Mi a bajuk az embereknek a zsidókkal?
Sokaktól hallom (sajnos elég gyakran), hogy erről is a zsidók tehetnek, utálják a zsidókat, gyakran mondják:HÜLYE ZSIDÓ meg még ilyenek.
És én ezt egyszerűen nem értem. Ismerek zsidókat és teljesen rendes,normális emberek (dolgoznak,kedvesek,nincs is sok pénzük) és én meg nagyon jóba vagyok velük. Nagyon rossz amikor az emberek jönnek a zsidós szövegeikkel mert nem tudom felfogni, hogy,hogy lehetnek ilyenek.
Javítás: Nehemiá nem volt próféta.
Pótlás:
"a Tórából származnak. Szerintem is butaság"
Remélem, tudod, hogy ez I-tenkáromlás, mert az Örökkévaló saját szavaira mondtad nemes egyszerûséggel, hogy "butaság".
Ehhez sajons el kell magyaráznom, mi a Tóra.
Tóra ( héber תורה ) - a szó jelentése Tan, Tanítás, Útmutatás, késôbb Törvény ( mert az Örökkévaló útmutatása természetesen választott népe számára Törvénnyé lett ) - a Mózes öt könyvét jelenti. ( Azért nagybetûvel, mert az ÚR Tanításáról van szó ). Ami ebben írva van, azok az Örökkévaló saját szavai, ezeket mondta el mózesnek, akinek ezeket le kellett írnia. Mint tudjuk a Kôtáblákat a Tízparancsolattal elôször Ô maga adta át a Sinaj heyén Mózesnek, majd, miután Mózes az aranyborjú miatti felháborodásában ezeket összetörte, az új Táblákat már Mózesnek kellett elkészítenie ugyanolyanra, azokra azután az Örökevaló ráírta a Tíz Igét. ( Néha a "Tóra" megnevezést leszûkítik a kôtáblákra, vagyis a Tízparancsolatra. )
Ezután az ÚR elmondta a többit és Mózesnek le kellett írnia. Ez a Mózes öt könyve. Csak miheztartás végett, mielôtt máskor is tenkáromlást követnél el.
Hogy ne távedj, a Próféták könyveinek keletkezése ettôl csak abban különbözik, hogy azokat a Próféták mondták el a népnek, azonban, mint tudjuk, a Próféta épp azért Próféta ( ez görög eredetû, héberül נביא "elôbeszélô", "szószóló" ), mert csak azokat a szavakat mondhatja, melyeket I-ten a szájába tesz. Vagyis ezek a könyvek is az Ô szavai. Éppígy az "Egyébb szentiratok" ).
Ezen kívül még sok mindent mondott I-ten Mózesnek, amit már nem kellett leírnia, csak továbadni, ezek szájhagyomány formájában maradtak fenn, Mózestôl Jozsua, majd a Bírák, majd a Próféták majd a Nagy Szanhedrin, míg végül, az állami lét megszünése után, a szétszóratás kezdetén leírták, ez a Talmud.
Ezeket még hozzá KELLETT tennem, nehogy könnyelmûen megismételd az I-tenkáromlást, mert abból semmi jó nem származik. Az elôbbit talán még megbocsátja az ÚR, mert nem tudtad, persze, akkor sem volt szerencsés, pl mert megbotránkoztattad azokat - a zsidókat és keresztényeket egyaránt - akik úgy olvasták, hogy már tudták. Most már Te is tudod.
Kedves nneddudgi, gratulálok! Ilyen hosszan "választ" írni úgy, hogy semmi tartalom ne legyen benne, és megkerülj minden számodra kínos felvetést, ez bravúros!
Persze, miután már nem tudsz azzal mentegetőzni, hogy "nem adok forrást", mivel ott állnak a referenciapontok, valamint (újra) kimásoltam az adott neves személyektől származó idézetek idejét és helyét, így már egyszerűen csak verkődni tudsz, kapálózni a futóhomokra rálépve, amiből érzed, hogy egyre csak elnyel. Ömleszted a szót, miközben ezeket egyszerűen "kihagyod", "kifelejted", és kerülgeted mint macska a forró kását.
"Ja, és javaslom, azt a szót, hogy "hazudsz", vagy hasonló pimaszságot¨ne írd le mégegyszer"
- És ez rád nem vonatkozik?:) Hát persze, hiszen te "kiválasztott" vagy.
Az a helyzet, hogy amikor azt HAZUDOD, hogy hamisítványok az általam bemutatott Tóra-idézetek az uzsoráskodásról és etnikai kirekesztésről, miközben melléírtam a forrást, amikor a pontos hely és évszám melléírása után azt HAZUDOD, hogy nem lehet visszakeresni az általam bemásolt idézeteket Széchenyitől, Vörösmartytól, Kölcseytől, és a többi nagy történelmi magyar gondolkodótól, akik mind elítélően, és egymást erősítő megállapításokkal véleményezték a zsidóságot, olyankor nevén kell neveznem a dolgot... Mondhatnám azt is, hogy "füllentesz", vagy "valótlant állítasz", de miután te voltál annyira arcátlan, hogy a felsorolt és leelenőrizhető dolgaimat - savanyú a szőlő? - hazugságnak tituláltad (csupa nagybetűvel!), akkor én sem fogok finomkodni...
