Létezik vektor alapú karakterfelépítés? Azt kellene megoldani, hogy pl. az A betű ne x pontból álljon hanem 3 koordináta pont megadásával 2 összekötött vonalból. A vízszintes szakasz nem kell.
"Pontokból felépítés helyett koordináta végpontok megadásával. "
Egyrészt pontosan így működik az összes vektoros font, másrészt a folyamat végén mindenképp pixelekből felépített görbéid lesznek, ugyanis a koordináták által megadott pontokat valahogy össze kell kötni, azaz a vektoros ábrát át KELL konvertálni rasztertérbe, különben még a videómemóriába sem tudnád eltárolni. A raszterizálás egyébként egy többfázisú folyamat, pl. koordinátarendszert kell transzformálni, egyenletekkel kell számolni, kvadratikus bézier görbéket és b-spline-okat kell transzformálni raszteressé, esetleges élsimítást kell számolni, stb.
"gyorsabb kiírás kell akár az olvashatóság enyhe rovására is"
A fentiekből következik, hogy a vektoros fontok kirajzolása egy elég lassú folyamat. Magyarul, ha nincs szükség arra, hogy a betűk tetszőleges méretben megjelenjenek, akkor a leggyorsabb a fontképek raszteres eltárolása, majd a szükséges helyen való megjelenítése. Annál gyorsabb módszert, mint hogy a memóriában tárolt bitképet átmásolod a videómemóriába, nem fogsz találni.
Amúgy meg tölts le egy SVG fontot (könnyen olvasható, xml formátum), és szedd ki belőle a görbék végpontjait.
Kérdező erre találták ki a betűkészleteket.
Ezekből vannak rasztergrafikusak (képpontokból állnak) és vektorgrafikusak (ezek meg egyenesekből meg Bezier-görbékből). Nem vacakolnak "adattáblákkal", annál egy kicsivel komplexebb felépítésűek (pláne hogy a betűtípusokat külön-külön megtervezik, ez egy külön foglalkozás: a tipográfia).
Lásd például a TTF-et:
vagy itt egy példa az SVG-ben a karakterek definiálására:
A különböző betűtípusok megjelenítéséhez meg minden nyelvnek megvan a maga függvénykönyvtára, ami kezeli ezt.
Ez mind oké, de nekem ettől mindtől függetlenül adattáblára van szükségem.
Az nem baj ha ki kell rajzolni utána, a program pont ezt teszi, de neki csak végpontok kellenek. Mivel azt alacsonyszintű nyelven csinálja egy meghívott rutin mégiscsak gyorsabb lesz. Én alacsonyszintű nyelveket most nem akarok emiatt megtanulni egy olyan problmához amit az elmult 50 évben 51 ezerszer megoldottak.
Az első linkkel nem találtam koordináza végpontokat. Hogyan kell előhozzni? A többivel most próbálkozom.
Amugy a betű méret ebben az esetben egy egyszerű szorzással változttható sőt még torzitható is ha nem ugyanannyival szElnézést kérek, kisebb gondom volt a fényképezéssel. Így néz ki, ez a gyárilag csomagolt állapota, részben össze van rakva, csak a fő darabok nincsenek egyben, s a fotón látható csomagolóanyagokkal külön vannak becsomagolva. Így a postázása is biztonságosabb lenne. Annyi az eltérés, hogy a jelenleg levő példánynak nem fém hanem fa alapja van, de az csak egy lemez az cserélhet a legkönnyebben akár másra is. Én pl. egy nagyobb peremes tálcára cserélném kim mégiscsak lánggal dolgozik.
A mécses ami van hozzá nem tudom mivel működik, mert nem adtak hozzá ajánlást és nem akartam bepiszkolni. Borszeszre, más alkoholra és petróleumra egyaránt gondolok.
A lánggal érintkező alkatrészből 3 darab van mert az a legérzékenyebb, az fogyhat a legjobban, de egyezik egy bizonyos fajta kémcső méretével így utólag is beszerezhető. A hideg oldalak jóval kevésbé sérülékenyek.orozzuk a két koordinátát.
"A fentiekből következik, hogy a vektoros fontok kirajzolása egy elég lassú folyamat."
Ahogy ő akarja, úgy nem, mert egyetlen vonalrajzoló rutinnal már írhat, kivált, hogy az A betű, a V az L, stb. két vonallal meg is van. Ha kártyája builtin rutinját használja erre, akkor az gyorsabb lesz a bitmap-nál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!