Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mit szólnál ahhoz, ha Európába...

Mit szólnál ahhoz, ha Európában, és Magyaroszágon is elterjedne az iszlám? (folyt)

Figyelt kérdés

Tehát az emberek több mint fele vallaná magát muszlimnak, és ez akár a politikában is változáshoz vezetne?

Mennyire látod ezt lehetségesnek? Miért?

Mik lennének az előnyök és a hátrányok?


2011. jún. 7. 16:15
 61/112 anonim ***** válasza:
69%

14:05


12:06-kor ezt írtam:

"És az iszlám tudósok, mérnökök nagyrészt valóban az antik görög tudósok munkáira alapoztak, azt vitték tovább, ..."


Szerintem egyértelmű.


Inkább tanulmányozd a linket, amit adtam.


(A nicknevemet meg megtanulhattad volna már leírni, vagy ha nem megy, akkor copy-paste.)

2011. jún. 9. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 62/112 anonim ***** válasza:
81%

A válasz írója 34%-ban hasznos válaszokat ad.

A válasz megírásának időpontja: ma 13:58


Persze, 2012-ben pedig az összes állóvíz a bolygón átváltozik sörré :) Na jó, viccet félretéve, a Te szíved joga hogy mit hiszel, de ez már nem ehhez a kérdéshez tartozik.

2011. jún. 9. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 63/112 anonim ***** válasza:
100%

Az lenne az egyértelmű, ha igennel, nemmel válaszolnál.

Ő találta fel? Igen/nem!

2011. jún. 9. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 64/112 anonim ***** válasza:
69%

15:34

"Ő találta fel? Igen/nem!"


Nem.

2011. jún. 9. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 65/112 anonim ***** válasza:
85%

Ha már itt vitatkoztok:


"i.e. IV. sz. Platon (i.e. 427 - i.e. 347) görög filozófus megfigyelte a jelenséget, és erről híres

"Barlanghasonlatában" mélyen filozofikus írásos emléket hagyott: A halandó ember mintegy

barlangban él, háttal a bejáratnak fordulva. A nyíláson át beszűrődő fény az átellenes falon

létrehozza a külső tárgyak képeit, és az ember ezekből az elmosódott képekből következtet

a külvilágra.

i.e. IV. sz. Kínában írásos emlékek maradtak fönn.

i.e. IV. sz. Arisztotelész (i.e. 384 - i.e. 322) görög filozófus és természettudós - aki Platonnak

is tanítványa volt - megfigyeli, hogy az erdőben a fák lombjai között levő réseken a napfogyatkozás képe a földre vetítődik.

i.e. 20. körül. Pollio Vitruvius római építész "De architectura" című művében (mely sokkal

több témát tartalmaz, mint amennyit címe jelez) bemutat egy általa spectaculum-nak nevezett

eszközt, ami tulajdonképpen a camera obscura.

X. sz. Ibn Al Haitam (956-1038) arab természettudós, matematikus, csillagász (aki Alhanzen

néven vált ismertté) az évi nappálya, ill. nap- és holdfogyatkozások megfigyelésére használta a camera obscurát, melynek lényegét "Az optika törvényei" (Más fordítások szerint: "Az

elsötétítés alakjáról") című könyvében leírja, úgy, hogy a fordított kép keletkezésének okát

nagyon helyesen - a fény egyenes vonalú terjedésével magyarázza."

[link]


Tessék tájékozódni... És csak AZUTÁN játszani az okosat!


Pedro

2011. jún. 9. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 66/112 anonim ***** válasza:
65%

Tehát a camera obscura-át Ibn Al Haitam találta fel. Hiába csűröd a szavakat.

----

Theo!

A második variáció lép életbe:

"egyszerűen lejáratod magad, és egy közönséges hazudozó vagy!"

2011. jún. 9. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 67/112 anonim ***** válasza:
69%

Kedves 20:12-es


Te egyáltalán tudsz olvasni???


Pedro

2011. jún. 9. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 68/112 anonim ***** válasza:
69%

20:12

"Tehát a camera obscura-át Ibn Al Haitam találta fel. Hiába csűröd a szavakat.


Ha vennéd a fáradtságot és utánaolvasnál egy kicsit, (vagy legalább Pedro hozzászólását elolvasnád) magad is beláthatnád, hogy nem Alhazen találta fel a camera obscurát.


Európában ezt ugyanis először Arisztotelész említi meg Kr. e 350 körül, Problemata című munkájában.


A 6. században élt bizánci építész és matematikus, Anthemius of Tralles szintén használt már camera obscurát. Az iszlám világban pedig Al-Kindi említi először ezt az eszközt, még a 9. században.


