Keresztények miért nem fogadják el Mohamed prófétát mint Isten prófétáját, mikor a Biblia is megjövendölte?
Összegyüjtöttem több Bibliai verset, amik egyértelműen bizonyítják hogy Mohamed (béke legyen vele) Isten prófétája és Jézus is megjövendölte az érkezését.
Az alábbi Bibliai versek egyértelműen Mohamed prófétára igazak, senki másra.
1, Az Ószövetség megjövendöli "A próféta" érkezését aki nem lehet más csak Mohamed próféta.
Mózes 5. könyve 18:18-19 Prófétát támasztok nekik atyjukfiai közül, olyant, mint te. Az én igéimet adom a szájába, ő pedig elmond nekik mindent, amit én parancsolok. És ha valaki nem hallgat igéimre, amelyeket az én nevemben mond, azt én felelősségre vonom.
Keresztények szerint itt Jézusról van szó, de ez kizárt mert több pont nem igaz Jézusra. Csak Mohamed prófétára igaz a vers minden állítása.
2, Az Újszövetség a Pártfogó érkezéséről ír aki szintén csak Mohamed próféta lehet.
János 16:7 Én azonban az igazságot mondom nektek: jobb nektek, ha én elmegyek; mert ha nem megyek el, a Pártfogó nem jön el hozzátok, ha pedig elmegyek, elküldöm őt hozzátok.
Keresztények szerint ez a Pártfogó a Szentlélek, de ez kizárható. Azt írja a Pártfogó nem jön el amig Jézus nem megy el. A Bibliából kiderül hogy a Szentlélek Jézus alatt és előtte is jelen volt, továbbá itt egy emberről van szó mert azt írja el lesz küldve. A Szentlélek keresztények szerint Isten, Istent pedig nem lehet ide oda küldözgetni.
János 16:13 amikor azonban eljön ő, az igazság Lelke, elvezet titeket a teljes igazságra; mert nem önmagától szól, hanem azokat mondja, amiket hall, és az eljövendő dolgokat is kijelenti nektek.
Azt írja elvezet titeket a teljes igazságra. Jézus azt mondta: János 16:12 "Még sok mindent kellene mondanom nektek, de most nem tudjátok elviselni. Tehát jönnie kelett még valakinek aki elmondja a teljes igazságot. Az iszlám szerint Mohamed prófétával vált teljessé Isten üzenete.
Úgy folytatódik a vers hogy nem önmagától szól, hanem azokat mondja, amiket hall. Ez egyértelműen egy prófétára igaz, tehát nem lehet a Szentlélek aki keresztények szerint maga Isten. Istenre nem igaz az hogy csak azt mondja amiket hall.
3, A Próféta és a Krisztus két külön személy.
Az alábbi vers azért érdekes mert ebből kiderül, a zsidók várták a krisztust és várták a prófétát. Tehát a kettő nem ugyanaz. Jézus volt a Krisztus akit vártak, Mohamed pedig a próféta.
János 1:20-21 Akkor vallott, és nem tagadott. Ezt vallotta: "Én nem a Krisztus vagyok." Erre megkérdezték tőle: Hát akkor? Illés vagy te?" De kijelentette: "Nem az vagyok." - "A próféta vagy te?" Így válaszolt: "Nem."
4, Jézus figyelmezetetése a hamis prófétákra
Jézus figyelmeztet hogy sok hamis próféta lesz majd, de nem mondja hogy utána csak hamis próféták jönnek, tehát kell hogy legyen igaz próféta is. Máskülönben azt mondta volna Jézus hogy utána csak hamis próféták jönnek.
Máté 7:15 Őrizkedjetek pedig a hamis prófétáktól, a kik juhoknak ruhájában jőnek hozzátok, de belől ragadozó farkasok.
Máté 24:11 És sok hamis próféta támad
Ezek alapján ha a keresztények megtagadják Mohamed prófétát, akkor a Bibliát is megtagadják.
"Egyébként mitől olyan fontos ez az ember?"
Azért, mert ő kénytelen kiemelni egy-egy embert a sokaságból, akiket általában gyenge érvként tud logikátlan, kifacsart nézete mellé állítani, mivel a nagy többség nem ért egyet nézeteivel.
Ez olyan, mint amikor azzal érvelt, hogy egy zsidó rabbi nem menne be keresztény templomba, azt pedig teljesen figyelmen kívül hagyta, hogy 99.9% bemenne, sőt nagyon sok volt is már bent.
"És hol írja ezt a Korán? Azt írja minden néphet küldetett próféta, de azt nem, hogy minden néppel szövetséget kötött."
A kettő ugyanaz. A zsidók is ugyanolyan kinyilatkoztatást kaptak mint bármelyik más nép.
