Sokszor olvastam, hallottam sokak véleményét, a Bibliáról. Valóban tele van elkentmondásokkal? Aki válaszol szeretném, ha azt a két állítást idéznétek, amikben ellentmondást véltek felfedezni.
Szerintem tipikus belemagyarázás, csúsztatásokkal, de mindegy...
Ugye az is csak kiegészítése az előző történetnek, hogy egyre többen találják meg az üres sírt?
Meg az is, hogy egyszer senki sincs ott, egyszer angyal van ott, másszor meg maga Jézus is ott van!
Tényleg sehol egy ellentmondás...
Kár, hogy a hitetek annyira elvakít, hogy a még magatoknak is hazudtok.
Nem biztos, hogy ez az út visz az üdvösséghez...
"Nem biztos, hogy ez az út visz az üdvösséghez..."
Igen pontosan így van! Minket elvakít a hít! Ezért vakon követem Istent, mert bármit tesz velem az üdvös lesz nekem. Ha nem követem vakon Istent, akkor nem hiszem el róla, hogy az az üdvös amit ő akar velem! Csak bigott hitűnek érdemes lenni, ezek nálám pozitív jelzők.
Mit mond Krisztus?" Azért jöttem hogy akik látnak vakok legyenek, akik meg vakok azok lássanak."
Én vakhítű vagyok! Krisztus által fogok látni. Ahogy Saul a Damaszkuszi út után megvakult Krisztustól és meggyógyult Krisztus által és Pállá vált.
Sokan azt kérdik, ti honnan tudjátok..? Mi sem tudjuk, hanem hisszük. Ez vezet az üdvösséghez, nem a tudás.
Kedves Anahystor, vasárnapi barátommá avatlak, sok feladatot adtál múlt héten is.
Second round következik, készülj a bibliai sír közeli résszel, hamarosan írom.
Egy "független" "szemtanút" hívok segítségemre, akinek múltbalátó képessége volt. (Majd később ki ő)
A könyvben amiben ezt a részt olvastam, megpróbálom összefoglalni. Hét oldal összefoglalója.
1.Az asszonyok azért mentek a sírhoz, mert a gyors temetés miatt csak Nikodémus tudott fűszereket vinni, most ők nárduszvizzel mosdatva, megmossák a testét és virágokkal fűszerekkel ők is hozzájárulnak ajándékaikkal a temetéshez.
2 Tervük szerint jó korán oda mennek gyászolni és majd egy tanítvány jön elhengeriti a követ.
3 Négy nő megy oda, az őrök lámpásai azonban megrémit kettőt ezért a kert előtt várakoznak.
4.Magdolna és Szalome beljebb mennek, óvatosan átlépkedik az őröket és bemennek.
5.Ragyogó fényesség jobbra a padon egy angyal.
6.kifut a kertbe Magdolna, Nikodémus kapuján át beszalad a városba az összegyült apostolokhoz. Szalóme közben a másik két asszonyhoz fut. Ők mindannyian bemennek ott már két angyal van. Az egyik angyal azt mondja nekik nem kell félniük a Megfeszítettet ne itt keressék, mert él, feltámadott stb. Az angyal megparancsolta hogy mondják el a tanítványoknak, amit láttak, és hogy Jézus előttük megy Gallileába.
7. Magdolna megérkezik a cönákulumhoz, hevesen kopog még sokan aludtak, Péter, János nyit Magdolna csak bekiabál:Elvitték az Urat a sírból nem tudjuk hová.
8. Péter és János visszament a házhoz (udvaros ajtó lehetett) és beszélnek a tanítványokkal.
9 Magdolna visszafutott meglátta a két angyalt megkérdezték miért sírsz? Elvitték az én Uramat, és nem tudom hová tették!
10 kint megpillantott egy embert megkérdezte Asszony miért sírsz, kit keresel? Uram ha te vitted el mondd meg nekem hová, el akarom hozni.
10 Mária! - Rabboni! - Ne érints, még nem mentem fel az Atyámhoz, hanem menj testvéreimhez és mond nekik felmegyek az én Atyámhoz...
11 Bement újra a sírba, majd mire kiment a kertbe valahol az asszonyok egymásra találnak. megérkezett Péter és János, ők is bemenetek. Péter a kendőket magához veszi. János el van telve a feltámadás tól. Hajnali fél három volt ekkor.
12 Péter nem látta az angyalt, Hazaszaladnak. János a később visszatérő emmauszi tanitványoknak azt mondja egy angyalt látott az előtérből betekintve. .
