Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » A JT. Prédikátorainak ki van...

A JT. Prédikátorainak ki van adva, hogy a gyakori kérdések valláskritika és vallás oldalain is terjeszteni kell a "jó hírt"?

Figyelt kérdés
2011. ápr. 1. 18:49
❮❮ ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... ❯❯
 211/803 anonim ***** válasza:
90%

Had idézzem Jézus szavait:Legyen a ti hitetek szereint.

Ja és Jézus azt is mondta Fülöpnek: Aki Engem lát ,az Atyát látja.Én az Atyában vagyok ,az Atya Énbennem.

Olvassétok már végig a János evangéliumot,és ne vegyetek ki belőle semmit a magatok felálított tan igazolására.

Ildikó! Nem kritizálni akarlak ,csak megkéne vizsgálni,azon bibliai kijelentéseketis amit ti nem szívesen akartok tudomásul venni.Nem idézgetek mivel a fél bibliát kikéne írnom ,de úgy sem fogadnád el .

2011. ápr. 13. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 212/803 anonim ***** válasza:
7%

Miért nem írja a Biblia a szent szellemre is, hogy "egyszülött", "elsőszülött", ha a háromság harmadik személye? Pedig Isten Szelleméről a Szentírás rengeteg helyen ír, ilyesmit viszont sehol sem említ.


A háromsághívők azt állítják, hogy az „elsőszülött” kifejezés Jézus esetében azt jelenti, hogy legjobb, legkiválóbb, legelőkelőbb; így nem a teremtés részének, hanem a teremtett dolgokhoz képest a legelőkelőbbnek tartják Krisztust. Ha feltételeznénk, hogy ez így van, és a háromságtan helyes, miért nem mondják az Atyáról és a szent szellemről is azt, hogy minden teremtmény közül elsőszülött? A Biblia csak a Fiúval kapcsolatban használja ezt a kifejezést. Az „elsőszülött” szó a szokásos jelentése alapján arra utal, hogy Jézus a legidősebb Jehova fiainak családjában.


Tehát miért csak Jézusra használnak ilyen kifejezést???

Nyitott a kérdés!


A Theological Investigations című munkájában Karl Rahner, S. J., elismeri: „ A Θεος-t (Istent) sohasem használják a Lélekre”, valamint „az ὁ θεος-t (szó szerint: az Istent) az Újszövetségben egyszer sem alkalmazzák a πνεῦμα ἅγιον-ra (szent szellemre)”


Ha a háromság igaz, miért nem?


1Pét 1:3, ÚRB: „ Áldott a mi Urunk Jézus Krisztus Istene és Atyja.”


Az ilyen egyértelmű megfogalmazások szerint akkor Jézusnak éppúgy az imádott Istene Jehova, mint az embernek? Igen, ezekből félremagyarázhatatlanul ez derül ki.


Még Jézus mennybemenetele után is ismételten azt írja a Szentírás, hogy az Atya Jézus Krisztus „Istene”. A János 20:17-ben a feltámadása után Jézus maga is ezt mondta az Atyáról: ’én Istenem.’ Később, amikor már az égben volt, a Jelenések 3:12 tanúsága szerint megint csak ezt a kifejezést használta, de sehol a Bibliában nem fordul elő, hogy a Fiút csupán egyetlenegyszer is az „én Istenemnek” nevezné valaki, illetve hogy az Atya vagy a Fiú „én Istenemnek” szólítaná a szent szellemet. (Tamás sem "Mindenható"-ként beszélt Jézusról, hanem az isten szót címként használta, mint magas rangú személyre)


Miért nem???


Ezek feltűnő és egyértelmű hiányok, melyek mind ugyanarra a következtetésre vezetnek. A józan értelemmel és racionálisan felfogható igazságra.