"Remélem, tudod, hogy ez I-tenkáromlás, mert az Örökkévaló saját szavaira mondtad nemes egyszerûséggel, hogy "butaság"."
- Egy csecsemőgyilkolásra, emberáldozatokra parancsoló, ártatlan gyermekeket és leszármazottakat "ezredízig" büntető, bosszúálló isten nekem nem szent. A Tízparancsolat az, ami az egyetlen törvény, a többit már csak a vérre és bosszúra épülő zsidó kultúra "költötte" mellé, saját szájízének megfelelőre formálva a Teremtőt.
Ezután jött Jézus, aki lehetőséget mutatott rátérni az isteni útra, és a zsidóság hajlott is rá, ha a rabbik ki nem végeztették volna...
"A filmet ismertem már akkor, amikor Te még pajzán gondolat sem voltál."
- Ejej, hát csak nem megint úgy tűnik, hogy valótlant állítasz?:( Az adott film - bizonyára rá sem kattintottál a linkre - 2008-as, így igen nehezen hihető a fenti mondatod, és ebből következőlel méginkább az, hogy egyáltalán megtekintetted a videót, mert akkor nem jelentettél volna ki ilyen blődeséget...
Ja, és remélem tudod, hogy kétszer is(!) elhagytad az örökkévaló után melléírni, hogy "áldott a neve". Most gyónd meg gyorsan, hátha nem kerülsz a gyehenna tüzére.:)
Látod: ebből látszik, mennyire tévúton jársz... Nem a külsőségekben nyilvánul meg, ki a jó ember. Nem az imamormolgatásban, a bigott fanatizmusban, a vallási előírások szigorú betartásában, a nagyvilág felé villogtatott pávatollakban.
"Ezenkívül amikor imádkoztok, ne legyetek olyanok, mint a képmutatók; mert ők szívesen imádkoznak a zsinagógákban és a széles utak sarkain állva, hogy lássák őket az emberek. Bizony mondom nektek, megkapták már teljes jutalmukat." Máté 6,5
"Ezért amikor irgalmas adományokat adsz, ne kürtölj magad előtt, mint ahogy a képmutatók teszik a zsinagógákban és az utcákon, hogy dicsőítsék őket az emberek. Bizony mondom nektek, megkapták már teljes jutalmukat." Máté 6,2
És nem is abban, hogy dávidcsillagot, vagy keresztet hord-e a nyakában. Muszlim-e, vagy hindu, netán ateista.
"Mert nincs különbség zsidó meg görög között; mert ugyanaz az Ura mindeneknek, a ki kegyelemben gazdag mindenekhez, a kik őt segítségül hívják." Csel. 10,34., Csel. 10,35.
Kik tehát a jézusi út követői?:
"Új parancsot adok nektek, hogy egymást szeressétek; amint én szerettelek titeket, úgy szeressétek ti is egymást. Erről ismer meg mindenki, hogy az én tanítványaim vagytok, ha egymást szeretni fogjátok." (Jn 13,34-35)
"Arra születtem, hogy tanúságot tegyek az igazságról. Aki az igazságot hallja, az Én hangomat hallja."
---------------------
Szóval ahelyett, hogy célirányosan rákeresel minden "zsidós" kérdésre*, hogy ott aztán mindenkinek jól megmondd a tutit, ezzel igazolva önmagadnak, hogy te Istennek mekkora nagy követője és hű szolgája, harcosa vagy, inkább ezeken gondolkodj el.
-------------------------
(*Ez ennél a kérdésnél vált nyilvánvalóvá számomra: http://www.gyakorikerdesek.hu/politika__magyar-politika__276..
Ahol is te ezt írtad "Viszont nem értem, hogy került ez a kérdés a "zsidó" témához?" -> amiből nyilvánvalóvá vált, hogy nem kifejezetten az adott kérdésre, hanem a "zsidó" keresőszóra ráklikkelve jutottál el oda; azaz kifejezetten "vadásztál" a zsidós kérdésekre, és ezért nem értetted, hogy ez a kérdés mit keres a "zsidó" témában...)
A kérdésre, "Mi a bajuk az embereknek a zsidókkal?" a válasz:
Nem "az embereknek" van bajuk "a zsidókkal", hanem csak EGYES embereknek. ( Mint például Neked. )
Ezeknek az EGYES embereknek pedig az a hibájuk, hogy számos tévedés és elôítélet alapján teljesen TORZ KÉPük van "a zsidókról", de a zsidó vallásról is.
Bajuk azzal a TORZKÉPpel van, amirôl nem tudják, hogy TORZKÉP és azt gondolják, hogy a zsidók olyanok, mint az a torzkép.
Ezek közé az EGYES emberek közé tartozik # 62 tegnap ( 04-06 ) 14:52 válaszoló, válaszai jól szemléltetik ezt.
