Keresztények szerint igazságos hogy pokolra kerül az aki nem bocsát meg az ellene vétkezőknek?
Alábbi Bibliai vers szerint kötelezően meg kell bocsátani az ellenünk vétkezőknek, különben a mi bűneinket sem bocsátja meg Isten.
"Mivel ha megbocsátotok másoknak, amikor vétkeznek ellenetek, a ti mennyei Atyátok is megbocsát nektek. De ha nem bocsájtjátok meg másoknak bűneiket, Atyátok sem bocsát meg nektek." (Mt 6:14-15)
Megpróbálom egy egyszerű jelenkori példán keresztül bemutatni mennyire igazságtalan egy ilyen eljárás. Tegyük fel engem kirabolnak. A rendőrség letartóztatja a tolvajt. Mindketten ott állunk a bíróságon. A bíró megkérdezi tőlem, megbocsátok-e a tolvajnak. Én pedig azt felelem, hogy nem. Kapja meg a büntetést. Erre pedig a bíró azt mondja, mivel nem vagyok irgalmas, nekem sem jár megbocsátás és börtönbüntetésre ítél. A tolvaj viszont azt feleli, megbocsát az ellene vétkezőknek és így szabadon távozhat. Gondolom mondanom sem kell hogy ez mennyire igazságtalan. A bűnelkövetőt jutalmazza az áldozatot pedig bünteti adott esetben. Nem is nevezhető igazságszolgáltatásnak és minden embert felháborítana. Egy ilyen ordító igazságtalanságot keresztények mégis mégis hogy tekinthetnek Isten parancsának?
Kedves Péter,
Nem igazán látom hogy az általad leírtak miben cáfolják a legutóbbi hozzászólásom. Az Ószövetségi prófétákhoz Isten szólt, nem Jézus. Sehol nincs semmi utalás az Ószövetségben hogy egy fiú Isten kereste fel a prófétákat. A zsidók Egy Oszthatatlan Mindenható Istenben hisznek és az általuk várt Messiás is ember, nem Isten vagy Isten fia. Pál még csak nem is látta Jézust, így nem mérvadó amit mond. Még keresztény körökben is vitatott a megítélése mert szavai ellentétesek Jézuséval.
"Jézus így felelt: Te mondtad. Sőt, azt mondom nektek: mostantól fogva meglátjátok az Emberfiát, amint a Hatalmas jobbján ül, és eljön az ég felhőin."
Ebből sem következik egyértelműen hogy Jézus Isten lenne. Először is azért mert egy ilyen konkrét kérdésnél mikor rá is kérdeznek, ha tényleg Isten, egyértelmű választ kellene adnia. Mondjuk olyasmit hogy igen, Isten vagyok, borulj le előttem vagy hasonló. Az pedig hogy a Hatalmas jobbján ül és felhőn érkezik egy prófétára is igaz lehet elméletben de nem hiszem hogy Jézus ilyet mondott volna. Mondjuk felmerül a kérdés hogy a főpap ezt mikor láthatta mert Jézus azt mondja mostantól meglátjátok, de ilyet nem láthatott a főpap. Erős a gyanúm hogy ez a rész is későbbi betoldás. Ha ez a párbeszéd tényleg megtörtént Jézus és a főpap között akkor az történhetett hogy a főpap megpróbálta kiforgatni Jézus szavait, hogy megrágalmazhassa Istnkáromlással. Meggyőződésem hogy a papok nem azért akarták Jézus halálát mert Istennek mondta magát, hanem mert felhívta a figyelmet a zsidó papok hazugságaira és a Tórában található későbbi betoldásokra, hamisításokra.
"Hány próféta támadt fel? :-)"
Ha ezzel Jézusra célzol, nem kellett feltámadnia mert Jézus meg sem halt a kereszten. (Isten amúgy nyilván fel tud támasztani egy prófétát akit keresztre feszítettek).
Az alábbi vers Jézus esetét Jónáshoz hasonlítja aki ugye három nap és három éjjel volt a hal gyomrában élve. Ebből az következik hogy Jézus is éltben volt a föld belsejében három nap és három éjjel tehát nem halt meg a kereszten így nem is támadhatott fel.
Máté 12:40 Mert ahogyan Jónás három nap és három éjjel volt a hal gyomrában, úgy lesz az Emberfia is a föld belsejében három nap és három éjjel.
Kedves Kéredző,
Az, hogy valamihez hasonlít valami nem jelent teljes azonosságot. Jézus valóságosan meghalt, ezt elég sok tény bizonyítja, sok főember akarta a halálát, akik teljességgel megbizonyosodtak róla, hogy ez megtörtént. A rómaiak is profik voltak a gyilkolásban, ők sem hagyták volna el a Golgotát anélkül, hogy meg ne bizonyosodtak volna a kivégzettek haláláról.