2011. ápr. 14. 00:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 213/803 anonim ***** válasza:
6%

1. Isten, az Atya egy személy, a legnagyobb a világegyetemben

a. -Isten nem három személy 5Mó 6:4; Ma 2:10; Mk 10:18; Ró 3:29, 30

b. -A Fiú teremtés által jött létre; azelőtt Isten egyedül volt Je 3:14; Kol 1:15; Ézs 44:6

c. -Isten a világegyetem mindenkori uralkodója Fi 2:5, 6; Dá 4:35

d. -Istent mindenek fölé kell felmagasztalni Fi 2:10, 11


2. A Fiú alárendeltje volt az Atyjának a földre jövetele előtt, és utána is az maradt

a. -A Fiú engedelmes volt az égben; az Atya küldte el őt Jn 8:42; 12:49

b. -Engedelmes volt a földön; az Atya nagyobb Jn 14:28; 5:19; Héb 5:8

c. -Az égben felmagasztaltatott, mégis alárendelt Fi 2:9; 1Ko 15:28; Mt 20:23

d. -Jehova Krisztusnak a feje és Istene 1Ko 11:3; Jn 20:17; Je 1:6


3. Amiben Isten és Krisztus egyek

a. -Mindig teljes összhang van közöttük Jn 8:28, 29; 14:10

b. -Egység, mint amilyen a férj és a feleség között van Jn 10:30; Mt 19:4–6

c. -A hívők között is ugyanilyen egységnek kell lennie Jn 17:20–22; 1Ko 1:10

d. -Egy módja van annak, hogy Jehovát Krisztus által örökké imádjuk Jn 4:23, 24


4. Isten szent szelleme az ő tevékeny ereje

a. -A szent szellem erő, nem személy Mt 3:16; Jn 20:22; Cs 2:4, 17, 33

b. -Nem személy, aki az égben van Istennel és Krisztussal Cs 7:55, 56; Je 7:10

c. -Isten irányítja, hogy végrehajtsa szándékait Zs 104:30; 1Ko 12:4–11

d. -Akik Istent szolgálják, megkapják; vezeti őket 1Ko 2:12, 13; Ga 5:16

2011. ápr. 14. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 214/803 anonim ***** válasza:
7%

"A Biblia csak egy Istent ismer..."


"Van sok isten és sok úr..." ismerősek ezek a bibliai szavak? Persze, ha tovább olvasunk, akkor kiderül, hogy csak EGY Mindenható Isten van (mondjuk ez logikus is, hiszen ha nem egy lenne, nem lehetne "Mindenható"!), Ő pedig Jézus imádott Atyja, Jehova Isten.


"... akki megjelent emberi testben,hogy megismerjük Őt."


Ezt hol olvastad a bibliában? SEHOL! Így én is tudnák érvelni, ha nem tiszta lapokkal játszanák.


"Isten sokszor,sokféleképpen ,mutatkozottbe,:Teremtő,Vagyok AkiVagyok,Seregek Ura ,Alfa és Omega,Királyok Királya, Mindenható,Szabadító,(JAHVE)és még lehetne sorolni!"


Látod milyen sunyi módon fogalmazol? Pont azt a valódi, Jehova által EGYEDÜL kinyilatkoztatott nevet raktad zárójelbe, mely név a tetragamma formájában több mint 7000-szer fordul elő az eredeti szövegekben. Sokkal többször, mint az általad itt sorolgatott rangok, címek EGYÜTTVÉVE! Mellesleg egy nemzetközileg kevésbé elterjedt formáját írtad le a zárójelbe.


"Utóljára a FIÚBAN szólt hozzánk!"


A Fiú "által" szolt hozzánk!


"Isten neve amely napjainkban aktuális:ÚR JÉZUS KRISZTUS ."


Igen, Sátán taktikája, hogy azt a nevet, melyről a bibliában kijelenti Isten, hogy ÖRÖKRE fenn marad, sorozatban és sokszor teljesen kihagyták a bibliákból, meghamisítva azokat.


"szépen eltereli a figyelmet, azon bibliai igehelyekről ahol Jézus Istensége van a központban."


Mondj már olyan helyet a bibliában, ahol Jézus Istennek nevezi magát vagy egyenlővé teszi magát Jehovával! A szándékosan félrefordított és betoldott verseket ismerem, melyet ennek az istentelen tannak az érdekében csináltak.


Jézus valójában MINDIG következetesen az Atyjára irányította a figyelmet, akit Ő éppúgy imádott, mint ahogy nekünk is meghagyta ezt! És nem azért mert "kettős természetű" volt - nem, Ő valójában a "második Ádám" volt, aki egy tökéletes ember, se több, se kevesebb.

Ha több lett volna ennél, akkor az áldozata nem lett volna egyensúlyban Ádám emberi életével, aki NEM VOLT ISTEN, csak egy ember.

2011. ápr. 14. 00:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 215/803 anonim ***** válasza:
3%

"Továbbá az, hogy a kettő személy nem egy és ugyanaz, igazolható..."


