Ha a Pokolba kerülök, van rá mód, hogy feljussak a Mennybe?
Nos kedves barátom!
"mivel nem férnek össze az igazságossággal..."
Egyezzünk meg valamiben... :) te gondolod úgy, a te véleményed az, hogy az amit vallok, nem férhet össze az Igazságossal. Nos, ez nem érv, mint ahogyan te sem tekinted érvnek az igerészeket, amelyeket beírtam... ha ennél továbbmegyünk, hogy számodra az igerészek nem támasztják alá állításom, akkor ugyan ott tartunk, hogy ugyanazon igék nem tartalmazzák a te álláspontod, merthogy egyértelműen nem utal arra az ige. Tehát van egyszer egy "számodra doboz" és egy "számomra doboz". No de egyik doboz sem fér bele a másik dobozba, tehát ki az aki jól látja a helyzetet? Ez egy kérdés, nem vita. A kijelentés pedig az, hogy majd az Igazságos Isten eldönti. Én hiszem, hogy a szöveg nem ennyire rejtjeles, tudniillik közönséges szegény szolgaemberek nem igen értették volna ezt az eszmefuttatást, nem mindenki volt Jézus közvetlen közelében. Bár ha szerinted több élet lehetősége áll fent, akkor lehet filozófusoknak születtek ujjá ezek a végtelenül egyszerű emberek... de viccet félre és elő a komolysággal.
"Itt ugyanúgy ott a motiváló erő, mivel maga a kellemetlen visszahatás motiválja, ha nem is elsőre, de majd amikor megélik akkor igen."
Itt azt kell megértened, hogy az Atya kitűzött egy végleges időpontot a "nagy vizsgára", amikor Jézus visszajön, és az emberek szét lesznek választva, mint bárány a kecskétől. A Biblia ezt taglalja részletesen a jelenésekben? Igen.
Ha nem is elsőre, de akkor, amikor megélik, vagy megérik rá a lélek? Na de akkor miért van időpont említve, mint Isten kegyelmi idejének vége, ami egyértelműen azt jelenti, nincs tovább, ahogy írtam előbb, Jézus ezt mondj az egyik igében:
Jel 22:11-15
"A ki igazságtalan , legyen igazságtalan ezután is; és a ki fertelmes, legyen fertelmes ezután is; és aki igaz, legyen igaz ezután is; és a ki szent, szenteltessék meg ezután is.
És ímé hamar eljövök; és az én jutalmam velem van, hogy megfizessek mindenkinek, a mint az ő cselekedete lesz."
Ezt akárhogy nézed, a megmásíthatatlanságot jelenti, mert aki eddig a gonosszal járt, az járjon ez után is, azaz nincs apelláta, tehát a ki a kegyelmi idő lejártával nem tért meg, az már ne próbáljon kapkodni, tehát még egyszer " A ki igazságtalan , legyen igazságtalan ezután is..." . És itt két különböző emberről beszél: az igazságtalanról/fertelmesről, és az igaz szent emberről. Aki a nagy napon megáll Jézus előtt az legyen szent ezután is (örök életre hívás) és aki nem állt meg, az legyen fertelmes ezután is (örök, azaz végleges,visszafordíthatatlan tűzre jutás), ahogy alább olvashatod:
Mt 25:32-41
"És elébe gyűjtetnek mind a népek, és elválasztja őket egymástól, miként a pásztor elválasztja a juhokat a kecskéktől.
És a juhokat jobb keze felől, a kecskéket pedig bal keze felől állítja.
Akkor ezt mondja a király a jobb keze felől állóknak: Jertek, én Atyámnak áldottai, örököljétek ez országot, a mely számotokra készíttetett a világ megalapítása óta.
[...]
Akkor szól majd az ő bal keze felől állókhoz is: Távozzatok tőlem, ti átkozottak, az örök tűzre, a mely az ördögöknek és az ő angyalainak készíttetett..."
Az örök tűz végérvényes pusztulást jelent, ezt ne csűrd-csavard ki, kérlek... ennél egyértelműbb nem lehet semmi :D
Elhiszem, hogy neked ez nem tetszik, de ez szubjektív. Te emberi gondolkodással véled ezt igazságtalannak,, nem Isteni elmével és itt jön az az ige, amit már egyszer linkeltél, te magad:
1 Kor. 11:31
"Mert ha mi ítélnők magunkat, nem ítéltetnénk el."
Felismered ebben az igerészben saját magad? Ha a te kezedben lenne az ítélet, te sem ítélnéd el magad, mert nem találod igazságosnak, egyszerűen nem hiszed el, nem veszi be a gyomrod, hogy Isten ilyen lenne. Szóval akkor most te ítélkezel Isten igazságossága felett? Te eldöntötted, hogy csak az az igazságos, amit te elgondoltál Istenről?
De az is Írja a Biblia, hogy mikor Isten elmondja az ítéletet, akkor azok is, akik kihúzatnak az életnek könyvéből, igazságosnak fogják tartani az ítéletet, mert szembenéznek bűneikkel, látják, hogy hol tagadták meg maguktól a Szentlélek segítségét, ami az egész Földön kiöntetett, és jogosnak fogják érezni a büntetést, de akkor már késő, mert a kegyelmi idő lejárt, aki igazságtalan , legyen igazságtalan ezután is, aki igaz, legyen igaz ezután is. Jézus pedig magához veszi az igazakat és megjutalmazza őket, új, halhatatlan
testet kapnak és ott lesznek, ahol az Isten.
Ha nem érzem igazságosnak ezt az ítéletet most, ebben a pillanatban, akkor csak arra gondolok, hogy Isten kinyilatkoztatta az Igében: Mikor a gonoszok megállnak a Mennyei Bíró előtt, és lehull a lepel bűneikről, elismerik, hogy Isten igazságosan bírálta őket. Először, amikor Jézus eljön, az emberektől Isten magához gyűjti a bukott emberi lelkeket (első halál).
A lélek visszakerül Istenhez, akitől van. Igazak elragadtatnak, fel a Mennyei Királyságba.
Majd 1000 esztendő Uralkodás és közös bírálás veszi kezdetét a Mennyben, ez idő alatt sátán "megkötözve" lesz a kopár Földön, nem lesz kit elhitessen, ő, aki eddig serénykedett a hitetésben, most nem lesz kit elhitessen, mert uyge az elbukott emberek alusznak, halottak, öntudatlanok, igazi kín lesz számára és az ördögök számára, hogy nem tudnak újabb lelkeket hitetni. Majd az Új és Szent Jeruzsálem alászáll a Mennyből, Isten visszaadja a lelkeket a holtaknak, ideiglenesen feltámadnak, ekkor ítéltetnek meg igazságosan, majd
mikor utoljára sátán utolsó erőfeszítésként megpróbálja elhitetni az elbukottakkal, hogy képesek erőszakkal bejutni az Új Jeruzsálembe, akkor tűz száll alá a mennyből és felbomlanak az elemek, a Föld megég, elpusztul, majd Isten Új eget és Új Földet teremt az övéinek. Örök boldogság.
Ajánlom, hogy tanulmányozd mélyebben a Bibliát, ne ilyen felületesen, és rájössz, hogy nem elferdítést írok, konkrétan erről ír a Biblia, nem másról.
Abban egyetértek, hogy ihletődnek Istentől való kinyilatkoztatások, de a hiteles prófétát onnan lehet felismerni, hogy nem ad hozzá a Bibliához és nem is vesz el, csak érthetőbbé teszi azt, az aktuális kor emberének, mint egyfajta "frissítés", megerősítés.
Mert aki egy sort is hozzátesz az igéhez, vagy elvesz belőle, halál annak a büntetése. Nem kevesebb. Sátán számtalanszor elferdítette már a Bibliát és jöttek létre más vallások, mert valóban mindent megtesz, hogy elhitesse az embereket, hogy ne jussanak üdvösségre.
