Sátán hibával lett megteremtve? Vol.2
Előzmény:
https://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallaskr..
Gondolkoztam, és 3 lehetséges választ találtam megfejtésként, és sajnos mind a 3 kifogásolható is, viszont szeretném, ha ezeket a gondolat meneteket vinnénk tovább ebben az "új" kérdésben.
--------------------
1. lehetséges megoldás:
Isten direkt módon tette Sátánba ezt a nagyon picike kis hibát, ami miatt gőgös lett és fellázadt.
(vagy teremtésekor, vagy utólag, szerintem mindegy)
Konklúzió:
Isten ezzel nyílvánvalóan gonosz dolgot tett volna, de ha a Bibliában hiszünk és egy tökéletes/jó Istenben, akkor ezt az elméletet kizárhatjuk.
--------------------
2. lehetséges megoldás:
Sátán maga teremtette meg, saját magában ezt a kis hibát, ami gőgöt majd fellázadást eredményezett.
Semmi nincs teremtés nélkül, se jó, se rossz, se hibák. Sátánba mégis valahogy belekerült, és ha nem Isten volt, akkor Sátánnak kellett lennie...
Konklúzió:
Ha megintcsak a Bibliában hiszünk, akkor szó sem lehet arról, hogy Sátánnak bármilyen szinten is teremtői hatalma lenne, főleg nem olyan teremtői hatalma, amivel képes lenne az egész teremtést elrontani.
Főleg nem szolgáló, angyali státuszban.
--------------------
3. lehetséges megoldás:
Magától, véletlenszerűen jött létre a hiba Sátánban, ami miatt gőg és fellázadás történt.
Konklúzió:
Ha véletlenszerűen jöhettek volna létre ilyen hibák a teremtésben, akkor az azt jelentené, hogy Isten nem tökéletes, és a teremtése sem sikerült tökéletesre.
Ha a Bibliában hiszünk, amely az elejétől a végéig egy tökéletes Istent jelent ki, akkor ezt az elméletet is kizárhatjuk megintcsak.
--------------------
Gondolkoztam rajta elég sokat, és csak ezt a 3 megoldást találtam, és mind a 3 ellentmondásos, és csak kizárni tudja egyik a másikat, vagy éppen önmagukat.
Nem tudom elképzelni azt, hogy bármi más megoldás lehetne még ezeken kívül...
"Egy példával, ha bemegyek a pékségbe, akkor is szabad akaratom van, ha a sajtos rúd, a kakaós csiga és a túrós batyu között azt választok, amit akarok. Nem kell hogy felvegyenek a választékba egy zacskó tehénlepényt is, hogy tudjam azt szabad akaratomból nem választani."
De ez már nem volna szabad akarat.
Azt mondod nem kell hogy felvegyenek a választékba egy zacskó tehénlepényt is, pedig biztosan életed folyamán sokszor a tehénlepényt választottad.
"Allahtól mire volt jó, hogy ő tehénlepényt is teremtett? Hisz abból előnye senkinek nem származik, hogy direkt valami rosszat is tesznek a választási lehetőségek közé."
Allah nem mondja hogy tegyél rosszat. Sőt, azt mondja ne tegyél rosszat. Ha van a választási lehetőségek között rossz, benned pedig a bűnre való hajlam, de nem választod a rosszat, gondolom te is érzed hogy ez egy nagy dolog.
"De ez már nem volna szabad akarat."
Miért ne lenne az?
A szabad akarat nem azt jelenti hogy akármit választhatok (ha ezt jelentené, akkor most sincs szabad akaratom, hisz nem tehetek meg akármit), hanem hogy a létező lehetőségek közül önként dönthetek.
"Ha kivesszük azt a lehetőséget hogy ellophatod a kenyeret, akkor már nem beszélhetünk szabad akaratról."
Akkor most sem beszélhetünk szabad akaratról, hisz elteleportálni, vagy gyümölcslevessé változtatni nem tudom a kenyeret, akármennyire is akarom.
Ha nem tudnád ellopni, akkor csak eggyel több dolgot nem tudnál, mint a sok milliárd dolog amit most sem tudsz. Miért csak akkor lenne szabad akaratod ha lopni tudsz, miért ne azt jelentené a szabad akarat hogy teleportálhatsz?
"Miért csak akkor lenne szabad akaratod ha lopni tudsz, miért ne azt jelentené a szabad akarat hogy teleportálhatsz?"
Mert ez esetben el kellene ismerni, hogy nem az ember a hibás (és a "szabad akarata") hanem Isten nem csupa szívjóság és a rosszat is ő teremtette szándékkal, vagy van egy másik vele egyenrangú hatalom, amitől a rossz származik.
Egyik opciót se választanák a hívők mert ellentétes a hitükkel, ezért beszélnek mellé folyton.
"Akkor most sem beszélhetünk szabad akaratról, hisz elteleportálni, vagy gyümölcslevessé változtatni nem tudom a kenyeret, akármennyire is akarom."
Szerintem nem igazán érted hogy mi az a szabd akarat.
Megpróbálhatod ezeket megtenni ha akarod csak nem vagy erre képes jelenleg. A kenyeret sem biztos hogy el tudod lopni. Szóval attól hogy nem tudod kivitelezni még dönthetsz úgy hogy te ezeket megteszed.
"Mert ez esetben el kellene ismerni, hogy nem az ember a hibás (és a "szabad akarata") hanem Isten nem csupa szívjóság és a rosszat is ő teremtette szándékkal, vagy van egy másik vele egyenrangú hatalom, amitől a rossz származik."
Isten azt mondja ne tegyél rosszat, te mégis szándékosan a rosszat teszed, és szerinted ezért Isten a hibás? :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!