A két "személy" nem ugyanaz a háromság szerint sem, hiszen három személyről beszél egy Istenben. Ne keverjük össze a dolgokat, mert így csak szalmabáb érvelés lesz belőle.


Hányszor mondjam még el, hogy ne a hév, vagy az indulat válaszoljon helyetted!!! Ezt így nem lehet jól csinálni.

Ezek nem "radikális érvek", hanem meggondolatlan és pontatlan csapongások.


Kedves Ildikó!

Nem emlékszem, hogy én priviben "leparasztoztalak" volna, vagy bármiféle, személyed sértő megjegyzést tettem volna rád - olyasmiket, amiket te viszont sok hozzászólásodban eleresztettél már! Lehet, hogy mástól kaptad? Mindenesetre szívesen bemásolom, ha kell - vállalom.


De te is vállalod a tiéidet? Az itt leírtak évek múlva is olvashatók lesznek, akkor is vállalod majd a személyek durva minősítgetését?


"De nyilván az én esetemben egy kis irónia vagy cinizmus is EGETRENGETŐ bün..."


Amíg magadat mentegeted, nem változtatsz semmin, ez viszont nagy baj!!!

2011. ápr. 14. 01:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 216/803 anonim ***** válasza:
83%

Kedves Egybegyültek ,ezen oldalakon és kívűl!

Egy napon mindenki megtudja ,hogy bevan e írva a neve a Bárány életkönyvébe.Azon a napon már nem lehet vitatkozni ,vagy felhozni bibliai érveket.Jehova a Bárány Vérét fogja nézni,vagy lemosta a bűneidet ,vagy a bűneid elfognak ítélni.Most még mindenki azt mond ,és aszt csinál amit akar.De elvan rendelve ,hogy az emberek egyszer meghaljanak,és utána megítéltetnek.A Biblia a tényeket ,a valóságot írja le.Más kérdés ,hogy az emberek azt helyesen ,vagy helytelenűl értelmezik.

A Jézus előtt minden térd meghajlik egy napon.

Ő majd igazságosan fogja eldönteni,ki lesz ott vele a Királyságában .

Addig is további sok sikert a Biblia tanúlmányozáshoz,és az evangélium hírdetéséhez!! Jézus feltámadt,legyőzte a Halált,és elhozta nekünk az örök üdvösséget.Vagy van más evangélium is??

2011. ápr. 14. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 217/803 Adonaielohim ***** válasza:
22%

"Ő valójában a "második Ádám" volt, aki egy tökéletes ember, se több, se kevesebb. "


Jézusról ez az állítás azért kicsit erős szerintem. Jézus sehol sem második hanem mindenekelőtt az első. Ő általa és benne teremtetett minden az ige szerint.


Kolossé 1:15.A ki képe a láthatatlan Istennek, minden teremtménynek előtte született;

16.Mert Ő benne teremtetett minden, a mi van a mennyekben és a földön, láthatók és láthatatlanok, akár királyi székek, akár uraságok, akár fejedelemségek, akár hatalmasságok; mindenek Ő általa és Ő reá nézve teremttettek;

17.És Ő előbb volt mindennél, és minden Ő benne áll fenn.

18.És Ő a feje a testnek, az egyháznak: a ki a kezdet, elsőszülött a halottak közül; hogy mindenekben Ő legyen az első;

19.Mert tetszett az Atyának, hogy Ő benne lakozzék az egész teljesség;

20.És hogy Ő általa békéltessen meg mindent Magával, békességet szerezvén az Ő keresztjének vére által; Ő általa mindent, a mi csak van, akár a földön, akár a mennyekben.


Milliószor több volt mint Ádám nemhogy kevesebb. Ádám ember volt és nem több és nem kevesebb. Krisztus se több se kevesebb??? Mit tett Ádám, hogy egyenlő Krisztussal vagy mi az amit nem tett Krisztus az Atya nevében amitől ugyanannyi mint Ádám???? Hogy lehet szimpla embernek tekinteni a megváltót? Angyaloknak parancsolhatott volna, mennyei seregeknek, hogy megmentsék a földi életét!!! Máté 26:52.

Akkor monda néki Jézus: Tedd helyére szablyádat; mert a kik fegyvert fognak, fegyverrel kell veszniök.

53.

Avagy azt gondolod-é, hogy nem kérhetném most az én Atyámat, hogy adjon ide mellém többet tizenkét sereg angyalnál?


