Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Ha isten mindenható, akkor...

Ha isten mindenható, akkor képes olyan forró pirítóst sütni, amit ő maga sem tud megenni?

Figyelt kérdés

Mert ha igen, akkor nem képes a megevésre.

Ha nem akkor az elkészítésre.


Vagy


Képes e olyan lényt teremteni, ami nála is hatalmasabb?

Megint paradoxon?


Tehát mindenható = Paradoxon = Mindenható nem létezik?


2010. máj. 19. 21:21
1 2 3 4 5
 1/48 anonim ***** válasza:
72%
Húú,de okos vagy! Csak az a baj, hogy kismillió ilyen paradoxon van!
2010. máj. 19. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/48 anonim ***** válasza:
96%

Teremtsen egy akkora nagy követ,amit nem tudjon felemelni.

Üssön be egy olyan szöget 1 fába, amit ne tudjon kihúzni senki sem,.. ő maga sem.

Ezek is, ugyanilyen paradoxonok.

2010. máj. 19. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/48 anonim ***** válasza:
33%

A kérdés feltevéseddel kísérted Isten Mindenhatóságát és kétségbe vonod a létezését! Ez az eset pont olyan, amikor Jézus a pusztában volt 40 napon át, és a Kísértő( Sátán) kísértette mindig!! Jézus természetesen ellenállt a Kísértő kísértéseinek!

Létezik a Mindenható, akár hiszed, akár nem!

20/L

2010. máj. 19. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/48 anonim ***** válasza:
96%
Mi történik, ha egy megállithatatlan ágyúgolyó egy mozdithatatlan oszlopnak ütközik?
2010. máj. 19. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/48 anonim ***** válasza:
56%
Ilyen példákkal kár az idióta bigott hívőket győzködnöd.Van aki a jetit is elhiszi.Mindkettő beteges dolog.
2010. máj. 19. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/48 anonim ***** válasza:
40%

". Vannak aztán hívő és dogmatikus ateisták, akik egyfolytában győzködnek másokat arról, hogy mennyire végtelenül okosak amiatt, hogy elolvastak egy könyvet Dawkinstól, és azóta másról sem bírnak beszélni, mint arról, hogy aki vallásos, az hülye, mert Dawkins megmondta. Ők hívők, de az ateistáknak csak egy csekély kisebbségét teszik ki.

Miben hisznek? Melyikük miben, pl. aki materialista, az egy metafizikai elméletben hisz (mivel a metafizikai elméletek nem bizonyíthatók, ezért hinni kell bennük).

A materializmus."Hinni kell benne, mert empíria útján nem bizonyítható"

Pontosan ezért NEM tudományos az ateizmus. A tudomány empirikus, a materializmus mint metafizikai elmélet, spekulatív.

Az ateista és a vallásos világnézetek ismeretelméleti státusa ugyanaz. Dönthetsz egyik vagy másik mellett, de egyik döntés sem "tudományosabb" a másiknál. A tudomány egy egész más ügy, teljesen független a világnézettől.

http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__8..

2010. máj. 19. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/48 anonim ***** válasza:
60%

22:50

És erre szerinted ki volt itt kíváncsi, melyik mondat volt az amire te úgy gondoltad be kell ezt másolnod? xD Én kérek elnézést hogy ilyen szánalmas vagy.

