Istennek, hogy változhattak a törvényei, ha ő az állandóság?
A szombatnapot nem sértette meg Jézus a törvény alapján. A rabbinikus hagyományokat sértette meg. Ezt rá is világította a rabbikra, mikor mondta, hogy talán nem metélitek körül a gyermeket nyolcnapos korában, ha szombatra esik, és nem mentitek ki a veremből az ökröt szombat napon?
A törvény szerint a bajba jutott embernek segíteni kellett. Szombaton nem lehetett tüzet gyújtani, és főzni, de mi van, ha Niszán 14-e szombatra esett, amikor a pászkabárányt meg kellett sütni? Megsütötték. Ezeket a dolgokat nem tudták értelmezni a farizeusok és az írástudók, csak sületlenségeket hordtak össze, ezért mondta, hogy „Mert mondom néktek, hogy ha a ti igazságotok nem több az írástudók és farizeusok igazságánál, semmiképpen sem mehettek be a mennyeknek országába.”
Sajnos a Te értelmezett igazságod sem több ezeknél, amikor az Úr törvényét gonosznak mondod, mert fogalmad sincs, hogy mit olvasol.
Amikor Istent az Atyjának mondta, nem tette egyenlővé vele magát, ezt a farizeusok és írástudók értelmezték így. Mivel Isten képmására teremtette Isten az embert, ezért nem derogált volna a népnek is atyának szólítania Istent, de ehhez babonás félelmeik voltak. Azzal, hogy Atyának szólította nem sértett egyetlen törvényt sem, csak belemagyarázták, hogy Istennek nyilvánította magát. De ezt egyszer sem jelentette ki.
A szemet szemért felvetésedre már a negyedik válaszban válaszoltam, a Kérdező ezt még az elején felvetette. Lapozz oda, nem másolom most be.
„2. Mózes 33:20:
És szólott az Úristen: Nem láthatod színemet, mert nem láthat engem az ember, amíg él.
Máté 5,8:
Boldogok, a kiknek szívük tiszta: mert ők az Istent meglátják.”
Ha a szíved tiszta, meglátod az Istent, de a feltámadás után. De nem volt egyetlen ember sem, aki ebben az életben meglátta volna. Ahhoz meg kell előbb halnia, legalábbis testileg.
„Jóel 3,17:
És megtudjátok, hogy én vagyok az Úr, a ti Istenetek, a ki a Sionon lakozom, az én szent hegyemen. És szentté lesz Jeruzsálem, és idegenek nem vonulnak át többé rajta.
***
János 4,21:
Monda néki Jézus: Asszony, hidd el nékem, hogy eljön az óra, a mikor sem nem ezen a hegyen, sem nem Jeruzsálemben imádjátok az Atyát.”
Ha legalább egyszer elolvastad figyelmesen az ószövetségi könyveket, akkor tudhatod, hogy a nép kivetítette Jézust, a sátor nem egyszerű sátor volt. Erről bővebben a Zsidókhoz írt levél 9. részében olvashatsz. A kellékek mind kifejeztek valamit, de Jézus volt a lényeg a kenyérben és a világosságban, és magában a sátorban is. Ez most is így van, ahogy idézted: „és volt, hogy mind a ki az Urat keresi, ki kellet mennie a gyülekezet sátorához, a táboron kívül.”
Bizony ki kell mennünk a világból (belső szoba), és Jézushoz kell mennünk (sátor, benne a kenyérrel, ami Krisztus teste, a világossággal, ami a szabadító világossága, és benne bizony a törvényt tartalmazó ládával is) ha az urat keressük.
Hogy Isten miért adott Téged tisztátalan gondolatokra, nem tudom, de dicsőség érte ezért. Az Ő útai szentek.
Na, minden jót!
Ha nem haragszol, amit el szerettem volna mondani, elmondtam. Minden egyes mondatodra reagálhatnék, de már nem teszem. Egyfelől van három gyermekem és egy terhes kismama feleségem, így nem fogok órákat a selejtes hamis tanításaiddal vacakolni, főleg nem úgy, hogy egyre hosszabb leveleket váltunk. Másfelől
1Tim 1,4
Se mesékkel és végehossza nélkül való nemzetségi táblázatokkal ne foglalkozzanak, a melyek inkább versengéseket támasztanak, mint Istenben való épülést a hit által.
Tehát az esti mesédet meghallgattam, viszlát.
" főleg nem úgy, hogy egyre hosszabb leveleket váltunk. "
Jó bocsássál meg, te voltál az aki kérte, hogy idézzem a szemben állást, meg is tettem, és már ott megmondtam előre, hogy úgysem fogod látni a szembenállást, meg fogod tudni magyarázni magadnak. A baj az, hogy eléggé gyengék a magyarázataid, de mindegy.