Ugyanez a helyzet a feltámadással is. Nyilván egy kis szekta kevés követővel nem marad fenn, ha nincs valami csoda ami életben tartja, ami olyan bizonyosságot ad a követőknek, hogy az életüket is hajllandóak feláldozni érte. Ugyanez a helyzet Pállal is, aki feladta a karierjét, feláldozta az életét, egy olyan dologért ami szerinted hazugság. Őt idézem: "Ha pedig Krisztus nem támadt fel, akkor hiábavaló a mi igehirdetésünk, de hiábavaló a ti hitetek is." (I.Kor. 15:14)
Üdv. Péter
Kedves Péter,
"Az, hogy valamihez hasonlít valami nem jelent teljes azonosságot."
Ennek az összehasonlításnak csak akkor van értelme ha Jézus is életben volt ahogy Jónás, különben nem hasonlítaná hozzá.
"Jézus valóságosan meghalt, ezt elég sok tény bizonyítja, sok főember akarta a halálát, akik teljességgel megbizonyosodtak róla, hogy ez megtörtént. A rómaiak is profik voltak a gyilkolásban, ők sem hagyták volna el a Golgotát anélkül, hogy meg ne bizonyosodtak volna a kivégzettek haláláról."
Erre létezik egy másik verzió is. Az iszlám vallás szerint Jézus nem halt meg. A Korán úgy fogalmaz hogy akik Jézus halálát akarták, azok azt hitték, megölték Jézust, de valójában nem halt meg, hanem Isten magához emelte. Muszlim vallástudósok azt tartják valószínűnek hogy a rómaiak az áruló Judást feszítették keresztre, abban a tudatban hogy ő Jézus. Ezt megerősíti a következő Bibliai vers:
Máté 27:46 A kilencedik óra körül Jézus nagy hangon felkiáltott: „ „Istenem, Istenem, miért hagytál el?”
Ha Jézus Isten, egyértelműen kizárható hogy így kiáltott volna a kereszten. Egyrészt ha Ő Isten, alapból értelmetlen egy ilyen felkiáltás, illetve ha az Atyára gondol, miért hagyta volna el? Viszont Júdáshoz már sokkal inkább illik egy ilyen felkiáltás, mert ezek egy kétségbeesett ember szavai, aki tudja hogy rosszat tett, ezért kapott egy ilyen büntetést és azt gondolja Isten elhagyta amiért elárulta Jézust.
Egyébként Jézus kereszthalálára semmilyen bizonyíték nincs. A tárgyi bizonyítékok mint a lepel, keresztfa, középkori hamisítások. A négy evangélium pedig eltérően írja le a történéseket Jézus kereszthalálától a feltámadásáig.
"Ennek az összehasonlításnak csak akkor van értelme ha Jézus is életben volt ahogy Jónás, különben nem hasonlítaná hozzá."
Nem, ez szőrszálhasogatás. A kijelentésednek akkor lett volna értelme, ha az összehasonlítás középpontja a halál lenne. Viszont nem a halál a középpontja, hanem, hogy feláldozzák, visszatér, 40 nap múlva ítéletet mond.
"Ha Jézus Isten, egyértelműen kizárható hogy így kiáltott volna a kereszten"
Ezzel a 22. Zsoltárra utal. Ha Júdás feláldozta volna magát Jézusért, akkor Júdás mi rosszat tett volna? Jézus egyértelműen lejjebb van a hierarchiában, mint az Atya, de biztos nem sima próféta volt. Mért mondta volna akkor, hogy az Atya, a Fiú és a Szent Lélek nevében kell keresztelni, vagy hogy a Szent Lélek róla fog bizonyságot tenni?Vagy akkor mi a Jelenések könyve, ahol Jézus Isteni szerepet vesz fel?
Arra sincs bizonyíték, hogy Júdást feszítették volna meg.
Szia,
Érdekes dolog a Koránt idézni ebben a tekintetben, ami több mint 600 évvel később íródott arab mű. A Biblia egyértelműen leírja Júdás sorsát:
“ Amikor pedig Júdás, aki elárulta őt, látta, hogy elítélték, megbánta tettét, visszavitte a harminc ezüstöt a főpapoknak és a véneknek, és ezt mondta: Vétkeztem, mert ártatlan vért árultam el. De azok ezt mondták: Mi közünk hozzá? A te dolgod. Ekkor ő behajította az ezüstöket a templomba, és eltávozott, majd elment, és felakasztotta magát.”
“ Be kellett teljesednie az Írásból annak, amit előre megmondott a Szentlélek Dávid szája által Júdásról, aki vezetője lett azoknak, akik elfogták Jézust; közénk tartozott, és részt kapott ebből a szolgálatból. Ez gonosztettének jutalmából mezőt szerzett, de fejjel lezuhant, kettészakadt derékban, és egész belső része kifordult. Közismertté is vált ez Jeruzsálem lakói előtt, ezért nevezték el azt a mezőt a maguk nyelvén Akeldamának, azaz Vérmezőnek.”
