Hány Jehova Tanúja lehet itt a GyK-n? Érdemes szerintetek missziót folytatni irányukban, s ez sikeres lehet?
És a BIBLIA SZAVAIVAL valahogy így néz ki:
Máté 18:19-20
"Bizony mondom néktek azt is, hogy ha közületek ketten egyetértenek a földön abban, amit kérnek azt mind megadja neki az én mennyei Atyám. Mert ahol ketten vagy hárman összegyûlnek AZ ÉN NEVEMBEN: ott vagyok közöttük."
Máté 28:19-20
"Menjetek el tehát, tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelve õket AZ ATYÁNAK, A FIÚNAK ÉS A SZENTLÉLEKNEK NEVÉBEN, tanítva õket, hogy megtartsák mindazt, amit én parancsoltam nektek; és íme, én veletek vagyok minden napon a világ végezetéig."
Amíg van nap, amíg van világ, addig Õ velünk van. Az Úr mindaddig veled van, ameddig azt nem mondod ,hogy el akarod hagyni Õt. Csak te tudsz elfordulni Tõle!
MINDENHATÓSÁG
Máté 28:17-18
"Amikor meglátták Õt, akkor leborultak elõtte, némelyek pedig kételkedtek. Jézus hozzájuk lépett, és így szólt: Nekem adatott minden hatalom mennyen és a földön."
ÖRÖKKÉVALÓSÁG:
Ján. 1:1-5
"Kezdetben volt az Ige, és az Ige az Istennél volt, és Isten volt az Ige. Õ kezdetben az Istennél volt. Minden általa lett, és nélküle semmi sem lett, ami létrejött. Benne élet volt, és az élet volt az emberek világossága. A világosság a sötétségben világít, de a sötétség nem fogadta be."
Ján. 1:9-14
"Az Ige volt az igazi világosság, amely megvilágosít minden embert: Õ jött el a világba. A világban volt, és a világ általa lett, de a világ nem ismerte meg Õt: saját világába jött, és az övéi nem fogadták be Õt. Akik pedig befogadták, azoknak megadta azt a kiváltságot, hogy Isten gyermekeivé legyenek; mindazoknak, akik hiszen az Õ nevében, akik nem vérbõl, nem test akaratából, sem férfi akaratából, hanem Istentõl születtek. Az Ige testté lett, itt élt közöttünk, és láttuk az Õ dicsõségét mint az Atya egyszülöttjének dicsõségét, telve kegyelemmel és igazsággal."
VÁLTOZHATATLANSÁG:
Zsid. 13:8
"Jézus Krisztus tegnap, ma és mindörökké ugyanaz."
Néhány név, ahogy a Biblia Jézust nevezi:
Úr, bíró, megváltó, teremtõ, Isten tekintélyével szóló, király, pásztor, szabadító stb.
Kell e ennél több?
Azt hiszem ez mindent megmagyaráz.
"Életüket adták érte,képesek voltak feláldozni magukat. Szerínted ez nem annak a jele,hogy ők abszolút behodoltak neki?"
Kedves 53-as válaszoló:
Jézus Isten Királyságának, Jehova Isten által kinevezett Királya. Maga Jézus is Istent imádja. Biblia egyértelműen fogalmaz arról, hogy KIT KELL IMÁDNI az embereknek, és ez nem Jézus. Nem olvastad a példának állított verseket?? Az apostolok ezt világosan le is írták. Tehát az igaz keresztények valójában Jehovát dicsőítik, hozzá imádkoznak, neki hódolnak be ABSZOLÚT, nem Jézusnak. Jézus nagyon fontos szerepet tölt be Jehova elrendezésében, a második személy a Mindenható után, de értelemszerűen, és éppen ezért NEM A MINDENHATÓ. Nem "egyenlő" vele, akárhogy is szeretnétek annak állítani hamis érvekkel!
Persze, hogy "Jézusért" IS haltak meg a mártírok, mivel Jézus Isten elrendezésének, igazságának a része, Isten Királyságában első helyet tölt be, hiszen a kinevezett Királya Jehovának. De akkor sem a Mindenható.