"Amúgy nagyon kényelmesen átsiklottál efelett:"
"Izrael gyermekei! Emlékezzetek a kegyemre, amit nektek adtam, és hogy előnyben részesítettelek benneteket az összes többi teremtmény felett." 2:47, 2:122
Lehetséges hogy volt időszak mikor a zsidó állam volt a legfejlettebb. Mi ebben az érdekes? A muszlim államok meg ezer évig voltak a legfejlettebbek a világon.
"Ez kétszer is szóról szóra benne van a Koránban. Vagy Isten itt túlzott egy picit? Igazából nem gondolta komolyan?"
Mondom, lehteséges hogy volt időszak mikor a zsidó állam volt a legfejlettebb, de ez nem azért történt csak mert zsidók hanem mert Isten törvényeit betartották.
"3:84 Itt is tulajdonképpen az ábrahámi várvonalra hivatkozik. Kinek a hitére hivatkozik? Ábraháméra és a zsidókéra."
Hát nem. Ábrahám nem volt zsidó és Izmael sem. Itt a prófétákról van szó és azt írja nem teszünk különbséget köztük tehát totál lényegtelen az etnikai származásuk.
"Ez benne van a Koránban? Nincs. A Koránról beszélünk! Egyébként is te mondtad mindig, hogy a hádíszok mellékesek, csak a Korán a lényeg, akkor legyen az a lényeg most is!"
Én egy szóval sem mondtam ilyet :) A hadiszok is fontosak de persze azok amik hitelesek. Ez amit én idéztem hiteles és ha nem is szóról szóra de a benne van a Koránban.
"Egyébként ne magyarázd félre a Bibliát! A zsidó nép kiválasztottsága nem jelent felsőbbrendűséget. Nyilvánvalóan törődik a többi néppel is Isten. Nem is kell keresgélnem erre az idézeteket, mivel teljesen egyértelmű, már abból is, hogyha egyszer azt ígérte Ábrahámnak, hogy általa nyer áldást a föld minden népe, akkor törődik minden néppel."
Ta magyarázod félre a Bibliát. Sehol nem írja a Biblia hogy Isten mibden néphez küldött prófétákat. A föld minden népe honnan tudja hogy Ábrahám általa nyernek áldást mikor a kutya sem ment el hozzájuk ezt elmondani?
"Eleve Ábrahám és Mózes előtt még szövetséget kötött Noéval i. A Noéval kötött szövetség pedig mindenkire kiterjed, ebből ered az, hogy a mai zsidók megkülönböztetnek pl. noahita törvényeket is. Ezek azok, amik a nem zsidókra is vonatkoznak."
És Noé ezt hogyan mondta el a világ összse népének? :) A Biblia szerint Noé még annyit sem tett hogy a környékbeli embereket figyelmezteti az özönvízre.
"Az arabokról mint népcsoportot is beszél. Ír pl. sivatagi arabokról és azt is mondja, hogy hozzájuk nem érkezett próféta Mohamed előtt."
Nem ír sivatagi arabokat, és ezek a versek azokra az emberekre vonatkoznak akikkel Mohamed próféta beszélt, nem általánosságban az arabokra.
"Ábrahám Iszmaillal építette a Kábát és tulajdonképpen magára és Iszmailra kérte az ígéretet, hogy próféta származzon tőle, aki elhozza a Koránt. Így oltódik be a történetbe Mohamed. A Kábán és környékén, valamint Iszmailon keresztül. Persze, övék az amit ők szereztek stb., de mégis fontos szerepük van. "
Ha kicsit tovább olvasod akkor ott van Jákob is aki Izsák fia: 2/131-133 Emlékezzetek arra, amikor azt mondta neki Ura: "Légy muszlim (Vesd alá magad nekem)" Ábrahám azt mondta: "Alávetettem magam a teremtmények Urának Ábrahám Jákobbal együtt lelkére kötötte a fiainak mondván: "Fiaim! Allah kiválasztotta nektek a vallást. Tehát ne haljatok meg csakúgy, hogy muszlimok vagytok!" Szemtanúk voltatok, amikor Jákob a halálán volt? Emlékezzetek arra, amikor azt mondta a fiainak: "Kit fogtok szolgálni, ha én már nem leszek?" Azok azt mondták: "A te Istenedet és atyáid: Ábrahám, Ismáel és Izsák Istenét, mint egy Istent, és Ő akarata alá vetjük magunkat. (Muszlimún).
Tehát ugyanúgy foglalkozik a Korán a másik ággal és prófétának tartja őket.