Valóban nagyon nagy igazság, hogy Krisztus minden dicsőséget az Atyának adott, megmutatta hogyan kellene nekünk Imádni Istent, megmutatta milyen az igazi hűség és engedelmesség. Megmutatta milyennek kell lennünk isten felé. De nem pusztán csak egy ember volt aki sem több sem kevesebb egy embernél. Ez egy nagyon mély eretnekség szerintem. Ennyire lecsupaszítani és semmivé tenni azt aki mindenekelőtt az első és legfontosabb, legszeretettebb az Atyának... A vita ott kezdődik, amikor Jézus személyiségéről van szó. Majdnem mindegyik nagyobb vallás azt tanítja, hogy Jézus egy próféta volt, vagy egy jó tanár, esetleg egy isteni ember. A probléma az, hogy a Biblia szerint Jézus végtelenszer több volt, mint próféta, jó tanár vagy isteni ember. Tehát kinek mondta magát Jézus? Minek mondja őt a Biblia? Először is nézzük meg Jézus szavait a János 10:30-ban: “Én és az Atya egy vagyunk.” Elsőre ez nem úgy tűnik, mint annak kijelentése, hogy ő Isten. Viszont figyeljük meg a zsidók reakcióját az állítására: “Nem jó cselekedetért kövezünk meg téged, hanem káromlásért, és azért, hogy te ember létedre Istenné teszed magadat.” (János 10:33). A zsidók megértették, hogy Jézus Istennek mondta magát. A következő versekben Jézus nem javítja ki a zsidókat, nem mondja, hogy “Nem teszem magam Istenné.” Ebből is látszik, hogy Jézus valóban Istennek mondta magát, amikor azt állította, hogy “Én és az Atya egy vagyunk.” (János 10:30). Van még egy példa a János 8:58-ban, itt Jézus azt mondta a zsidóknak: “Bizony, bizony, mondom néktek, mielőtt Ábrahám lett volna: én vagyok.” Ezt hallva a zsidók köveket ismét ragadtak, hogy megkövezzék Jézust (János 8:59). Jézus kijelenti az azonosságát mint “én vagyok”, ez egy direkt utalás volt Istennek az Ószövetségben használt nevére (2Mózes 3:14). Miért akarták volna a zsidók újra megkövezni Jézust, ha nem mondott volna valami istenkáromlót, konkrétan azt, hogy ő Isten?


János 1:1 – “Isten volt az Ige.” János 1:14 – “Az Ige testté lett” Ez a két ige egyértelműen megmutatja, hogy Jézus az emberi testben megjelent Isten. Tamás, Jézus tanítványa azt mondta neki: “Én Uram, és én Istenem” (János 20:28). Jézus nem javította ki. Pál apostol úgy beszél róla, mint “a mi nagy Istenünk és üdvözítőnk, Jézus Krisztus” (Titusz 2:13). Péter apostol hasonlóan beszél: “Istenünk és Üdvözítőnk, Jézus Krisztus” (2Péter 1:1). Isten, az Atya szintén tanúsítja Jézus teljes azonosságát: “hanem házam és királyságom szolgálatába állítom örökre, és trónja örökké szilárd lesz.” Az ószövetségi próféciák Krisztusról szintén istenségét támasztják alá: “Mert egy gyermek születik nekünk, fiú adatik nekünk. Az uralom az ő vállán lesz, és így fogják nevezni: Csodálatos Tanácsos, Erős Isten, Örökkévaló Atya, Békesség Fejedelme!”


Tehát amint C. S. Lewis is érvelt, a Jézusban, mint jó tanítóban való hit nem igazi vélemény. Jézus tisztán és tagadhatatlanul Istennek mondja magát. Ha ő nem Isten, akkor vagy hazug, és akkor nem próféta, jó tanár, vagy isteni ember. Azért, hogy Jézus szavait félremagyarázzák, modern “tudósok” azt állítják, hogy a “valódi, történelmi Jézus” sok mindent nem mondott, amit a Biblia neki tulajdonít. Hogyan lehet egy “tudósnak”, aki kétezer évnyire van Jézustól, jobb látása arról, hogy ő mit mondott vagy nem mondott, mint azoknak, akik vele éltek, vele szolgáltak, és hallgatták magának Jézusnak a tanításait (János 14:26)?