13 Őrök felébrednek benéznek, megijednek, zavartan a város felé sietnek. Magdolna megtalálja az asszonyokat egymásnak beszámolnak.
14 Jézus egy pillanatra megint megjelenik neki üdv néktek és beszél velük egy vidékre mutat Jézus. Mindannyian felérnek a cönákulumhoz elmondják a tanítványoknak, akik semmit nem hisznek, míg Péter és János vissza nem ér.
15 Azonban Péter és János találkozik visszafelé Jakab al és Tádéval akik vissza akartak volna menni a sírhoz velük. Őnekik megjelent Jézus a Cönákulum közelében és meg voltak rendülve.
16 Jézus Jeruzsálemben, egyesek hirtelen megrendülnek, mások teljesen közömbösek maradnak.
#95 Már az első pont hibás, hiszen Máté, Márk és Lukács egy szót sem ejt Nikodémusról. Szerintük arimathiai József temette el Jézust. Csak János evangéliumában szerepel Nikodémus, aki Józseffel együtt intézte a temetést.
Plusz ott van még az Apostolok Cselekedeteinek 13. fejezete, ahol a temetést Jeruzsálem egész lakossága intézte. Jé, egy újabb ellentmondás. Ki hitte volna.
Illetve ne feledkezzünk meg arról az aprócska dologról, hogy Jézus temetése ellentétes volt a kor szokásaival. A nyilvános kivégzések áldozatait ugyanis akkoriban (és még jó sokáig) nem temették el még aznap. Azok még napokig, hetekig ott maradtak a kivégzés helyén. Ezek voltak a kor kormányplakátjai, amelyek egyrészt hirdették az állam hatalmát, illetve bűnmegelőzési céllal igyekeztek távol tartani a lakosságot attól, hogy követendő példát lássanak a bűnözésben.
Kedves Kérdező!
Nézzük a te történetedet:
"1.Az asszonyok azért mentek a sírhoz, mert a gyors temetés miatt csak Nikodémus tudott fűszereket vinni, most ők nárduszvizzel mosdatva, megmossák a testét és virágokkal fűszerekkel ők is hozzájárulnak ajándékaikkal a temetéshez.
2 Tervük szerint jó korán oda mennek gyászolni és majd egy tanítvány jön elhengeriti a követ.
3 Négy nő megy oda, az őrök lámpásai azonban megrémit kettőt ezért a kert előtt várakoznak."
Kedves sztori, csak éppen van vele néhány probléma.
1, A sír elé tett zárókő és az őrök kissé megnehezítik a kivitelezését a tervnek.
2, Továbbá az evangéliumok mást történeteket mesélnek el:
"Máté, 28.
1 A szombat végén pedig, a hét első napjára virradólag, kiméne Mária Magdaléna és a másik Mária, hogy megnézzék a sírt."
Tehát Máté szerint csupán 2 nő (Mária+Mária) ment oda, és nem azért amit írsz (fürdetés, stb...), hanem MEGNÉZNI a sírt.
Kő elhengerítésről, őrökről nincs itt szó.
"Márk 16.
1 Mikor pedig elmult a szombat, Mária Magdaléna, és Mária a Jakab anyja, és Salomé, drága keneteket vásárlának, hogy elmenvén, megkenjék őt.
2 És korán reggel, a hétnek első napján a sírbolthoz menének napfelköltekor.
3 És mondják vala maguk között: Kicsoda hengeríti el nékünk a követ a sírbolt szájáról?"
Márk szerint tehát a két Máriával tartott Salomé is, itt említve van a megkenés indokként, viszont az őrökről és követ elhengerítő tanítványról szó sincs itt sem.
"Lukács 24.
9 És visszatérvén a sírtól, elmondák mindezeket a tizenegynek, és mind a többieknek.
10 Valának pedig Mária Magdaléna, és Johanna, és a Jakab anyja Mária, és egyéb asszonyok ő velök, akik ezeket mondák az apostoloknak."
Itt Lukács ugye nem Salomét, hanem Johannát nevezi meg név szerint, ami nem is lenne baj, mert vannak "más" asszonyok is ott, csak a probléma az, hogy őket sem Márk, sem Máté, sem János nem említi.
"János 20.
1, A hétnek első napján pedig jó reggel, amikor még sötétes vala, odaméne Mária Magdaléna a sírhoz, és látá, hogy elvétetett a kő a sírról."
János csupán Mária Magdalénát mint egyedüli látogatót említi a sírnál.