2/136 Mondjátok: "Hiszünk Allahban és abban, ami kinyilatkoztatás gyanánt leküldetett hozzánk és ami leküldetett Ábrahámhoz, Ismáelhez, Izsákhoz, Jákobhoz és Al-Aszbathoz és hiszünk abban, amit Mózes, Jézus és a Próféták kaptak az Uruktól. Nem teszünk különbséget egyikük javára sem közülük. Mi Allahnak vetjük alá magunkat (Mi muszlimok vagyunk)
Tehát az iszlám nem tesz különbséget a próféták között etnikai alapon meg semmilyen alapon sem.
"Eleve szerinted, miért van Izmaelnek több szerepe a Koránban és prófétának nevezve? Mert Izmaelt tartják az arabok ősének. Egyébként nem tűnt fel, hogy a zsidókat egy másik népnek tartja? Sőt még a keresztényeket is, ami egyébként azért furcsa, mert a kereszténység nem egy népcsoport, de érthető, mert hozzájuk képest idegenek."
Nincs több szerepe Izmaelnek a Koránban. Idéztem hogy a Korán nem tesz külömbséget a próféták között.
"Megint a nyelvre utalás, aminek csak az arabok számára van jelentősége:"
Azt írja arab nyelvű Korán nem azt hogy az araboknak szól csak.
"Itt ha jobban belegondolsz, nem lehet szó bármilyen muszlimról, nem általánosságban beszél, itt az arabokról van szó. Nem is nevezi a Korán a muszlimokat Ábrahám leszármazottainak, hanem azoknak akik az ő hitét követik, de ennyi."
Szó nincs az arabokról. Ábrahám esetében nem is beszélhetünk arab népről mert akkor még nem is létezett. A Korán pedig azt írja hogy Mohamed próféta az egész emberoséghez érkezett:
34/25 Minden emberhez küldtünk el téged, hogy örömhír-hozó és intő légy.
A minden emberhez eléggé egyértelmű. Szó nincs arról hogy csak az arabokhoz érkezett volna. A Korán egyértelműen kijelenti hogy Mohamed próféta minden emberhez érkezett. Ezt látjuk a történésekben is. Már az első muszlimok között is több eltérő etnikumú ember volt és Mohamed próféta felkereste a környező államok uralkodóir és az iszlámra hívta őket függetlenül az etnikai hovatartozásuktól.
"Tizenkét fejedelmet fog nemzeni, (vagyis Izmael) és nagy néppé teszem. (Vagyis Izmaelt) DE SZÖVETSÉGRE CSAK IZSÁKKAL LÉPEK" Azért nem érted, amit írok, mert a Korán szövegéből indulsz ki, nem a Bibliából."
Oké értem már, de már mondtam hogy nekem nem kell minden Bibliai verset figyelembe vennem. Írtátok hogy más versből meg kiderül hogy a Pártfogó a Szentlélek de ez sem izgat. Ezeket hamisításnak veszem és figyelmen kívül hagyom. Ti kerestzények viszont nem hagyhatjátok figyelmen kívül az általam idézett verseket. Szerinted amúgy az nem diszkrimináció hogy Isten Ábrahám egyik gyerekével szövetsége lép a másikkal nem? Miért is nem?
"Arra, ami szinte azonnal bekövetkezett, amint meghalt Mohamed. A siíták csak Mohamed vérvonalának vezetését ismerik el."
Egyrészt nem azonnal mert a negyedik kalifa idején történt másrészt Mohamed próféta nem kérte hogy az ő utódai kövessék mint vezetők és a Korán sem írja. Ez is bizonyítja hogy nincs ilyen jelentőssége a vérvonalnak.
"Itt se mond semmi különöset. Csak elmondja, hogy mit hisznek a muszlimok és mit a keresztények és a muszlimok hite azért közelebb áll a zsidók hitéhez. De, természetesen a zsidók nem gondolják, hogy Ábrahám stb. muszlimok voltak. Teljesen tárgyilagosan beszél. Semmi olyat nem mond, amit akár én ne tudtam volna leírni vagy bárki, akinek a legkisebb fogalma is van a vallásokról."
Szerinted hazudozással mit érsz el? Ez a rabbi a zsidó vallás szempontjából mondja el ai iszlám és keresztény vallásokat. Ezért mondja azt hogy a szen tháromsághívő keresztények bálványimádók és közben hivatkozik az Ószövetségre. És elfogadja azt hogy Ábrahám stb muszlim volt mert muszlimnak lenni azt jelenti aláveted magad Isten akaratának.
"Egyébként mitől olyan fontos ez az ember? Még ha azt mondaná is, hogy szerinte a szidók és a muszlimok istene ugyanaz, akkor is ez mit változtat bármin is? Egy ember véleménye."
Nem egy ember hanem ez a zsidó vallás álláspontja az iszlámról és kereszténységről.
