Keresztények hogy gondolhatják hogy a Biblia hiteles?
Akár tárgyi akár tartalmi szempontból vizsgáljuk a Bibliát, egyéretlműen megállapítható hogy nem hiteles. Ez a kérdés tartalmi hitelességre vonatkozik. Sokszor tapaszaltam hogy ugyanaz a történet jelentős eltérésekkel szerepel a Biblia egyes könyveiben. Kigyüljtöttem néhány példát:
1, Jézus hány vak férfit gyógytott meg Jerikóban?
- egy vak férfit gyógyított meg amikor Jerikóhoz közeledett (Lukács 18:35–43)
- két vak férfit említ, és azt írja, hogy a gyógyítás akkor történt, amikor Jézus kifelé ment Jerikóból (Máté 20:29–34)
2, Mihez kezdett Júdás a pénzzel és hogyan halt meg?
- az árulásért kapott pénzen földet vett, fejjel előrezuhant, kettészakadt derékban (Apcsel 1:18)
- templomba hajította a pénzt, majd felakasztotta magát (Máté 27:5)
3, Ki József apja?
- Jákob (Máté 1:16)
- Éli (Lukács 3:23)
4, Jézus hogy szerezte a szamarat Jeruzsálembe menet?
- tanítványai hozzák el egy faluból, a gazdái pedig kérdezik miért viszik el (Lukács 19:30-34)
- tanítványai hozzák el egy faluból, az ott álldogálók kérdezik hogy miért viszik el (Márk 11:1-5)
- tanítványai hozzák el egy faluból, csikójával együtt (Máté 21:1-7)
- Jézus találta a szamarat (János 12:14)
5, Hogyan üdvözölte, szólította a tömeg Jézust Jeruzsálemben?
- ezt kiáltották: "Áldott, a király, aki az Úr nevében jön! (Lukács 19:38)
- ezt kiáltották: "Hozsánna! Áldott, aki jön az Úrnak nevében! (Márk 11:9)
- ezt kiáltották: "Hozsánna a Dávid Fiának! Áldott, aki jön az Úr nevében! A galileai Názáretből való próféta. (Máté 21:9-11)
- ezt kiáltottak: "Hozsánna! Áldott, aki az Úr nevében jön, az Izráel Királya!" (János 12:13)
6, Hány angyal volt Jézus sírjánál?
- a kő el volt hengerítve, két angyal jelent meg hirtelen (Lukács 24:2-5)
- a kő el volt hengerítve, egy angyal bent ült a sírban (Márk 16:1-5)
- két Mária előtt szállt le egy angyal, elhengerítette a követ, és leült rá (Máté 28:2)
- a kő el volt hengerítve, tanítványok elmentek és utána jelent meg két angyal a sírban (János 20:1-12)
7, Mit tettek a tanítványok Jézus feltámadása után?
- nem hitték el hogy Jézus feltámadt, de Péter elment megnézni a sírt (Lukács 24:10-12)
-nem hitték el hogy Jézus feltámadt (Márk 16:11-13)
- elmentek Galileába (Máté 28:16)
- Péter és még egy tanítvány elmentek a sírhoz, nem derül ki hogy elhitték-e (János 20:2)
8, Hány esztendős korában kezdett uralkodni Joákin?
- 18 éves korában (Királyok 2. könyve 24:8)
- 8 éves korában (Krónikák 2. könyve 36:9)
9, Mikor lett király Ahazjá?
- 22 évesen (Királyok 2. könyve 8:26)
- 42 évesen (Krónikák 2. könyve 22:2)
10, Hány lova volt Salamonnak?
- 40 ezer (Királyok 1. könyve 4:26)
- 4 ezer (Krónikák 2. könyve 9:25)
Még nagyon sok ilyen ellentmondás van a Bibliában. Mégis keresztények hogy hihetik hogy a Biblia Isten hamisítatlan szava mikor ugyanaz a történet jelentős eltérésekkel szerepel az egyes könyvekben. Nyilvánvaló hogy nem lehet minden verzió igaz. Van hogy a négy Evangélium esetében négy eltérő verziót kapunk, ahogy a példákban is látható. Ez azt jelenti hogy három verzió biztosan nem igaz, így a Biblia nem lehet Isten hamisítatlan Isten szava és igazolja az iszlám vallás állítását miszerint a Bibliát emberek megváltoztatták.
