Téríts meg! Képes vagy rá?
Nyitottan állok a hithez.
Bármit elfogadok, ha igaznak tartom, de ehhez meg kell győződnöm 100%- ig, hogy igaz amit hallok. Minden kétségemre választ szeretnék kapni, mielőtt igaznak tartanám.
Téríts meg és válaszolj, hogy a kétség megszűnjön!
15:17-nek
nincs előítéletem, elfogadom a szentírás szavait...
15:17 vagyok.
Ennek örülök. Egyébként lenne valami konkrét kérdésed, gondolat, amivel kapcsolatban beszélgetni tudnánk?
Hiszel is Isten létezésében, vagy csak "elfogadod a Szentírás szavait", ahogy fogalmaztál?
Azért kérdezek, hogy könnyebb legyen beszédtémát találni.
A belső bizonyítékok vizsgálata a kéziraton belüli következetességeket és következetlenségeket vizsgálja.
A külső bizonyítékok vizsgálata más történelmi forrásokat vizsgál annak megállapítására, hogy azok megerősítik-e vagy cáfolják a kéziratban szereplő állításokat, ilyen lehet például archeológiai bizonyíték.
A bibliográfiai vizsgálat a következőképpen alkalmazható:
Caesar Kr.e. 100 és 44 között írta meg a gall háborúk történetét. A rendelkezésünkre álló legkorábbi másolat 1000 évvel halála után készült, és mindössze tíz másolatunk van ebből az iratból.
Platón kb. Kr.e. 427-től 347-ig írt; írásainak rendelkezésünkre álló legkorábbi másolatai Kr.u. 900 körül készültek, majdnem 1200 évvel az eredetiek után. Mindössze hét másolat maradt fenn.
Arisztotelész Kr.e. 348 és 322 között élt és írt. Ma mindössze öt másolatunk van kéziratairól, a legkorábbi másolat Kr.u. 1100 körül készült, több mint 1400 évvel az eredetiek után.
Tacitusz, a római történetíró az első században írt. Az egyetlen rendelkezésünkre álló másolat írásairól kb. Kr.u. 1100-ból, az eredetinél több, mint 1000 évvel későbbről való.
A bibliográfiai vizsgálatnak köszönhetően a szakemberek megerősítették Caesar, Platón, Arisztotelész és Tacitusz írásainak eredetiségét és a szerzők megbízhatóságát. Most alkalmazzuk ugyanezt a vizsgálatot a bibliai írásokra, az újszövetségi iratokra. Az Újszövetség könyvei kb. Kr.u. 40-től 90-ig íródtak. A legkorábbi kéziratmásolatok Kr.u. 130-tól mindössze 4050 évvel az eredetiek után készültek. Több mint 24 000 másolat létezik. A megbízhatóság bibliográfiai vizsgálatának az Újszövetségre történő alkalmazása alapján tehát kétszer is meg kellene gondolnunk, mielőtt az mondanánk, hogy a bibliai írásokban nem lehet megbízni. Ha alkalmazzuk a belső és külső bizonyítékok vizsgálatát, még világosabbá válik, hogy a Biblia megbízható és határozottan Isten által ihletett irat.
Kedves Kérdező!
Fenntartásodat a szentírás alapján szeretném eloszlatni,nincs szó zsidó ajnározásról,sem zsidó imádásról sem engem már bélyegeztek zsidó imádónak is.
Pedig nem vagyok az,szerintem a tisztelet és az imádás két külön fogalom.
Ez egy elég régi konfliktus amit az ördög gerjeszt a paradicsomba kezdődött azért buktatta el az embert a Sátán mert zavarta a első emberpár boldogsága és ő a lázadása miatt került ebbe a gyűlölő állapotba.
Aztán mikor eluralkodott a bűn a paradicsomi állapotok után az ördög uralmat vett és minden emberen uralkodott az emberek pedig kikerültek Isten uralma alól.