Csökönyösen állítja, hogy a Tóra tiltja a borotválkozást, amihez képest:
3Móz. 13,33 akkor borotválkozzék meg, ... ( Lev. = Levuticus = Mózes harmadik könyve ; a valódi szövegeket a Magyar Biblia Tásulat ( protestáns ) fordításából másolom be, ellenôrizhetô: [link] )
Állítja, hogy
"Lev. 11:8 - elpusztult disznóbőrhöz nyúlni tilos."
holott az a szó, hogy "disznóbőr" az EGÉSZ BIBLIÁBAN ( Ó ès Ùjszöv. ) NEM FORDUL ELÔ. ( Aki mégis megtalálja ezt a szót a Bibliában, kérem, írja meg, malyik könyv, hányadik fejezet, hányadik vers, lehetôleg linkkel együtt! )
Állítja, hogy
"Lev. 24:16 - kétféle anyagból készült ruhát viselő nőt meg kell kövezni."
holott
3Móz. 24,16 Aki az ÚR nevét káromolja, az halállal lakoljon, irgalom nélkül kövezze meg az egész közösség. Akár jövevény, akár bennszülött, meg kell halnia, ha káromolja az ÚR nevét.
Szerinte
"Lev. 20:14 - aki anyóssal hál, azt meg kell égetni."
Ezzel szemben:
3Móz. 20,14 Ha valaki feleségül vesz egy nõt az anyjával együtt, FAJTALANSÁG az.
( Ez a válaszoló nyilván nem zsidó, így rá ez a tilalom rá talán nem vonatkozik, ez esetben nyugodtan hálhat anyósával, soha ne is mással ! :) )
Az említett válaszoló ezenkívül NEM TUDJA, hogy a szokásos szóhasználatban a Tóra = Mózes öt könyve, nem több, Nehemiá könyve nem tartozik a Tórához.
Mindennek a teteje ez a megjegyzés:
"Egy csecsemőgyilkolásra, emberáldozatokra parancsoló, ártatlan gyermekeket és leszármazottakat "ezredízig" büntető, bosszúálló isten nekem nem szent. A Tízparancsolat az, ami az egyetlen törvény, a többit már csak a vérre és bosszúra épülő zsidó kultúra "költötte" mellé, saját szájízének megfelelőre formálva a Teremtőt. "
Hogy ismét csak istenkáromlás, azt már meg kellett szoknunk.
DE aki valamennyire ismeri a Bibliát tudja, hogy ebbôl a Zsidó Bibila ( "Ószövetseg" ) I-tenére SEMMI NEM IGAZ.
Konkrétan: Izsák megkötözésének történetébôl ( 1Móz 22:1-19 ) tudjuk: az Örökkévaló nem kívánta az emberáldozatot, csak meg akart gyôzôdni Ábrahám hitérôl és hîuségérôl. Sôt, egyes rabbik szerint Ábrahám hátralevô 38 éve alatt talán azért nem szólt már hozzá I-ten, mert hitérôl, hûségérôl, meggyôzôdött ugyan, de elvárta volna, hogy legalább próbáljon alkudozni, hisz Szodomáért és Gomoráért alkudozott ( 1Móz 18:23-33 ), talán annál inkább elvárta volna, hogy a saját fiáért ...
3Móz 18:21-bôl és 3Móz 20:1 - 6 -ból pedig megtudjuk, hogy a csecsemőgyilksságot és az emberáldozatot - ami akkoriban a környezô pogány népek mindennapos szokása volt - halálbüntetés terhe mellett tiltja meg a Tóra.
EZREDÍZIG pegi nem büntet, hanem SZERETETET GYAKOROL ( a bûnt csak harmad, negyedízig - ha vki félrelép és rossz helyre, a betegséget örökli a gyerek is, ha lehet gyereke, az övé is ) mercy
Megbüntetem az atyák bûnéért a fiakat is harmad- és negyedízig, ha gyûlölnek engem. De szeretetet gyakorlok ezerízig azokkal, akik szeretnek engem, és megtartják parancsolataimat. ( 2Móz. 20,5 - 6 )
Ezt megismétli:
2Móz. 34,7. Megõrzi a szeretetet ezerízig, megbocsátja a bûnt, az elpártolást és a vétket, de teljes fölmentést nem ad, megemlékszik az atyák bûnérõl a fiakon és unokákon harmadíziglen és negyedíziglen is.
XIX századi kötôk, politikusok szónoklatit, írásait SZOCIOLÓGIAI SZAKMUNKÁKNAK gondolja.