Még mindig nem kaptam választ erre, pedig szorosan ide tartozik:
(1Korinthus 2:16) "Mert 'ki ismerte meg Jehova gondolkodását, hogy oktathatná őt?' Bennünk azonban megvan Krisztus gondolkodása."
"Beidéznéd , hol írtam csecsemő keresztelésről? Köszi!
Mivel a felnőtt keresztséget tartom "bibliainak" nem írhattam erről!"
Kedves 54-es válaszoló! Mint utóbb kiderült, a felnőtt keresztelkedést tartod bibliainak, ebben egyet is értünk, de amire én előtte válaszoltam, az csak egy általad magában idézett vers volt, amire én tettem hozzá, hogy a csecsemő keresztelést is magyarázhatnánk vele (magában!). De nem tudom mit rágódsz ezen, örülök, hogy te is elfogadod a bibliának ezt az igazságát!
(Filippi 2:9) 9 Az Isten éppen ezért magasabb állásba is emelte, és kedvesen megadta neki a nevet, amely minden más névnek felette áll,
Minden más név felett áll.
ezek szerint csak egy valakinek a neve felett nem áll
Ezenkívül az hogy magasabb pozícióba helyezte Jézust az az jelenti hogy az előtt nem volt olyan nagy pozícióba, még sem mint ahogy sokan mondják, hogy az atyával egyenlő, mert ugyan hogyan adhatott volna annál magasabb pozíciót?
(Máté 20:23) 23 Így szólt hozzájuk: „A poharamat kiisszátok ugyan, de a jobb, illetve bal kezemhez való leülést nem az én dolgom megadni, hanem azokat illeti az, akiknek elkészítette az én Atyám.”
Itt is azt mondja Jézus, hogy annak ellenére, hogy hatalmat kapott még sem döntheti el, hogy ki fog a bal, vagy a jobb oldalán ülni, hanem az Atyja dolga.
Hát milyen nagy hatalom ez, ha Jézus nem teheti meg ezt?
Máté 12:31, 32, ÚRB: „minden bűn és káromlás meg fog bocsáttatni az embereknek, de a Lélek káromlása nem bocsáttatik meg. Még ha valaki az Emberfia ellen szól, annak is megbocsáttatik, de aki a Szentlélek ellen szól, annak nem bocsáttatik meg sem ebben a világban, sem az eljövendőben.” (Ha a Szentlélek személy vagy Isten volna, akkor ez az írásszöveg egyértelműen ellentmondana a háromságtannak, mivel azt jelentené, hogy a Szentlélek bizonyos szempontból nagyobb, mint a Fiú. Jézus azonban nem ezt mondta, hanem szavai arra mutatnak rá, hogy az Atya, akié a „Lélek”, nagyobb Jézusnál, az Emberfiánál.)
(János 20:17) 17 Jézus ezt mondta neki: „Ne kapaszkodj tovább belém. Mert még nem mentem fel az Atyához. Hanem menj el a testvéreimhez, és mondd meg nekik: »Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez és a ti Istenetekhez.«”
Ezen kijelentés szerint a mi Istenünk egyezik Jézus Istenével.
Vagy is Jézus itt kijelentette hogy neki is van Istene.
Az meg hogy lehet, amikor Ő a mindenható Isten?
És egyenlő hatalmuk van?
Ellenben fordítva ez nincs leírva, hogy az Istennek Jézus lenne az Istene.
"Tehát nem Jézus az aki elveszi magának,hanem kapja,vagyis az apa akaratának minden döntése a Fiúban nyilvánul meg,és minden hódolat ami az Atyának jár az illeti meg a Fiút is."
Ez sem igaz kedves 58-as válaszoló! Sehol sem írja a Biblia, hogy "minden hódolat ami az Atyának jár az illeti meg a Fiút is". A tisztelet nem imádat. A Szentírás mindenhol azt írja, hogy Jézus Krisztus Istenének és Atyjának adtak a tanítványok dicsőséget, neki mutattak be imádatot, nem Jézusnak - világos és félreérthetetlen verseket idéztem. Nem elég világos?
"Tudakozzátok az írásokat..."