Innét kezdve Isten ezzel a néppel foglalkozott és a többivel csak részlegesen.
Akkor ott van például Ábrahám akit Isten kiválasztott,és igére tett tett neki:
1Mózes 12,1-3
1.És monda az Úr Ábrámnak:Eredj ki a te földedből,és a te rokonságod közül, és a te atyádnak házából,a földre, a melyet én mutatok néked.
2.És nagy nemzetté teszlek,és megáldalak téged,és felmagasztalom a te nevedet,és áldás leszel.
3.És megáldom azokat,a kik téged áldanak,és a ki téged átkoz,megátkozom azt:és megáldatnak te benned a föld minden nemzetségei.
Ez az ígéret érvényes a mai napon is és érvényes volt a történelem folyamán végig és érvényes is lesz,tény hogy az antiszemitizmus bármely formája átok az ember életébe és gátja az Istennel való közösségnek akár tetszik akár nem ez Isten személyes döntése,hogy miért azért
5 Mózes 7,6-8:
6.Mert az Úrnak,a te Istenednek szent népe vagy te;téged választott az Úr,a te Istened,hogy saját népe légy néki, minden nép közül e föld színén.
7.Nem azért szeretett titeket az Úr,sem nem azért választott titeket,hogy minden népnél többen volnátok; mert ti minden népnél kevesebben vagytok;
8.Hanem mivel szeretett titeket az Úr,és hogy megtartsa az esküt,a mellyel megesküdött a ti atyáitoknak;azért hozott ki titeket az Úr hatalmas kézzel,és szabadított meg téged a szolgaságnak házából,az egyiptomibeli Fáraó királynak kezéből.
A Hit gyülekezete és szerte a világon a keresztény gyülekezetek helyesen teszik,hogy kiállnak Izrael és a zsidóság mellett.
Istennek kedves dolog ez ha még bizonyos embereket ez felpiszkál,tény hogy Jézus test szerint zsidó származású,Izraelbe született azon a földön ahol nagyon-nagyon sok ideje a próféták kijelentései alapján várták a Messiást és jól gondolod ő az.
Felismerésük később következik be,az apokaliptikus korban de addig is vannak már Messiáshívő zsidók akik elfogadták a Názáreti Jézusban a messiást.
Aki Izraelben töltötte be elhívását,Jeruzsálemben feszítették keresztre ott halt meg,ott temették el és ott támadt fel,onnan ment fel a mennybe és oda is fog visszajönni.
Szóval a valódi keresztény hittől nem lehet elvonatkoztatni a zsidóságot,hogy őket Isten már leírta és Izraelt,valamint Jeruzsálemet sem.
Isten elkövetkezendő munkáinak részese lesz ez a nép valamint ez az ország és város is.
Ajánlom még a Róma levél 11 fejezetét:
Rómabeliekhez írt levél 11. rész
1.Mondom tehát: Avagy elvetette-é Isten az ő népét? Távol legyen;mert én is izraelita vagyok,az Ábrahám magvából,Benjámin nemzetségéből való.
2.Nem vetette el Isten az ő népét,melyet eleve ismert. Avagy nem tudjátok-é, mit mond az írás Illésről? a mint könyörög Istenhez Izrael ellen,mondván:
3.Uram, a te prófétáidat megölték,és a te oltáraidat lerombolták;és csak én egyedül maradtam, és engem is halálra keresnek.
4.De mit mond néki az isteni felelet? Meghagytam magamnak hétezer embert,a kik nem hajtottak térdet a Baálnak.
5.Ekképp azért most is van maradék a kegyelemből való választás szerint.
6.Hogyha pedig kegyelemből,akkor nem cselekedetekből: különben a kegyelem nem volna többé kegyelem. Hogyha pedig cselekedetekből,akkor nem kegyelemből: különben a cselekedet nem volna többé cselekedet.