Viszont megfeledkezik pl ezekrôl:
Bethlen Gábor erdélyi fejedelem (1613-1629), Kiváltságlevele (privilegium) a zsidók számára (1623) : "... ezt a mi, a különféle háborús mozgalmaktól, az idegen népek betöréseit ől feldúlt, végigpusztított országunkat különböző népek beköltöztével és azoknak adandó kiváltságokkal helyreállítani, hogy napról napra erősödve, régi erejét visszaszerezze, és a háború és béke diadaljeleivel ékeskedve megközelítse a régi Dáciát (avagy elérje a régi Dácia dics őségét): ... elrendeljük, hogy jelen kiváltságokat mindazon zsidó nemzetségbeliekkel szemben, akik Erdélyben kegyes engedelmünkkel le akarnak telepedni, a következ ő feltételek mellett szívesen fogadják, figyelembe vegyék és országunk minden lakosa megtartsa ő ket. E kiváltságokat a következ ő cikkelyben adjuk: ... " [link]
Kossuth Lajos (1802–1894), “Értekezés az éhínségek okairól” 1828: "... ezen boldogtalan nép, mely Is tenünknek szép teremtett világán egy talpalatnyi földet hazájának nem nevezhet, s kitörülve a nemzetek sorábul egy irtódzást gerjeszt ő bélpoklosként, utáltatva tévelyeg a föld lakosi között, kit 1647-iki országgy űlésünk 91-ik törvénycikkelye lélekesméret nélkül szűkölköd ő gazembereknek kiált ki,1 kit polgári törvényeink az emberiség s társaságos élet szebb jussaitól megfosztottak, s el őtte a becsület s tisztelet ösvényét örökre elzárva ..." ( 1. old. ) [link]
Kölcsey Ferenc (1790-1838), "A szatmári adózó nép állapotáról" (1830): "Távol vagyok attól, hogy azon rémítésekre menjek vissza, melyeket Eisenmengernek2 s a hasonlóknak tudósításai terjesztettek el." - ( Johann Andreas Eisenmenger, Entdecktes Judenthum, I–II (“1700” / 1711) ) ( 3.old. ) elôbbi link.
Kölcsey Ferenc unokahúgának, Kölcsey Antóniának (1821-1876) 1839-es naplóbejegyzésérôl [link]
Br. Eötvös József (1813-1871), "A zsidók emancipátiója" (1840) c. cikkérôl [link]
Vajda Péter (1808–1846) előszaváról Bloch Móric [Ballagi Mór], A zsidókról (Pest: *, 1840) című könyvéhez: "... Hogy pedig a mondottakat összevonjam, az egésznek veleje erre megy ki: valamint minden jó és becsületes ember örül és nem tud nem örülni, ha embertársárul levétetnek améltatlan békók, úgy a magyar is büszke örömet érezhet keblében, tudván, hogy hazájában emberséges nagy tett mene végbe; valamint az ero k föloldása mindenütt szerencsés munkálatok szülô anyja lôn, úgy leend az édes Magyarhonunkban is a zsidók kezeinek szabaddá tételével; valamint a dologtalanság szegénységet, a munkásság pedig jólétet szerez mindenütt, úgy a zsidók szabad foglalatoskodása gazdagság forrásává lehet magoknak és országunknak is. ..." ( 3 - 4 old. ) [link]
A Temes vármegye követeinek az 1839/40. évi országgyűlésre szóló utasításról. ( Címe: A vármegyék a türelmi adó eltörlése és a zsidók polgárosítása mellett 1839 [link]
Kossuth Lajos (1844. május 5): "Ha moráljokat gyanúsítja valaki, megilleti ő ket a nemes indignatio büszke szava, mely komolyan visszautasítja a rágalmakat, − mert erkölcstanjok szintoly tiszta, mint akárkié" [link] - 3. old közepe
Gr. Széchenyi István (1791-1860), Felszólalás a főrendiházban: "Ezen szerencsétlen népfaj ..." (1844. október 1) : "Ha az ember tekinti, hogy Magyarországban ezen szerencsétlen népfaj egy idő óta mennyi ipart fejt ki, lehetetlen, hogy az ember valami sympathiát iránta ne érezzen, és hogy itt és más alkalommal érettök felszólalások történnek, s hogy méltóságos gróf Zay Károly minden jogokkal felruházni kívánja, felfogni tudom ... felf ogásom és vallásom érzelmem szerint azt szeretném, hogy e hazában minden ember, ki az isten képére van alkotva, egyenlő jogokkal bírjon és egyenl ő terheket viseljen ..." - [link]
Pető fi Sándor (1823–1849), “A német polgárok és a zsidók (Pest, március 20, 1848)” : "Pest, március 20. 1848.
Az egyetértés, mely eddig kivétel nélkül uralkodott a fővárosban, bomlani kezd. Német polgárok, bevádollak benneteket a nemzet és az utókor előtt, hogy azt ti bontottátok föl! e kettő ítéljen fölöttetek. Ők nyilatkoztak először, hogy a nemzetőrségbe magok közé zsidót nem vesznek, és így ők dobtak először sarat március 15-kének szűz tiszta zászlajára! …
S miért üldözitek ti a zsidókat, hogy meritek őket üldözni itt minálunk? ...
De a legszomorúbb az, hogy nincs olyan gyalázatos ügy, melynek pártfogói, apostolai ne támadnának. ezen égbekiáltólag igazságtalan zsidóüldözésnek apostola lett néhány zúgprocator, 6 ki most széltire prédikálnak a zsidók ellen, s aki az igazság mellett szót emel, arra e megvetendő hamis próféták elég szemtelenek azt kiáltani, hogy a zsidók által meg van vesztegetve. A nyomorúk! nem tudják, vagy nem akarják hinni, hogy őnáluk becsületesebb emberek is vannak, kik nem a szennyes önérdek rabszolgái, hanem a tis zta igazság és humanismus barátai.
Pető fi Sándor "
És akkor zsidó ( többek között ) a keresztényekrôl.
Úgy gondolom, felesleges folytatni, nyilvánvaló, hogy még sok mas dokumentumról is megfeledkezett a válaszoló.