Tehát mindezek tudatában keresztények hogy állíthatják hogy a Biblia hiteles?
"Mi hazugsag? Az, hogy a Koran felszolit arra, hogy el kell vagnod az ellenseg nyakat? Kepes vagy ertelmezni ezt az egy rovid mondatot? "Vagjatok el a nyakukat!" Ez szerinted nem felszolito modban van?"
Már leírtam de nem fogtad fel. Azokat az ellenséges katonákat akik megadják magukat, nem szabad bántani: " szorosan kötözzétek meg őket; és utána vagy gyakoroljatok nagylelkűséget, vagy kérjetek értük váltságdíjat - amíg a háborúság véget nem ér." Érdekes hogy a vers ezen részeivel nem foglalkozol csak egy kiragodott mondattal.
"Miert nem arra valaszolsz, amit kerdezek toled? Mondjuk elhiszem, hogy kinos a tema szamodra. Civilek altali nyakelvagasrol beszeltem, hiszen a Koran is errol beszel, nem civilek nyakanak az elvagasarol. A Koran mindenkihez szol nem csak a katonakhoz tudomasom szerint. Tehat a civil lakossagot is kotelezi arra, hogy vagdaljak mas emberek nyakat, ha ellensegnek nezik oket."
Te már azt sem tudod mit beszélsz. Az idézett vers csatára vonatkozik ahol katonák harcolnak katonák ellen. Az iszlám szerint háború esetén a katonának alkalmas férfiakat besorozzák, onnantól pedig nem civilek hanem katonák akik a hadseregbe szolgálnak. Nőknek és gyereknek meg nincs előírva a fegyveres szolgálat. Értem én hogy mindenárom bele akarod hazudni a rágalmaidat, de itt már hatalmas nagy marhaságokat állítasz.
"Most nem a Bibliarol van szo hanem a nyugati torvenykezesrol, kit erdekel hogy mit ir a Biblia?"
Példádul engem. Ha nem tünt volna fel a kérdésem a Bibliára vonazkozik és keresztényeket kérdezek.
"Igen, ezt mar jo sokszor leirtad, de meg egyetlen nyugati torvenyt sem tudtal mutatni, amelyik erre utasitana. Potolod vegre, vagy elmondhatjuk, hogy csak a vagyaidat ismetelgeted?"
Te tényleg értelmi fogyatékos vagy, vagy játszod a hülyét mert rájöttél hogy buktad a vitát? :) De felőlem oké :) Akkor vegyünk egy konrét példát. Tegyük fel Magyarországot megtámadja egy másik ország hadserege. A magyar állam besoroz téged és ott álsz a csatatéren. Szerinted mit vár tőled a Magyar állam a magyar törvények szerint abban a helyzetben?
De ha már ennyire érdekelnek téged az iszlám szerinti hadviselés szabályai, kerestem neked még néhány ide tartozó verset a Koránból:
4/90 Ha (ellenségeitek) távol tartják magukat tőletek és nem harcolnak veletek, és békét ajánlják fel nektek, úgy Allah nem ad nektek lehetőséget ellenük a harcra.
Ebből világosan kiderül hogy muszlimok nem lehtnek a támadók, és ha a támadó ellenség békét kér, akkor a muszlimoknak el kell azt fogadniuk.
8/61 Ha békére hajlanak, úgy légy te is hajlandó arra. Hagyatkozz Allahra, Ő a mindent halló és a mindent tudó.
Szintén azt írja ha az ellség békét kötne, el kell azt fogadni.
9/6 S ha egy a társítók (bálványimádók) közül a te védelmedet kéri, adj neki védelmet, hogy meghallgathassa Allah szavát. Majd juttasd el őt biztonságos helyre.
