Katolikusok a szentek és Mária közbenjárása helyett miért nem inkább a saját halott ismerőseik, rokonaik közbenjárását kérik?
Olvassátok a Jelenések könyvét és kérdezzétek meg miért fontos Szűz Mária?
"Az égen nagy jel tűnt fel: egy asszony; öltözete a Nap, lába alatt a Hold, fején tizenkét csillagból korona. 2Áldott állapotban volt, gyötrelmében és szülési fájdalmában kiáltozott. 3Most egy másik jel tűnt fel az égen: egy nagy vörös sárkány, hét feje volt és tíz szarva, s mindegyik fején korona. 4Farkával lesöpörte az ég csillagainak egyharmadát, és a földre szórta. Ekkor a sárkány odaállt a szülő asszony elé, hogy mihelyt megszül, elnyelje gyermekét. 5Fiút szült, fiúgyermeket, aki majd vaspálcával kormányozza mind a nemzeteket. Gyermekét elragadták Istenhez és az ő trónjához."
"17A sárkány haragra lobbant az asszony ellen, és harcba szállt többi gyermekével, aki megtartja Isten parancsait és kitart Jézus tanúsága mellett. "
Érdemes végigolvasni Jel 12,1-től.
Ez válasz arra, hogy Szűz Máriának helye van az üdvtörténetben, saját anyai szeretetével ellentétben áll a sarkánnyal, a gonosszal. Érdekes az is hogy a csillagokat földreszórta a sarkány. Szovjetunió, USA, Kína, ott vannak a vörős színek és a csillagok zászlaiban. (A sárkányt jelnek mondja a szetző, János) Hét ilyen birodalmat kell kibirnink tíz szarvval.
Úgyhogy drukkoljatok mennyei amyánkmak, hogy az anyai szeretet terjedjen el a világon, ne a magzat írtás.
#70.
Sok alaptalan sületlenséget írtál.
Holnap megválaszolom.
"miért fontos Szűz Mária?"
"Az égen nagy jel tűnt fel: egy asszony; öltözete a Nap"
Felsorakoztatnád az érveidet, amelyek azt bizonyítják, hogy a Jelenések könyve kétségtelenül Máriáról ír?
#72
Kizárólag hiteles történelmi forrásokkal várom a válaszod, mert amúgy nem érdekel az ostoba bohózat, ami tőled jön. Ha megnézed, én szinte minden egyes pontban hivatkoztam forrásokra. Amiket eddig írtál, úgy fest, mintha az ujjadból szoptad volna ki.
#70.
2.A Biblia kanonizálásáig az ariánizmus majdnem tévtanokba sodorta a kereszténységet,de ugyanezt a veszélyt jelentette a judaizmus és a panteizmus is.
Nevezhették egyetemesnek egyes tanítók a kereszténységet,de NEM VOLT AZ egészen a Biblia kanonizálásáig, illetve annak általános elfogadásáig.
(Temérdek olyan irat forgott közkézen,melyek vad különbségeket okoztak a különböző keresztény közösségekben.)
A biblia mai 66 könyve ószövetségi részét a zsidók a Jamniai zsinatukon Kr.u.90-95 között határozták meg,a mi Bibliánktól eltérő beosztással.
Ezt nevezik "Héber Bibliának".
A "Héber Biblia",a Kr.e 7.sz végén állt össze.
3."ez az állításod nagyon nagy hülyeség."!
A Biblia NEM a római zsinaton született,hanem 1500 év alatt.
A Kr u.382-ben a római zsinaton fogadták el a keresztény hit alapjaként.
Elméletileg ettől beszélhetünk egyetemes(latinul katolikus) kereszténységről.
4.A Biblia kanonizálásának igen bonyolult folyamatát NEM katolikus püspökök végezték,hanem elismert keresztény tanítók. A kanonizált Biblia elfogadásával lettek katolikusak(egyetemesek),minden tévtan(ariánizmus,judaizmus,nikolaiták,panteizmus,stb.) elvetésével.