Linkel egy kb 80 perces filmbôl egy 7 preces klippet, amit figyelemfelkeltônek szántak, nem a mondani való, és fogalma sincs arról, hogy a 2008-ban bemutatott filmet 2005-ben kezdték készíteni, miután a forgatókönyvíró több, mint 20 ( HÚSZ ) éven át dolgozott azon, hogy Elie Wiesel 1979-ben bemutatott Purimi játékából filmet írjon.
( Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa: film helyett a film-storyt kellett volna írnom, azt ismertem régóta. Hát igen. Elôfordul, hogy hibázok, csak azzal nem, aki tökéletes. Szerencse, hogy van itt ilyen. )
Valaszaiban állandóan Jézusra hívatkozik tanításai alapján nem gyôz lehülyézni, hazugozni, bûnösözni stb mindenkit, akinek más a vélemény, mint az övé, közben eszébe sem jutt, hogy akirôl azt akarja bebeszélni, hogy Mesterének tekinti, az azt is tanította, hogy
„Ne ítéljetek, hogy ne ítéltessetek!" ( Máté evangéliuma 7,1 )
Valaszai igen jó szemléltetô példái azoknak az EGYES embereknek akiknek számos tévedés és elôítélet alapján teljesen TORZ KÉPük van "a zsidókról", de a zsidó vallásról is.
Bajuk azzal a TORZKÉPpel van, amirôl nem tudják, hogy TORZKÉP és azt gondolják, hogy a zsidók olyanok, mint az a TORZKÉP. És azért van bajuk, mert tudásnak vélik tévképzetgyûjteményüket. fel sem merül bennük, hoy esetleg tévedhetnek.
Szerencsére azért túl sokan nincsenek.
( Vagy, ki tudja? Lehet, tudják jól a valóságot, csak írják és mondják, hogy
GYÛLÖLETET KELTSENEK abban a reményben, hogy így esetleg ismét elérik, hogy elrabolhatják másoktól, amijük van. )
Kicsit hosszú lett de remélem teljesen világos.
Világos, bizony. Nem írok hosszabb választ, hadd mutassam be csak röviden, tömören a szavahihetőségedet:
"Mindennek a teteje ez a megjegyzés:
'Egy csecsemőgyilkolásra, emberáldozatokra parancsoló, ártatlan gyermekeket és leszármazottakat "ezredízig" büntető, bosszúálló isten nekem nem szent. A Tízparancsolat az, ami az egyetlen törvény, a többit már csak a vérre és bosszúra épülő zsidó kultúra "költötte" mellé, saját szájízének megfelelőre formálva a Teremtőt.'
-> Hogy ismét csak istenkáromlás, azt már meg kellett szoknunk.
DE aki valamennyire ismeri a Bibliát tudja, hogy ebbôl a Zsidó Bibila ( "Ószövetseg" ) I-tenére SEMMI NEM IGAZ.
[...]
3Móz 18:21-bôl és 3Móz 20:1 - 6 -ból pedig megtudjuk, hogy a csecsemőgyilksságot és az emberáldozatot - ami akkoriban a környezô pogány népek mindennapos szokása volt - halálbüntetés terhe mellett tiltja meg a Tóra."
Akkor lássuk csak ezt:
"Verd meg Amáleket, és pusztítsátok el mindenét; és ne kedvezz néki, hanem öld meg mind a férfit, mind az asszonyt; mind a gyermeket, mind a csecsemõt; mind az ökröt, mind a juhot; mind a tevét, mind a szamarat." 1. Samuel 15:3
Na, érdekes, mégis úgy tűnik, hogy a csecsemőgyilkosság isteni szent akarat volt...:) Tudom, tudom, el fogok kárhozni, amiért becsmérelni merem ezen döntés kegyességét.
"EZREDÍZIG pegi nem büntet, hanem SZERETETET GYAKOROL ( a bûnt csak harmad, negyedízig - ha vki félrelép és rossz helyre, a betegséget örökli a gyerek is, ha lehet gyereke, az övé is )"
- Kedves dolog...
A # 64 tegnap ( 04-08 ) 15:38 válasz újabb szemléktetô példája annak, hogy azoknak az EGYES embereknek
akiknek bajuk a zsidókkal, valójában
elôítélet alapján kialakított TORZKÉPpel van bajuk, amirôl nem tudják, hogy TORZKÉP.
Vagy nagyon is jól tudják, ezért rosszindulatú célzattal keresnek torzképükre igazolást, bízva abban, hogy sokan nem eléggé ismerik a Bibliát ahhoz, hogy észrevegyék a CSALÁST.