"Amit Te írtál az fenyegetésnek minősül, amit én írok az csak figyelmeztetés...Nem hinném, hogy a Biblia, így Isten fenyegetne bárkit is és elrettentene"
Pedig a Biblia szava sok helyen "fenyeget" és elrettent a jó cél érdekében, pl. Sodomát és Gomorát tűzesővel, vagy akár felhozhatom azt is, hogy örök tűzzel "fenyegeti" Isten azokat, akik nem hallgatnak az Ő intő szavára és nem térnek meg. Ha megfigyeled pl. Egyiptomnál a csapásokat, egy fokozatot figyelhetsz meg. Először figyelmezteti Isten a fáraót, de ez nem segít, így ennél tovább megy, jön a fenyegetés mindenféle csapásokkal, de ugye ez sem elég a fáraónak, hát miért is lenne...ilyenek a mai emberek is, nem hisznek, végül odáig "fajul" a dolog, hogy Isten elküldi angyalát, hogy kaszabolja le a népet, kivéve az Izráelt. Ha megvizsgálod a történetet, elég kegyetlennek tűnik Isten, ez látszólagos, de errőll beszélek... te annak tartod, de én hiszem a szavát, amit ír az Ige, hogy mindenki elismeri majd az igazságosságát, még ha nekünk, földi távlatból nézve így-vagy úgy tűnik is.
Hiszem, hogy nem látjuk át Isten szándékát, ítéleteinek alapját, csak majd mikor Ő megvilágosítja előttünk, viszont akkor teljességgel jogosnak fogunk tartani mindent... :)
Nekem úgy tűnik, te csak filozofálsz, azaz filózol, dilemmázol, próbálod magadnak összetenni hogy milyen az Igaz Isten, amikor az nem a te feladatod. A filozófia
emberi tudomány, de én Isten (egyelőre még számunkra) átláthatatlan és LÁTSZÓLAGOSAN ELLENTMONDÁSOS tudományában bízok, hiszek.
1Kor.13,12
"Mert most tükör által homályosan látunk, akkor pedig színről-színre; most rész szerint van bennem az ismeret, akkor pedig úgy ismerek majd, a mint én is megismertettem."
Amikor az ember nem a maga kicsi emberi rész-nézőpontjából lát majd, hanem Isten országának eljövetelekor a teljességet látja, akkor meglátja önnön magát, úgy, ahogy azt Isten látja, ítéli meg.
Minden igazság addig csupán rész-igazság, "tükör általi homályos látás".
Egyébként annyiszor használtad azt a szót, hogy "sátáni effekt"... mikor találtad ezt ki? :D
Máté 5:30
"És ha a te jobb kezed botrénkoztat téged, vágd le azt és vesd el magadtól; mert jobb néked, hogy egy vesszen el a te tagjaid közül, semhogy egész tested a gyehennára vetessék.
És ha a te jobb kezed botránkoztat meg, vágd le azt és vesd el magadtól; mert jobb néked, hogy egy vesszen el a te tagjaid, semhogy egész tested a gyehenára vetessék."
"tagjaid", az egész tested egyik részére vonatkozik ami elvész, "semhogy egész tested a gyehennára vettessék"... tehát Jézus azt mondja, hogy az egész test esik majd a tűz
martalákául, nem valami láthatatlan, testétől megfosztott lélek.
Nem egy misztikus, halovány lélek fog felszállni a halálkor. Tehát nem valami sátáni tudatról beszél az ember elméjében/lelkében hogy csak az fog elpusztulni, ahogy te mondtad.
Jézus saját példázatát magyarázza:
Máté 13:37-43
"A ki a jó magot veti, az az embernek Fia;
A szántóföld pedig a világ; a jó mag az Isten országának fiai; a konkoly pedig a gondosznak fiai.
Az ellenség pedig, a ki a konkolyt vetette, az ördög; az aratás pedig a világ vége; az aratók pedig az angyalok.
A miképen pedig összegyűjtik a konkolyt és megégetik: akképen lesz a világnak a végén.
Az embernek Fia elküldi az ő angyalait, és az ő országából összegyűjtik a botránkozásokat mind, és azokat is, a kik gonoszságot cselekszenek,
És bevetik őket a tüzes kemenczébe: ott lészen sírás és fogcsikorgatás.
Akkor az igazak fénylenek, mint a nap, az ő Atyjoknak országában."
Jézus ezen példázata is végtelen egyszerű, hogy mindenki megértse és ne filozofálgasson. Az aratásról beszél, ami szintén egy meghatározott időben szokott lenni, és nem
szemenként válogatva aratják le a szemeket, hogy ez a szál (a te értelmezésedben csak a lélek) még nem érett meg, de a másik igen. Hanem egyszerre lesz learatva az összes(ergo nem a lélek érettségétől függ, hogy ő tűzre kerül-e vagy sem. Hanem beindul az aratógép, kiválogatják a jó és rossz szemeket és a jó marad, mert értékes, a konkoly meg megy a tűzre)
Tehát van az aratás, a rosszak itt elvesznek és mit mond Jézus, mikor? Nem amikor a lélek megérett, hanem a "világ végén"
ami csak egyszer van, ahogy millió helyen írja a Biblia... :) gondolom érted, hogy mit jelent az a szó, hogy valaminek a vége és hogy Jézus miért pont ezt használja egy ilyen egyszerű példázatban... vége és nincs tovább nincs olyan, hogy az éretlen lelkek új lehetőséget kapnak. Ezt nevezik utolsó aratásnak, nincs következő szezon :D
az "összegyűjtik" szó pedig arra utal, hogy ez egy globális cselekmény, egyszer történik, mégpedig a világnak a végén, a kegyelmi idő lejártával.
49-ben Jézus megismétli:
"Így lesz a világ végén is: Eljőnek majd az angyalok, és kiválasztják a gonoszokat az igazak közül
És a tüzes kemenczébe vetik őket; ott lészen sírás és fogcsikorgatás."
A gonosz embereket, az igaz emberek közül, nem a sátáni tudatot az Isteni tudattól... nem is tudom miért kevered ezt ide...ezt nekünk még az aratás előtt kell megvívnunk, és ha sikerül, miénk a jutalom.
ennél már csak az egyértelműbb, hogy a fű zöld.
Isten előbb ítél, aztán büntet. Nincs ítélet büntetés nélkül és fordítva.
16:27
"Mert az embernek Fia eljő az ő Atyjának dicsőségében, az ő angyalaival; és akkor megfizet mindenkinek az ő cselekedete szerint."
Ha jól értelmezem, akkor a te lélekvándorlási hiedelmed szerint, kell lennie olyan lelkeknek, akik már üdvözültek mert megértek rá (azaz a te értelmezésedben legyőzték sátáni énjüket), mások viszont később érnek meg erre a lépésre...hmm... de nézzük csak: Jézus eljött már az Atya dicsőségében? Nem, még nem jött el, mert az egyszeri alkalom lesz és:
- minden szem látni fogja
- a világ végén jön el, ahogy Jézus mondta, ezt mind érzékelni fogjuk érzékszerveinkkel, hallani és látni fogjuk
Én eddig egyiket sem érzékeltem és tudjuk, hogy ez egy audio vizuális élmény lesz, nem valami láthatatlan történés, vagy csupán a lelkünkben lezajlódó változás...
Ráadásul az üdvösségre jutottak együtt, egy azon időben ragadtatnak el. Nincs olyan, hogy egyesek később, mások előbb, a századik meg még ennél is később, és így tovább. A Biblia nem ír erről soha, sehol, amikor a végidőkról beszél és egyébként sem.