5.Természetesen,ami nincs meg,az nem apokrif,hanem eltünt.
Csak azok a könyvek lettek apokrifeknek nyilvánítva,amelyek bár meg voltak,de apostoli eredetüket nem sikerült bebizonyítani.
(Sosem állítottam mást.)
#72.
János így ír a pustába futó asszonyról:
"17A sárkány haragra lobbant az asszony ellen, és harcba szállt többi gyermekével, aki megtartja Isten parancsait és kitart Jézus tanúsága mellett. "
A római katolikus vallás sosem futott a pusztába és Mária,Jézus anyja sem.
Ő ugyanúgy meghalt,mint Fia,de a Biblia NEM ÍR az ő feltámadásáról,mennybemeneteléről.
Ráadásul a r.katolikus egyház megpróbálta megváltoztatni Isten törvényét.(Kitörölte a 2. parancsolatot és ketteosztotta a 10.-et.)
#76
Nem értem ennek mi köze az arianizmushoz, a kánont pont nem miattuk hozták létre. Ráadásul az arianizmust több, mint 50 évvel korábban egy zsinaton lerendezték. Meg nem szűnt, de a keresztény egységes lett.
"Nevezhették egyetemesnek egyes tanítók a kereszténységet,de NEM VOLT AZ egészen a Biblia kanonizálásáig, illetve annak általános elfogadásáig."
Azt se tudod ki Antióchiai Szent Ignác, semmit se tudsz se róla, se koráról. Ez még az apostoli kor legvége, miért ne lett volna egységes?
"A biblia mai 66 könyve ószövetségi részét a zsidók a Jamniai zsinatukon Kr.u.90-95 között határozták meg,a mi Bibliánktól eltérő beosztással."
Kamu, nincs egyetlen történelmi forrás, ami igazolná ezt. A legelső hivatkozás talán a 18. századból van, amikor valaki kitalálta ezt a hülyeséget. Erről több tudományos cikk is készült már. Tájékozódj jobban.
A héber Biblia amúgy helytelen kifejezés, Tanakhnak nevezik, viszont Jézus idejében, sőt maga Jézus és apostolai se ezt használták. Az újszövetségi szövegek alapján egyértelműen a LXX volt az alap.
Ha már teológusnak adod ki magad, ennyi véletlen tévedést nem kéne írnod :)
"A Biblia NEM a római zsinaton született,hanem 1500 év alatt."
A Biblia a Római Zsinaton született, a Biblia egy 72 könyvből álló gyűjtemény, előtte nem létezett, még akkor se, ha a 72 könyv már létezett.
Amúgy a Római Zsinat dokumentumai ma is olvashatók, ott 72 könyv szerepel a kánonban. Aki egyet is elvesz, az Isten ellen vét, hiszem megcsonkítja, amit a zsinati püspökök a Szentlélek vezetésével (ezt te is elismerted korábban) meghatároztak.
"Elméletileg ettől beszélhetünk egyetemes(latinul katolikus) kereszténységről."
A katolikus az görög szó, milyen latinról beszélsz te? :)
A történelmi források alapján pedig Kr.u. 110 körül kezdték el használni. Ha nem baj, én a történelmi forrásoknak hiszek, nem egy önjelölt teológus lelkésznek.
"A Biblia kanonizálásának igen bonyolult folyamatát NEM katolikus püspökök végezték,hanem elismert keresztény tanítók."
A kánont a katolikus püspökök határozták meg. A zsinaton a püspökök vehettek részt. Ezek a püspökök persze gyakran elismert katolikus keresztény tanítók is voltak egyben, akikre még Kálvin is sokszor hivatkozott műveiben.
"A kanonizált Biblia elfogadásával lettek katolikusak(egyetemesek),minden tévtan(ariánizmus,judaizmus,nikolaiták,panteizmus,stb.) elvetésével."
Újra írom, ennek egymáshoz semmi köze. Az ráadásul folyamatosan rossz szektára hivatkozol, mert nem az ariánusok miatt hozták létre a kánont. Hanem sokkal inkább a gnosztikus szekták miatt, akik olyan könyveket is használtak, mint Tamás evangéliuma.