Nyilván ezért él vissza azzal, hogy a rövidség kedvéért nem másoltam be az említett tóai verseket, bízva abban, hogy ezeket bárki megtalálja a neten található sok online Biblia bármelyikében. Nem gondolnám, hogy szavahihetôségem igazolásra szorul, hisz eddig sem írtam olyat, ami ne volna dokumentálható ( többnyire megadtam a linket is )
Mindenesetre megjegyzem, a válasz nem az én,. hanem az ÖRÖKKÉVALÓ ( áldott Ô ) szavahihetôségét vonja kétségbe. Beismerem a hibát: amit ezután idéz, úgy látszik nem lett volna szabad egyetlen mondatba sûrítenem. Igen, ez hiba volt. Ebben a formában a mondat tartalmának feldolgozása úgylátszik meghalafdhatja némelyek lehetôségeit. Amint látható, közéjük tartozik az adott válaszoló is. Akkor lássuk könnyebben feldolgozható formában:
EZREDÍZIG pegi nem büntet, hanem SZERETETET GYAKOROL ( 2Móz. 20,5 - 6 és ( 2Móz. 20,5 - 62Móz. 34,7.) :
"Megbüntetem az atyák bûnéért a fiakat is harmad- és negyedízig, ha gyûlölnek engem. De SZERETETET GYAKORLOK EZERÍZIG azokkal, akik szeretnek engem, és megtartják parancsolataimat." ( 2Móz. 20,5 - 6 )
és:
"MEGÕRZI A SZERETETET EZERÍZIG, megbocsátja a bûnt, az elpártolást és a vétket, de teljes fölmentést nem ad, megemlékszik az atyák bûnérõl a fiakon és unokákon harmadíziglen és negyedíziglen is. " ( 2Móz. 34,7. )
Másfelôl, mindkétszer "atyák bûnéért a fiakat is harmad- és negyedízig".
Erre példa: treponema baktérium, vagy hiv vírus fertôzés esetén az utód ( ha egyáltalán lehet ), örökli azt és ha neki lesz utódja, az is. Ezeket a fertôzéseket bûnös úton lehet beszerezni. Így talán villágos. Azon elmélkedni, hogy miért ilyen kegyetlenül teremtette a Világot,ugy gondolom, nem értelmes dolog. Ennél egyszerûbb megtartani a parancsolatokat és akkor nincs gond. Ha mégsem sikerült, modern korunkban azért mégis van remény. ( Viszont a treponemától nem a megfeszíttetés, hanem az antibiotikum vátotta meg az embereket. )
Lássuk az említett válaszbeli idézetet!
3Móz 18:21-bôl és 3Móz 20:1 - 6 -ból pedig megtudjuk, hogy a csecsemőgyilksságot és az emberáldozatot - ami akkoriban a környezô pogány népek mindennapos szokása volt - halálbüntetés terhe mellett tiltja meg a Tóra: Auuuu ... ismét hibáztam: a 6. vers már másról szól, csak 1 - 5.
3Móz 18:21: "21Magzatodat ne add oda, hogy elégessék a Moloknak. Meg ne gyalázd Istened nevét. Én vagyok az ÚR!" - Itt még nem mond büntit, de azt igen, hogy aki gyermeket áldoz Moloknak, az meggyalázza Isten nevét.
3Móz 20:1 - 5: "1Azután így beszélt Mózeshez az ÚR: 2Mondd meg Izráel fiainak: Ha Izráel fiai közül vagy az Izráelben tartózkodó jövevények közül valaki ODAADJA GYERMEKÉT A MOLOKNAK, HALÁLLAL LAKOLJON: kövezze meg az ország népe. 3Én is ellene fordulok az ilyen embernek, és kiirtom népe közül, mivel a Moloknak adta gyermekét, és ezzel tisztátalanná tette szent helyemet, és meggyalázta szent nevemet. 4HA PEDIG AZ ORSZÁG NÉPE MÉGIS SZEMET HUNY FÖLÖTTE, és nem öli meg azt az embert, aki odaadja gyermekét a Moloknak, 5AKKOR ÉN fordulok az ellen az ember ellen és a nemzetsége ellen, és kiirtom a nép közül őt és mindazokat, akik követik a paráznaságban, paráználkodva a Molokkal."
Tehát, mint mondtam, a csecsemőgyilksságot és az emberáldozatot - ami akkoriban a környezô pogány népek mindennapos szokása volt - halálbüntetés terhe mellett tiltja meg a Tóra.
Ezután lássuk a második idézetet!
Ez 1. Samuel 15:3, valóban kegyetlen parancs, az ÚR, az irgalmas és kegyelmes Isten, akinek türelme hosszú, szeretete és hűsége nagy ( 2Móz 34,6 ) Samuel próféta száján keresztül valóságos tömegmészárlásra utasítja Saul királyt. Látszólag ellentmond az elôbbi idézeteknek.
Látszólag ! De vajon van-e valóban ellentmondás ? Az értô és gondolkodó bibliaolvasóban okvetlen felmerül a kérdés: mi lehetett Amálék BÛNE, ami ilyen büntetést vont maga után?
( Off: Akik a problémák megoldására tanítank, mondják, írják: a JÓ KÉRDÉS az, amit néha nehéz megtalálni, ha az megvan, a válasz lgtöbbször könnyû - mint ebben az esetben is. ) On:
A kérdésre úgy kaphatunk választ, ha megnézzük, mit ond a Biblia Amálékról, vagyis, hogy a Biblia mely helyei vannak valamilyen összefüggésben ezzel a verssel, 1. Samuel 15:3-al.