Péter 2:9
"Meg tudja szabadítani az Úr a kegyeseket a kísértésekből, a gonoszakat pedig az ítélet napjára bűntetésre fenntartani."
A gonoszakat fenntartani egy bizonyos időre, egy bizonyos napra, amit a Biblia ítélet napjának nevez, világ végének, a kegyelmi idő lejártának, romlás napjának...stb.
2 Péter 3:7
"A mostani egek pedig és a föld, ugyanazon szó által megkíméltettek, tűznek tartván fenn, az ítéletnek és az istentelen emberek romlásának napjára."
Jelenések 20:9
"És eljövének a föld szélességére, és körülvevék a szentek táborát és a szeretett várost (Új Jeruzsálem); és Istentől a mennyből tűz szálla alá, és megemészté azokat."
1 János 3:15
"A ki gyűlöli az ő atyjafiát, mind embergyilkos az: és tudjátok, hogy egy embergyilkosnak sincs örök élete, a mi megmaradhatna ő benne."
Milyen egyenes és világos fogalmazás!
Isten soha nem akarta, hogy a Szentírásnak ezek a dolgok a részei legyenek, mert hamisak... melyek ezek?
01. a lélek halhatatlansága (az hogy a lélek soha nem hal meg, kivéve természetesen az üdvözülteké)
02. hogy a pokol tüze a szó szoros értelmében örökké égni fog (mert már kifejtettem, hogy az örökké szó a következményre, a visszavonhatatlanságra utal)
Zoltárok 37:10, 20
"Egy kevés idő még és nincs gonosz, nézed a helyét és nincsen ott."
"De a gonoszok elvesznek, és az Úrnak ellensége, mint a liget ékessége, elmúlik, füstként múlik el."
Világosan elmondja, hogy aki nem áll meg, elbukik, elveszik, megszűnik létezni, füstként múlik el, nem pedig új lehetőséget kap. Emberekről beszélünk, testről és lélekről egyaránt, nem csak lélekről. Tehát ez a gonosz ember sorsa, amely nem tudta legyőzni, nem is akarta legyőzni a sátánt.
Ézsaiás 1:28
"De elvesznek a bűnösök és gonoszok egyetemben, s megemésztetnek, a kik az Urat elhagyták."
Hány igerész kell még, ahol ilyen egyértelmű, hogy mi a Biblia álláspontja?
Malakiás 4:1
"Mert ímé, eljön a nap lángoló, mint a sütő-kemencze, és olyanná lesz minden kevély és minden gonosztevő, mint a pozdorja, és megégeti őket az eljövendő nap, azt mondja a
Seregeknek Ura, a mely nem hagy rajtok gyökeret, sem ágat.
És feltámad néktek, akik félitek az én nevemet, az igazságnak napja, és gyógyulás lesz az ő szárnyai alatt, és kimentek és ugrándoztok, mint a házi tulkok.
És széttapodjátok a gonoszokat. és porrá lesznek lábaitok nyomása alatt azon a napon, a melyet én szerzek, azt mondja a Seregeknek Ura."
Porrá lesznek..., mit ír a Biblia? Porból lettünk, porre leszünk, csak hogy ez az utolsó napra is vonatkozik.
Tehát porrá lesznek a gonoszok, és a Biblia azt írja le itt, hogy mikor Jeruzsálem új földjén taposunk meggyógyultan, megigazulva, akkor az ő maradványaikon fogunk taposni. Ez elég tiszta és egyenes.
Abdiás úgy írja: " -...és olyanok lesznek, mintha nem lettek volna."
Tehát Isten azt nyilatkoztatta ki az Igében, hogy eljön az a nap, mikor a gonoszok megbűnhődnek, megszűnnek létezni és olyan lesz, mint mielőtt meg sem születtek.
2 Thess 1:9 így fogalmaz a gonoszokról:
"...A kik meg fognak lakolni örök veszedelemmel az Úr ábrázatától, és az Ő hatalmának dicsőségétől."
A Bblia ezt is írja:
"Enyém a bosszúállás, én megfizetek, ezt mondja az Úr."
Sajnos sokan gondolják azt, hogy Isten túl jó, hogy büntessen, de ezért is buknak el sokan, ez a hitetés a sátán műve. Ő akarja, hogy ezt bevegyük és azt gondoljuk, előbb-utóbb úgy is megússzuk... csakhogy azt hajlamos mindenki figyelmen kívül hagyni, hogy a Biblia mindig emlékeztet, hogy bizony eljön az a bizonyos végítélet napja. Addig tudunk változtatni és nem tovább.
Isten igazságosságát hajlamos úgy megítélni az ember, hogy 2 véglet között vacillál. Ez ugye a filozofálgatás, dilemma, amibe szerintem te is beleesel:
az egyik: Isten túl jó ahhoz, hogy büntessen
a másik véglet: Isten büntetni fog az idők végezetéig az örök pokollal
Nos mindkettő az Ige félreismerésén alapul. És uyge a két véglet miatt kiegyensúlyozódik a dolog és igazából ott találjuk meg az igazságos Istent. Isten igazságos (ahogy a Biblia is írja), Ő büntetni is fog (ahogy szintén ezt is írja a Biblia), de ugyanakkor Irgalmas is. Ez mind Bibliai tartalmú.
Ezékiel 33:11
" Mondjad nékik: Élek én, ezt mondja az Úr Isten, hogy nem gyönyörködöm a hitetlen halálában, hanem hogy a hitetlen megtérjen útjáról és éljen. Térjetek meg, térjetek meg gonosz útaitokról! hiszen miért halnátok meg, oh Izráel háza!?"
Isten nem szeretné, hogy hitetlenek maradjunk és elvesszünk. Nem gyönyörködik az ember halálában, Jézus keresztrefeszítésében sem gyönyörködött, de megengedte, az
emberért, hogy el ne vesszen.
Egyébként (utoljára még megkérlek), nézd meg a videó linket, nem muszáj mindet, de az 5. és 6. videót mindenképp.
Az egyik címe: 2000 után, a következő évezred, a másik: Isten szeretete mutatkozik meg a "pokolban" is
és amit még ajánlok, az a 4. videó, de természetesen mindegyik érdekes és tanulságos.
De ugye egyesekben felmerülhet a kérdés, hogy: miért pusztítja el egyáltalán Isten a bűnösöket?
Miért szünteti meg őket?
Hát azért, mert sokkal jobb megszűnni létezni, mint a tűzben égni egy örökkévalóságig, vagy egy újabb életben szenvedni. Tehát itt a balansz a két véglet között.
Másrészt megígérte az embernek, hogy aki hisz az Igazságban, örök élet a jutalma és aki nem , annak bűntetés, elmúlás.
Vajon az üdvözültek nem éreznék azt, hogy Isten hazudott és igazságtalan, ha ez nem így lenne, hanem adna újabb lehetőségeket a sátán oldalán? Ha mindenki üdvözülne, akkor Isten miért választja ketté a bűnöst a bűntelentől és miért állítja, hogy az igaznak jutalmat ad? Ha előbb utóbb mindenki jutalmat érdemel, akkor nem tenne különbséget, nem? Viszont Isten megteszi a Bibliában.
