartanak, közösséget alkotnak, védik egymást. Ez nem mondható el az ateizmusról. Ez alapján mondhatjuk hogy az ateizmus egy evolúciós zsákutca?

2021. dec. 27. 15:09
❮❮ ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... ❯❯
 121/197 anonim ***** válasza:
100%

"A mi világunkat törvények szabályozzák. Ezeket nevezzük természeti törvényeknek. Éppen ezért nincs oyan magától. Minden úgy müködik ahogy azek a törvények meghatározzák."


Ha ennyire nagyon ragaszkodsz a természeti törvényekhez, akkor távolabb vagy a kereszténységtől, mint gondolnád.


A természeti törvény ugyanis változatlan. Ezzel szemben a Biblia szerint isten folyamatosan lepte át a természeti törvényeket. Vízen járás, feltamadás, stb...


Ezek mind ellentmondásban vannak a természettudomány törvényeihez való hozzáállással.

2021. dec. 30. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 122/197 anonim ***** válasza:
*hozzáállásával
2021. dec. 30. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 123/197 Tevenyereggyarto ***** válasza:
100%

“Kettőnk közül nem a te álláspontod van közelebb a tudományhoz, ebben egészen biztos lehetsz.”


Azért az ilyen s ehhez hasonló kijelentéseidben én nem vagyok annyira biztos ha megnézem a fő kérdést és ,hogy miket írtál utána. Láthatóan nem igazán mozogsz otthon a tudományos világban amivel nem is lenne baj (mert hát annyira nagyon én sem, nem azért írom) ha nem párosulna hozzá az a fránya Dunning-Kruger effektus.

2021. dec. 30. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 124/197 A kérdező kommentje:

"Az cáfolná, valóban. De sok hozzászólás óta már azt magyarázom, hogy nem tudjuk egyelőre, hogy volt-e bármi is az ősrobbanás előtt. Lehet, hogy igen, lehet, hogy nem. A jelenlegi tudásunkkal a fizika tehát nem cáfolja az állandóan létező univerzum elképzelését."


A jelenlegi tudományos álláspont az hogy nem volt semmi az ősrobbanás előtt. Ezzel kapcsolatban hoztam fel példának hawkingot.



"Ezt is sok hozzászólás óta magyarázzuk: az, hogy valami csak úgy van, "magától", teremtetlenül, mindkét elképzelésben pöccre ugyanúgy bene van - vagy a világegyetemnek magának a képében, vagy valamilyen istenségében. Az alapprobléma, hogy "miazmáhogy valami csak van úgy magától" nem múlik el attól, hogy egy teremtőt feltételezünk, hiszen a teremtő is van, és ha nem teremtette őt speciel senki, akkor ő is csak úgy magától van és ennyi. Vagy esetleg a teremtőt is teremtette valaki, meg a teremtő teremtőjét is, és így a végtelenségig..."


Én pedig már a legelején elmagyaráztam hogy tévedsz és alapvető hibát vétesz. A mi világunk alapján levonthatjuk azt a következtetést hogy kell lennie teremtőnek és a világ teremtés eredménye. Ez tudománonyosan teljesen rendben van hiszen a mi világunk alapján vonunk le következtetést a mi világunkra. Ti viszont a mi világunk alapján próbáltok következtetést levonni a mi világunkon kívülre ami már nem müködik. Éppen ezért nem hellytálló ha azt mondjátok Istent is kellett hogy teremtse valaki vagy hogy Isten magától lett.

2021. dec. 30. 16:41
 125/197 A kérdező kommentje:

"Igen. Ebben a kontextusban a "magától" úgy értendő, hogy a természeti törvények által spontán működik. Mondjuk gyanús, hogy ezt már csak úgy véletlenül nem lehetett volna félreérteni, csak direkt."


És ezzel szerinted beljebb vagy? A természeti törvények hogy jöttek létre? Maguktól? :)))

2021. dec. 30. 16:43
 126/197 A kérdező kommentje:

"Ha ennyire nagyon ragaszkodsz a természeti törvényekhez, akkor távolabb vagy a kereszténységtől, mint gondolnád."


Eszemben sincs közeledni a kereszténységhez :) Muszlim vagyok nem keresztény.



"A természeti törvény ugyanis változatlan. Ezzel szemben a Biblia szerint isten folyamatosan lepte át a természeti törvényeket. Vízen járás, feltamadás, stb..."


Ebben viszont tévedsz. A Teremtő átírhatja, átlépheti az általa létrehozott törvényeket.

2021. dec. 30. 16:45
 127/197 Darkmoon80 ***** válasza:
100%
Persze, hiszen a kapanyél is elsülhet...
2021. dec. 30. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 128/197 Mojjo ***** válasza:
100%

"A jelenlegi tudományos álláspont az hogy nem volt semmi az ősrobbanás előtt."

Oké, akkor semmit nem értettél meg abból, amit ezzel kapcsolatban eddig írogattam. Mindegy, akkor ezt hagyom, felesleges több energiát ölni bele.


"Ti viszont a mi világunk alapján próbáltok következtetést levonni a mi világunkon kívülre ami már nem müködik. Éppen ezért nem hellytálló ha azt mondjátok Istent is kellett hogy teremtse valaki vagy hogy Isten magától lett."

Ó, ezt nagyon könnyű kiküszöbölni. Ha létezik ősrobbanás előtt, akkor az akkori világ nagyon más lehetett (akár), mint a mostani. Azaz a mi világunk alapján levont következtetések ott már nem működnek, tehát az a világ akár spontán létrehozhatta a miénket. Isten nélkül.

Ha ilyen irányba akarunk elmenni, ennyi, és túl is léptünk a gondokon.


"És ezzel szerinted beljebb vagy? A természeti törvények hogy jöttek létre? Maguktól?"

Nézd meg, mire válaszoltam ezzel, és próbáld megérteni, miért írtam :)

2021. dec. 30. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 129/197 A kérdező kommentje:

"Azért az ilyen s ehhez hasonló kijelentéseidben én nem vagyok annyira biztos ha megnézem a fő kérdést és ,hogy miket írtál utána. Láthatóan nem igazán mozogsz otthon a tudományos világban amivel nem is lenne baj (mert hát annyira nagyon én sem, nem azért írom) ha nem párosulna hozzá az a fránya Dunning-Kruger effektus."


Ne személyeskedjünk. Maradjunk a vallásos és ateista halmazoknál általánosságban. A valllásos emberek világképe sokkal inkább elfogadható tudományos szempontból mint az ateista világkép. Ez a "magától" ez egyenlő a tündérmese kategóriával és totál tudománytalan.

2021. dec. 30. 16:50
 130/197 A kérdező kommentje:

"Ó, ezt nagyon könnyű kiküszöbölni. Ha létezik ősrobbanás előtt, akkor az akkori világ nagyon más lehetett (akár), mint a mostani. Azaz a mi világunk alapján levont következtetések ott már nem működnek, tehát az a világ akár spontán létrehozhatta a miénket. Isten nélkül."


Egyrészt ez részedről csak egy feltételezés és ellentétes a tudomány jelenlegi álláspontjával mert a tudományos álláspont az hogy nem volt semmi az ősrobbanás előtt. Másrészt ha létezett az ősrobbanás előtt egy másik világ ami mondjuk létrehozta a miénket, nem változtat semmit az összképen, mert az is a mi világunk hiszen abból jött létre.

2021. dec. 30. 16:57
❮❮ ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!