Ha autószerelőnél belemegyek az aknába, akkor ki a hibás?
Nagyon széles akna volt a szerelőnél és ragaszkodott hozzá, hogy én menjek be. Végig azt csináltam amit mondott, oda kormányoztam, ahova mondta. Aztán mégis belezuhantam az aknába, mert nem vette észre, hogy az első kerekek ferdén állnak.
A kár tetemes.
A szerelő szerint az én hibám, mert nem azt csináltam, amit mondott. Szerintem meg a szerelő hibás, mert nem jelezte, hogy az akna felé megy az autó eleje.
Mit lehet tenni? Én biztosan nem fogom kifizetni neki.
"Amire aztán majd írod, hogy letöltöttem valahonnan. Hülyének ne nézzél."
Miért mondanám ezt? Látszik hogy kamu, különben már küldted volna a képet...
Én most olvastam el a thread-et és a kulcs akérdező 28-as hozzászólásában van.
"a garázs kapujában van egy bukkanó az ajtó vonalában. Ott nyomtam egy kövér gázt, mert megakadtam benne"
A kérdező nem az aknára nem tudott ráállni, hanem nem tudja, hogy hogyan kell átmenni egy kis küszöbön. A kuplunggal játszva, finom gázzal, akár a biztonság kedvéért többszöri próbálkozásra. Az a jó, ha az autó úgy megy fel, hogy a küszöb tetején akár meg is lehet állítani. Ezt egy rutinos vezető meg tudja tenni.
Biztosan volt még legalább 20-30 centi a kapu és az akna kezdete között. De ha itt egy lendülettel átment az a autó, akkor a segítőnek nem volt ideje és módja utasításokat adni. Pl. annyit, hogy ÁLLJ.
Egyértelmű, hogy a kérdező rosszul mérte fel a saját képességeit, nem lassan közelítette meg az aknát, technikailag ő a hibás.
Más kérdés, hogy egy ügyvéd mit tud ebből kifacsarni, de szerintem semmit.
#86.
Mindent meg lehet magyarázni...
Azt azért fogadd el, hogy normális tempónál, nem oszt/nem szoroz egy betonba épített szögvas(lehet az ajtósín, vagy vízfogó, vagy küszöb, tökmindegy). Nehéz elhinni, hogy egy naponta használt szerelő műhely bejárata előtt, akkora méretű "ugrató" lenne, ami eldobja az autó orrát.
Különben bármekkora, ha jó irányban áll a kerék és fogják a kormányt akkor nem lehet belőle probléma.
Egy fotót tényleg megérne. (ha már a kérdező erre hivatkozott) ;)
#17
"normális tempónál"
Egy aknára, segítővel nem szabad normális tempóval ráállni. Még a lépésnél is lassabban kell haladni. Nem egyesben alapjáraton, hanem annál is lassabban a kuplunggal a fogáspontnál játszva.
"egy naponta használt szerelő műhely bejárata előtt, akkora méretű "ugrató" lenne, ami eldobja az autó orrát."
Nem írtam, hogy az autó orra eldobódott volna. Egy 2-3 centis küszöb is megállítja a kuplung fogáspontjával hajtott autót. És ezt nem lendületből kell legyőzni, hanem a kuplung további finom alkalmazásával.
A küszöb és az akna kezdete között is kell, hogy legyen idő a kormányzás korrigálására. Így a manőver akkor is végrehajtható, ha az autó nem állt már a műhelyen kívül hajszálpontosan a jó irányba és a jó pozícióba, ami szinte lehetetlen egy "pászentos" aknánál.
#88
Evidens, hogy amíg az autópályán 120-130km/h, vagy lakott területen 50km/h körüli tempó a megszokott, addig egy aknára állás esetében kb. egy sétáló ember "sebességéről" beszélünk.
Vagyis mindig azt nevezem "normális tempó"-nak, ami az adott körülményeknek megfelel.
(#87 voltam)
"Képzeld úgy esett bele hogy a garázs kapujában van egy bukkanó az ajtó vonalában. Ott nyomtam egy kövér gázt, mert megakadtam benne, az autó eleje behuppant az aknába én meg megijedtem és nyomtam tovább a gázt..."
Aztakuuurva, az a baj hogy ilyenek közlekednek.
Ilyenek szoktak még pánikból áthajtani az elütött gyalogoson is.
Itt a szerelő gondolom nem volt arra felkészülve, hogy csikorgó kerekekkel berombolsz a műhelybe. Csak óvatosan lassan be kellett volna állni, miközben ő folyamatosan mutogat. De hát nem hagytal neki időt reagálásra sem :))
#89.
Az átlag ember hallgat ha hülyeséget csinál, de úgy látszik az az új trend, hogy ha valaki bamba vagy béna, akkor azt azonnal tudatni szeretné a világgal. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!