7.Micsoda tehát? A mit Izrael keres,azt nem nyerte meg: a választottak ellenben megnyerték,a többiek pedig megkeményíttettek:
8.A mint meg van írva: Az Isten kábultság lelkét adta nékik;szemeket, hogy ne lássanak,füleket,hogy ne halljanak, mind e mai napig.
9.Dávid is ezt mondja:Legyen az ő asztaluk tőrré, hálóvá,botránkozássá és megtorlássá.
10.Sötétüljenek meg az ő szemeik,hogy ne lássanak, és az ő hátukat mindenkorra görbítsd meg.
11.Annak-okáért mondom: Avagy azért botlottak-é meg, hogy elessenek? Távol legyen;hanem az ő esetük folytán lett az üdvösség a pogányoké,hogy ők felingereltessenek.
12.Ha pedig az ő esetük világnak gazdagsága,és az ő veszteségük pogányok gazdagsága, mennyivel inkább az ő teljességük?
13.Mert néktek mondom a pogányoknak,a mennyiben hát én pogányok apostola vagyok,a szolgálatomat dicsőítem,
14.Ha ugyan felingerelhetném az én atyámfiait, és megtarthatnék közülük némelyeket.
15.Mert ha az ő elvettetésük a világnak megbékélése, micsoda lesz a fölvételek hanem-ha élet a halálból?
16.Ha pedig a zsenge szent, akkor a tészta is;és ha a gyökér szent,az ágak is azok.
17.Ha pedig némely ágak kitörettek,te pedig vadolajfa létedre beoltattál azok közé,és részese lettél az olajfa gyökerének és zsírjának;
18.Ne kevélykedjél az ágak ellenében:ha pedig kevélykedel,nem te hordozod a gyökeret,hanem a gyökér téged.
19.Azt mondod azért:Kitörettek az ágak,hogy én oltassam be.
20.Úgy van;hitetlenség miatt törettek ki,te pedig hit által állasz;fel ne fuvalkodjál, hanem félj;
21.Mert ha az Isten a természet szerint való ágaknak nem kedvezett,majd néked sem kedvez.
22.Tekintsd meg azért az Istennek kegyességét és keménységét:azok iránt a kik elestek,keménységét;irántad pedig a kegyességét,ha megmaradsz a kegyességben; különben te is kivágatol.
23.Sőt azok is, ha meg nem maradnak a hitetlenségben, beoltatnak; mert az Isten ismét beolthatja őket.
24.Mert ha te a természet szerint való vadolajfából kivágattál,és természet ellenére beoltattál a szelíd olajfába:mennyivel inkább beoltatnak ezek a természet szerint valók az ő saját olajfájukba.
25.Mert nem akarom,hogy ne tudjátok atyámfiai ezt a titkot, hogy magatokat el ne higgyétek,hogy a megkeményedés Izraelre nézve csak részben történt, a meddig a pogányok teljessége bemegy.
26.És így az egész Izrael megtartatik,a mint meg van írva:Eljő Sion-ból a Szabadító,és elfordítja Jákobtól a gonoszságokat:
27.És ez nékik az én szövetségem,midőn eltörlöm az ő bűneiket.
28.Az evangéliumra nézve ugyan ellenségek ti érettetek; de a választásra nézve szerelmetesek az atyákért.
29.Mert megbánhatatlanok az Istennek ajándékai és az ő elhívása.
30.Mert miképpen ti egykor engedetlenkedtetek az Istennek, most pedig irgalmasságot nyertetek az ő engedetlenségük miatt:
31.Azonképpen ők is most engedetlenkedtek,hogy a ti irgalmasságba jutásotok folytán ők is irgalmasságot nyerjenek;
32.Mert az Isten mindeneket engedetlenség alá rekesztett,hogy mindeneken könyörüljön.
33.Óh Isten gazdagságának,bölcsességének és tudományának mélysége! Mely igen kikutathatatlanok az ő ítéletei s kinyomozhatatlanok az ő utai!
34.Mert kicsoda ismerte meg az Úr értelmét? vagy kicsoda volt néki tanácsosa?