„Ha nem tudsz ’időt szakítani’ a bibliatanulmányozásra, ezzel valójában azt mondod, hogy nem akarod az életet” - mondta egyszer az egyik kiadványunk. De vajon az örök élet elnyerése legyen az egyedüli indíték, amiért bibliatanulmányozást végzünk? Figyeljük meg, mit válaszolt Jézus a zsidó vezetőknek, akik meg akarták őt ölni: „Tudakozzátok az Írásokat, mert azt hiszitek, hogy azokban van a ti örök életetek . . ., de ismerlek benneteket, hogy az Istennek szeretete nincs meg bennetek” (Ján 5:39, 42, Károli). Igen, a személyes tanulmányozásunk indítéka legyen az Isten iránti szeretet, és az a vágy, hogy segíteni tudjunk másoknak (Csel 20:35; 1Kor 8:1).
Az Isten iránti szeretet vajon magában foglalja-e az isteni igazságok szeretetét?? IGEN, nyilvánvalóan. Pedig az ún. "kereszténységben" százmilliók számára ez szemlátomást nem fontos része az imádatuknak, mert sokkal jobban ragaszkodnak az emberi hagyományaikhoz, mint Isten igaz szavához. És ezeket az igazságokat honnan tudjuk meg? A Szentírás alapos és ŐSZINTE tanulmányozásából.
Kedves 62 es!
Ne vedd rossznéven,hogy közbeszólok de szeretnék választ adni az utolsó kérdésedre;
"Hanem Istennek titkon való bölcsességét szóljuk,azt az elrejtettet melyet öröktől fogva elrendelt az Isten a mi dicsőségünkre; Melyet e világ fejedelmei közűl senki sem ismert,mert ha megismerték volna,nem feszítették volna meg a dicsőség urát..Mi pedig nem e világnak lelkét vettük,hanem az Istenből való Lelket: hogy megismerjük azokat, a miket Isten ajándékozott nekünk.Ezeket prédikáljuk is,nem oly beszédekkel,melyekre emberi bőlcsesség tanít,hanem amelyekre a Szent Lélek tanít;lelkiekhez lelkieket szabván." (1Kor.2,7-13)
Azt hiszem itt a válasz a kérdésedre.
Örültem ,hogy segíthettem.
Kedves 61-es válaszoló!
"Máté 18:19-20
"Bizony mondom néktek azt is, hogy ha közületek ketten egyetértenek a földön abban, amit kérnek azt mind megadja neki az én mennyei Atyám. Mert ahol ketten vagy hárman összegyûlnek AZ ÉN NEVEMBEN: ott vagyok közöttük.""
Ez mit is jelent? Jelenti azt, amit te hiányolsz Jehova Tanúi Jézusról alkotott tanításában? Mit jelent neked Jézus azon kijelentése, hogy "AZ ÉN NEVEMBEN"???
"Máté 28:19-20
"Menjetek el tehát, tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelve õket AZ ATYÁNAK, A FIÚNAK ÉS A SZENTLÉLEKNEK NEVÉBEN, tanítva õket, hogy megtartsák mindazt, amit én parancsoltam nektek; és íme, én veletek vagyok minden napon a világ végezetéig.""
Vagyis az Atya, a Fiú és a szent szellem „elismerésével”, mert ugye ezt jelenti az, hogy "nevében". A szent szellemnek ugyanis nincs neve (a "szent szellem", ugyanis nem tulajdonnév - még ha azzá is teszik a háromsághívők), mint Jézusnak vagy Jehovának a neve, de többek között a szent szellem elismerésével kell megkeresztelkednünk.
"Máté 28:17-18
"Amikor meglátták Õt, akkor leborultak elõtte, némelyek pedig kételkedtek. Jézus hozzájuk lépett, és így szólt: Nekem adatott minden hatalom mennyen és a földön.""
Miért is idézed e verset annak a bizonyítására, aminek az ellenkezőjére egyértelmű példákat írtam tegnap(?), vagyis hogy CSAK ÉS KIZÁRÓLAG Jehovát imádhatod, Jézus Istenét és Atyját??? Ez választás kérdése volt, hogy most éppen egy tanítványnak Jézust volt szimpatikus imádni, hanem tény, hogy csak annak Atyját és Istenét imádták! A leborulás pedig a Bibliai időkben megszokott volt a magas rangú személyek előtt is.