"A római katolikus vallás sosem futott a pusztába és Mária,Jézus anyja sem."
A katolikus vallást több száz éven át üldözték a Római Birodalomban, több vértanút adott, mint bármelyik más felekezet vagy szekta. Amit írtál, azt a sátán súgta a füledbe, próbálod a sok százezer katolikus vértanút letagadni. Ők életüket, vérüket adták Krisztusért. Te csak egy ócska fotelharcos vagy.
"Ráadásul a r.katolikus egyház megpróbálta megváltoztatni Isten törvényét.(Kitörölte a 2. parancsolatot és ketteosztotta a 10.-et.)"
Újabb ócska hazugság. Egyrészt a katolikusok ezt a felosztást Luthertől vették át, aki az evangélikus felekezet megalapítója volt. Másrészt semmi se lett eltörölve, meg külön véve se, mert az Ószövetség nem számozza a parancsokat. Vagy idézd a Bibliából, hogy melyiket nevezi elsőnek, másodiknak és tízediknek.
#78!
Nem vagyok hajlandó a már leírt tényeket és természetes racionális érveket újra leírni.
Tudomásul veszem,hogy fanatikus vallásosságod megakadályoz minden történelmi tényt,racionális érvet,ami ellenkezik fanatikus elképzeléseiddel,csupán még egy tény,amit a nyitott,értelmes emberek kedvéért idézek.
A minden keresztény rárakódott sallangtól mentes zsidó leírása a 10 parancsolatnak:
"A Szentírás legfontosabb törvénycsoportja kétszer szerepel a mózesi könyvekben. A Szináj hegyi kinyilatkoztatás történeti leírásakor hangzik el először (Mózes II. könyve, 20. fejezet 2-14. vers), majd közel negyven esztendő múltán, beszédei közt idézi azt a zsidóság „nagy tanítómestere” (Mózes V. könyve, 5. fejezet 6-18. vers). A kettő között minimális, de nem elhanyagolható szövegeltérést találunk. Általában a II. könyvben előforduló bibliai szöveget szokás idézni.
1. „Én, az Örökkévaló, vagyok a te Istened, aki kivezetett téged Egyiptom országából, a szolgaság házából.” — Mire is kötelez bennünket ez a parancsolat? Nem kétséges, hogy ez az ige a szabadságról szól, lelki és fizikai értelemben egyaránt, ami egyértelműen Istennek köszönhető. A szabadság nem véletlenül az első ige, elvégre az előfeltétele az összes többi törvénynek. Aki ugyanis nem szabad, kénytelen „idegen isteneket”, embereket tisztelni, a rabszolga nem engedheti meg magának, hogy szombatot tartson, nem képes mentesülni a varázslás és a babona alól, életmódja folytán nem tisztelheti az életet és a tulajdont.
2. A második parancsolat az egyistenhitről szól: „Ne legyenek neked más isteneid rajtam kívül! Ne készíts magadnak szobrot, semmiféle képet, ami az égben fent, a földön lent és a vízben, a föld alatt van! Ne borulj le előttük, és ne szolgáld őket, mert Én, az Örökkévaló, buzgó Isten vagyok. Megbüntetem az atyák vétkét fiaikon, harmad- és negyedíziglen, az Engem gyűlölőkön. Ám szeretetet gyakorlok ezred íziglen, akik Engem szeretnek és megőrzik parancsolataimat.” — Figyeljük meg, hogy a „buzgó Isten” kifejezés után található szent szövegben a büntetést és a jutalmat csak akkor „öröklik” az utódok, ha maguk is gyűlölik, vagy szeretik Őt, ha maguk is megőrzik parancsolatait, tehát, ha a gyermek folytatja szülei rossz vagy jó cselekedeteit. A Tízparancsolat ugyanis pedagógiai szándékkal szól a szülőkhöz: vigyázzanak, mert gyermekük, az ő hatásukra, rossz útra térhet, ezért Isten majd megbünteti őket. A jó példa ugyanígy követésre tanít, persze, a gyermek maga dönti majd el, melyik utat is járja tovább.