35.Avagy kicsoda adott előbb néki,hogy annak visszafizesse azt?
36.Mert ő tőle,ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké. Ámen.
Shalom
II.(Nagy) Frigyes porosz király megkérdezte udvari káplánját tud-e bizonyítékot mondani Isten létezésére?
-De felség - válaszolta a káplán, - a zsidók!(Az Ő vére mirajtunk és a mi gyermekeinken)
No comment.
Kaptam már a fejemre, mert túl hosszú választ írtam, vagy netán másoltam! Nem biztos, hogy érdemes, mert sokan úgysem olvassák el itt.
Tényleg igaz, hogy sokszor a kevesebb, több!
Teljes bibliai fejezeteket a bibliából kell elolvasni szerintem, ami a kérdezőnek kell hogy legyen, hiszen "hisz benne".
Akinek nincs, szerezzen - nem itt kell közzétenni.
A felekezetek között van elég ellentmondás, ahogy az Írásokat magyarázzák. A test szerinti zsidók és a szellemiek közötti különbségtétel is ilyen téma.
Nagy divat az elmúlt évtizedekben bizonyos ide illő verseket szó szerint értelmezni, aminek a vége az, hogy lesz még egy test szerinti Izrael. Csakhogy a Biblia ezzel kapcsolatban is egyértelműen fogalmaz.
Jehova még abban az időszakban, amikor Izrael nemzetével mint népével foglalkozott és ezáltal védte a Messiás leszármazási vonalát, jelentős változásokat jövendölt meg. Korábban, amikor Izrael elfogadta a Törvényszövetséget, Isten megadta annak lehetőségét, hogy ’papok királysága és szent nemzet’ forrása legyen - ezek azok a versek, miket már idéztél, kedves Hit Gyülis: 2Mózes 19:5, 6. De Izrael századokon át hűtlennek bizonyult. Ezért Jehova megjövendölte, hogy egy új szövetséget köt majd, amely által azoknak, akik az „Izrael házá”-t alkotják, vétkei és bűnei megbocsáttatnak - ezekről is szó volt: Jeremiás 31:33, 34. Az új szövetség megkötése a Messiásra várt, akinek áldozata valóban sokakat megtisztított a bűntől (Ésaiás 53:5–7, 10–12).
A Keresztény Görög Iratok segítenek nekünk megérteni, hogyan valósult meg mindez. Jézus volt a Messiás, akinek halála betöltötte a Törvényt és lefektette a teljes bűnbocsánat alapjait. Annak, aki ezt javára fordítja, nem szükséges testileg körülmetélt zsidónak lennie.
Nem. Pál apostol azt írta, hogy az új szövetségben „az a zsidó, aki belsőleg az, s akinek körülmetélése a szívében van szellem által, és nem írott törvénykönyv szerint” (Róma 2:28, 29; 7:6). Azok, akik Jézus áldozatába vetették hitüket, megbocsátást nyertek, és Isten helyeselte őket mint ’szellemi zsidókat’, akik az „Isten Izraelé”-nek nevezett szellemi nemzetet alkották (Galátzia 6:16).
A szellemi Izraelbe történő befogadás tehát nem függ a nemzeti vagy etnikai háttértől. Egyesek, mint például Jézus apostolai, természet szerinti zsidók voltak. Mások, mint például Kornéliusz, a római hadsereg tisztje, körülmetéletlen pogányok (Cselekedetek 10:34, 35, 44-48). Pál helyesen mondta a szellemi Izraelről: „Ahol nincs görög és zsidó, körülmetélkedés és körülmetéletlenség, más nemzetbeli, szkíta, rabszolga, szabad” (Kolossé 3:11). Az Isten szellemétől felkent emberek ’kiválasztott nemzettséggé, királyi papsággá, szent nemzetté, különleges tulajdonnak szánt néppé’ váltak (1Péter 2:9; vö. 2Mózes 19:5, 6).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!