A "minden" kifejezés pedig nem a mindenhatóságát bizonyítja, hiszen nyilvánvaló, hogy ebben a "mindenben" nem lehet benne az az Isten, akit Jézus maga is ténylegesen a mindenhatóként imádott. Ha a "mindent" abszolút értelemben vennénk, ellentétbe kerülnénk egy seregnyi Bibliaverssel, mint amilyen a János 17:3 és az 1Korinthusz 8:6., melyekből kiderül, hogy nem Jézus a mindenható Isten.
De kinek is érdeke, hogy szó szerint értelmezzük az ilyen verseket, a szellemi gondolkozás helyett??? A mitikus háromság érdeke.
"ÖRÖKKÉVALÓSÁG:
Ján. 1:1-5
"Kezdetben volt az Ige, és az Ige az Istennél volt, és Isten volt az Ige. Õ kezdetben az Istennél volt. Minden általa lett, és nélküle semmi sem lett, ami létrejött. Benne élet volt, és az élet volt az emberek világossága. A világosság a sötétségben világít, de a sötétség nem fogadta be.""
Ezzel pedig számtalan neves teológus és elfogadott Bibliafordítás vitatkozik. Ez megint a zavarosban való halászás, a kétértelműségre épít. Holott csak a háromság mítosza miatt kell abban a logikátlanságban hinni nektek, hogy aki "kezdetben az Istennél volt", az maga mindenható Isten is egyben!
"VÁLTOZHATATLANSÁG:
Zsid. 13:8
"Jézus Krisztus tegnap, ma és mindörökké ugyanaz.""
És? Ez azt bizonyítja, hogy Jézus "egyenlő" az Atyjával? Nem, ez csak azt bizonyítja, hogy Jézus belső értékeiben ugyanaz maradt. Mert Istennel ellentétben Ő meg is halt, vagyis külsőleg nem volt mindig ugyanaz. Tehát belső erényeiben kitartó, az isteni igazságok mellett!
"Néhány név, ahogy a Biblia Jézust nevezi:
Úr, bíró, megváltó, teremtõ, Isten tekintélyével szóló, király, pásztor, szabadító stb."
Hány úr, bíró, király, pásztor, és szabadító van a Bibliában? Hogy Jézus is megváltó, mint amit Jehováról is írnak előtte?
Üdvözítő, Szabadító, Megmentő: A Biblia ismételten Szabadítónak nevezi Istent. Sőt, az Ézsaiás 43:11-ben ezt is mondja Isten: „rajtam kívül nincs szabadító.” De mivel Jézusra is utalnak szabadítóként, vajon Isten és Jézus azonosak? Egyáltalán nem. A Titusz 1:3, 4 beszél ’a mi üdvözítő Istenünkről’, majd ezt követően beszél ’a mi Atyánkról és a Krisztus Jézusról, a mi Üdvözítőnkről’. Ennek alapján mindketten üdvözítőnek tekinthetők. A Júdás 25 így utal erre a viszonyra: ’az üdvözítő Isten a mi Urunk Jézus Krisztus által.’ (Kiemelés tőlünk.) (Lásd még: Cselekedetek 13:23.) A Bírák 3:9-ben ugyanaz a héber szó (mó‧sí′a‛, azaz ’szabadító’ vagy ’megmentő’) fordul elő Otnielre, Izrael egyik bírájára vonatkozóan, mint az Ézsaiás 43:11-ben, de ez nyilvánvalóan nem azt jelenti, hogy Otniel Jehova lett volna. Ha az Ézsaiás 43:1–12-t olvassuk, akkor kiderül, hogy a 11. vers azt jelenti, hogy egyedül Jehova gondoskodott megmentésről vagy szabadulásról Izrael számára, és hogy a megmentésüket nem a szomszéd népek valamelyik istenének köszönhették.
"Kell e ennél több?"
Igen, ennél bizony sokkal több kellene, mert ezen álérvek sokaságával semmire sem mész!
Kedves 67-es!