( Off: Úgy látom, a válaszoló ezt a Bibliát használta: [link] , itt az adott vers szövege alatt van három link, a második: Cross References - Hungarian , vagyis kereszt-hivatkozások. Erre katt, kiírja azokat a verseket, melyek valamilyen összefüggésben vannak az adott verssel. Így ez IS használható, azonban véleményem szerint ez : [link] sokkal kényelmesebben. Szintén protestáns fordítás, de mai nyekven. Nem versenként, hanem fejezetenként írja ki, a lap alján felsorolja a kereszt-hivatkozásokat ( amelyik vershez van ) a linkre kattintva a fejezetet úgy írja ki, hogy a hivatkozott vers van az ablak tetején. Viszont így kéznél van a fejezet többi szövege is. Ezért a továbbiakban erre fogok utalni. ) On:
1Sám - a lap alján a 3. vershez nncs, de van a 2. höz. Hm ... talán van vmi köze. A lista: 2Móz 17,8-16; 4Móz 24,20-21; 5Móz 25,17-19
Lássuk egyenként: 2Móz 17,8-16 : "8 Eljött Amálék, és megtámadta Izráelt Refídímben. 9Akkor ezt mondta Mózes Józsuénak: Válassz ki férfiakat, vonulj ki, és ütközz meg Amálékkal! ... 13Így győzte le Józsué Amálékot és annak hadát fegyverrel. 14Akkor így szólt az ÚR Mózeshez: Írd meg ezt a dolgot emlékezetül egy könyvben, és vésd Józsué emlékezetébe, hogy Amáléknak még az emlékét is eltörlöm az ég alól! ..."
Tehát ekkkor határozta el az ÚR. Miért is? Mi ez az ekkor? Miután Izrael kivonult Egyiptomból, vándoroltak a pusztában, amerre I-ten vezette ôket és e közben. Igen, de késôbb is elôfordult, hogy megtámadták Izraelt, azért mégsem járt ilyen bünti, akkor most miért? Ezt világosan a 14 vershez tartozó hívatkozásból, 5Móz 25,17-19 - bôl, azon belül 5Móz 25,18-ból tudjuk meg:
"17Emlékezz arra, hogy mit tett veled Amálék népe útközben, amikor kijöttetek Egyiptomból, 18amikor találkozott veled útközben, és levágta azokat, AKIK ELGYENGÜLVE HÁTRAMARADTAK, mert fáradt és kimerült voltál, az pedig NEM FÉLT AZ ISTENTOL. 19Ha majd megadja neked Istened, az ÚR, hogy nyugodtan lehetsz a körülötted levő összes ellenségedtől azon a földön, amelyet Istened, az ÚR ad neked örök birtokul, akkor töröld el Amálék emlékét is az ég alól. El ne felejtsd! "
Így már világos: azokat témadta meg, AKIK ELGYENGÜLVE HÁTRAMARADTAK, nyilván az örgeket, gyerekeket, épp betegeskedôket, sérülteket. Ez bizony nagy gazság. Alig képzelhetô nagyobb, érhetô hát a súlyos és a gaztettel egyenlôen kegyetlen büntetés.
I-ten irgalmas, de van olyan bûn, amire csak a büntetés adhat feloldozást.
( A studybible sem a 3., hanem a 2. vershez írja ezt a hivatkozást. Bizony, a 3. vers elôtt van 2. is. )
A Tóra ( nem a teljes Biblia ) tanulmányozásához további segítség: a "Hertz Biblia ( hivatalos címe "Mózes öt könyve és a haftárák" ) jegyzetei : [link] ( letölthetô )
Remélem, ezzl a kis bemutatóval sikerült valamit segítenem. Abban is, hogy hogyan kell a Bibliát tanulmányozni, és abban is, hogy még világosabb legyen, hogy
akiknek bajuk a zsidókkal, valójában
SAJÁT ELÔÍTÉLETESSÉGÜK, FELÜLETESSÉGÜK és/vagy LUSTASÁGUK a bajuk a zsidókkal. :)
Akkor legyen először a leszármazottak büntetése-jutalmazása. Nos, tegyük fel, van egy jó ember, akinek leszármazottjai emiatt ezredízig áldottak lesznek, ugyebár. De a 784. leszármazottja bűnt követ el. Akkor az ő leszárrmazottjaira még az ezredízig jutalmazni, vagy a harmad-negyedízig büntetni az érvényes?:)
"Így már világos: azokat témadta meg, AKIK ELGYENGÜLVE HÁTRAMARADTAK, nyilván az örgeket, gyerekeket, épp betegeskedôket, sérülteket. Ez bizony nagy gazság. Alig képzelhetô nagyobb, érhetô hát a súlyos és a gaztettel egyenlôen kegyetlen büntetés."
- Alig képzelhető el nagyobb gazság a "kiválasztottak" megölésénél, tudom. Nem mintha nem mészároltak volna le máshol, máskor is öregeket, nőket...
Persze, ha ők gyilkolnak, az isteni akarat, mint a kéneusokkal, moabitákkal. Csecsemőket gyilkolni meg kifejezetten jogos is, ezután.
Mellesleg a szemet szemért sem az a kifejezetten jó erkölcsi rend... De a Bosszúálló Isten már csak ilyen:)
Ja, ne felejtsük ki a 10. csapást sem:) Hogy is volt?
