Sokszor olvastam, hallottam sokak véleményét, a Bibliáról. Valóban tele van elkentmondásokkal? Aki válaszol szeretném, ha azt a két állítást idéznétek, amikben ellentmondást véltek felfedezni.
folyt:
"
3 Négy nő megy oda, az őrök lámpásai azonban megrémit kettőt ezért a kert előtt várakoznak.
4.Magdolna és Szalome beljebb mennek, óvatosan átlépkedik az őröket és bemennek.
5.Ragyogó fényesség jobbra a padon egy angyal.
"
Koncentráljunk most a sírra! (kő, őrök, mi van benn)
Máté
"1 A szombat végén pedig, a hét első napjára virradólag, kiméne Mária Magdaléna és a másik Mária, hogy megnézzék a sírt.
2 És ímé nagy földindulás lőn; mert az Úrnak angyala leszállván a mennyből, és oda menvén, elhengeríté a követ a sír szájáról, és reá üle arra.
3 A tekintete pedig olyan volt, mint a villámlás, és a ruhája fehér, mint a hó.
4 Az őrizők pedig tőle való féltökben megrettenének, és olyanokká lőnek mint a holtak."
Kő: az Úr angyala leszáll a mennyből és akkor hengeríti el majd ráül.
Őrök: holttá válnak a látványtól.
Benn: nem tudni, mivel nem mennek be, hanem az angyallal való találkozás után azonnal visszamennek a tanítványokhoz.
Márk:
"4 És odatekintvén, láták, hogy a kő el van hengerítve; mert felette nagy vala.
5 És bemenvén a sírboltba, látának egy ifjút ülni jobb felől, fehér ruhába öltözve; és megfélemlének."
Kő: már el van hengerítve a sír bejáratától
Őrök: nincsenek említve
Benn: itt bemennek a sírba, és benn látnak egy ifjút, aki infót ad nekik Jézusról
Lukács
"2 És a követ a sírról elhengerítve találák.
3 És mikor bementek, nem találák az Úr Jézus testét.
4 És lőn, hogy mikor ők e felett megdöbbenének, ímé két férfiú álla melléjök fényes öltözetben:"
Kő: már el van hengerítve a sír bejáratától
Őrök: nincsenek említve
Benn: itt bemennek a sírba, nincs ott Jézus teste, MAJD EZ UTÁN(!) KÉT(!)
férfi áll melléjük fényes öltözetben.
János
"1 A hétnek első napján pedig jó reggel, amikor még sötétes vala, odaméne Mária Magdaléna a sírhoz, és látá, hogy elvétetett a kő a sírról.
2 Futa azért és méne Simon Péterhez és ama másik tanítványhoz, akit Jézus szeret vala, és monda nékik: Elvitték az Urat a sírból, és nem tudjuk, hová tették őt."
Kő: már el van hengerítve a sír bejáratától
Őrök: nincsenek említve
Benn: Mária be sem megy, hanem hazafut a tanítványokhoz. Ő nem találkozik semmilyen angyallal a sírnál.
Ugye szerinted ez a négy történet (+ az általad idézett sztori) egy és ugyanaz, minden ellentmondástól mentes, és csupán kiegészítik egymást egyes részletekben???
??? Tényleg így gondolod ???
Kedves Barátom. A funkciónális Biblia egyetlen részét sem csorbítja, hogy az öt elindult asszonyból hogyan lesz négy, mire megérkeznek négy, kettő a sirkerten kívül várakozik egy megy be a sirkamrába.
Ez is matek megoldás nem?
Nem lehet itt az egyéb asszonyok között Salomé? Nem ugye mert neked ahhoz oda kell írva legyen.
Ide figyelj barátom, ha azt kívánná hogy mind a négy evangélium említés, akárcsak azt hogy az órök ott vannak és Nagdolna bemegy akkor csak egy evangélium született volna.
Ha nem fogadod el azt, hogy ezek kiegészítések és elhallgatások akkor itt meg is állhatunk avval az eredménnyel, hogy te az elhallgatást és kiegészítéseket ellentmondásnak veszed.