Miért tanúskodik Isten szeretetéről a pokol tüze? Isten tudja, hogy a gonoszok azok, akik nem tértek meg, nem akarták elfogadni a kegyelmet és a Mennyországot (és ugye
tudatosan, mivel írja az Ige, hogy addig nem jön el Jézus, míg minden fül nem hall az Igéről, hogy van kiút)
ne feledjük el, hogy nekik nem lesz Jézusi jellemük, eleve nem is tudnának azonosulni a Mennyei szférával, mint ugye sátán is levettetett, mert a Menny nem tűri meg a gonoszokat, hisz az Isten lakhelye. Egyszerűen ez összeférhetetlen... és Isten valóban igazságos, mert nem kényszeríti az emberekre a megtérést, nem viszi őket magával oda, ahova nem szeretnék, amit elutasítanak. A gonoszokat a gonoszság, a sátán táplálja, de a Mennyekben ez nem működik, mert ahogy Jézus mondja:
"A ki igazságtalan , legyen igazságtalan ezután is; és a ki fertelmes, legyen fertelmes ezután is; és aki igaz, legyen igaz ezután is; és a ki szent, szenteltessék meg ezután is. ". Így a legigazságosabb, ha Isten úgy tesz velük, mintha nem is lettek volna, emléke sem marad a rossznak senkiben. Hát nem csodálatos és "fair" módon tesz Isten?
"Egyébként abban igazad van, hogy a Bibliából ki lehet szedni az üdvösség eszközeit, én ezt nem tagadtam...De a Biblia nem írja le, hogy CSAK a Biblia az igaz(Nem mondja
Máté pl., hogy nekem higgyetek és mindenki hazug)...ráadásul a Biblia később lett összekovácsolva egy egésszé...az is más-más próféták szavai, nem pedig egyben leírt könyv...próféták, Isten által ihletett emberek, pedig ma is élnek...nem zárult le a folyamat akkor...csak ugye vannak fanatikusok, akik ragaszkodnak ahhoz, hogy a Biblia csak az igaz, minden más hülyeség...ne érts félre, nem mondom, hogy Te ilyen vagy, csak beszélgetünk és megemlítettem, bár szerintem ezzel te is egyetértesz."
Az igaz, hogy a Bibliát kb.1600 év alatt írták és nem egy író, de az is igaz, hogy "A teljes Írás Istentől ihletett és hasznos a tanításra, a feddésre, a megjobbításra, az igazságban való nevelésre, hogy tökéletes legyen az Isten embere minden jó cselekedetre felkészített."
Kérdem én, hogyha a Biblia tanulmányozásával és Jézus elfogadásával tökéletessé lehet lenni (ahogy az igében is olvashatod), akkor miért kell más idegen írásokhoz nyúlni?
Számomra ez a bizalmatlanság, vagy a mohóság, elégedetlenség jele. A Biblia írja, hogy ebben megtalálunk mindent, ami nekünk szükséges, tehát minek keresnél mást?
"felkészített", tehát a Biblia felkészít! Ezzel a lelki tudással, amit a Bibliából nyersz, nyugodtan mehetsz a vizsgára és át fogsz menni, mert fel leszel készítve.
1Tim 3:16. Jézus azt mondja,hogy "Én vagyok az út, az IGAZSÁG és az élet. Senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam." Jézus maga az Igazság és Ő mondja, hogy
"Tudakozzátok az Írásokat, mert azt hiszitek, hogy azokban van a ti életetek; és ezek azok, amelyek bizonyságot tesznek rólam."Jn5:39.
Tökéletes, igaz embert csak tökéletes, igaz könyv tud azzá nevelni, noha tudjuk, hogy ez a Szentlélek munkája. "Mert sohasem ember akaratából származott a prófétai szó, hanem a Szentlélektől indíttatva szólottak az Istennek szent emberei."2Pét1:21.
Amint már mondtam, vannak próféták, akiket az Igaz isten fog küldeni az emberekért. De az Igazságot Isten lezárta egy könyvgyűjteményben, a Könyvek Könyvében, ami a Biblia.
Ez egy könyvtár, amiben nem szerepelnek, csak azok a könyvek, amelyek egészet alkotnak és amelyek eleget tesznek az Igazságnak. Akik írták a Bibliában szereplő könyveket, azoknak ez volt a feladatuk, de ez a szakasz lezárult. Isten így hagyta jóvá, így került el a világnak pontjaira. A Biblia mindenkinek adatott. Nincs olyan, hogy pl. a Bhagavad-Gítá azért született, mert eredetileg annak a kultúrának szánta Isten és így egy újabb "szetírást" íratott le a "prófétákkal", ami ráadásul ellent mond a bibliának és a Biblia egészének. Ha a Biblia egész, akkor nem kell egy újabb szent könyv, amiben olyan dolgok is le vannak írva, ami a Bibliában nincs. Akkor ez ellent mond Isten szavának, miszerint a Biblia Istentől ihletett és teljes egész, teljesen felkészít és megadja a kulcsot az üdvösségre, üdvösséghez.
Például ott a Korán. Érdekes módon Mohammed ismerte a keresztény Szentírást, mikor lejegyeztette Allah szavait. Érdekes módon Jézust nem mint Isten egyszülött Fiát írja le, hanem csak egy prófétának a sok közül, nincs Isteni származtatása. Ezzel ellenben a Biblia mit ír? Jézus a közbenjáró és Ő lesz az, aki az üdvözültek fejére teszi a koronát.
Világosan látjuk, hogy Jézusnak a Bibliában Isteni szerepe van, Ő megyegyező Istennel. Ő benne foglaltatik a Szentháromságban.
Nos ha a Korán ennyire ellent mond a Bibliának, hogy lehetne igaz? Mohammed csak átvett dolgokat a Bibliából, és ezért már sokan azt hiszik, hogy akkor tuti igaz.
Sokan olvasnak más "szentírást", de a Bibliát pl egyáltalán nem... mert ellentmondást vélnek felfedezni az ő iratukkal és az Isten Igéjével szemben. Hoppá.
Nem kétség, hogy az is sátán ihletésével íródott, mint sok annyi más "szentírás".
"Én vagyok az út, az igazság és az élet. Senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam."
Innen is felismerhető a hamis prófétálás. Semelyik más "szentírás" nem tulajdonít ekkora jelentőséget Jézusnak, mint a Biblia. Tehát honnan ismerni fel a hamis prófétát és hamis írást? Elvesz a Bibliából és hozzátesz valamit, ami abban nincs benne. De hát Isten azt nyilatkoztatta ki, hogy:
"A teljes Írás Istentől ihletett és hasznos a tanításra, a feddésre, a megjobbításra, az igazságban való nevelésre, hogy tökéletes legyen az Isten embere minden jó cselekedetre felkészített."
Nem mondaná ezt, ha valami nagyon fontos dolog kimaradt volna, ami majd csak ezután fog egy próféta által kihírdettetni, vagy más "szentírásban", mert akkor már rögtön nem lenne tökéletes az Isten embere és nem lenne minden jó cselekedetre felkészített. Tehát tökéletes, igaz embert csak tökéletes, igaz könyv tud azzá nevelni, és mint tudjuk a tökéletes azért tökéletes, mert semmi nem hiányzik belőle, jó értelemben, tehát az Írásban minden benne van, amit tudnunk kell.
Tehát az akkori próféták ezt elvégezték, tökéletes összhanggal, attól függetlenül, hogy időben és térben távol éltek egymástól.
Az ezutáni próféták pedig:
-mi vagyunk, akiknek hirdetni kell az igazságot a Szentírás által, misszió által, a Szentlélek vezetésével
-azok az Isteni ihletettséggel kapcsolatban álló egyének, akik nem kezdenek el valami olyas dologról hablatyolni, amit Isten ne jelentett volna ki már a Bibliában és nem kezdik el annak szavát, vagy Jézus Isteni természetét megkérdőjelezni.
A hiteles próféta a Biblia "keretein belül" mozog és inkább magyaráz, mintsem új dolgokról beszél/ír, vagy másra teszi a hangsúlyt, mint az istentől ihletett Biblia.
Ne feledd el, hogy nem csak igaz próféta, hanem hamis próféta is van, volt és lesz, ahogy a Biblia figyelmeztet óvó szándékkal.