Ez a vers pedig azt jelenti még az ellenséges katonák számára is biztosítani kell a menedékjogot, tehát ha muszlimoktól kér védelmet, meg kell azt adni.
Korábban nem hasonlítottam össze a nyugati országok hadviselés törvényeit az iszlám hadviselési törvényeivel, de úgy látom nagyon nagy mértékben egyeznek. Szóval simán lehet hogy a nyugat az iszlámról másolta ezeket. Az biztos hogy a nyugat nem a Bibliából vette mert az nők és gyerekek legyilkolására és teljes népirtásra ad parancsot.
"Már leírtam de nem fogtad fel. Azokat az ellenséges katonákat akik megadják magukat, nem szabad bántani: "
Igen, azok az ellenséges katonák, akik megadják magukat, azok onnantól nem ellenséges katonák többé, hanem foglyok. Még ezt sem tudtad? Vagy szerinted a Korán azt írja, hogy a foglyok (ellenséges katonák akik megadják magukat) nyakát kell elvágni? Ha nem ezt írja a Korán, akkor meg mit foglalkozol most a foglyokkal?
A korán azt írja, el kell vágnod annak a nyakát, akiben ellenséget látsz. Nem katonákról van szó, hiszen a Korán nem csak katonáknak íródott, hanem a civil lakosságnak is, tehát a civileknek is megparancsolja, hogy vágják el mindenki nyakát, akit ellenségnek vélnek. Valóban tesz utána kitételeket, de azok a kitételek már a foglyokra vonatkoznak, nem a harckész ellenségre. Ezen mit olyan nehéz megértened? Az még oké, hogy nem érted, amit én írok, de hogy még azt is nekem kell elmagyaráznom számodra, hogy mit ír a Korán, az már egy kicsit durva azért.
"Érdekes hogy a vers ezen részeivel nem foglalkozol csak egy kiragodott mondattal."
Azért nem, mert a vers azon részei a már megkötözött ellenségre (vagyis a foglyokra) vonatkozik, nem a még harcképes ellenségre. Amely ellenség meg van már kötözve, az már nem ellenség, hanem fogoly. Ezért nem foglalkozok a vers további részeivel, mert azok már nem a harcképes ellenségről szólnak.
Jelenleg ugyanis a kérdés az, hogy ha a Korán arra szólítja fel a civil lakosságot, hogy nyiszatolja a (harcképes) ellensége nyakát, és ha a nyugati társadalmak ezt kifejezetten megtiltják a civil lakosság számára, akkor vajon melyik törvény a humánusabb, az amelyik felszólít mások nyakának nyiszálására, vagy az amelyik tiltja azt? Azt látom, hogy minden lehetséges módon ki akarod húzni magad a válaszadás elől azzal hogy értetlenkedsz, amit meg is értek, hiszen ebben az esetben teljesen egyértelműen a Korán törvénykezése humanizmus, erkölcs szempontjából messze alulmarad a "gonosz hedonista nyugati országok" törvényeivel szemben, csak ezt irtó nehéz lehet beismerned, még magad előtt is.
"Az idézett vers csatára vonatkozik ahol katonák harcolnak katonák ellen. Az iszlám szerint háború esetén a katonának alkalmas férfiakat besorozzák, onnantól pedig nem civilek hanem katonák akik a hadseregbe szolgálnak. Nőknek és gyereknek meg nincs előírva a fegyveres szolgálat."
A fegyveres szolgálat nincs előírva nekik, de a Korán szavai attól még rájuk is vonatkoznak ugyanúgy. Vagy szerinted a Korán csak a katonáknak szól?
"Példádul engem. Ha nem tünt volna fel a kérdésem a Bibliára vonazkozik és keresztényeket kérdezek."
A fő kérdésedben igen, ez valóban az én saram. De elejtettél egy megjegyzést, hogy 'a nyugati társadalmak nem humanisták, hanem hedonisták'. Én csak arra szándékozom rámutatni, hogy a nyugati törvények még így is humánusabbak, mint az iszlám.