"Bárki megmondja, hogy bizonyos szempontból ugyan abban az istenben hisznek, más szempontból, meg nem. Bizonyos szempontból a keresztények és a muszlimok is ugyanazt az istent imádják, más szempontból, meg nem. Ha semmi különbség nem lenne, akkor nem három különböző vallás lenne. A muszlimok sem értenek mindenben egyet a zsidókkal."
Az igaz hogy általánosságban a zsidók keresztények és muszlimok ugyanabban az Isenben hisznek de amig a zsidó és muszlim istenkép megyezik, a kerestzény istenkép nagyon eltér.
"Most ránéztem a wikin ki ez. Szóval egy kifejezetten keresztény ellenes, de muszlim batár zsidó. Jól van, nekem mindegy. Idehozhatsz akárkit, de azért megnézném azt a zsidót, aki sutba dobja a Tórát és közli, hogy Ábrahám muszlin volt és Mohamed próféta, aki az igaz hitet terjesztette. Ha ilyen nincs, akkor értelmetlen ez az egész."
Most a vita tárgya az volt hogy a zsidók elismerik-e hogy a muszlimokkal ugyanabban az Istenben hisznek. Ez a rabbi nem keresztényellenes. Még különbséget is tesz szentháromsághívő és nem szentháromsághívő keresztények között. Tudod miért? Mert az Ószövetség szerint aki a szentháromsághívő kersztények bálványimádást követnek el.
"És az elkerülte a figyelmedet, hogy azt is mondja, hogy ettől még a judaizmus és az iszlám nem lesz azonos?"
Ki mondta hogy azonos? :) Én biztosan nem :)
"Bálványimádóknak nevezi a keresztényeket. Oké. Miért is? Azt mert nem hisz a háromságban. Azt azért illene megérteni, hogy a háromság önmagában egyistenhit, annak a szemszögéből bálványimádás, aki nem hisz benne. Az ő szemszögéből persze, hogy bálványimádás. Az iszlám ehhez képest neki tiszta egyistenhit."
Nem azért nevezi a keresztényeket bálványimádóknak mert nem hisz a háromságban. Az iszlámban sem hisz, mégsem nevezi a muszlimokat bálványimádóknak. Azért nevezi a keresztényeket bálványimádóknak mert a szentháromság tartalmát tekintve bálványimádás.
"Ettől még a zsidók és a muszlimok nem fogják egymást elismerni."
De, a zsidók és muszlimok kölcsönösen elismerik hogy ugyanabban az Isenben hisznek.
"Azért, mert ő kénytelen kiemelni egy-egy embert a sokaságból, akiket általában gyenge érvként tud logikátlan, kifacsart nézete mellé állítani, mivel a nagy többség nem ért egyet nézeteivel."
Minden vallásos zsidó szerint a szentháromság az bálványimádás. Nem is mondhatmást mert ez következik az Ószövetségből.
"Ez olyan, mint amikor azzal érvelt, hogy egy zsidó rabbi nem menne be keresztény templomba, azt pedig teljesen figyelmen kívül hagyta, hogy 99.9% bemenne, sőt nagyon sok volt is már bent."
Ez is hazugság. Mikor ez volt a vita tárgya, vagy öt rabbit iféztem akik közül négy azt mondta még csak be sem tehetik a lábukat zsidók szentháromsághívő templomba egy pedig feltételhez kötötte.
Mondtam már Miss Dzsihád, ne beszélj a zsidók nevében, mert mindig hülyeséget mondasz.
"Minden vallásos zsidó szerint a szentháromság az bálványimádás. Nem is mondhatmást mert ez következik az Ószövetségből."
A zsidóság eleve nem hiszi Jézus istenségét. Ezek után értelmetlenség olyan részletekkel foglalkozni, hogy a Szentháromság az bálványimádás vagy nem.
Ez olyan, hogy ha valaki nem hisz mondjuk az óriásokban, akkor azon vitatkozna, hogy szakállasok-e vagy nem.
"A zsidóság eleve nem hiszi Jézus istenségét. Ezek után értelmetlenség olyan részletekkel foglalkozni, hogy a Szentháromság az bálványimádás vagy nem.
Ez olyan, hogy ha valaki nem hisz mondjuk az óriásokban, akkor azon vitatkozna, hogy szakállasok-e vagy nem."
Attól hogy nem hisznek valamiben, nm jelenti azt hogy mindenki mást bálványimádónak tartanak. A zsidók az iszlám vallásban sem hisznek, de nm tartják bálványimádónak a muszlimokat.
"Szóval arról van szó, hogy a keresztény vallás részleteit ne akard a zsidó vallással cáfolni, mert nem lehet. A zsidók nem hiszik Jézus Istenségét, tehát minden további hivatkozás nem releváns."
Nem is erről volt szó. Azt mondtam a zsidók szerint Allah ugyanaz az Isten mint akiben ők is hisznek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!