Az az ellentmondás ha azt írod, hogy az őrök nem voltak a sírnál, a másik evangélium fordítva, voltak őrök a sírnál. A sírba Salomé lépett először a másik evangélium meg Magdolnát írná.
De az hogy a más asszonyokon azt értette hogy nem tudom még hányan és kik voltak még ott (még az is lehet egy) , vagy minimum még kettő, ez nem lehet egy ellentmondás alapja.
Sorrendbe nézd előbb Márk utána Máté mit hallgatott el, mit tett hozzá. Amit hozzátett kiegészitése az előzőnek, vagy ellentmondása.
Úgyhogy csak a tényleges elkentmondásokkal írj, mert decemberig győzködhetjük egymást.
Megállhatunk, mert ha te az ellentmondásokat képtelen vagy el-/felismerni, akkor valóban minek beszélünk.
" A funkciónális Biblia egyetlen részét sem csorbítja, hogy az öt elindult asszonyból hogyan lesz négy, mire megérkeznek négy, kettő a sirkerten kívül várakozik egy megy be a sirkamrába."
Ennyire naiv és szánalmas választ kár volt leírnod.
"Funkcionális Biblia", ha ez nálad azt jelenti, hogy a leírt szavaknak semmi közük a jelentésükhöz, akkor minek olvasod a Bibliát? Nyugodtan kitalálhatsz bármilyen neked tetsző történetet.
A letagadással csak magadat csapod be, az pedig engem nem érdekel.
A lehetőséget megadtam, hogy meglásd az igazságot, ha téged ez nem érdekel, hát élj továbbra is az álomvilágodban, nyilván erre van szükséged, csak akkor kár úgy tenni, mintha érdekelne bármi is, ami esetleg nem fér el a szűk világképedben, ami nem terjed túl a Biblia poros lapjain.
Ennyire ostobán fanatikus (ténylegesen vallás károsult) emberre úgy gondolom kár tovább vesztegetnem az időmet.
#103 Máté evangéliumának 26. fejezetében Jézus közli tanítványaival, hogy nem lesz mindig velük. Majd a 28. fejezetben (még mindig Máté evangéliumáról van szó), hogy velük marad minden nap a világ végezetéig.
Vagy ott van pl János evangéliumának 5. fejezete, ahol Jézus kijelenti, hogy az önmagáról tett bizonyság hamis, míg a 8. fejezetben kiderül, hogy az önmagáról tett bizonyságot igaz, mert már tudja honnan jött és hová megy.
De gondolom ezek sem ellenmondások, csak Máté kiegészíti Mátét, János pedig Jánost. Mi meg csak küzdünk, mint malac a jégen, hogy egy icipici ellentmondást találjunk, erre kiderül, hogy minden csak kiegészítés vagy elhallgatás.
Ellentmondások: nézem az órát, mindig mást mutat!
Nézem az utcán az embereket, mindig más van ott!
Tehát ha valaki azt mondja: Géza ott volt az utcán! Egy másik: senki nem volt az utcán. Mind a kettő lehet igaz, ha más időpontban történt a megfigyelés. Vagy más helyszínen. A sírnál hol ez volt, hol amaz, a lényeg: a sír üres! Túl okoskodjátok, a végén a pokolra juttok a nagy okoskodásaitokkal!
A kő. Három evangélium egyezik a kő el van hengerítve, egy evangélium szerint angyal volt (Máté) , de nem tudni ki látta az angyalt.
A bolond is látja, hogy ez kiegészítés.
Őrök: Három egyezik, nem említi. Egy (Máté) holttá váltak a rémülettől.
Angyal:János evangéliumát nagyon elbénáztad, vagy be akarsz mindenkit csapni. Nem szép dolog hogy felületesen olvasod a Bibliát!
Jn20. 11
Futa azért és méne Simon Péterhez és ama másik tanítványhoz, akit Jézus szeret vala, és monda nékik: Elvitték az Urat a sírból, és nem tudjuk, hová tették őt.
