A Biblia hol utal arra, hogy JÉZUS maga ISTEN? JÉZUS maga utal erre valahol?
"aki engem látott látta az Atyát" -Jezus mondta
Másik világos rész:
"Kezdtben volt az Ige
Az Ige Istennél volt és Isten volt az Ige
Az Ige testé lett"
Tehát a kezdetek kezdetén volt az Ige= ami jelenti Isten teremtő lényét/szavát/erejét.
Ez Istennél volt, Isten lénye volt ez.
És ez testet öltött, mert így tervezte Isten hogy egy embrió majd emberi lényben megszülessen.
Az más hogy ki mit fogad el stbstb. Hogy hiszi vagy sem de csak azt tudom mondani ami irva van hisz azt kerdezted
Isten legfontosabb tulajdonsága a szeretet.
Ez azt is magában foglalja, hogy Istennek van Fia. :)
Az iszlamizmus és minden antikrisztusi vallás tagadja ezt. De pl a júdaizmus nem veti el, hogy lehet az Istenben többesség, hiszen ők is Krisztust várják. Ők az eljövetelét várják a keresztények pedig a visszajövetelét. Ha a Bibliát elkezdted már olvasni akkor annak a sorai is úgy kezdődnek, hogy "Kezdetben teremtette Istenek ("Elohim") az egeket és a Földet".
Az Isten szó az ószövetségben döntő többségben (2249-szer) többesszámban szerepel, és mindössze 56-szor egyes számban.
Szia
Ján 17:3, Kár.: Jézus így imádkozott Atyjához: „Az pedig az örök élet, hogy megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent [„az egyetlen igaz Istent”, Csia], és a kit elküldtél, a Jézus Krisztust.” (Figyeld meg, hogy Jézus nem magát, hanem égi Atyját nevezte ’egyedül igaz Istennek’.)
Ján 20:17, ÚRB: „Jézus ezt mondta neki [Mária Magdalénának]: »Ne érints engem, mert még nem mentem fel az Atyához, hanem menj az én testvéreimhez, és mondd meg nekik: Felmegyek az én Atyámhoz, és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez.«” (A feltámasztott Jézusnak tehát az Atya éppúgy Isten volt, mint Mária Magdalénának. Érdekes módon egyetlen olyan írásszöveg sincs, amelyben az Atya a Fiút „én Istenemnek” nevezi.)
Bizonyítja-e a János 1:1 azt, hogy Jézus az Isten?
Ján 1:1, Kár.: „Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge [a Kat., ÚRB, B.—D., KNB, Káldi szintén].” A Kecsk., 1931 így fogalmaz: „isten volt az íge.” Az ÚV ezt írja: „a Szó isten volt.”
Mit látnak ezek a fordítók a görög szövegben, amiért néhányan közülük ezt a részt nem úgy fordítják le, hogy „Isten vala az Íge”? Az első the·oszʹ (Isten) előtt határozott névelő áll, a második előtt viszont nem. A névelős szerkezetben lévő főnév egyénre, személyre utal, míg az ige előtt álló, egyes számú, névelő nélkül használt főnévi állítmánykiegészítő (amely a görög nyelvű mondatszerkesztésben van) valakinek a tulajdonságára utal. A szövegnek tehát nem az az értelme, hogy az Ige (Jézus) azonos Istennel, akinél volt, hanem azt fejezi ki, hogy az Ige isteni természetű, isteni lény, egy isten.
Mire gondolt János apostol a János 1:1 leírásakor? Arra, hogy Jézus maga az Isten, vagy hogy Jézus az Atyával együtt egy Isten? Ugyanezen fejezet 18. versében János ezt írta: „Az Istent soha senki [„e g y ember sem”, ÚV] nem látta; az egyszülött Fiú [„egyszülött isten”, ÚV], a ki az Atya kebelében van, az jelentette ki őt” (Kár.). Látta-e ember Jézus Krisztust, a Fiút? Természetesen! Akkor vajon azt mondta János Jézusról, hogy ő az Isten? Nyilvánvalóan nem. János azt írta összefoglalóan evangéliumának vége felé: „Ezek pedig azért irattak meg, hogy higyjétek, hogy Jézus a Krisztus [nem Isten, hanem], az Istennek Fia” (Ján 20:31, Kár.).
Zitus sajnos csak majmol a Jehovista oldalról de ő sem érti mit.
A verseket amiket idéz, pont azok a bizonyitékok, hogy az újszövetség nyiltan kijelenti, hogy Istennek van egy szó szerinti értelemben vett egyszülött Fia és nem metafórikus értelemben véve mint ahogy Izrael fiai vagy az egyház. A rabbinikus irodalom is elismeri egyébként, hogy a Messiás Isten Fia csak nyitva a hagyja a kérdést és nem teszi le a voksát, hogy metafórikusan vagy szó szerint kell érteni. Pedig elég nagy dicséret a részükről, hogy úgy irtak Jézusról a talmudban, ami a Biblián kivül álló forrás, hogy Jézus egy varázsló és mágus.
Pedig nem csak az újszövetség jelenti ki, hogy a Messiást Isten nemzi szó szerint fizikailag:
Zsolt 2:7 Törvényül hirdetem: Az Úr mondá nekem: Én fiam vagy te; én ma nemzettelek téged.
A Zsoltárban szereplő Fiú szó szerint Istentől származik már az ószövetségben is. Tehát alapjában véve egy nagy hazugság amit Jehova tanúi állitanak, hogy a szentháromság hit egy pogány kitaláció hiszen az alapjai már az ószövetségben is le vannak fektetve és nem a semmiből találták ki az apostolok.
Abba kötnek bele leggyakrabban, mivel másba nem nagyon tudnak, hogy a szentháromságban is van tekintély. Na most mi a nagyobb, én vagy a tükörképem? Én ugye? Pedig a tükörképem is én vagyok és ugyanazt csinálja az is. :)
Jézusnak ez volt az identitása: ő a láthatatlan Isten látható képmása!
Ján 14:8 Monda neki Filep: Uram, mutasd meg nekünk az Atyát, és elég nekünk!
Ján 14:9 Monda neki Jézus: Annyi idő óta veletek vagyok, és még sem ismertél meg engem, Filep? aki engem látott, látta az Atyát; mimódon mondod azért te: Mutasd meg nekünk az Atyát?
köszönöm Zitus.
26 én sem értek egyet DE A GONDOLATAIT A HITÉT Ő is szabadon irhatja, abban hisz amit ő szeretne, Számomra már itt megirták a bizonyitékot, a kérdésemre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!