3. "Ne használd fel hamisan az Örökkévaló Istened nevét, mert nem hagyja büntetlenül az Örökkévaló azt, aki Nevét hamisan emeli fel” — A keresztény hagyomány szerint ez az ige a káromkodást, az ortodox zsidóság szerint az istennév fölösleges említését tiltja, valójában azonban a varázslás, a babona ellen szól, amelyet a tiszta egyistenhit pogányságnak, bálványimádásnak tart. A zsidó nép annak idején Egyiptomból szabadult, amely a varázslás, a mágia melegágyának számított.
4. „Emlékezz meg a szombat napjáról, hogy megszenteld! Hat napon át dolgozz, és végezd el minden munkádat, ám a hetedik nap szombat legyen az Örökkévaló Istened számára. Ne végezz semmiféle munkát, sem te, sem fiad-lányod, sem szolgád-szolgálód, sem állataid, sem az idegen, aki kapuidban lakik. Mert hat napon át készítette Isten az eget és a földet, a tengert és mindent, ami benne van, ám megpihent a hetedik napon. Ezért áldotta meg az áldotta meg az Örökkévaló a szombat napját, és megszentelte azt.” — A heti munkaszüneti nap — mint tudjuk — zsidó találmány, s az is, hogy a pihenés mellett a munka is mindenki számára szóló parancs. A negyedik ige Mózes V. könyvében így kezdődik: „Őrizd meg a szombat napját”. A különbség okát egykönnyen megtalálhatjuk: a Szináj hegyénél, a rabságból, az állandó robotból való szabadulás után emlékeztetni kellett a népet a szombatnap szentségére, negyven évvel később, miután hétről hétre megtartották az ünnepet, Mózes már csak arra figyelmezteti a népet, hogy a továbbiakban is őrizze meg ezt a gyakorlatot. A Szináj hegyénél a szombat parancsát a hatnapos teremtéssel indokolja az Írás, Mózes beszédében viszont a szolgaságból való szabadulásra hivatkozik. Időközben ugyanis egy új nemzedék született a sivatagban, amelynek számára a szolgaság és a szabadulás történelmi példa, amelyre emlékeztetni kell, hogy szabadságát értékelje a nép, s hogy szolgáinak adja meg a pihenőnapot, amit ősei nem élvezhettek.
5. „Tiszteld apádat és anyádat, hogy hosszú életű légy azon a földön, amelyet az Örökkévaló, a te Istened ad neked!” — Sokan nem értik, miért szerepel az első táblán a szülőtisztelet törvénye? Elvégre, a szülők iránti hála és szeretet parancsa voltaképpen az egyes emberhez, elsősorban a fiatalokhoz szól! Csakhogy az átlagember nem pontosan ismeri a törvény szövegét! Az ötödik parancsolat jól ismert mondata ugyanis három részből áll. Az első néhány szó valóban a gyerekekhez szól, ám a folytatás, a második rész megértése már némi gondot okoz: Valóban hosszabb életkor vár a szülőtisztelő gyermekre? Véleményem szerint a mondat második része a szülőkhöz szól. Ha te, szülő, nem tiszteled a saját apádat és anyádat, milyen példát mutatsz gyermekeidnek, hogyan várhatod el tőlük, hogy majdan, idős napjaidban ők gondoskodjanak rólad szeretettel? Egyszóval, a törvény pedagógiai célzatú tanítást őriz: a jó példa (idős szüleid iránti tisztelet) nevelő hatású lehet, hogy azután te magad is „hosszú életű légy a földön”… Ám az ötödik parancsolat szövege még így sem teljes! Az ige harmadik része a hosszú élet azon a földön valósul meg, „amelyet az Örökkévaló, a te Istened neked ad”. Melyik az a föld, ahova Izrael népe a pusztai vándorlás során készült, s ahova 40 év múltán el is jutott? Természetesen Kánaán az, Izrael országa! Annak a népnek, amelyik nem tiszteli a múltját, nincs maradása a földön. Izrael tisztelje őseit, hogy „hosszú életű legyen” saját országában! Vagyis a törvény nem csupán a gyermekekhez, a szülőkhöz, de az egész néphez is szól, s éppen ezért került ez a törvény az első kőtáblára, az Isten és az ember (a nép) közti normák sorába.
