Ha a Pokolba kerülök, van rá mód, hogy feljussak a Mennybe?
Danténak az Isteni színjátékban sikerült. Egyébként nem lehet. Itt egy idézet az Újszövetségből:
Történt, hogy a koldus meghalt, és az angyalok Ábrahám kebelére vitték. Meghalt a gazdag ember is, és eltemették. Amikor a pokolban kínjai közt feltekintett, meglátta messziről Ábrahámot és kebelén Lázárt. Felkiáltott: Atyám, Ábrahám! Könyörülj rajtam! Küldd el Lázárt, hogy ujja hegyét vízbe mártva hűsítse nyelvemet. Iszonyúan gyötrődöm ezekben a lángokban. Fiam - felelte Ábrahám -, emlékezzél csak vissza, hogy milyen jó dolgod volt életedben, Lázárnak meg hogy kijutott a rosszból. Most tehát neki itt vigasztalásban van része, a te osztályrészed pedig a gyötrelem. Ráadásul köztünk és köztetek nagy szakadék tátong, hogy akik innét át akarnának menni hozzátok, ne tudjanak, se onnét ne tudjon hozzánk átjönni senki.
Lk 16,22-26
A pokol és a menny közti átjárás az idézet utolsó mondata értelmében lehetetlen.
Nincs a biblia szerint ilyenre lehetőség- aki purgatóriumoz, az valami mendemondákra, hagyományokra utal- de ez nem bibliai kinyilatkoztatás- hasonló fajsújú, mint a yeti mondája :D
Persze a yeti valószínűbb :D
A 2. válaszadó által írtakkal kapcsolatban: minden OK, egy kivételével: NINCS PURGATÓRIUM. Ha ugyanis Jézus áldozata tökéletes, vére engesztelést hozott az Atyának a mi bűneinkre vonatkozóan, és a vére által bűnbocsánatunk van, mi szükség van purgatóriumra?
Ha kitartunk a purgatórium létezése mellett, akkor voltaképpen megkérdőjelezzük Jézus engesztelő áldozatának tökéletességét.
A SzentÍrás éppen ezért sehol sem beszél semmiféle purgatóriumról - mégcsak nem is utal rá. Innentől kezdve a purgatóriumról alkotott bármiféle tanítás nem más, mint hazugság, amit - a SzentÍrás függvényében - én elutasítok.
A kérdésre váalszolva, valóban kitűnik a SzentÍrásból (gazdag ember és Lázár példázata), hogy az embernek - elköltözése után - már nincs lehetősége arra, hogy megváltoztassa a helyét.
Oda kerül, ami a szivében van.
Érdekes, hogy a példázatban a gazdag ember látta Lázárt "Ábrahám kebelében" (Ábrahám kebele: a Menny előképe Jézus eljövetele előtt). Vagyis akárhová kerüljön az ember a halála után, pontosan látja és tudja, hogy mi van a "másik oldalt".
Aki a pokolba kerül, örökre gyötrődni és kínlódni fog. Teljesen el van választva Isten kegyelmétől, jelenlététől. Nem tud megtérni, az a valaki örökre elveszett. Senkit nem lehet onnan kiimádkozni.
Lehet erősen fog hangzani, de a Menny előfeltétele a Pokol...a pokol pedig az a tudatállapot, ahol szenvedés, fájdalom éri az egyént, tehát akár itt helyszínen is át lehet élni. A Menny pedig az a tudatállapot, ahol tökéletesen jól érzi magát az ember, és ezt a pozitív érzést már nem lehet fokozni...de ennek eléréséhez át kell esnie az egyénnek a "rosszon", amit persze önként választ, hogy abból megtanulva a jóval azonosulhasson.
Vagy Jézusunk nem volt a Pokolban? :)
Kzs nek üzenem:
aki nem találkozik Isten Igéjével, azzal szemben igazságtalan az örökké tartó szenvedés, gyötrelem, ha hibázik...ez valahogy nem fér össze az Isteni Elvvel...sem a feltétel nélküli szeretettel. :)
üdv
26/F
LastOne.Left
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!