2010. máj. 19. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/48 anonim válasza:
66%
Isten már teremtett olyan lényt, aki nála is hatalmasabb. Tudjátok, az a fickó, akinek a forgórugása még az űrből is látszik. :)
2010. máj. 20. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/48 anonim ***** válasza:
70%
Nem, ugyanis a mindenhatóság azt jelenti, hogy mindent megtehet, ami NEM fogalmi ellentmondás. Nevetséges tehát az ilyen kérdés, mint tud-e négyszög alakú kört teremteni, stb.
2010. máj. 20. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/48 anonim ***** válasza:
34%
Isten mindenhatósága: Isten tulajdonságai közé tartozó, tevékeny sajátság. - Minden hitvallás ezzel a jelzővel említi Istent (omnipotens, D 2, 6, 9, 428, 1790). Úgy kell érteni, hogy Isten önmagában, belső lényege szerint mindenható, nem pedig műveiből kiindulva. Akkor is mindenható lenne, ha nem teremtett volna világot. Neki nincs szüksége arra, hogy erejét a teremtéssel kipróbálja és bemutassa. A hitvallásokban a megjelölés a teremtett világgal kapcsolatos, s úgy kell értelmezni, hogy Isten be tudja tölteni azt a szerepet, ami a Teremtőnél és az üdvrend megvalósítójánál szóba jöhet. - Az ÓSz itt sem a lényeget elemzi, hanem Isten nagy tetteinek a rugóját ismerteti: ő teljesen független tetteiben, azt hajtja végre, amit akar. Ő Jákob „erőse” (Ter 49,24), ő a szikla (MTörv 32,4.30), Izr. pajzsa (MTörv 33,29). Vele szemben minden hatalom tehetetlen. A term. fölött abszolút hatalmú, hiszen a teremtés által hozta létre. Mivel így áll szemben a természettel és a tört-mel, sőt a gonoszság hatalmával is, azért csak ő az élő és mindenható Isten. Ez a mindenhatóság különbözteti meg minden egyébtől. Erre mutatnak a legrégibb istennevek is, amelyek mind uralmat és hatalmat jelentenek. Ebből a tapasztalásból folynak az elméleti megállapítások: Istennek semmi sem nehéz (Jer 32,17), mindent megtehet, amit akar (Jób 42,2; Zsolt 113,11; 134,6), nem szorul segítségre (Iz 44,24). A csoda is Isten mindenhatóságának a kifejezése (Ter 18,14; Zsolt 76,15; 85,10). - Az ÚSz is mindenhatónak nevezi Istent (2Kor 6,18), s hatalmát tettei nyilatkoztatják ki. Legnagyobb tette Jézus feltámasztása és megdicsőítése (Ef 1,20). - Az egyh. hagyományban mindig megvolt Isten mindenhatóságának megvallása, mint különleges jegyé. Ahol a teol. rendszerezni kezdte az attrib-okat, ez is egy lett a többi közül. Isten mindenhatóságát úgy lehetne meghatározni, mint Isten kifelé cselekvő hatalmának végtelen tökéletességét, s ez a hatalom kiterjed mindenre, ami önmagában nem ellentmondásos. De a belső ellentmondás (pl. „négyszögű kör”) nem korlátozza Isten mindenhatóságát, hiszen az ilyen dolog nem is létezhet. Mivel a dolgok külső és belső lehetősége Istentől függ, azért neki semmi korlátja nincs. Cselekvőképességeinek mértéke mindig saját bölcsessége és szentsége. A mi elgondolásunk szerint Isten mindenhatósága adja meg Isten többi sajátságának ellenállhatatlan föltétlenségét. Ez a hatalom sohasem önkény, hiszen a lét síkján azonos az isteni lényeggel, ami pedig igazság, jóság és szentség egyszerre. A skolasztikus teol. v. a létattrib-ok, v. a tevékeny attrib-ok közé sorolta Isten mindenhatóságát. Még azt a kérdést is fölvetették, hogy logikailag egyáltalán elhatárolható-e az isteni akarattól. Titkához tartozik az is, hogy nem kizárólagos, hanem teret enged a teremtmények működésének és olykor szabadságának is (mint pl. az embernél). Ez valódi szabadság, és mégsem független az isteni hatalomtól. Hozzávehetjük még, hogy fogalom szerint Isten mindenhatósága közvetlen isteni sajátság, egészen az istenség kifejezése, azért is tulajdoníthatjuk mindig az Atyának. Olykor megkülönböztetik még Isten abszolút képességét és rendezett képességét (potentia absoluta et ordinata) aszerint, hogy valamit önmagában v. az adott világrendben, esetleg egy föltételezett világrendben létrehozhat-e. Arra vigyázni kell, hogy ami Istennek valamilyen sajátságával ellenkezik, azt egy föltételezett világrendben sem lehet lehetségesnek mondani, mert az önmagában hordozza az ellentmondást.
2010. máj. 20. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!