(Folytatás)
Jn 20.11 Magdolna benéz a sírba, két angyal van ott.
Legalább hazugságra ne építs, vagy valld be figyelmetlenül olvastad a Bibliát!
Kedves Kérdező!
" de nem tudni ki látta az angyalt." A szövegkörnyezetből kiderül, egyrészt az őrök, másrészt a sírhoz tartó asszonyok.
"A bolond is látja, hogy ez kiegészítés."
A bolond azt látja kiegészítés.
Az okos azt, hogy ellentmondás.
Olvasd vissza a 101-es hozzászólás idézeteit.
Tömören:
"2 És ímé nagy földindulás lőn; mert az Úrnak angyala leszállván a mennyből, és oda menvén, elhengeríté a követ a sír szájáról, és reá üle arra."
"4 És odatekintvén, láták, hogy a kő el van hengerítve; mert felette nagy vala.5 És bemenvén a sírboltba, látának egy ifjút ülni jobb felől, fehér ruhába öltözve; és megfélemlének."
"2 És a követ a sírról elhengerítve találák.
3 És mikor bementek, nem találák az Úr Jézus testét.
4 És lőn, hogy mikor ők e felett megdöbbenének, ímé két férfiú álla melléjök fényes öltözetben:"
"1 A hétnek első napján pedig jó reggel, amikor még sötétes vala, odaméne Mária Magdaléna a sírhoz, és látá, hogy elvétetett a kő a sírról.
2 Futa azért és méne Simon Péterhez és ama másik tanítványhoz, akit Jézus szeret vala, és monda nékik: Elvitték az Urat a sírból, és nem tudjuk, hová tették őt."
Összegezve
1, az angyal a sír előtt a KÖVÖN ÜL.
2, a kövön nem ül senki DE a SÍRBAN benn van EGY(!) fehér ruhás ifjú
3, a kövön nem ül senki DE a SÍRBAN KÉT(!) férfi áll az asszonyok mellé
4, Mária nem találkozik a sírnál semmiféle égi jelenéssel.
EZ a négy állítás ellentétes egymással véleményem szerint.
Van esetleg ellenvetésed?
(
előre szólok, az alapvető logikai és matematikai szabályokat kérlek ne kívánd felülírni
így
a "sír előtt" nem egyenlő a "sírban"-nal
a nulla nem egyenlő sem eggyel sem kettővel,
és az egy sem egyenlő a kettővel
)
----
"Angyal:János evangéliumát nagyon elbénáztad, vagy be akarsz mindenkit csapni. Nem szép dolog hogy felületesen olvasod a Bibliát!"
Miért is? Miért olvasom felületesen a Bibliát?
Az evangélium szavait pontosan idéztem.
Te látsz olyan részletet benne a sír megtalálásakor, ahol angyalt említ?
Más kérdés persze, hogy ugye nem akarsz ide keverni egy későbbi eseményt, ami a sír MÁSODSZORI felkeresésekor történik meg???
Mert ez esetben te olvasod felületesen a Bibliát!
"11 Mária pedig künn áll vala a sírnál sírva. Amíg azonban siránkozék, behajol vala a sírba; 12 És láta két angyalt fehér ruhában ülni, ..."
Ej, ej, látom közben meg is erősítetted a gyanúmat.
Milyen kár, hogy ilyen felületesen olvasod a Bibliát, és nem veszed észre, hogy két esemény nem egyszerre, hanem egymás után, eltérő időben zajlik le!
Tudod a szöveg értelmezése fontos, MINDEN részletre oda kell figyelni, még mielőtt valami hasonló butaságot írnál le!!!
Mária először hazafut
("Futa azért és méne Simon Péterhez és ama másik tanítványhoz, ")
majd másodszorra visszatérve a tanítványok után néz be a sírba
"
10 Visszamenének azért a tanítványok az övéikhez.
11 Mária pedig künn áll vala a sírnál sírva. Amíg azonban siránkozék, behajol vala a sírba;
12 És láta két angyalt fehér ruhában ülni,...").
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!