Ha ez ennyire zavar, akkor szívesen írok ki erről egy új kérdést, és ott megírhatod melyik nyugati ország melyik törvényére gondoltál.
"Te tényleg értelmi fogyatékos vagy, vagy játszod a hülyét mert rájöttél hogy buktad a vitát? :) De felőlem oké :) Akkor vegyünk egy konrét példát. Tegyük fel Magyarországot megtámadja egy másik ország hadserege. A magyar állam besoroz téged és ott álsz a csatatéren. Szerinted mit vár tőled a Magyar állam a magyar törvények szerint abban a helyzetben?"
Törvényt kérdeztem, ne akarj kibújni a válaszadás alól. Hogy mit válaszolok ilyen helyzetben, azt nagyon szívesen leírom, de majd egy másik alkalommal. És megint csak tévedésben vagy, én nem vitázni akarok itt veled, az meddő, értelmetlen dolog.
Azt kértem, hogy ha szerinted az iszlám olyan humánus vallás, akkor mutass egy szabadon választott nyugati országot, amelyben arra szólítja fel a civileket a törvény szava, hogy vágják el más emberek torkát. Mindegy milyen körülmények között, mindegy melyik nyugati országé. A többi csak hablaty és nem érdekel. És ne a válaszadás alól akarj kibújni megint (úgyis azt fogsz), hanem a törvényt mutasd, pontos törvényt, paragrafust, bekezdést, cikkelyt, rád bízom.
"Igen, azok az ellenséges katonák, akik megadják magukat, azok onnantól nem ellenséges katonák többé, hanem foglyok. Még ezt sem tudtad? Vagy szerinted a Korán azt írja, hogy a foglyok (ellenséges katonák akik megadják magukat) nyakát kell elvágni? Ha nem ezt írja a Korán, akkor meg mit foglalkozol most a foglyokkal?"
Te azt állítotad a Korán szerint mindekeit meg kell ölni a csatában. Sőt, sok keresztény azt hazudja hogy a Korán szerint minden más vallásut meg kell ölni.
"A korán azt írja, el kell vágnod annak a nyakát, akiben ellenséget látsz."
Nem. A Korán azt írja csatatéren kell ezt tenned az ellenség atonáival mindaddig amig meg akarnak ölni. Ha megadja magát akkor még őket sem lehet bántani.
"Nem katonákról van szó, hiszen a Korán nem csak katonáknak íródott, hanem a civil lakosságnak is, tehát a civileknek is megparancsolja, hogy vágják el mindenki nyakát, akit ellenségnek vélnek."
Ez hazugság. Háború esetén a civilik egyenlőek a nőkkel, gyerekekkel, idősekkel, betegekkel. Nekik nincs előírva a harc. A harcképes férfiak pedig a csatatéren harcolnak.
"Az még oké, hogy nem érted, amit én írok, de hogy még azt is nekem kell elmagyaráznom számodra, hogy mit ír a Korán, az már egy kicsit durva azért."
Én azt látom hogy buktad a vitát és már csak össze-vissza beszélsz.
"Azért nem, mert a vers azon részei a már megkötözött ellenségre (vagyis a foglyokra) vonatkozik, nem a még harcképes ellenségre. Amely ellenség meg van már kötözve, az már nem ellenség, hanem fogoly. Ezért nem foglalkozok a vers további részeivel, mert azok már nem a harcképes ellenségről szólnak."
De ugye eddig azt állítottad mindenkit meg kell ölni a castában. Vagy már elfelejtetted?
"Jelenleg ugyanis a kérdés az, hogy ha a Korán arra szólítja fel a civil lakosságot, hogy nyiszatolja a (harcképes) ellensége nyakát, és ha a nyugati társadalmak ezt kifejezetten megtiltják a civil lakosság számára, akkor vajon melyik törvény a humánusabb, az amelyik felszólít mások nyakának nyiszálására, vagy az amelyik tiltja azt?"
