Szerintetek milyen az MLM mint üzleti modell?
Előző, nem voltál még Forma1-en, ugye?
S reklám témájú szakkönyveket sem olvastál még, az messziről látszik.
Halványlila fogalmad sincs a témáról, de osztod az észt.
Idézlek:
"Annyira vicces ez az egész. :D"
[ma 18:55]: [tegnap 23:30]-ben azt írtad, hogy azt a pénzt (mármint amit az MLM cég lecsorgat jutalékként) minden cég elkölti reklámra. Namármost a Ferrari dokumentáltan nem költ reklámra. Innentől csűrheted-csavarhatod, és hát csűröd-csavarod is, de attól még a Ferrari nem költ reklámra. Akkor se, ha van Forma 1-es csapata. Merthogy.
A wikipedia szerint "[a] reklám a hírcsere egy formája, rendszerint egy bizonyos termék vagy szolgáltatás megvételére, illetve igénybevételére ösztönöz, esetleg egy egész márka, cég, terület vagy pusztán csak egy cél javára szóló hírverés." Ez a definíció pont nem áll egy Forma 1-es csapat üzemeltetésére. Tudom, te a wikipediának se hiszel.
Nyilván mindent ki lehet dumálni, és ezt is ki fogod dumálni, de ez akkora bukó, mint egy ház. Te hoztad ide a Ferrarit. Te mondtad, hogy minden cég elkölt ennyit (már amennyit egy MLM cég lecsorgat) reklámra. Közben a Ferrari meg nem. Pont. Üzemeltet egy Forma 1-es csapatot (mellesleg az éves bevételének 2%-át se költi rá, az MLM-es jutalékok ennek többszörösei). De nem fizet tévéreklámokért, nem hirdet az újságban, és természetesen nem mondja egy vásárlójának se, hogy ha meggyőz tíz másik hülyét, hogy vegyenek ők is Ferrarit, akkor majd abból jutalékot ad.
[tegnap 21:46]: Korábban még nem a reklámköltések eredményéről locsogtál, hanem arról, hogy minden cég költ reklámra. Lécci, üsd be a gugliba, hogy "how much Ferrari spends on advertising", vagy azt, hogy "how much Ferrari spends on commercials"...
És kiderül, hogy nem költenek reklámra. Ez nem azt jelenti, hogy ne lenne marketingstratégiájuk (van nekik). De te konkrétan szamárságot írtál, amikor leírtad, hogy minden cég elkölti reklámra, amit az MLM-ben jutalékként osztanak.
Tudod, ezért nehéz a szektásokkal beszélgetni. Leírják, hogy 2+2=6, és amikor szólok, hogy 2+2=4, akkor elkezdik azt ecsetelni, hogy az ő 2-jük akár hármat is jelenthet, és akkor már nekik van igazuk. Te leírtad, hogy reklám, kiderül, hogy a Ferrari pont nem, és jössz, hogy na de ha az F1-et reklámnak vesszük, akkor végül is...
Értem, tehát szerinted a reklám nem reklám, s míg mindenki hülye, te helikopter vagy.
"amikor leírtad, hogy minden cég elkölti"
Nem, azt nem én írtam.
Egyébként, aki ezt írta, igazat írt. Még a Coca-cola is dollármilliárdokat költ reklámra.
De hogy világosabbá tegyük a dolgot: a reklám arról szól, hogy valaki egy termékről elmondja, hogy milyen jó, miért vedd meg, stb. A Coca-Cola a tévében (is) hirdet, az Australian Opent támogatja a Kia Corporation, ezért a következő két hétben több százszor fogja az Eurosport levetíteni a Kia autóiról szóló commercialt. Ezek mind konkrétan arról próbálják meggyőzni a nézőt, hogy a Coca-Cola és a Kia milyen jó, vegyék meg.
Az F1-ben szereplő Ferrari autókat a kutya se akarja eladni senkinek, értelme sincs, csak néhány darabot gyártanak le belőle évente, azt se kereskedelmi forgalomra. Az F1 a szórakoztatóipar része, és természetesen része annak, hogy a Ferrarit te jó márkának tartod (része a marketingstratégiának), de senki nem mondja, hogy te ilyet vegyék, hogy ez milyen jó, hogy neked erre van szükséged. Amit az F1-ben Ferrarit látsz, arról pontosan tudod, hogy soha nem fogod megvenni, még csak hasonlót se, a közúton teljesen értelmetlen is volna.
Ellentétben a Coca-Colával, a Kiával vagy az aloés majomtakonnyal, ahol a konkrétan bemutatott termékről próbálják veled elhitetni, hogy jók.
[ma 11:46]: De, természetesen a Ferrari kereskedik. Csak épp reklámra nem költ egy fityinget se. Haladunk, azt már legalább elismerted, hogy nem reklámoznak. Jegyezzük ezt fel!
Mellesleg más prémium (valódi prémium, nem az aloés majomtakony) termékekkel is előfordul ilyesmi. Hogy nem reklámoznak, vagy csak minimálisan. A Ferrari azért vicces, mert pont ők kimondottan egy fillért se költenek reklámra, és kétszáz kommenttel ezelőtt a Ferrari volt az analógia, ami szintén prémium. A Rolls-Royce se reklámoz a tévében (bár nekik egy kevés egyéb commercialjük azért van - nyilván minimális, az ő célközönségük se az átlagpolgár).
Tehát: de, kereskednek, csak nem reklámoznak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!