Amikor Jézus ezt mondja: "Én vagyok az út, az IGAZSÁG és az élet. Senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam." akkor tulajdonképpen azt fogalmazza meg
hogy CSAK Ő általa van üdvösség. Ezért én kijelentem, hogy CSAK a Biblia az igaz Szentírás. Szentírás csak egy van, mint ahogy Isten is csak egy van, Ő nála van az út, az
igazság és az élet, és a többi "szentírás" ennek ellent mond, vagy elferdíti.
Bármennyire készülődnek a sötétség erői, hogy az igazságot elnyomják, az mégis győz, akkor is, ha a tévedés sok áldozatot követel. Akiben komoly akarat van az igazság
elérésére, az a tévedést felismeri tévedésnek.
Hogy a legtöbb ember mégis elfogadja a tévedést, az abból adódik, hogy a tévedés akár anyagi, akár szellemi téren bizonyos előnyöket ígér. Az emberek állandóan a maguk
előnyét keresik. Az igazságot nem szeretik magáért az igazságért. Nekik valami előny kell, ami az igazsághoz kapcsolódik, és csak azután hajlandók azt elfogadni.
A tiszta igazság mindent világosan bemutat, és az emberek szeme elé állít. Az embernek csupán annyiban hozhat "hátrányt", hogy megmutatja, mi mindent kell még legyőznie. Ezért nem talál tetszésre. Az ember inkább elfogadja ami nem igaz, mert az előnyösebb, vagy kívánságának jobban megfelel. Ezért nem akarnak az emberek semmit sem hallani arról, hogy a Föld egyszer elmúlik, és elpusztul rajta minden élet és teremtmény. Viszont elfogadja azt ami nem igazság, hanem hazugság. Azt elfogadja, mert némi reménységet nyújt. De a tiszta igazságot visszautasítja, mert bizonyos kötelességet róna rá. Azt ugyanis, hogy a biztos vég elkövetkezte miatt lelkileg fel kellene készülnie rá. Mindig lesznek próféták, akik Isten megbízásából a vég bekövetkezését hirdetik. De olyanok is lesznek, akik Isten ellenfele megbízásából beszélnek, és mint hamis próféták megpróbálják Isten közléseit elerőtleníteni, elferdíteni. Az embereknek ígéreteket tesznek, a biztos végre nem utalnak, hanem megpróbálják azt elkerülhetőnek beállítani. És ezek a hamis próféták, akik mindinkább nagyobb visszhangot keltenek. Mert az emberek nem szívesen hiszik el, hogy itt a vég, inkább azt fogadják el, ami előnyöket biztosít, és nem ijeszti fel őket álmaikból. Ő és követői a vég bekövetkeztét nem akarják elfogadni. Megbízásából sok hamis próféta lesz a végidőben, akik meg akarják bolondítani azokat is, akik számolnak a vég bekövetkeztével. Zavart akar kelteni, amennyiben a valódi prófétai bejelentéssel szembeállítja a maga hamis prófétai szavait. Ezért a végidőben mindig nagyobb lesz a sötétség, és akinek van világossága, az óvja, nehogy kioltsák azt. Meg tudja óvni, ha van benne elég igazságérzet, és érvényesülni engedi Isten szavait.
De akinek az isteni szeretet szelíd fénye nem elég, és szeme a vakító fényeket keresi, az már nem gondozza a maga kis világosságát, hogy az világítson neki a sötétben.
Az emberek szívesebben hallgatják Isten ellenfelét, mert az megkérdőjelezi a hamarosan bekövetkező pusztulást, a régi elmúlását, és az új érkezését. Az emberekkel elhiteti, hogy MAGUK HATÁROZHATJÁK MEG JÖVŐJÜKET. ERRE AZ ELŐNYRE VÁGYÓDNAK, és már ezen is felismerhető a sátáni tevékenység. Elhiteti, hogy fel lehet tartóztatni az Isteni Megváltó Terv kivitelezését, vagy más irányba lehet fordítani.
A legjobb módja a hamisság és a hamis tanítók elleni védekezésnek az, ha ismered az igazságot. A hamisítvány felismeréséhez tanulmányozd az eredetit. A Biblia felhívja a figyelmet, hogy az legyen a mérce, mindig a Bibliához viszonyítsunk mást. Bármely hívő azonosítani tudja a hamis tanítást, aki „helyesen fejtegeti az igazság igéjét” (2 Timóteus 2:15), és aki figyelmesen tanulmányozza a Bibliát. Például, aki olvasott az Atya, a Fiú és a Szentlélek cselekedeteiről a Máté 3:16–17 szakaszban, az azonnal megkérdőjelez minden olyan tanítást, ami kétségbe vonja a Szentháromságot. Ezért az első lépés a Biblia tanulmányozása, minden tanítást a Szentírás alapján kell megmérni!
Jézus azt mondta, hogy „gyümölcséről lehet megismerni a fát” (Máté 12:33). A gyümölcs keresése közben három konkrét mérce van, ami alapján lemérhető a tanítások hitelessége:
1) Mit mond a tanító/próféta/Szentírás Jézusról? A Máté 16:15–16-ban Jézus felteszi a kérdést, hogy „ti kinek mondotok engem?” Péter válasza: „Te vagy a Krisztus, az élő Isten Fia”. Ezért a válaszért Péter „boldognak” neveztetik. A 2 János 9-ben azt olvassuk, hogy „aki túllép ezen, és nem marad meg a Krisztus tanításában, abban nincs benne Isten; aki megmarad a tanításban, abban benne van az Atya is, meg a Fiú is.” Más szóval Jézus Krisztus és az üdvösség műve a legfontosabb, oda kell figyelni az olyanokra, akik tagadják, hogy Jézus egyenlő az Atyával, akik leértékelik Jézus áldozati halálát, vagy akik elvetik Jézus emberi leszületésének mivoltát. Az 1 János 2:22-ben ezt olvassuk: „Ki a hazug, ha nem az, aki tagadja, hogy Jézus a Krisztus? Ez az antikrisztus, mert tagadja az Atyát és a Fiút.” Egyetlen egy olyan más szentírás nincs, ami ezt állítaná, mindegyik csűri-csavarja.
2) Az evangéliumot hirdeti-e az adott tanító? Szentírásbeli meghatározása szerint az evangélium a Jézus halálával, temetésével és feltámadásával kapcsolatos örömhír (1 Korinthus 15:1–4). Lehet, hogy hangzatosak, de az olyan állítások, mint például hogy „Isten szeret téged”, vagy „Isten azt akarja, hogy enni adjunk az éhezőknek”, vagy „Isten azt akarja, hogy gazdag légy” nem tartalmazzák az evangélium teljes üzenetét. Pál arra figyelmeztet bennünket a Galata 1:7-ben, hogy „egyesek megzavartak titeket, és el akarják ferdíteni a Krisztus
evangéliumát.” Senkinek, még egy nagyszerű igehirdetőnek sincs joga megváltoztatni az Istentől kapott üzenetet. „…Ha valaki nektek más evangéliumot hirdet, azonkívül, amelyet elfogadtatok, átkozott legyen!” (Galata 1:9).
3) Istennek dicsőséget hozó jellemvonásai vannak-e a tanítónak? A hamis tanítókról beszélve Júdás így ír a levele 11. versében: „…Kain útján indultak el, pénzért Bálám tévelygésére adták a fejüket, és Kóré lázadása szerint vesznek el.” Magyarul a hamis tanító felismerhető a büszkeségéről (Kain elutasította Isten tervét), pénzsóvárságáról (Bálám pénzért prófétált) és lázadásáról (Kóré Mózes fölé emelte magát). Jézus figyelmeztetett bennünket, hogy figyeljünk az ilyenekre, akiket gyümölcseikről ismerünk fel (Máté 7:15–20).