Miért olyan fontos kérdés Jézus azonossága? Miért számít, hogy Jézus Isten volt-e vagy sem? A legfontosabb ok, amiért Jézusnak valóban Istennek kellett lennie az, hogy ha Ő nem Isten, akkor a halála nem volt elégséges fizetség az egész világ bűneinek büntetésére (1 János 2:2). Egyedül Isten tudott csak kifizetni egy ilyen végtelen büntetést (Róma 5:8; 2Korinthus 5:21). Jézusnak Istennek kellett lennie, különben nem tudta volna kifizetni az adósságunkat. Jézusnak embernek kellett lennie, hogy meg tudjon halni. Az üdvösség egyedül Jézus Krisztusban való hit által elérhető! Jézus istensége az, amiért ő az egyetlen útja az üdvösségnek. Isteni volta miatt mondta: “„Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, csakis énáltalam.” (János 14:6)


Jézus Istentagadásával Jehova tanúi hasonlatosak a 2000 évvel ezelőtti farizeusokhoz akik mivel Krisztus Istennek mondta magát követ ragadtak és meg akarták Őt kövezni. Semmivel sem különbek csak Jehova tanúinak a köve nem testi hanem szellemi kő ami a hamis tanaikban rejlik. Van igazságalapjuk jókora mérgekkel fűszerezve. Az ördög taktikája, hogy az igazságba némi mérget kever. Jézus Istentagadása a méreg és a farizeusi szellemi kőhajigálás a Megváltóra....


Méghogy se több se kevesebb...

Isten bocsássa meg ezt nektek...

2011. ápr. 14. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 218/803 anonim ***** válasza:
7%

"Jézusról ez az állítás azért kicsit erős szerintem. Jézus sehol sem második hanem mindenekelőtt az első."


Látod, a saját csapdádba estél:

1Kor 15:45, 47: „Így is van megírva: »Az első ember, Ádám, élő lélekké lett.« Az utolsó Ádám életadó szellemmé lett. Az első ember a földből való, és porból alkották; a második ember az égből való.”


"Milliószor több volt mint Ádám nemhogy kevesebb."


Írtam valahol, hogy "kevesebb" volt Jézus? A baj, hogy az az érvelésmeneted, ami NEM KORREKT!


"Ádám ember volt és nem több és nem kevesebb. Krisztus se több se kevesebb??? Mit tett Ádám, hogy egyenlő Krisztussal vagy mi az amit nem tett Krisztus az Atya nevében amitől ugyanannyi mint Ádám????"


Kérlek szépen, mint tökéletes ember a váltságban (emlékszer? Ezért jött a földre!) ugyanolyan "értékű" volt, mint Ádám. Nem a tetteikről beszéltem, hogy melyik mit tett. Ne keverjük össze a dolgokat.


Jézus, mielőtt a földre jött, már az égben létezett. De vajon úgy élt ott, mint egy mindenható, örökkévaló, háromszemélyű Istenség egyik személye? Nem, mert a Biblia világosan kijelenti, hogy Jézus, emberi léte előtt, egy teremtett szellemi lény volt, az angyalokhoz hasonlóan, akik szintén Isten által teremtett szellemi lények. Sem az angyalok, sem Jézus nem léteztek megteremtésük előtt.


Jézus, emberi léte előtt, „minden teremtés elsőszülöttje” volt (Kolossé 1:15, B.—D., NJB). Ő volt „Isten teremtésének a kezdete” (Jelenések 3:14, Revideált Standard, Katolikus fordítás). A „kezdet” [görögül: ar·khe’] szó eredeti értelmét megmásítanánk, ha úgy fordítanánk, hogy Jézus „Isten teremtésének ,elkezdője’ vagy ,kútfeje’ volt. János a bibliai írásaiban több mint hússzor használja a görög ar·khe’ szót különböző formában, de ezeknek az alapjelentése mindig „kezdet”. Igen, Jézust Isten teremtette, Isten láthatatlan teremtésének a „kezdetén”.


Mi volt a váltságdíj?

Az egyik ok, amiért Jézus a földre jött, közvetlen kihatással van a Háromságra. A Biblia kijelenti: „Egy az Isten és egy a közbenjáró Isten és az emberek között, az ember Krisztus Jézus, aki önmagát adta megfelelő váltságul mindenkiért” (1Timótheus 2:5, 6).