Üdv. Péter
"Nem, ez szőrszálhasogatás. A kijelentésednek akkor lett volna értelme, ha az összehasonlítás középpontja a halál lenne. Viszont nem a halál a középpontja, hanem, hogy feláldozzák, visszatér, 40 nap múlva ítéletet mond."
Szerintem nagyon félreérted. Jónás esetében az volt a csoda hogy három napig életben maradt a hal gyomrában. Ehhez hasonlítja Jézus esetét. Nyilván akkor van értelme ha Jézus is életben volt a föld alatt.
"Ezzel a 22. Zsoltárra utal. Ha Júdás feláldozta volna magát Jézusért, akkor Júdás mi rosszat tett volna?"
Judás nem feláldozta magát Jézusért, hanem elárulta Jézust. Valószínű a rómaiak őt feszítették keresztre mert azt hitték hogy ő Jézus. Judás pedig azt gondolhatta elhagyta őt Isten, mert elárulta Jézust, ezért kiáltott fel így. Ez sokkal logikusabb magyarázat, mint a keresztény verzió hiszen mi értelme van annak hogy az Jézus aki Isten, felkiált hogy Istenem miért hagytál el engem.
"Jézus egyértelműen lejjebb van a hierarchiában, mint az Atya, de biztos nem sima próféta volt."
Ha van egy apa Isten és egy fiú Isten, és az apa nagyobb a fiúnál, akkor azt jelenti hogy nem egyenlőek. Alá fölé rendeltségi viszony van közöttük. Ez pedig megegyezik az ókori többistenhívő vallások hiedelemrendszerével mert jellemzője az istenségek közötti hierarchia. A próféta Jézus sokkal logikusabb és sok Bibliai vers ezt igazolja is. Például Jézus azt mondta küldték és ugye a prófétákat Isten küldi. Jézus azt mondta nem magától szól hanem azt mondta amit Isten parancsolt és ugye a próféták Isten üzenetét továbbítják. Jézus azt mondta elvégezte a munkát még az állítólagos kereszthalála előtt, tehát nem a kereszthalál volt eljövetelének a célja stb stb.
"Mért mondta volna akkor, hogy az Atya, a Fiú és a Szent Lélek nevében kell keresztelni, vagy hogy a Szent Lélek róla fog bizonyságot tenni?"
Akit Jézus megjövendől az nem a szentlélek hanem Mohamed próféta.
"Vagy akkor mi a Jelenések könyve, ahol Jézus Isteni szerepet vesz fel?"
Az Újszövetség könyveit sokan írták jóval Jézus után. Idővel Jézust elkezdték isteníteni, ami megjelenik egyes könyvekben, de ezek nem igazak és ellentétesek sok más Bibliai verssel.
Kedves Péter
"Érdekes dolog a Koránt idézni ebben a tekintetben, ami több mint 600 évvel később íródott arab mű."
Én inkább azt tartom érdekesnek hogy keresztények azzal érvelnek, a Korán későbbi mint a Biblia ezért a Biblia állítása igaz. Ez olyan mintha te állítanál valamit én pedig azzal ellentétes állítást tennék, te pedig azzal érvelnél hogy neked van igazad, mert előbb mondtad. Gondolom belátod hogy ez nem lehet érv. Az iszlám vallás szerint egyébként a Tóra és az Evangélium is isteni kinyilatkoztatások, de ezeket idővel emberek megváltoztatták, a Korán pedig helyreállította. Mivel keresztény vagy, a Koránt egy arab műnek gondolod, de ne felejtsd el hogy a zsidók pedig az Újszövetséget tekintik emberi műnek.
"A Biblia egyértelműen leírja Júdás sorsát"
Attól hogy a Biblia leír valamit, nem biztos hogy úgy is történt. A Korán szerinti verzió sokkal logikusabb. És egyébként Júdás akkor a Biblia szerint felakasztotta magát vagy lezuhant? Mert a két vers eltérően írja.
De miből gondolod, hogy a Koránba nincsenek ugyanúgy hamisítások? És ,hogy csak az a Bibliai hamisítás, ami nem téged támaszt alá?
Azért lesz valami igazabb, ha sokkal korábban íródott, mert az az alapja a későbbinek. Ha én eldugok egy kincset, meghalok és 20 év múlva meg akarják keresni, akkor az én hátrahagyott jegyzeteim alapján kezdik el keresni. Ha jön valaki, aki azt állítja, hogy ő mindent tud arról, hogy hol van a kincs, és ír jegyezteket, akkor is inkább az enyéim alapján keresik. Persze az nem azt jelenti, hogy a Koránba csak hazugság van, a Bibliába meg csak igazság. De ha a Biblia 40 évvel a történtek után íródott,a Korán meg 540, akkor csak a Biblia írói tudják jobban ,hogy mi történt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!