Ha bármelyik a három közül megmutatkozik, akkor tudnunk kell, hogy nem Isten kinyilatkoztatásával van dolgunk.
Csak akkor ismerhetjük fel a hamisítványt, ha pontosan ismerjük az igazságot: "Én vagyok az út, az IGAZSÁG és az élet. Senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam."
Máté 24
1 És kijövén Jézus a templomból, tovább méne; és hozzámenének az ő tanítványai, hogy mutogassák néki a templom épületeit.
2 Jézus pedig monda nékik: Nem Látjátok-é mind ezeket? Bizony mondom néktek: Nem marad itt kő kövön, mely le nem romboltatik.
3 Mikor pedig az olajfák hegyén ül vala, hozzá menének a tanítványok magukban mondván: Mondd meg nékünk, mikor lesznek meg ezek? és micsoda jele lesz a te eljövetelednek, és a világ végének?
4 És Jézus felelvén, monda nékik: Meglássátok, hogy valaki el ne hitessen titeket.
5 Mert sokan jőnek majd az én nevemben, a kik ezt mondják: Én vagyok a Krisztus; és sokakat elhitetnek.
6 Hallanotok kell majd Háborúkról és háborúk híreiről: Meglássátok, hogy meg ne rémüljetek; mert mindezeknek meg kell lenniök. De még ez nem itt a vég.
7 Mert nemzet támad nemzet ellen, és ország ország ellen; és lésznek éhségek és döghalálok, és földindulások mindenfelé.
8 Mind ez pedig a sok nyomorúságnak kezdete.
9 Akkor nyomorúságra adnak majd benneteket, és megölnek titeket; és gyűlöletesek lesztek minden nép elõtt az én nevemért.
10 És akkor sokan megbotránkoznak, és elárúlják egymást, és gyűlölik egymást.
11 És sok hamis próféta támad, a kik sokakat elhitetnek.
12 És mivelhogy a gonoszság megsokasodik, a szeretet sokakban meghidegűl.
13 De a ki mindvégig állhatatos marad, az idvezül.
14 És az Isten országának EZ AZ EVANGYÉLIOMA hirdettetik majd az egész világon, bizonyságul MINDEN NÉPNEK; és akkor jő el a vég.
15 Mikor azért Látjátok majd, hogy az a pusztító utálatosság, a melyről Dániel próféta szólott, ott áll a szent helyen (a ki olvassa, értse meg):
16 Akkor, a kik Júdeában lesznek, fussanak a hegyekre;
17 A ház tetején levő ne szálljon alá, hogy házából valamit kivigyen;
18 És a mezőn levő ne térjen vissza, hogy az ő ruháját elvigye.
19 Jaj pedig a terhes és szoptató asszonyoknak azokon a napokon.
20 Imádkozzatok pedig, hogy a ti futástok ne télen legyen, se szombatnapon:
21 Mert akkor nagy nyomorúság lesz, a milyen nem volt a világ kezdete óta mind ez ideig, és nem is lesz soha.
22 És ha azok a napok meg nem rövidíttetnének, egyetlen ember sem menekûlhetne meg; de a VÁLASZTOTTAKÉRT megrövidíttetnek majd azok a napok.
23 Ha valaki ezt mondja akkor néktek: Ímé, itt a Krisztus, vagy amott; ne higyjétek.
24 Mert hamis Krisztusok és hamis próféták támadnak, és nagy jeleket és csodákat tesznek, annyira, hogy elhitessék, ha lehet, a VÁLASZTOTTAKAT is.
25 Ímé eleve megmondottam néktek.
26 Azért ha azt mondják majd néktek: Ímé a pusztában van; ne menjetek ki. Ímé a belsõ szobákban; ne higyjétek.
27 Mert a miképen a villámlás napkeletrõl támad és ellátszik egész napnyugatig, úgy lesz az ember Fiának eljövetele is.
28 Mert a hol a dög, oda gyűlnek a keselyűk.
29 Mindjárt pedig ama napok nyomorúságai után a nap elsötétedik, és a hold nem fénylik, és a csillagok az égről lehullanak, és az egeknek erősségei megrendülnek.
30 És akkor feltetszik az ember Fiának jele az égen. És akkor sír a föld minden nemzetsége, és meglátják az embernek Fiát eljőni az ég felhőiben nagy hatalommal és dicsőséggel.
31 És elküldi az õ angyalait nagy trombitaszóval, és egybegyűjtik az ő VÁLASZTOTTAIT a négy szelek felől, az ég egyik végétől a másik végéig.
32 A Fügefáról vegyétek pedig a példát: mikor az ága már zsendül, és levelet hajt, tudjátok, hogy közel van a nyár:
33 Azonképen ti is, mikor mindezeket látjátok, tudjátok meg, hogy közel van, az ajtó előtt.
34 Bizony mondom néktek, el nem múlik ez a nemzetség, mígnem mindezek meglesznek.
35 Az ég és a föld elmúlnak, de az én beszédeim semmiképen el nem múlnak.
36 Arról a napról és óráról pedig senki sem tud, az ég angyalai sem, hanem csak az én Atyám egyedül.
37 A miképen pedig a Noé napjaiban vala, akképen lesz az ember Fiának eljövetele is.
38 Mert a miképen az özönvíz előtt való napokban esznek és isznak vala, házasodnak és férjhez mennek vala, mind ama napig, a melyen Noé a bárkába méne,
39 És nem vesznek vala észre semmit, mígnem eljöve az özönvíz és mindnyájukat elragadá: akképen lesz az ember Fiának eljövetele is.
40 Akkor ketten lesznek a mezőn; az egyik felvétetik, a másik ott hagyatik.
41 Két asszony őröl a malomban; az egyik felvétetik, a másik otthagyatik.
42 Vigyázzatok azért, mert nem tudjátok, mely órában jő el a ti Uratok.
43 Azt pedig jegyezzétek meg, hogy ha tudná a ház ura, hogy az éjszakának melyik szakában jő el a tolvaj: vigyázna, és nem engedné, hogy házába törjön.
44 Azért legyetek készen ti is; mert a mely órában nem gondoljátok, abban jő el az embernek Fia.
45 Kicsoda Hát a hű és bölcs szolga, a kit az ő ura gondviselővé tőn az ő házanépén, hogy a maga idejében adjon azoknak eledelt?
46 Boldog az a szolga, a kit az ő ura, mikor haza jő, ily munkában talál.
47 Bizony mondom néktek, hogy minden jószága fölött gondviselővé teszi őt.
48 Ha pedig ama gonosz szolga így szólna az ő szívében: Halogatja még az én uram a hazajövetelt;
49 És az ő szolgatársait verni kezdené, a részegesekkel pedig enni és inni kezdene:
50 Megjő annak a szolgának az ura, a mely napon nem várja és a mely órában nem gondolja,
51 És ketté vágatja őt, és a képmutatók sorsára juttatja; ott lészen sírás és fogcsikorgatás.
"Miért van az, hogy egy embernek nagyobb a hajlama a bűnre, mint egy másiknak? Miért van az, hogy az egyik ember ilyen környezetbe kerül, a másik meg olyanba(ezt most jellem szempontjából)? Miért van az, hogy az egyik egyén nem tud megszabadulni élete alatt a bálványimádattól mondjuk úgy, hogy találkozott a Bibliával pl., a másik pedig alapban nem bálványimádó úgy, hogy életében nem találkozott a Szentirattal?"
Szeretném Pál apostol szavait idézni Róma3:10-12 alapján:" Amint meg van írva, hogy nincsen csak egy igaz is. Nincs aki megértse, nincs aki keresse az Istent. Mindnyájan elhajlottak, egyetemben haszontalanokká lettek; nincs aki jót cselekedjék, nincsen csak egy is." A Biblia leírja, hogy az ember egyetemesen bűnbe esett és ezalól senki sem kivétel.