Jézus, aki nem több és nem kevesebb, mint egy tökéletes ember, váltságul lett, és pontosan kiegyenlítette azt, amit Ádám elveszített — odaadta tökéletes földi emberi életjogát. Joggal nevezhette Pál apostol Jézust „az utolsó Ádám”-nak. Ebben az összefüggésben így idézte: „Mert amiképpen Ádámban mindannyian meghalnak, ugyanúgy a Krisztusban mindannyian életre kelnek” (1Korinthus 15:22, 45). Az isteni igazságszolgáltatás értelmében Jézus tökéletes emberi élete volt a „megfelelő váltságdíj” — se nem több, se nem kevesebb. Még az emberi igazságszolgáltatás is azt követeli meg, hogy annyi kártérítést fizessünk, amennyi kárt okoztunk másnak.


Ha Jézus az Istenség egyik tagja lett volna, a váltságdíj végtelenül magasabb lett volna, mint amit Isten saját törvénye előírt (2Mózes 21:23–25; 3Mózes 24:19–21). Édenben egy tökéletes ember, Ádám, és nem egy Isten vétkezett. Így a váltságdíjnak, hogy az isteni igazságszolgáltatást tökéletesen kielégítse, ezzel szigorúan egyenértékűnek kellett lennie — vagyis Jézusnak egy másik tökéletes embernek, „az utolsó Ádámnak” kellett lennie. Amikor tehát Isten elküldte Jézust a földre váltságul, hogy az igazságszolgáltatásnak eleget tegyen, Jézust nem istenemberré, vagy Isten megtestesülésévé tette, hanem tökéletes emberré alkotta, aki „alacsonyabb lett az angyaloknál” (Zsidók 2:9; vö. Zsoltárok 8:5, 6, [8:6, 7 Károli]). De hogyan lehetett volna alacsonyabb az angyaloknál a mindenható Istenség — az Atya, a Fiú, vagy a szent szellem — akármelyike?

2011. ápr. 14. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 219/803 anonim ***** válasza:
8%

"Angyaloknak parancsolhatott volna, mennyei seregeknek, hogy megmentsék a földi életét!!! Máté 26:52."


Erre gondoltál?: "Vagy úgy gondolod, nem kérhetném meg az Atyámat, hogy most mindjárt több mint tizenkét légió angyalt adjon mellém?"


Kit is kérhetett volna? A háromság első tagját? Nem, a mennyei Atyját, aki éppúgy az imádott Istene volt, Istene mai is, mint nekünk. Tehát Jézus rendelkezett vele? Nem, Jehovát kérhette volna.


"“Én és az Atya egy vagyunk.”"


Maga Jézus kimutatta, mit értett az Atyjával való „egységén”. A János 17:21, 22 versben azért imádkozott Istenhez, hogy tanítványai „mindannyian egyek legyenek, úgy ahogyan te Atyám, egységben vagy velem, és én veled, hogy ők is egységben legyenek velünk,... hogy egyek legyenek, mint ahogy mi egyek vagyunk”. Vajon Jézus azért imádkozott, hogy az összes tanítványa mind egyetlen Istenséget alkosson? Nem! Jézus félreérthetetlenül azért imádkozott, hogy egységben legyenek egyazon gondolatmenetben és szándékban, mint ahogyan ő és az Atyja egyek voltak. (Lásd még 1Korinthus 1:10.)


Az 1Korinthus 3:6, 8-ban Pál ezt mondja: „Én plántáltam, Apollós öntözött. . . A plántáló pedig és az öntöző egy.” Pál nem arra gondolt, hogy ő és Apollós ketten egy személy lennének, inkább arra gondolt, hogy szándékban egyek. A Pál apostol által használt „egy” (hen) szó semlegesnemű, szó szerint „egy (dolog)”, ami az együttműködésben való egységüket jelzi. Jézus ugyanezt a szót használja a János 10:30-ban az Atyjával való kapcsolatának leírására. Ugyanezt a szót használta a János 17:21, 22-ben is. Így amikor az „egy” (hen) szót használta ezekben az esetekben, akkor szándékbeli és gondolatbeli egységről beszélt.


A János 10:30. vers után következő versek szövegösszefüggéséből erőteljesen kidomborodik, hogy Jézus nem amellett érvelt, hogy ő Istennel azonos. Azt kérdezte a zsidóktól, akik tévesen erre a következtetésre jutottak és akik ezért meg akarták őt kövezni: „Miért vádoltok engem káromlással azért, mert én, akit az Atya megszentelt és akit elküldött a világba, azt mondtam magamról, hogy ’az Isten Fia vagyok’?” (János 10:31–36, NE). Nem, Jézus nem állította magáról, hogy ő Fiú Isten, csak azt, hogy az Isten Fia.