Folytatva a mesét:
"3 Négy nő megy oda, az őrök lámpásai azonban megrémit kettőt ezért a kert előtt várakoznak.
4.Magdolna és Szalome beljebb mennek, óvatosan átlépkedik az őröket és bemennek."
Ezek a történések honnan származnak?
Kert előtt várakoznak...
Erről melyik evangélium ír?
Mellesleg János szerint Szalome nincs is ott.
A történet további része is tele van csúsztatásokkal, belemagyarázásokkal, hozzátoldott kitalációkkal, amik semmi mást nem szolgálnak, mint elfedni az igazságot.
Ha neked ez kell, ám hidd azt, hogy minden csodás rendben van.
Csak akkor kár ezen "rugózni", hiszen a csillagokat is nyugodt szívvel letagadod az égről, ha ellentétben állnak a hiteddel.
Nem akarom tovább ragozni, ha ennyi ellentmondás nem elég neked ahhoz, hogy meglásd és elfogadd a valóságot, akkor semmi sem lesz elég neked, mert vak vagy, aki képtelen a látásra. (Saját szemedet vájtad ki inkább, hogy ne is láthass.)
Az írásban úgy áll, hogy addig lesznek ott gyászolni amíg majd csaknem jön egy tanítvány és csak elfogja a kedvükért hengeriteni.
Igen ez egy hozzáadott új információ.
Én úgy számolom meg van mind a négy asszony, Magdaléna, Mária, Johanna és Salomé.
A fő történésekben csak passzívabb szerepló kettő asszony. Kettő volt bátrabb Salomé és Magdaléna.
Már megint Máté aki kihagyja a feleslegeseket...és megint legtöbb infó Lukácstól.
És még vedd figyelembe a legfontosabbat, az evangélium szakértőktől, : Csak az írói céljuknak megfelelően kiválasztott legfontosabb dolgokat írják le. Ez nem az én véleményem. Ezért nem egymás másolmányai.
(A szöveg A. K. Emmerichtól van, azért nem írtam nehogy arra csusszanjunk ki ő mit hogyan és hogy képzeli stb.)
" Igen ez egy hozzáadott új információ."
Honnan származik? Mire alapul?
A fantáziálás és a valóság között az a különbség, hogy az utóbbira van bizonyíték.
"Én úgy számolom meg van mind a négy asszony, Magdaléna, Mária, Johanna és Salomé."
Miképpen?
Emeld ki kérlek a négy evangélium ide vonatkozó szövegét, ami alátámasztja ezt.
Mert nálam sehogy sem jön ki!
Közben nézzük a következő részt a meséből:
"4.Magdolna és Szalome beljebb mennek, óvatosan átlépkedik az őröket és bemennek.
"
Megjegyzések az evangéliumokkal való összehasonlításban:
Máté 28
"1 A szombat végén pedig, a hét első napjára virradólag, kiméne Mária Magdaléna és a másik Mária, hogy megnézzék a sírt.
"
Nem Salomé, hanem a Másik Mária megy be az üres sírba.
Márk 16
"1 Mikor pedig elmult a szombat, Mária Magdaléna, és Mária a Jakab anyja, és Salomé, drága keneteket vásárlának, hogy elmenvén, megkenjék őt.
2 És korán reggel, a hétnek első napján a sírbolthoz menének napfelköltekor."
Itt hárman! együtt mennek a sírhoz.
Lukács 24
"1 A hétnek első napján pedig kora reggel a sírhoz menének, vivén az elkészített fűszerszámokat, és némely más asszonyok is velök. ...
10 Valának pedig Mária Magdaléna, és Johanna, és a Jakab anyja Mária, és egyéb asszonyok ő velök, akik ezeket mondák az apostoloknak."
Itt MINIMUM öt! (5) asszony megy el a sírhoz.
János 20.
"1 A hétnek első napján pedig jó reggel, amikor még sötétes vala, odaméne Mária Magdaléna a sírhoz, és látá, hogy elvétetett a kő a sírról."
Itt egyetlen asszony megy a sírhoz.
2, 3, 5, 1 ... ha egy matek feladatban a diákok ezeket az eredményeket hozzák ki végeredménynek, te mint matek tanár elmosolyodsz, és azt mondod, nagyszerű, ha egyforma lenne az eredmény, akkor biztosan egymásról másolták, így viszont megerősítik egymást!
Vagy esetleg arra gondolsz, hogy itt bizony legalább három a négy eredmény közül hamis?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!