Az, hogy ki hogyan küzdi meg a bűn elleni harcát, az más kérdés, ugye mindenkinek megvan a saját keresztje, nincs olyan, hogy valakinek nehezebb, valakinek könnyebb, Jézus ezt kiegyenlítette és elvette Kereszthalálával. Nekünk ezt csak el kell fogadnunk, ennyit kell megérteni. Mert senki sem tud győzni egyetlen bűne ellen sem-saját erejéből. Jézus mondja, hogy "Nálam nélkül semmit sem cselekedhettek." Tehát csak isteni segítséggel juthatunk győzelemre, persze ehhez a mi akaratunk is szükséges. A bűnre való hajlam az mindenkiben ugyanúgy megvan környezettől, kortól, nemtől függetlenül. Nincs kis bűn meg nagy bűn, kis hajlam meg nagy hajlam, mindenkinek magához mérten kell felismerni a bűnt---> Lelkiismeret, és ez minden embernek van, ismétlem, a Isten Szentlelke mindenkihez szól, az egyén lehetőségéhez mérten, így mindenkinek ugyanolyan mértékű lehetőség adatik ráérezni a jóra. Egyetlen bűn miatt is el lehet kárhozni, ezt a Biblia is írja, hog ugye aki egyet is megront, az az összeset veszi semmibe. Tehát ez függetlenül attól, hogy ki hova születik, milyen neveltetési előnnyel, vallásos vagy nem vallásos, mindenkinek ugyanaz a feltétel adatott az üdvösségre, és itt jön képbe ismét az, hogy Jézus addig nem jön el, míg minden ember nem hall az Igéről, tehát minden embernek egyforma lehetőségei lesznek.
Ugye a tíz parancsolat is egy mérce, egy útmutatás, de ezek mivel normál, helyes magatartásra, emberi erkölcsi viselkedésre világítanak rá, ezért jogosan elvárható, hogy az ember annak ellenére, hogy tudatosan ismerné, a Szentlélek által mégis érvényre juttathatná mindennapjaiban, hogy ezek szerint éljen.
Hogy mindenképp világos legyen:
van egy olyan ember, aki nem ismeri a tíz parancsolatot, de például paráználkodik, attól még hallgathat a lelkiismeretére, ami esetleg nem hagyja nyugodni, ott motoszkál, hogy valamit nem jól tett, egyfajta bűntudatot keltve, és ha ennek ellenére beletörődik (elutasítja a Szentlélek sugallatát), akkor jogosan lesz elítéltetve és ha nézzük a másik esetet, hogy azt szeretné, hogy ne motoszkáljon ez a gondolat, hogy nem emberhez méltóan cselekedett, akkor ugye jön az, hogy nem tesz ilyet többé, mert nem akarja, hogy újra előjöjjön ez a furdaló érzés. Tehát megbánta amit tett. Ebben az esetben isten jogosan ítéli meg őt a jóra.
Vannak olyan bennszülött törzsek, akik még nem olvastak Bibliát, vagy nem hallottak Istenről. Ők ettől függetlenül a lelkiismeretük alapján lesznek megítélve és üdvözülhetnek is.
Erről ír Pál apostol Róma1 fejezetében. Tehát Isten minden embernek segít megtalálni az üdvösség útját, más kérdés, hogy elfogadják-e ezt a segítséget vagy sem. Ezért lesz majd a megítélés napja is, hogy ez tisztázódjon. Az embernek el kell számolnia tetteivel.
Reinkarnációról:
A Biblia sehol nem tanítja azt, hogy az ember halála után valahol bolyongana, vagy egy másik emberben vagy állatban vagy tárgyban öltene testet. A teremtésről szóló beszámolóban azt olvashatjuk, hogy miután az Isten megformálta az enbert a föld porából, lehellt bele életnek leheletét és "Így lőn az ember élő lélekké." Az élő lélek nem más mint élőlény. Nem valami misztikus lényt teremtett az Isten, hanem saját képére és hasonlatosságára alkotta meg őt. A test és a bele lehellt éltető energia tette együttesen az embert élőlénnyé, emberré. Nincs különálló része az embernek. Így egész, ahogy van. Ami visszatér Istenhez (ugyanis ezt Írja a Biblia, hogy Istenhez tér vissza a lélek), az a lehellet, amit utoljára kifúj a haldokló. Ez az éltető energia, ami addig életben tartotta az embert. Ha egy villanykörtét becsavarok a foglalatba és felkapcsolom a villanyt, akkor világosság van. A
villanykörte önmagában nem világít, de az áram sem, a feszültség sem tölti be önmagában a funkcióját, ha nem csatlakoztatunk hozzá égőt. Ugyanígy az ember sem életképes önmagában, ha nincs éltető energia, de az éltető energia önmagában nem élőlény. Tehát lélek nélkül az ember nem tölti be azt a funkcióját, amire Isten teremtette, mint ahogyan a test sem lélek nélkül.
Ezért írja pl azt a Biblia, hogy romolhatatlan testet kapnak az üdvözültek... érdekes módon miért kapnának romolhatatlan testet, ha a lélek magában romolhatatlan lenne? Minek kellene egyáltalán a test? Azért kell a test, mert a lélek magában nem éltképes.
Ha egy lélek többször újjászülethetne valakiben, akkor a Biblia 100 helyen írná (mert elég fontos ahhoz, hogy többször megemlítse), hogy ez az ember, ez meg ez volt előtte, meg elmagyarázná a lélek útját, hogy amikor meghal az ember, akkor a lelke beleszáll egy másik testbe, meg nem alvásnak nevezné a halál állapotát, meg nem azt írná, hogy a lélek Istenhez száll vissza, ahonnan kapta azt a teremtésnél az ember. Soha csak egy utalás sincs erről a Bibliában, de tudjuk, hogy a Biblia nem utal, hanem kijelet egyértelműen és legalább kijelentéseknek kellene lenniük, ha ez így lenne. Más "szentírásban" konkrétan van írva a lélekvándorlásról, azért ez több, mint gyanús. Nem más írás alapján kell megmagyarázni a Bibliát, úgyhogy ne ess ebbe a hibába kérlek.
Egyébként Sátánnak ez egy jól bevált hazugsága, amivel elhiteti az embert és ez a hazugság édeni eredetű:"Bizony nem haltok meg."mondta Évának. És azóta az emberiség ezt
hiszi. Inkább hiszi az ember azt, hogy nem hal meg, hanem tovább él a létnek valamilyen formájában, minthogy elfogadná azt, amit az Isten mond. Vagy nem hisz az ember a feltámadásban, vagy nem hiszi el, hogy meghal. Ez is a két véglet, amiről már beszéltem.
Amikor Jézus keresztelő Jánosról azt mondta, hogy ő Illés, akkor nem szószerint magára Illésre gondolt, hanem annak jellemére, küldetésére:
Lukács 1:17
"És ez Ő előtte fog járni az Illés lelkével és erejével, hogy az atyák szívét a fiakhoz térítse, és az engedetleneket az igazak bölcsességére, hogy készítsen az Úrnak tökéletes népet."
itt arról van szó, hogy Illés lelkületével és erejével fog neki Isten igéjének hirdetésére, tehát uygan attól a céltól vezérelve, uygan attól a küldetéstudattól vezérelve.
Ezt a szót ma is használjuk, de mi sem arra gondolunk akkor, hogy szó szerint értsék ezt az emberek... :) tehát maga Illés célja, tervei "élnek tovább benne", ugyan az a motiváció.
Könnyű félreértelmezni, gondolj bele abba is, hogy ott az erejével szó, ami szintén nem arra utal, hogy ugyan olyan erős volt testileg, mint Illés, hanem az indíttatás lendületére kell gondolnunk. Vagy épp ott van az is, hogy "az atyák szívét a fiakhoz térítse", itt sem szó szerint kell ezt a képet érteni... :D ez bizony szóhasználat kérdése.