Elnézést, ha nagyképűnek tűnök neked, de nem segítettél. Ugyanis két teljesen más dologról beszélünk. Látod, azt gondoltad, hogy Jehova Tanúi annyira szakbarbárok a témában, hogy arra sem képesek, hogy figyelembe vegyék a szövegösszefüggést, vagyis ami a kérdésüket generáló vers előtt van. Pedig ezt a hiedelmedet rólunk csak az ármánykodó hitetők terjesztik, akiknek sajnos te is felültél.
"12 Mi pedig nem a világ szellemét kaptuk, hanem azt a szellemet, amely az Istentől van, hogy megismerhessük azokat, amiket az Isten adott nekünk kedvesen. 13 Ezeket szóljuk is, de nem emberi bölcsesség által tanított szavakkal, hanem a szellem által tanítottakkal, szellemi dolgokat szellemi szavakkal kapcsolva össze."
Itt vajon arról van szó, hogy Isten szelleme által birtokolhatjuk Jehova teljes tudását??? Ugye nem? A kérdéses vers viszont visszautal egy héber szövegre:
(Ézsaiás 40:13-14) Ki mérte fel Jehova szellemét, és ki adhatna tudtára valamit a tanácsadójaként? Kivel tanácskozott, hogy az megértéshez segítse őt, vagy ki tanítja őt az igazságosság ösvényére? Ki tanítja őt ismeretre, vagy ki ismerteti meg vele a valódi értelem útját?
Vagyis az 1Korintusz 2:16-ban azt állítja szembe egymással az ihletett Bibliaíró, hogy Jehova és Jézus "ismerete" között különbség van. Jehova értelmét, vagy ismeretét SENKI sem ismerheti teljesen, vagyis nem rendelkezik senki sem vele, CSAK Ő EGYEDÜL. Ezért állítja Pál, hogy Jézus "értelmével", vagyis gondolkozásával viszont rendelkezhetünk, ha Istenével (egészében) nem is! Tudom, ez szörnyű igazság azoknak, akik Jézust vele egyenrangúnak hiszik (pl. tudásban), de ez van. A Biblia igazság mindent felülmúló szépsége talán kárpótol érte.
Kedves lelkes Tanú válaszoló! Annak ellenére, hogy megkértelek, hogy ezt a kérdést inkább hagyjuk meg azoknak, akiket megszólítottam, és képesek a kérdésre válaszolni, mégis intenzíven írod megjegyzéseidet.
A 65-ös válaszodat egyszerűen nem tudom megállni szó nélkül. Megint az Új világ fordításból idézel, pedig tudhatnád, hogy az nem precíz és nem őrzi meg az eredeti görög szöveget. A Fil 2,9-ben nem szerepel az a szó, hogy „más”! Egyszerűen nincs ott. A magyar Úvf-ben még csak nem is jelölik, hogy értelmező beszúrás történt. Az angol és német NWT legalább szögletes zárójellel jelölte a beszúrást: [other], [anderen]
Görög koiné: nincs benne hogy „más”:
ὄνομα τὸ ὑπὲρ πᾶν ὄνομα
onoma to hüper pan onom
NWT/Úvf, a ti honlapotokról bemásolva:
9Az Isten éppen ezért magasabb állásba is emelte, és kedvesen megadta neki a nevet, amely minden más névnek felette áll,
9For this very reason also God exalted him to a superior position and kindly gave him the name that is above every [other] name,
9Gerade aus diesem Grund hat Gott ihn auch zu einer übergeordneten Stellung erhöht und ihm gütigerweise den Namen gegeben, der über jedem [anderen] Namen ist,
A Károli itt is pontosan követi a görög szöveget:
Fil. 2,9 (Károli)
Annakokáért az Isten is felmagasztalá őt, és ajándékoza néki oly nevet, a mely minden név fölött való;
Jehova "Tanúja", itt te melyik csoporthoz tartoztál volna? Akik leborultak Jézus előtt, vagy a kételkedők csoportjához?
Mt 28,17 (Csia)
Amikor meglátták őt, imádattal borultak le, de voltak, akik kételkedtek.
Mt 28,18
Jézus aztán hozzájuk lépett, és így beszélt velük: „Mennyben és földön minden fennhatóság nekem adatott.
προσεκυνησαν (proszekünészan) = leborul, imád
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!