Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Game maker-ben 2D-s felülnézet...

Game maker-ben 2D-s felülnézetes játékban ezt hogyan tudnám megoldani? Részletek lent.

Figyelt kérdés

Hogyan tudnám azt megcsinálni, hogy amikor egyik szobából átmegyek a másikba (1-es szobának elérem a jobb szélét), akkor a 2-es szoba bal oldalára rakja le a játékost, akit irányítunk, és attól függően, hogy az 1-es szobában y tengely mentén hol helyezkedtem el?

Tehát arra gondolok, hogy 1-es szobában legfelül megyek balról jobbra, majd elérem a jobb szélét, akkor a 2-es szoba bal szélére dobjon legfelülre; viszont ha az 1-es szobának a jobb szélén középen megyek jobbra, akkor a 2-es szobának a bal szélének a közepére rakjon át.

Vagyis, mintha a két szoba egybe lenne, tehát ahol elhagyom az egyes szobát (y koordinátában), ott leszek a 2-es szobában (szintén y koordinátában)



2017. ápr. 5. 18:31
 1/7 tabaki ***** válasza:
Ebben hol a probléma? Mindig azt a koordinátát változtatod meg az új szobában, amelyik irányban az előzőt elhagytad, a másik meg változatlan marad.
2017. ápr. 5. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Volt már, hiába törölteted.
2017. ápr. 5. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
2017. ápr. 5. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 tabaki ***** válasza:

Csak mellékesen: Amikor nincs szobaváltás, akkor sem változtatod a másik koordinátát, azért maradsz ugyanabban a sorban vagy oszlopban. Nem értem, miért gondolod, hogy ezen bütykölni kell.

A következő ábrán -- egy négy darab 6×4 csempés képernyőből álló szobarendszerben -- pirossal jeleztem a lépés során megváltozó koordinátákat, sárgával a szobahatárokon történő változásokat, és feketével a tétlenül maradó értékeket. Mint látható, a téged érdeklő, a mozgás irányára merőleges értékkel nem történik semmi, de miért is történne?


[link]

2017. ápr. 5. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

Szia!

Köszönöm a válaszod, de én másra gondolok.

így visszaolvasva a kérdést, elég furán van megfogalmazva, igazából írásban nem is lehet nagyon.

Én e videó alapján csináltam meg amire gondolok de nem teljesen tökéletes.

https://www.youtube.com/watch?v=X_S056iSfcI

Én amit szeretnék, az az, hogy ne egy kis négyzet legyen az objektum ami ''átwarpol'' a másik szobába, hanem egy szoba tetejétől szoba aljáig érő csík, ami attól függően, hogy Y mentén hol értintem meg, oda rakjon a következő szobában.

Szerintem ha belenézel a videóba, akkor megérted, hogy mire gondolok.


Előre is köszönöm válaszod!

2017. ápr. 7. 16:16
 6/7 tabaki ***** válasza:
Nekem meg úgy tűnik, hogy de, pont ugyanarról beszélünk. Attól eltekintve, hogy az én ízlésem szerint egy sima határátlépést fölösleges külön erre szolgáló objektummal vizsgálni (persze a játék általános szerkezete indokolhatja ezt a megoldást), nem értem, hogy szerinted miért nem érvényes az, amit eddig írtam. A videóban a pasi az új szobába való átlépéskor pontosan definiálja mindkét koordinátát -- az általa rajzolt szabálytalan szobák esetén ez indokolt is -- de neked elég a mozgás irányába esőt, a másik maradhat változatlan.
2017. ápr. 8. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

Megcsináltam úgy, hogy az összes Y-al kapcsolatos sort kitöröltem mindenhonnan, és így végre működik!

Köszönöm a segítséget!

2017. ápr. 9. 13:37

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!