Ezen kívül én nem kértem, hogy hosszan vitázzunk. Megmondtam, hogy engem nem zavar, ha kérdezel válaszolok, de mindaddig amíg nem a jó és rossz tudásáról vitázunk, nem érted meg, hogy ez mit jelent, addig felesleges bármiről is beszélgetnünk, mert abból végeláthatatlan viták lesznek, mert amíg nem érted meg a jó és rossz mibenlétét, illetve azt, hogy mi történik a teremtés folyamatában, addig teljesen felesleges bármi másról beszélgetnünk.
Ám erre írtam, ha rájössz mi a jó és mi a rossz és hogy kell megítélni, akkor máris nem lesz szükség rám, mert te magad is látni fogod azt, amiről most úgy gondolod, hogy én meg akarlak győzni.
---
Elhiszem, hogy van 3 gyereked, és te úgy gondolod, hogy fenyítéssel és ordibálással kell őket nevelni, te dolgod úgy neveled a gyereked ahogy akarod. Én csak felhívtam a figyelmet arra, hogy lehet másképp is, és hogy a példád rossz volt, hisz a gyermeked nem ölöd meg azért mert nem fogad szót neked. Így aztán párhuzamot vonni az ember gyermekének nevelése és az Isten gyermekének nevelése közzé eléggé nagy hiba és ferdítés.
---
Anonymus
"mert amíg nem érted meg a jó és rossz mibenlétét, illetve azt, hogy mi történik a teremtés folyamatában"
Ez engem érdekel! Mi történik a teremtés folyamatában?
Szia!
Isten világosság és nem változik. Az (eg)Ószövetségben legfeljebb érintőleg olvashatsz a világosságról. Ott többnyire az emberi kapzsiság és a szeretet törvényén való bukás kerül bemutatásra. Bukás akkor is, ha a területszerző törekvések mögé Istent vízionálták. Ez a felelősség másra hárítása.
A jó hír, hogy a világossághoz nem kell könyv, mert az az emberben van.
"Tehát úgy gondolod, hogy ha a gyerekemnek szép szóval megmondom, hogy mi a frankó, azt úgy is fogja csinálni, és soha, semmilyen körülmények között nem kell lekiabálnom a fejét, és soha nem kell megütnöm, igaz?"
Baxszus,ember életek kioltásáról van szó,nem arról,hogy időnként lekiabálod egy gyerek fejét! hogy hasonlíthatod össze a kettőt? Egy normális,szeretetteljes légkörben felnövő gyereket pedig nem kell megütni,legalábbis igen ritka az olyan gyerek,akire azt mondhatnánk,hogy "ráférne egy atyai pofon..."Mielőtt kezet emelnél a gyerekedre,gondolkodj el rajta,hogy miért nem tisztel téged/vagy,hogy te miért nem tiszteled őt.És,hogy mire tanítod a fizikai erőszakkal...arra,hogy a tiszteletet úgy kell kivívni,hogy aki fizikai fölényben van,az megüti a kisebbet.Mert megteheti.Mert így a legkönnyebb levezetni a frusztrációt,ami napközben a munkahelyeden összegyűlik benned.Aztán majd nem érted,hogy miért veri a kisebbeket,gyengébbeket az iskolában,amikor te a tiszteletre,és fegyelemre tanítottad...De újra megütöd,és várod,hogy megváltozzon...
"Vagy úgy gondolod, hogy minden embert virágok között ugrándozó jóságos embernek is megteremthetett volna, igaz? Nekem ilyen robotokat gyártó isten nem tetszene. Neked igen? Tehát ne függjön semmi tőled, legyél tökély, és ha nem vagy az, akkor legalább lehet Istent hibáztatni."
Nekem sem tetszene,unalmas lenne.De nem is erről beszéltem.
"A nép egyetlen nem bűnös népet nem igázott le. Mindegyik bálványimádó, hamis isteneket ábrázoló tárgyakat bálványozó, parázna nép volt. Mózes nép sem egyszer sem kétszer belefutott ugyan ezekbe a bűnökbe, és csúnya népírtás lett belőle"
Érdekes,szombati munkáért az illető halálbüntetést kapott.Mózes,aki végrehajtotta/hajtatta a kivégzést,tehát egy kegyetlen gyilkos volt,őt senki nem ítélte halálra.
Mi erről a véleményed?
"Kicsit úgy állítod be, mintha Izrael népe lett volna a gyilkos nemzedék. Te tanultál történelmet? Biztos sok órán át hallgathattad Izrael népének véres leigázását, ahogy meghódítja a fél világot. Miről beszélsz?"