János 1:19-21,25.-ben írottak nem véletlenül vannak a Bibliában. Nem véletlenül mondja azt János, hogy ő nem Illés, de nem csak erre mondja, hanem mikor kérdezik, hogy ő Jézus-e, akkor is azt mondja, hogy nem. Ne magyarázd bele azt, hogy azért mondja, mert nem tudja, hogy ő Illés volt előző életében. Vedd azt észre, hogy azért kérdezik tőle a zsidó papok, mert ők is párhuzamot vontak Illés és János között a küldetésükkel kapcsolatban. Ez olyan, mint mikor valaki elkezd valaki nevében tenni valamit, vagy folytatni annak munkáját és akkor gúnyosan rákérdeznek, hogy: Kinek képzeled magad, hogy ezt teszed? Ennek? vagy Annak? És válaszol, hogy nem. János nem kérdez vissza, hogy miért gondoljátok, hogy én vagyok Jézus, vagy hogy én vagyok Illés... mert teljesen evidensnek gondolja, hogy rákérdeznek, és hogy miért kérdezik.
Én azért meglepődnék, ha valaki szó szerinti értelmezésben rákérdezne, hogy én Newton vagyok-e? Kissé értetlenül néznék és megkérdezném, miből gondolja ezt és hogy nem
látja,hogy én ÉN vagyok? :D szóval kicsit kótyagosnak nézném és nem csak én.
Nyílván tudták a papok és Léviták, hogy János nem Jézus és nem Illés.
Erre bizonyíték a következő vers:
"És megkérdék őt és mondának néki: Miért keresztelsz tehát, ha te nem vagy a Krisztus, sem Illés, sem a próféta?"
Teljesen egyértelmű.
Néhány ige a halál utáni állapottal, ill. a halottak állapotával kapcsolatban:
Jób 14:10-15
"De ha a férfi meghal és elterül; ha az ember kimúlik, hol van ő?
Mint a víz kiapad a tóból, a patak elapad, kiszárad:
Úgy fekszik le az ember és nem kél fel; az egek elmúlásáig sem ébrednek, nem költetnek föl az ő álmukból."
Természetesen az emberek is tudták, hogy a halott, ha meghal, nem kel föl, itt Jézus a testről és lélekről beszél együttesen, nem külön.
"ha az ember kimúlik, hol van ő", egyértelműen nem az emberi testre kérdeznek, hanem a lélekre, hogy hol van olyankor, mi történik vele.
"nem költetnek föl az ő álmukból"
Egyértelmű. Te álmodban tudatodnál vagy? Mert én nem, öntudatlanul fekszem. Jézus nem véletlenül hasonlítja a halál utáni állapotot az alvásra, a megnyugvásra. Nem mondja, hogy a lélek egy új emberben megszületik és semmi ilyesmit. :)
Zsoltárok 115:17
"Nem a meghaltak dicsérik az Urat, se nem azok, a kik alászállanak a csendességbe."
Amikor alszunk, csendben vagyunk (horkolás nem számít :D...)
116:15
"Az Úr szemei előtt drága az ő kegyeseinek halála."
146:3,4
"Ne bízzatok a fejedelmekben, emberek fiában, a ki meg nem menthet!
Kimegyen a lelke; visszatér földébe, és aznapon elvesznek az ő tervei."
Prédikátor 3:19,20
"Az emberek fiainak vége hasonló az oktatlan állatnak végéhez, és egyenlő végök van azoknak; a mint meghal egyik, úgy meghal a másik is, és uyganazon egy lélek van
mindenikben; és az embernek nagyobb méltósága nincs az oktatlan állatoknál, mert minden hiábavalóság.
Mindenik ugyanazon egy helyre megy; mindenik a porból való, és mindenik porrá lesz."
9:7,8,12
"Mert az élők tudják, hogy meghalnak; de a halottak semmit nem tudnak, és azoknak semmi jutalmok nincs többé; mivelhogy emlékezetök elfelejtetett.
Mind szeretetök, mind gyűlöletök, mind gerjedezésök immár elveszett; és többé semmi részök nincs semmi dologban, a mely a nap alatt töténik."
És itt le van zárva. Semmi dolga nincs többé a nap alatt (itt a földön) a halottnak.
A Biblia amikor életet említ, evidensnek találja, hogy az test és lélek ugyan így, amikor halált említ, akkor evidensnek találja, hogy együtt test és lélekre gondol. Mindegyik halálról szóló rész lezárja a lélek "útját".
Nem említ semmi új lehetőséget.
A Biblia a halált alvásnak mondja:"Lázár a mi barátunk elaludt."
Jézus adja neki vissza a lelkét: "Lázár, jőjj ki!"
(négy napos hulláról beszélünk) addig hol volt a lelke?
Netalán megszületett valakiben? És akkor Jézus elvette a lehetőséget egy új élettől?
És ha a halál állapotában a lélek elveszti emlékezését, hogy az új élet 0-ról índuljon, akkor Lázár miért emlékezett saját életére és nem azt kérdezte, hogy ki vagyok én?
Nem nem. Öntudatlan volt, hisz elszakadt a testtöl.
Amikor az ember feltámad, egy pillanatnak éli meg a halált, mint amikor mélyen elalszol és reggel felkelesz. Nem észleled az elalvás és a felkelés időpontja közötti időintervallumot.
Kiesett.
Szerintem ne kérdőjelezd meg hogy a Biblia az egyetlen igazság...
"Te minek tartod az embert a Biblia alapján? Annak a fizikai testnek, ami megszületik és meghal? Úgy gondolod, hogy az ember a test talán? Tudjuk jól, hogy az ember alapvetően úgy válik élő lélekké, hogy az Isten saját tudásából megformálja a testet és hozzáadja a saját életerejét, értelmét...Ezekből kiindulva minek tartod az embert? a lélek az a test és a szellem egysége...tehát az ember előtte is élt, csak nem volt tapasztalata, így öntudata...minek tartod az embert? a testnek vagy a szellemnek."
Az ember onnantól vált emberré, hogy Isten az életnek leheletét lehelte az emberbe. Te magad is írod, hogy "úgy válik élő lélekké", milyen lélekké?
élő lélekké, addig nem élt és írod is, hogy "nem volt tapasztalata, így öntudata". Magadnak mondasz ellent. Nem írja a Biblia, hogy előtte mi volt azzal a lélekkel, amit belelehellt Isten az emberbe. Azt írod, hogy előtte is élt az ember? De hisz a lélek önmagában nem ember...hogy élt volna, amikor öntudatlan volt mindaddig, amíg nem kapcsolódott a test a lélekhez? A test+lélek kölcsönös kapcsolata az élet. Egyik nincs a másik nélkül.
Ráadásul a léleknek nincs önmagában memóriája. Az agyban van a memória központ, ha ez megsérül, akkor az ember amnéziás lesz. Ha a lélek érne valamit önmagában, akkor
lenne önálló tudata, ergó attól hogy az agy sérülést szenved, a léleknek kellene emlékeznie. tehát a léleknek nincs funkciója önmagában. A lélek öntudatlan test nélkül.
nem képes cselekedni, söntést hozni, gondolkodni... a lélek egyfajta energia, mint pl az autónak a biodízel... :)
Nos. Elég hosszúra sikeredett ez a dolog, remélem a végső napra mindketten jól megálljuk a helyünket, és mindketten Istenre bízzuk az ítéletet!
Kutasd a Bibliát minden nap, hogy megismerd Isten mit szeretne elmondani! Nem lehetetlen, Isten nem kér lehetetlent.
További kellemes időtöltést!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!