Egyrészt a Korán nem szólít fel ilyesmire, másrészt a nyugati törvények hol tiltják hogy a civil lakosság védekezzen egy ellenséges támadó hadsereg ellen? Ha például te civil vagy és ellenséges katonák rádtörik az ajtót akkor a magyar törvények tiltják hogy védekezz? :)))) Inkább lásd be hogy buktad a vitát. Úgy okosabbnak tünnél.
"Azt látom, hogy minden lehetséges módon ki akarod húzni magad a válaszadás elől azzal hogy értetlenkedsz, amit meg is értek, hiszen ebben az esetben teljesen egyértelműen a Korán törvénykezése humanizmus, erkölcs szempontjából messze alulmarad a "gonosz hedonista nyugati országok" törvényeivel szemben, csak ezt irtó nehéz lehet beismerned, még magad előtt is."
Ez nem igaz több okból sem. Egrészt a Korán nem parancsol ilyesmit, másrészt a nyugati törvények sem tiltják hogy a civilek afott esetben megvédjék magukat. Harmadrészt az iszám törvényei humánusabbak mert előírják a muszlimoknak hogy kötelezően fogadják el a békét ha az ellenség kéri, de ugye a nyugati törvényekben nincs ilyen. Ebből is látszik hogy az iszlám a háború minél előbbi befejezését írja elő.
"A fegyveres szolgálat nincs előírva nekik, de a Korán szavai attól még rájuk is vonatkoznak ugyanúgy. Vagy szerinted a Korán csak a katonáknak szól?"
Hát nem. Nem ártana legalább beleolvasni a Koránba mielőtt ilyemit állítasz. A Korán szava van hogy csak nőkre vonatkozik, van hogy csak férfiakra, és van hogy csak prófétákra, és ahogy itt is van hogy csak katonákra.
"De elejtettél egy megjegyzést, hogy 'a nyugati társadalmak nem humanisták, hanem hedonisták'."
Igen, ezt továbbra is így látom. Attól hogy vannak humánus törvények, még nem nevezhetőek humánusnak. Sokkal inkább a hedonizmus jellemzi a Nyugatot. Arról nem is beszélve hogy jelenleg is a Nyugat indítja a háborúkat világszerte és tart továbbra is gyarmati sorban sok országot aminek éhezés és szegénység az eredménye. Szóval ez fényévekre van attól hogy humánusnak nevezzem a Nyugatot.
"Ha ez ennyire zavar, akkor szívesen írok ki erről egy új kérdést, és ott megírhatod melyik nyugati ország melyik törvényére gondoltál."
Megfontolom. Ez még így nem jutott eszembe, de hasznos lehet egy ilyen kérdés így összehasonlítva.
"Törvényt kérdeztem, ne akarj kibújni a válaszadás alól. Hogy mit válaszolok ilyen helyzetben, azt nagyon szívesen leírom, de majd egy másik alkalommal. És megint csak tévedésben vagy, én nem vitázni akarok itt veled, az meddő, értelmetlen dolog."
De miért nem akarsz erre válaszolni? Mi ezzel a gond? Te magad hoztad fel a témát, elvárod hogy én válaszoljak amit szívesen meg is teszek, de haén kérdezek nem válaszolsz? Ez így szerinted korreket?
"47/4 Amikor összetalálkoztok (a háborúban) a tagadókkal, akkor vágjátok el a nyakukat! Mikor azután nagy rontást tettetek bennük, akkor szorosan kötözzétek meg őket; és utána vagy gyakoroljatok nagylelkűséget, vagy kérjetek értük váltságdíjat - amíg a háborúság véget nem ér."
Ez nem igaz a Koránban NINCS OTT, hogy "a csatában". Ez forditói hamisitás.
فَإِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّىٰ إِذَا أَثْخَنتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاءً حَتَّىٰ تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ۚ ذَٰلِكَ وَلَوْ يَشَاءُ اللَّهُ لَانتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَٰكِن لِّيَبْلُوَ بَعْضَكُم بِبَعْضٍ ۗ وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَن يُضِلَّ أَعْمَالَهُ
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!