6. „Ne ölj!” — A kategorikus isteni parancs nem részletez semmit, hiszen örökérvényű törvény. Mózes azonban később részletesen kifejti, mi számít gyilkosságnak, mi legyen a vétlen gyilkos jogi helyzete, s hogy ne érvényesüljön a vérbosszú gyakorlata (ezért hozza létre a menedékvárosokat). A „köteles (önvédelmi) háború” során elkövetett öldöklés sem számított gyilkosságnak.
7. „Ne légy házasságtörő” — Ez a törvény eredetileg a férjezett nővel való kapcsolatot tiltotta, hiszen többnejűségben éltek. A keresztény bibliafordítások azonban szándékosan másra érti, s így ültetik át: „Ne paráználkodj!”
8. „Ne lopj!” — Ugyancsak kategorikus törvény, amelynek részletes feltételeit, körülményeit Mózes törvénye pontosan meghatározta.
9. "Ne tégy felebarátod ellen hamis tanúbizonyságot!” — Az ókori keleti, és különösen az ókori izraeli törvénykezés a tanúságtételen alapult. Két (legfeljebb három) megbízható tanú egybehangzó kijelentése alapján bárkit halálra lehetett ítélni. Kevéssé megbízható ember, például szerencsejátékos, nem lehetett hiteles tanú. S ha a tanúról kiderült, hogy hamisan szólt, vagy akárcsak az, hogy nem láthatta-hallhatta személyesen az eseményt, ő maga részesült abban a legsúlyosabb büntetésben, amire tanúságot vállalt.
10. „Ne kívánd meg felebarátod házát! Ne kívánd meg felebarátod feleségét, sem szolgáját-szolgálóját, sem ökrét-szamarát, semmit, ami a felebarátodé!” — Korábban tisztáztuk már, hogy ez az ige a tulajdon tiszteletéről szól, s éppúgy biztosítéka a második táblán található egyéb parancsolatoknak, ahogyan az első ige előfeltétele az első táblán szereplő törvényeknek. Mózes V. könyvének szövege ettől némileg eltér: „Ne kívánd meg felebarátod feleségét! Ne vágyakozz felebarátod házára, mezejére, sem szolgájára-szolgálójára, sem ökrére-szamarára, semmire, ami a felebarátodé!” Noha a megkívánás és a vágyakozás (héberül tahmod és titave) rokon-értelmű szavak, a vagyon iránti vágyakozás tilalma mégis többletjelentéssel bír. A tizedik ige — Mózes beszédében — már az irigységet is komoly bűnnek minősíti.
Tudjuk, hogy a Tízparancsolat a két kőtáblán 5-5 elosztásban helyezkedett el. Ehhez a zsidó hagyományhoz tértek vissza a protestáns egyházak, a katolikus egyház azonban mindmáig megmaradt a 3-7 megosztás mellett. Az első két igét összevonták, hogy a pogány bálványimádás tilalma elsikkadjon. (Ennek klasszikus fordítása: „Ne készíts magadnak faragott képet!”) Ugyanakkor, hogy a tízes szám meglegyen, az utolsó igét kettévágták, ezzel a magántulajdon szentségét is magasabbra emelték. A szülőtisztelet törvénye náluk csupán azért került a második táblára, mert nem teljesen értették meg, s kizárólag a gyermekekre vonatkozó parancsolatként értelmezték."
(Raj Tamás)
#79.Jav.
Tudomásul veszem,hogy fanatikus vallásosságod megakadályoz minden történelmi tényt,racionális érvet befogadni,ami ellenkezik fanatikus elképzeléseiddel,csupán még egy tény,amit a nyitott,értelmes emberek kedvéért idézek.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!