"Az Úr így szólt Mózeshez: "Még egy csapást hozok a fáraóra és az egyiptomiakra, akkor majd elbocsát benneteket, sőt, maga fog elűzni. Szólítsd fel tehát sürgősen a népet: a férfiak és a nők kérjenek szomszédaiktól és szomszédasszonyaiktól ezüst- és aranydolgokat."
(Nocsak, már akkor is ment az arany felhalmozása?:)
"Az Úr jóakaratra hangolta az egyiptomiakat a nép iránt. Mózesnek is nagy tekintélye volt a fáraó hivatalnokai és népe előtt. Mózes kijelentette: "Ezt mondja az Úr: éjfélkor végigvonulok Egyiptomon. Minden elsőszülött meghal Egyiptom földjén: a fáraó elsőszülötte is, akinek a trónján kellene ülnie, és a darálóhoz állított rabszolganő elsőszülötte is: azonkívül minden állat elsőszülötte."
(Miért is kellett a teljesen ártatlan rabszolgák mégártatlanabb gyermekeit megölni?)
"Olyan sírás tör ki egész Egyiptomban, amilyen még nem volt és nem is lesz. De Izrael fiai között egyetlen kutya sem mordul rá sem emberre, sem állatra. Ebből megtudjátok: az Úr különbséget tesz Egyiptom és Izrael között."
Ezzel szemben Jézus: "Mert nincs különbség zsidó meg görög között; mert ugyanaz az Ura mindeneknek" Csel. 10,34., Csel. 10,35.
Valójában a zsidóság önmaga bosszúálló, leszármazottakat is büntető, uzsoráskodó kultúrájára formálta a saját istenének képét. Ahogy az aztékok, akik a vért és gyilkolást szerették a legjobban, és ennek okán véráldozattal kedveskedtek istenüknek, úgy a zsidóságot a pénzsóvárság, a mások vagyonának kiforgatása, és a bosszú jellemezte, így istenükben kerestek erre "szent igazolást".
Ezért is készült például ez az írás Mózestől:
"Mert az Úr, a te Istened megáld téged, a miképen megmondotta néked; és sok népnek adsz zálogos kölcsönt, te pedig nem kérsz kölcsönt, és sok népen fogsz uralkodni, és te rajtad nem uralkodnak. "
Mózes V. könyve 15. rész, 6. pont.
És egy kis jelenkori aktualitás:
"Olyan kis ország részéről, mint mi, ez szinte döbbenetes. Azt látom, hogy fölvásároljuk Manhattant, és fölvásároljuk Magyarországot, és fölvásároljuk Romániát, és fölvásároljuk Lengyelországot. S ahogy én látom, nincsenek problémáink. A tehetségünk, az összeköttetéseink és a dinamizmusunk jóvoltából szinte mindenhová eljutunk.
[...]
Manapság létre lehet hozni birodalmakat kolóniák felállítása és hadsereg bevetése nélkül."
- Simon Peresz, Izrael állam köztársasági elnöke.
Tudod mi a különbség az én hajdani egyes zsidó származású felmenőim (ugyanis vannak:), és Te, illetve a hozzád hasonlóak között? Ők elhagyták ezt a vérgőzös, bosszúálló, pénz körül forgó kultúrát. Követték Jézust, aki kiűzte az idegen vándorokat (ti úgy mondanátok: gójokat) becsapó, pénzváltó kufárokat a templomból. Adott egy lehetőséget az egész izraeli népnek a helyes útra való rátérésre, de nem történt meg.
Azokkal, akik mégis magukévá tették a jézusi erkölcsrendet, és elhagyták a véres zsidó történelemmel való közösségvállalást, ma semmi baj nincs.
És noha Mózes így fenyegetett...
"Sógorságot se szerezz ő velök, a leányodat se adjad az ő fioknak, és az ő leányukat se vegyed a te fiadnak;
Mert elpártoltatja a te fiadat én tőlem, és idegen isteneknek szolgálnak; és felgerjed az Úrnak haragja reátok, és hamar kipusztít titeket." (Mózes V. könyve, 7 fej. 3.)
...Én mégsem "pusztultam ki".:)
"SAJÁT ELÔÍTÉLETESSÉGÜK, FELÜLETESSÉGÜK és/vagy LUSTASÁGUK a bajuk a zsidókkal.:)"
- Az az igazság, hogy éppen teneked van itt a lenagyobb előítéleted. Saját hit/nemzettársaid cselekedete szent, isteni akarat, makulátlan és jogos. Olyan nincs, hogy a "kiválasztott" nép bármiben is hibás legyen, bűntelen. Még akkor is, ha saját logikai spirálod csapdájába kerülsz, és erőteljesen kilóg a lóláb, akkor is, mikor már süllyed a lábad alatt a talaj, te mindenhol kifejted, hogy a zsidóság milyen jó nép, nehogy a gyehenna tüzére kerülj.
Áldassék a teve.
" Ismerek zsidókat és teljesen rendes,normális emberek"
Akkor meg honnan veszed, hogy zsidók?
"Csak az igen ostoba emberek élnek faji vagy vallási alapú előítéletekkel..."
Meg a tudósok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!