Arról beszélek,hogy az indokolatlan túlkapásokat nem lehet kimosni azzal,hogy Izrael népét is irtották más népek.
Szegény Anonymus, te mindig kifogod az értetlenebb fajtát a bigottakból. Becsülendő a kitartásod és a türelmed, de adnék neked egy tanácsot. Már a vita elején látszott, hogy semmi értelme komolyabban belemenni, mert értelem hiányában arra sincs esély, hogy felfogja amit írsz, nemhogy elgondolkozzon rajta. Ismered a mondást: okosabb enged. Így elkerülhetted volna a személyeskedő hangnemet, az értetlenségből fakadó idegeskedést és rengeteg értékes időt takaríthattál volna meg más értelmesebb emberekkel való beszélgetéshez ;)
Szép napot!
Tisztelt kérdező!
Azok a törvények abban a korban nagyon is jók voltak a zsidóknak, de mikor elfordultak Istentől, Ő próféták által közölte, hogy új szövetséget köt, és ennek a szövetségnek minden nemzetből való ember tagja lehet. Krisztus eljövetelével életbe lépett sz új szövetség. Igen, Ő új parancsolatokat ad, amik felül írják a régieket, a keresztényekre nyílván nem vonatkozik a régi, zsidó Törvénygyüjtemény (Tóra). Persze azok igen, amiket Jézus nem törölt el, pl. a "szeresd Jehovát, a te Istenedet..." parancs.
openyoureye!
Megint sikerült egy nem túl értelmes hozzászólást "gyártanod", tájékozódj légyszíves, mielőtt alaptalanul bigottozol le másokat!
Bár nem akartam beleszólni a vitába, de végül mégis megteszem.... Anonymus érvei abszolút nem állítják meg a helyüket, az Újszövetség ihletett folytatása az Ószövetségnek, hiszen az Ószövetségi próféciák mind az Újszövetségben teljesednek be. Aki ezt nem látja, az kizárt, hogy egyszer is elolvasta volna a Bibliát!
Ezen kívül Jézus is számos alkalommal visszahivatkozott az Ószövetségi írókra, pl Mózesre vagy Dánielre, ez által hitelesítve Őket. Számos példa van arra, hogy tanítás közben az Ószövetségből olvas fel részeket hangosan. Az újszövetségi írók meg szó szerint temérdek helyen idéznek az ószövetségi íróktól, erről meggyőződhetsz (a Nave's lexikonban ezek össze vannak gyüjtve, de egyes a fordítások is szokták jelölni ezeket, nagyon is helyesen). Csupán a Isten JHVH nevére több mint 83 visszahivatkozás történik, akkor miről is beszélünk?!
"Kérdező, felesleges erőltetned. Részükről ez egy struccpolitika. Már nagyon sok szakember kimutatta és bebizonyította, hogy az ó és új szövetség összeegyeztethetetlen."
Egész pontosan mitől összeegyeztethetetlen? Változott néhány törvény, ezt aláírom, de ettől még nagyon is összeegyeztethető.
"Ennek ellenére még mindig azt állítják, hogy Jézus a törvényeket jött betölteni, meg a törvényeket megerősítette, sőt a zsidó próféták őt jövendölték meg. Holott egyetlen jövendölés sem szól őróla, ez is már bizonyítva lett."
Ki bizonyította? Íme néhány jövendölés, ami konkrétan a Messiásról vagyis Jézusról szól:
Zzolt.55,12-14/Cserben hagyja egy barátja (Judás) / Mát.26,49-50 Zak.11.12,13/30 ezüstért árulták el/ Ésa.53,3/Elutasított, az övéi sem ismerik fel/ Jn.1:11;7:5,48;12:53/Az övéi közé jöve,és az övéi sem fogadák el őt/ Zsolt.2,2/A vezetők tanácsot tartottak ellene/ Mát.26,3-5 Ésa.53,5/Megsebesített a bűneinkért/ 2Kor.5,21 Esa.53,7/Hallgatott a kihallgatása alatt(Heródes és a főpap előtt)/Mát.27,12 Ésa.53,9/nem tanúsít ellenállást,velük ment önszántából/
Persze van még ezen kívül is rengeteg, hiszen már Mózes is prófétált Jézusról, Dániel próféciáiból pedig azt is tudhatták a zsidók, hogy mikorra kell várniuk a Messiást... Szóval hosszú lenne mindet összeszedni, de azt hiszem elég ennyi is.
"több mint 83"
* Több, mint 80 és ha jól emlékszem, 83 de ebben nem vagyok biztos...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!