Ki találta ki a Szentháromságot, és miért?
Konstantin szerepe döntő fontosságú volt. A két hónapig tartó heves vallási vita után, ez a pogány politikus közbeavatkozott és azok javára döntött, akik azt mondták, hogy Jézus egyenlő az Istennel.
De ott Niceában egyetlen püspök sem emelt szót a Háromság mellett. Ők csak Jézus természete felől döntöttek, de nem döntöttek a szent szellem szerepéről. Ha a Háromság világos bibliai tanítás lett volna, akkor miért nem ajánlották ez alkalommal azt?
Ennek ellenére, még a konstantinápolyi zsinat után sem vált széles körben elfogadott hitvallássá a Háromság. Sokan ellenezték, és ezzel heves üldözésnek tették ki magukat. Csak a későbbi évszázadokban fogalmazták meg végleges formában hitvallásként a Háromságot. A The Encyclopedia Americana megjegyzi: „A trinitáriánizmus végleges kifejlődése Nyugaton ment végbe a középkor skolasztikája szerint, amikor mindent merev filozófiai és pszichológiai kifejezésekkel magyaráztak.”
A HÁROMSÁG tanát az athanasiusi hitvallásban fogalmazták meg egész pontosan. Athanasius pap volt, aki Niceában Konstantint támogatta. A nevét viselő hitvallás kimondja: „Egy Istent imádunk a Háromságban. . . Eképpen Isten az Atya, Isten a Fiú, Isten a Szent Lélek; de mégsem három az Isten, hanem egy az Isten.”
Jól értesült tudósok egyetértenek abban, hogy nem Athanasius szerkesztette ezt a hitvallást. A The New Encyclopaedia Britannica így fejtegeti: „A XII. századig ismeretlen volt ez a hitvallás a keleti egyház előtt. A XVII. század óta a tudósok általában egyetértenek abban, hogy az Athanasiusi Hitvallást nem Athanasius írta (meghalt 373-ban), hanem valószínűleg az V. században szerkesztették Dél-Franciaországban.
Úgy tűnik, a hitvallás befolyása elősorban Dél-Franciaországban és Spanyolországban érvényesült a VI. és VII. században. A IX. században Németországban és valamivel később Rómában kezdték használni az egyházi liturgia keretében.”
Miért?
E. W. Hopkins Origin and Evolution of Religion (A vallás eredete és kifejlődése) című könyvében így válaszol erre a kérdésre: „A Háromság végleges formában való ortodox maghatározása jórészt egyházpolitikai kérdés volt.”
S nem azért, mert Isten szava tanítja. Az egyházak sok mindenben politikát láttak ebben, hogy az országok uralkodóinka kedvezzenek, így hatalmon tudtak maradni.
Jézus maga nevezte meg a három Isteni személyt Máté 28:19-ben.
Maga a Szentháromság szó csak egy későbbi teológiai fogalom, de a tanítást amit takar, mindig is megvallották a keresztények már az apostolok óta.
8. "Jézus maga nevezte meg a három isteni személyt a Máté.28:19-ben"
Máté.28:19."Menjetek hát,és tegyetek tanitványá minden nemzetből való embereket,kereszteljétek meg őket az Atyának,a Fiúnak és a szent szellemnek nevében".
És itt most hol beszél három istenről?
Azt,hogy oda gondolod azt megteheted,és még sokmindent odagondolhatsz,hogy a bibliát értelmetlené tedd.
De a fentnevezett versben az Isten szót,hol látod?
Akkor mégis,hogy teszed hozzá,hogy három istenről van szó?
Akkor tökéletesebb az alábbi kifejezés amit nem mondok,mert nem ezekkel a szavakkal irja."Jehovának,aFiunak és a szent szellemnek nevében"
Hogy lehet egy biblia verset Ennyire és készakarva félre értelmezni és magyarázni..Ide már nagy elenségeskedés kell az Isten szava iránt.Semi égészséges félelem nincs istentől benned.
"Akkor mégis,hogy teszed hozzá,hogy három istenről van szó?"
Egyetlen Istenről van szó! Az Atya, Fiú és a Szent Lélek elválaszthatatlan egysége maga Isten.
Azt pedig rengeteg ige igazolja hogy a Fiú és a Szent Lélek is épp úgy Isteni személyek, mint az Atya. Jézust többször konkrétan meg is nevezik az apostolok Istennek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!