A kínaiak a Kr.e . 4-3. század folyamán már szintén felfedezték és leírták a camera obscurát.


Alhazen azért alkotott nagyot, mert először írta le részletesen és tudományos szempontból helyesen a camera obscura működésének elvét. Valamint ő használta először napfogyatkozás megfigyelésére.

2011. jún. 9. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 69/112 anonim ***** válasza:
100%
Mi a helyzet Algebrával?
2011. jún. 10. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 70/112 anonim ***** válasza:
69%

"Mi a helyzet Algebrával?"


A wikipédia szerint:

[link]


"Az algebra eredete egészen az ókori babiloniaiakig vezethető vissza, akik kifejlesztettek és használtak egy algebrai módszereken alapuló aritmetikai rendszert. Ennek a segítségével olyan problémákat oldottak meg már 4000 éve, amiket ma általában lineáris vagy kvadratikus egyenletekkel szoktak kezelni. A következő 2000 évben kínai, indiai és görög matematikusok legfőképpen lineáris, másod-, harmad- és negyedfokú és többváltozós egyenletek, lineáris egyenletrendszerek, diofantoszi egyenletek gyökeinek, megoldásainak meghatározásában tettek lépéseket és dolgoztak ki módszereket, megoldásokat. Habár e módszerek jelentős része még geometriai szemléletű volt, felbukkantak absztraktabb megközelítések is.


Brahmagupta indiai matematikus elsőként alkalmazott általános módszert az első- és másodfokú egyenletek megoldására és Apastambával együtt képes volt diofantoszi egyenletek kezelésére is. Eredményeiket a Sulba Sutrákban írták le, melyek a hindu szent könyveknek, a védáknak voltak a matematikával foglalkozó függelékei. Jelentős irat még a Bakhshali kézirat, mely már alfabetikus jeleket és képleteket használ többek között ötváltozós lineáris egyenletek megoldására és már harmad- és negyedfokú egyenletekkel is foglalkozik. Szintén foglalkozik algebrai egyenletekkel a kínai Jiuzhang suanshu (A matematika művészetének kilenc fejezete), első- és másodfokú egyenletek geometriai megoldásait tartalmazza és lineáris egyenletrendszerekre olyan megoldási módot ad ami megfelel a mai mátrixoknak.

Euklidesz görög matematikus Elemek című könyvének második kötetében foglalkozik másod- és harmadfokú egyenletekkel és geometriai módon oldja meg az előbbieket. 150 körül az alexandriai Hérón foglalkozik három köteten át algebrai egyenletekkel, majd 200-ban az algebra atyjának tartott Diophantosz, szintén egyiptomban élő matematikus, megírja Arithmetica című könyvét, melyben számelméleti problémákkal és algebrai egyenletekkel foglalkozik, habár Brahmaguptával ellentétben az ő megoldásai nem általánosak, inkább ad hoc jellegűek.

A következő ezer évben jobbára csak Európán kívül foglakoztak érdemben matematikával. Híresek a korabeli perzsa, kínai és indiai matematikusok. Maga az algebra szó az arab eredű "al-jabr" szóból származik, mely Muhammad ibn Músza l-Hvárizmi perzsa matematikus Kitab al-Jabr wa-l-Muqabala (ejtsd: "Hisab al-dzsabr walmukabala" ,szó szerint "A rövidítés és törlés tudománya") című, 820-ban írt értekezésének címében található. Az "al-jabr" szó újraegyesülést jelent, a változók redukálására vonatkozik. A hagyomány Diophantoszt tartja az algebra atyjának, bár jelenleg vita tárgya, hogy ez a cím nem al-Hvárizmit illeti-e. Az al-Hvárizmit támogatói rámutatnak arra a tényre, miszerint redukciós módszereit ma is használják és a könyvében található bizonyítás a kvadratikus egyenletek megoldására részletes és kimerítő. A Diophantoszt támogatók ezzel szemben azt hangsúlyozzák, hogy al-Hvárizmi könyve lényegében elemibb algebrát tartalmaz mint Diophantosz Aritmetikája, és érvelése is inkább retorikai. Egy másik perzsa matematikus, Omar Khajjám már algebrai geometriával foglalkozott és megtalálta a harmadfokú egyenlet általános geometriai megoldását. Mahavira, Bhaskara indiai és Zhu Shijie kínai matematikusok ekkor már foglakoztak harmad-, negyed-, ötöd-, és magasabbfokú egyenletek különböző eseteinek megoldásával is. Abu l-Haszan ibn Ali l-Kalaszádi arab matematikus 1450-ben megteszi az első lépéseket az algebrai szimbólumok használata felé."

2011. jún. 10. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!