Ha Isten erkölcsi útmutatást akart nekünk adni, akkor miért adott egy olyan könyvet, ami támogatja a rabszolgaságot?
Ezek a "hadifogjok" gondoskodásban részesültek azáltal is, hogy akár a Törvényes felesége is lehet egy Izraelitának.
Az imént irtam, hogy akik szolgaságba kerültek, nem lehetett tárgyként kezelni, ellenben a Tulajdonosa büntetést kapott.
Lásd Ráháb, aki Moábita Nő volt, Jézus "ősanyja" lett a leszármazási vonalat tekintve.
A szolgákkal ugyan úgy kellett bánniuk, hogy a benszülöttel.
Sok szolga tette meg, hogy amikor felszabadulhatott volna, Még is maradt az Uránál, mert jó sora volt. Ezt azzal jelölték meg, hogy Árral szurták át a Fülét. Benne van a szent irásban.
"hanem a Biblia Istentől való ihletettségének dogmájára"
Önmagában még ez sem jelent semmit, hiszen az autonóm ember eldöntheti, hogy ehhez a dogmához hogyan viszonyul. Azon is sok múlik, hogy mit értünk ihletettség alatt. Korábban már írtam, hogy én a Bibliát emberi alkotásnak tartom. De ihletett alkotásnak. Csak én ihletettség alatt eléggé mást értek, mint a keresztények nagy része.
Viszont ez a dogma valóban hatékony fegyver azok kezében, akikről beszéltem. Erre hivatkozva egy vezető el tudja ültetni az emberekben azt, hogy ha neki ellentmondanak, akkor Istennek mondanak ellent.
"Ezek a "hadifogjok" gondoskodásban részesültek azáltal is, hogy akár a Törvényes felesége is lehet egy Izraelitának."
Még a végén kiderül, hogy a nőknek kellett volna hálásnak lenniük, amiért elvetették őket rabszolgának. Esetleg vissza is hozhatnánk ezt a szokást, nem? A nők jól járnak vele, Isten is ezt parancsolta. A rabszolgaság buli, igaz kedves 21-es?
"Az imént irtam, hogy akik szolgaságba kerültek, nem lehetett tárgyként kezelni, ellenben a Tulajdonosa büntetést kapott."
A tulajdonos halálra verhette a rabszolgáját következmények nélkül. Benne van a Bibliádban, olvasd el.
Kérdezõ, szefrintem olvasd el NAGYON FIGYELMESEN 2Mózes 20. fejezetet.
Segítségképp: a rabszolgát (aki egyébként túlnyomórészt saját magát adta el adóss´ag fejében) egyrézt csaknem családtagként kellett tekinteni, másrészt 7 év után fel kellett szabadítani. (Le van írva a fejezetben.)
Ha ekkor a rabszolga azt mondta, hogy maradni akar, akkor az ajtófélfához kellett vezetni és árral átszúrni a fülcimpáját. (A szöveg csak fület nír.)
Ehhez a rabbik azt a félig tréfás magyaázatot szokták fûzni, hogy:
Miért kell átszúrni a fülét?
Azért, mert a fülével hallotta, hogy "kivezettelek ... a rabszolgaság házábó", ha mégis rabszolga akar marqadni, mi szükség arra a fülre?
Miért az ajtófélfánál?
Mert ott van a mezuza, ami emlékezteti a Kinyilatkoztatásra.
24-25-ös válaszoló, szerintem olvasd el NAGYON FIGYELMESEN 2Mózes 21. fejezetet.
Segítségképp:
2Mózes 21.20-21
"Aki rabszolgáját vagy rabnőjét bottal úgy megveri, hogy az a keze alatt meghal, azt meg kell torolni.
De ha a szolga még egy vagy két napig életben marad, akkor a gazdát nem kell megbüntetni, mert az ő tulajdona volt."
Ergo, bárki simán halálra verhette a rabszolgáját, aztán csak annyit kellett mondania, hogy a szolga még két napig életben volt a verés után, és csak utána halt meg.
Ma a Klubrádióban a "földönkívüliekről" eddig titkosított dokumentumok feloldása kapcsán tartott betelefonálós beszélgetésben idézték: Létezhetnek-e a Földön kívül értelmes társadalmak? - Talán, de a Földön bizonyosan nem.
A Kérdező érvelésétől eltekintve valahogy ez jutott eszembe a fentiek kapcsán...
27
Bocs, félreolvastam, nem láttam az "eltekintve" szót. :D
De a vallásos hozzászólók nyugodtan magukra vehetik, amit írtam.
Kérdező: A Tóra a rabszolgaságot nem támogatta, hanem a rabszolgákkal való bánásmódot szabályozta. Jogokat adott a rabszolgáknak, ez pedig óriási dolog volt abban a korban, amikor a rabszolgákat még csak tárgynak tekintették, és a tulajdonos bármit megtehetett velük. A Tóra korábbihoz képest sokkal emberségesebb bánásmódot írt elő a számukra.
Később – erről Jeremiás könyvében olvashatsz – Isten megparancsolta a rabszolgák felszabadítását és szabadon engedését. Ezt a zsidók először meg is tették, de aztán meggondolták magukat, visszavitték az előzőleg szabadon bocsátott rabszolgákat és újra szolgasorba vetették őket. Isten nagyon megbüntette a zsidókat ezért: „Nem engedelmeskedtetek nekem, s nem szabadította fel ki-ki a testvérét és embertársát. Nos hát – mondja az Úr –, most szabadjára engedem a kardot, az éhínséget és a dögvészt ellenetek; iszonyattá teszlek benneteket a föld minden országa előtt.”
Szóval a kérdésedbe bújtatott állítás hazugság: a Biblia nem támogatja a rabszolgaságot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!