Ki találta ki a Szentháromságot, és miért?
"De ha megkérdezem szent szellem isten-e? Azt feleled az stb."
Csak épp nem valami különálló Isten, hanem ugyanaz az Isten, mint az Atya is.
"Ott buktatsz az Atyának három megnyilvánulása:Az Atyának annyi megnyilvánulása van pontosan amenyire szüksége van az akarata megvalósítására az/az végtelen és nem három."
Ellenben a Bibliában háromféleképp jelenik meg, és Jézus elég egyértelműen ki is jelenti, hogy a keresztelés Isten ezen három személyének nevében kell történjen.
151.A keresztelés ebbe a három személy nevében kell megtörténnie,de nem e három isten nevében,hanem az Atya,Fiú és a szent szellem nevében.
A Máté.28:19.
. Ez a biblia vers a megkeresztelkedésről szol,sem mint ha isteneket sorolja fel.
Miért kell egy biblia verset a hazug tantétel bizonyítására felhasználni,főleg közel sem arrol beszél?
A tantételed ezt találja a legközelebbi bizonyítéknak,holott még az egész biblia sem beszél a háromságrol a három istenségről,csalsz és csusztatsz a te károdra.
"A keresztelés ebbe a három személy nevében kell megtörténnie"
Ez is haladás, eddig azt mondtad, hogy a Szentlélek nem személy, hanem tehetetlen erő. Most már eljutottál oda, hogy mind a három személy.
"A keresztelés ebbe a három személy nevében kell megtörténnie,de nem e három isten nevében,hanem az Atya,Fiú és a szent szellem nevében"
Így van. Mert mindhárom személy esetében ugyanarról az egy Istenről van szó.
154.Minden szavadban tévedsz.
Pld.a szent szellemmel kapcsolatosan,hogy személy vagy nem személy.
A szent szellemre vonatkozó bibliai idézetek összehasonlítása alapján elmondhtjuk,hogy"betöltheti"az embereket,alá lehet"meritkezni"benne s "felkenhető"vele az ember (Luk.1:41/Máté.3:11/Csel.10:38).Egyik kijelentés sem lenne helyes,ha a szent szellem személy lenne.
A bibliában nem szokatlan az élettelen dolgok meg személyesitése.Pl.azt irja,hogy a bölcseségnek 'fiai'vannak(Luk 7:35).
A bűnről és a halálrol mint'királyokrol'beszél(Roma.5:14,21).
Bár néhány bibliavers azt mondja,hogy a szellem beszél,más helyről kiderül,hogy az angyalokon,vagy az embereken keresztül teszi (Csel.4:24,25/28/28:25;Máté 10:19,20;
vesd össze a csel.20:23 és 21:10,11 verseket.
Az 1János 5.5:6-8 nemcsak a szellemről mondja,hogy tanúskodik,,hanem a'vizről és a vérről'is.
Ezért a fenti kijelentés egyike sem bizonyíték arra,hogy a szent szellem személy lenne.
Ebből a szempontból a logikus következtetés az,hogy a szent szellem Isten tevékeny ereje.
Róma 15:13 "A reménységnek Istene pedig töltsön be titeket minden örömmel és békességgel a hivésben, hogy bővölködjetek a reménységben a Szent Lélek ereje által."
Egy erőnek nincs isteni ereje. Az Istennek van.
158.Ez ismét egy buktató?
. A biblia mind a két formát használja.A szójáték szerint és nylvtanilag is lehet mondani Ő AZ ERŐ VAGY EREJE VAN.
Pld.az a kiejtés értelemszerü nyelvtanilag jobb 'szent lélek ereje'száll meg,mint azt mondanád a 'szent lélek erő'száll meg.Az utobbi sem nyelvtanilag sem irodalmilag nem cseng megfelelően.
Például mai Evangéliumba is jelen van a Szentháromság Isten szeretetközössége:
"Az a tanítás pedig, amelyet hallotok, nem az enyém, hanem az Atyáé, aki engem küldött. Ezeket akartam nektek elmondani, amíg veletek vagyok. S a Vigasztaló, a Szentlélek, akit majd a nevemben küld az Atya, megtanít titeket mindenre, és eszetekbe juttatja mindazt, amit mondtam nektek.” Jn 14,21-26
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!