Egy másik példa még jobban bizonyítja, hogy Jézus hogyan válaszolt arra HAMIS vádra, hogy "egyenlővé tette magát Istennel":


(János 5:17-19) "„Az én Atyám mindmostanáig folyton munkálkodik, és én is folyton munkálkodom.” Emiatt aztán a zsidók még inkább azon igyekeztek, hogy megöljék őt, mert nemcsak hogy megszegte a sabbatot, hanem Atyjának is nevezte az Istent, egyenlővé téve magát az Istennel.

Jézus azért még ezt mondta nekik válaszul: „Bizony, bizony mondom nektek, a Fiú semmit sem tehet a maga kezdeményezéséből, hanem csak amit lát, hogy az Atya tesz. Mert amiket Az tesz, azokat teszi hasonlóképpen a Fiú is."



Ezt válaszolta Jézus, mikor szombat napon gyógyított és Atyjának nevezte Istent, a zsidók pedig azzal vádolták, hogy ezzel "egyenlővé tette magát Istennel".

Miért ezt válaszolta? Miért nem erősítette inkább meg a (szerinted) helyes következtetéseiket? NEM ERŐSÍTETTE, hanem inkább éppen az ellenkezőjét bizonygatta! Nyilván azért érvelt így, mert bizonyítani akarta, hogy Ő NEM TETTE MAGÁT EGYENLŐVÉ Istennel!


Tehát egyértelműen látható a beszámolókból, hogy Jézus éppen az ellenkezőjét akarta bizonyítani, mint amit a gyilkos indulatú, hamisan vádoló zsidók állítottak. Hazug érv, hogy "Ő nem tagadta" - de tagadta és világosan beszélt annak, aki nem ragaszkodik egy sátáni tanhoz fanatikusan.


A legszörnyűbb az egészben az, hogy a háromságimádók inkább hisznek azoknak a zsidóknak, akik mindenféle hamis váddal támadták Jézust, mint magának Jézusnak!!!

2011. ápr. 14. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 220/803 anonim ***** válasza:
8%

"Van még egy példa a János 8:58-ban"


Az ÚRB szerint így hangzik: „Jézus így felelt nekik: »Bizony, bizony, mondom néktek, mielőtt Ábrahám lett volna: én vagyok [görögül: e·gó′ ei·mi′].«” (A B.—D., Káldi, Kár., Kat. és KNB is azt írja: „én vagyok.” Egyes angol fordítások még nagybetűvel is írják, hogy egy fajta címet sugalmazzanak vele. Így próbálják meg összekötni a 2Mózes 3:14 kifejezésével, ahol az ő fordításuk szerint Isten a „Vagyok” nevet adta önmagának.) Az ÚV azonban a János 8:58 második részét így adja vissza: „mielőtt Ábrahám lett, én már voltam.” (Ugyanezt a gondolatot közvetíti a Czegl.)


Melyik fordítás van összhangban a szövegkörnyezettel? A zsidók kérdése (57. vers), amelyre Jézus válaszolt, az életkorára, és nem a kilétére vonatkozott. Jézus tehát logikusan a korával, létezésének hosszával válaszolt. Érdekes módon még soha nem próbálták meg az e·gó′ ei·mi′-t mint címet a szent szellemre alkalmazni.


Az A Grammar of the Greek New Testament in the Light of Historical Research című könyvében A. T. Robertson ezt írja: „ Az [ei·mi′] ige . . . Olykor, mint ez esetben [e·gó′ ei·mi′], más igékhez hasonlóan, állítmányként létezést fejez ki (Ján 8:58)” (Nashville, Tenn.; 1934, 394. o.).


Lásd még: Jegyzetes Biblia (angol), 1984, Függelék, 1582—3. o.


Tehát még egyszer. A szövegösszefüggés miről tanúskodik? Jézus kiléte, vagy a kora volt a téma?! Ha a kora, akkor miért akarják a háromságimádók belemagyarázni a hamis párhuzamot a versbe??? Tán csak nem szélsőséges elfogultságból?

2011. ápr. 14. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
❮❮ ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!