Ha autószerelőnél belemegyek az aknába, akkor ki a hibás?
Nagyon széles akna volt a szerelőnél és ragaszkodott hozzá, hogy én menjek be. Végig azt csináltam amit mondott, oda kormányoztam, ahova mondta. Aztán mégis belezuhantam az aknába, mert nem vette észre, hogy az első kerekek ferdén állnak.
A kár tetemes.
A szerelő szerint az én hibám, mert nem azt csináltam, amit mondott. Szerintem meg a szerelő hibás, mert nem jelezte, hogy az akna felé megy az autó eleje.
Mit lehet tenni? Én biztosan nem fogom kifizetni neki.
Te miről beszélsz?
Mégis mire számít aki ilyen látványosan kamuzik?
Azt meg nem tudom, hogy honnan tudod, hogy kinek mekkora a рöcse, de nem is akarom tudni...
"Itt vagyok még, de az ügyvédem javaslatára nem válaszolhatok az üggyel kapcsolatban."
Itt sem kell lenned, kövesd az ügyvéded tanácsait.
Ha bizonyítottan rádbízták, hogy állj rá az aknára, faszulhatnak.
Csápos emelőt sem bízhatják ügyfélre.
Szia!
Azóta van valamilyen fejlemény?
Nincs, hiszen ügy sincs.
De nem mondok semmit, a másik loginem majdnem kitiltást kapott, mert ezt a szerencsétlent elküldtem oda, ahova való.
Én semmi ellentmondást nem látok.
Ez nyilván egy egyszemélyes műhelyben történt, ahol minden munkavédelmi szabály esetleges. A szerelő feltételezte, hogy az illető tud lassan menni, és lesz ideje irányítani. Ehelyett, amikor elakadt a küszöbben, az ember nagy gázt adott és belerongyolt az átlagnál kicsit szélesebb aknába. Az ügyvéd meg úgy jön a képbe, hogy most polgári perben szeretné megtéríttetni a kárt.
Akkor kifejtem, hogy szerintem mik az ellentmondások, miért nem valódi a kérdés:
-6 millió a kár. Ebből következően 8-9 milliós autóról beszélünk. Az ilyen értékű autókkal nem egyszemélyes sufni műhelyekbe járnak az emberek, ahol csápos emelő sincs.
-A kérdezőnek nem volt pénze kifizetni az autómentést, de 8 milliós autóval jár, ügyvédre van pénze, stb. Az ügyvéd díja mellett az autómentő aprópénz.
-Az autó a szerelőnél parkol, mivel nem tudta kifizetni az autómentést, de valaki felmérte, hogy a kár 6 millió, pontosan miket kell cserélni, mi sérült.
-Egy 8-9 milliós autó nem kompakt/sub kompakt kategória, hanem szélesebb. Ha így is csak éppen ráfért az aknára, akkor az akna elég széles, így egy kisebb autó rá sem tudna állni. Nincs olyan autószerelő, aki olyan aknát csinálna, ahova az autók fele nem tud beállni.
-Egy ilyen értékű autóra mindenki köt Casco-t.
-"egész kasznit ajtóstul cserélni kell!" Hogy cserélik az egész kasztnit? Ha csak félig ment bele miért kell az egészet kicserélni? Mind a négy ajtót, géptetőt, csomagérajtót? Később már azt írja, hogy csak a bal oldala horpadt be.
-Egy valódi ügyvéd nem mond ilyeneket, amiket a kérdező írt.
-A:"Ha vészhelyzetben ösztönsen megnyomod a gázt, ne vezess autót"
B:"nem volt vészhelyzet. Megakadtam a garázskapu kidomborodásában, ezért adtam nagyobb gázt"
Két hozzászólással ezelőtt
B:"eleje behuppant az aknába én meg megijedtem és nyomtam tovább a gázt"
-A kérdező nem mond konkrétumokat, pl milyen autó volt stb., a stílusából, helyesírási hibákból az jön le, hogy 18 év alatti.
"Egy 8-9 milliós autó nem kompakt/sub kompakt kategória, hanem szélesebb."
Nem akarok állást foglalni, hogy ki hazudik és ki nem. De!
Nézd meg az árakat! Egy mai autónál ez nem a hű de drága kategória. Egy felszereltebb (messze nem full felszereltségű!), nem alap 3 hengeres motoros Astra, Golf, stb. ma ennyibe kerül.
Nekem is új korában (most 3 éves) listaáron 9 millió fölötti árú autóm van. Pedig nincsenek milliárdjaim, nem szórom a pénzt két kézzel, nem élek nagylábon, egyszerű alkalmazott vagyok. Nincs hitelem, se egyéb nagyobb kiadásom. Továbbá az autó nekem nem csak egy eszköz, mint a buszbérlet, hanem hobbi is. Így nem sajnáltam rá az apránként megspórolt pénzemet. Ha ez nem is általános, szerintem nem is példa nélküli.
Most még kénytelen vagyok márkaszervizbe vinni az autót, mert idén még garanciális. De jövőre "sufni szervizbe" fogom vinni. Nem elsősorban az ár miatt, hanem az eddigi rossz tapasztalatok miatt. Nekem sokkal szimpatikusabb az a szerviz, ahol akna van és nem emelgetik a kocsit. Előző autómon is szétcseszték az emelési ponton a gyári alvázvédelmet, mert a szakszerviz nem volt hajlandó gumipogácsát használni, hanem csupasz fémen emeltek. De még védőgumival sem gyógykezelés az alváznak az emelgetés.
Cascom nincs. Új 0 km-es korában sem volt az autónak. Kalkuláltattam, de egy bő fél havi fizetésemet éves szinten, egyösszegű előre utalásnál, 10%/100eFt önrésszel én sokalltam. Nem utcán éjszakázik a kocsi. Munkahelyemen is zárt parkoló van. Lopástól, rongálástól nem félek. Saját hibás balesetem még sosem volt 21 év és bő 600.000 km alatt. Így ezt sem gondolom nagy kockázatnak. Ha mégis beköltekezik a kár, valahogy kevésbé fájna akkor kifizetni a javítást, még ha nagyobb összegű is, mint az a tudat, hogy az évek alatt teljesen fölöslegesen tömtem a biztosítók zsebét súlyos százezerekkel, milliókkal. Azaz kvázi az ablakon szórtam ki milliókat teljesen feleslegesen.
Szóval nem általánosítanék. Nem akarom a kérdezőt védelmembe venni, mert valóban vannak itt furcsaságok. De csak azért nem valaki a nagy átlagtól eltérő módon gondolkozik, nem vágnám rá, hogy tuti-ziher hazudozik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!