A vallásosság evolúciós szempontból előnyösebb mint az ateizmus?
#90 Ezek a tulajdonságok nem a semmiben lógnak, hanem Szent Tamás 5 útjának eredményei.
Persze, a kiindulópont az, hogy az, amit a peripatetikus metafizika leír a valóságról és az emberi értelem működéséről, valid. Enélkül nem érthetőek, vagy félreérthetőek Szt. Tamás érvei.
Newton pl. azzal kezdi a Principiát, hogy nem.
"Ettől függetlenül áll a probléma, miszerint ha egy teremtő teremtette a világot, az a teremtő létezik/létezett."
Az általam említett gondolatmenet szerint más a létezése a világunknak, amely állandóan a potencialitásból a megvalósulás felé tart, más a létezése Istennek, akinek a létezéséből a potencialitás hiányzik, így nincs változás benne.
Aquinói még azt is leírta (De aeternitate mundi), hogy akkor is szükség lenne Istenre, ha a világ kezdet nélküli lenne.
"Stephen Hawking már pár éve meghalt, s tudod a tudomány nem olyan mint a vallás, hogy valaki kitalál valamit, s akkor azt a többi szó nélkül elfogadja"
Stephen Hawking az egyik legismertebb elméleti fizikus és nemrég halt meg. Nyilván a "szerintem" mögött pedig tények vannak, ezért mondta.
"Ezek érvek. Neked vannak semmitmondó, hasraütésszerű válaszaid."
Ezek nem érvek részedről cask pár szavas primitív tagadás. Kb ennyi hogy nem, csak mert.
"Magyarán lehet, hogy nem volt semmi az ősrobbanás előtt, sőt, még olyan sem volt, hogy "ősrobbanás előtt" és lehet, hogy volt. Bizonyos kutatók inkább az előbbit, megint mások inkább az utóbbit tartják reálisnak,"
Viszont mindkettő cáfolja az állandóan létező univerzum ateista elméletet. Így marad az hogy ateisták szerint magától lett az univerzum ami nevetséges elképzelés. Ennél ezerszer reálisabb a teremtett univerzum.
@91: Ezek a tulajdonságok kizárólag a keresztény Istenre igazak, plusz nem hiszem, hogy a keresztény Isten képe mindenki fejében ennek megfelelő - eléggé nagy szórás van az emberek képzeletében róla.
A peripatetikus metafizika mibenlétéről halvány gőzöm sincs, és alighanem akkor járok idegileg a legjobban, ha ez így is marad :D
A ti gondolkodásotok inkább vágyvezérelt.
Ha az anyagot (világegyetem) helyezitek az oksági lánc elejére (öröktől fogva létező), akkor számotokra az anyag felsőbbrendű a személynél. Ahhoz, hogy legyen létezés, nem kellett se intelligencia se gondolat csak az anyag? Honnan van az élőlényekben az információ, hogy létezzenek? Az anyagból? Ki figyelte ezt meg?
A válaszaitokat annak fényében gondoljátok végig, hogy Max Planck szerint az anyagot összetartó erő mögött is információ áll. Egy tudományosan is meghaladott világkép a materializmus.
"az anyag felsőbbrendű a személynél"
Ezt ki mondta?
"Ahhoz, hogy legyen létezés, nem kellett se intelligencia se gondolat csak az anyag?"
Plusz a természeti törvények.
"Honnan van az élőlényekben az információ"
Az magától is keletkezhet.
"Max Planck szerint"
Ezt meg szerintem félreérted.
Én szégyellem magam helyetted, hogy a XXI században ennyire elmaradott vagy.
@94:
- Nem cáfolja az állandóan létező univerzum elképzelését
- Az állandóan létező univerzum nem ateista elképzelés. Az ateista Isten/istenek létében nem hisz, nem abban, hogy az univerzum egy bizonyos ponton időbeli előzmény nélkül alakult ki. Plusz az örökké létező világegyetem pl egy határozozttan nem ateista panteista világképébe beleférhet simán.
- A magától lett az univerzum úgy fordítandó, hogy természetes folyamatok révén alakult ki. Az, hogy szerinted ez mennyire nevetséges, nem túl sokat számít, a világegyetemet nem érdekli a véleményünk és értékítéleteink.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!