Melyiknek van nagyobb eszmei értéke, az ateizmusnak, vagy a teizmusnak?
@Kérdező
Amúgy nem kell muzulmánnak lenni. Az előbbi példámban az élelmiszerboltban a két teista lehetett volna akár két keresztény is.
Az egyik keresztény véleménye a másik keresztény álláspontjáról:
"A tridenti zsinat ugyanis átokkal sújtja és sátáninak tartja azokat a tanításokat, amelyek különböznek az övéitől. Ráadásul istentelen és gonosz embereknek nevezi azokat, akik nem hajlandók a katolikus tanok előtt fejet hajtani – mondta a lelkész."
A másik keresztény se hagyja magát: "Nagy Gergely szerint ez utóbbi olyan súlyos állítás Róma részéről, hogy "a római katolikus evangélium megszűnik Krisztus tanításának lenni"."
Ahogy mondtam már, korántsem elég biztosíték az istenhit-, sőt, az ugyanabban az istenben való hit sem arra, hogy ettől már a kezünkben érezhessük a mennyország-tranzit retur nélküli jegyét.
Ja... és megint odajutunk, hogy mi lett/lesz azokkal az emberekkel, akiknek a múltban és jelenben semmi esélyük nincs arra, hogy megismerjék a Bibliát és Jézus szavait?
Akkor te erre a #67-ben ezt válaszoltad: "Azok az emberek is akik nem hallottak Jézusról, igazságosan lesznek megítélve, mert ezt mondja a Biblia."
Engem a Bibliából citált idézeteid erről meg is győztek.
Tehát így válaszoltam a #68-ban: "Hááát, ahogy nézem, csak egy valaki érezheti itt magát biztonságban, hogy a mennyországba kerül. Az, aki még soha nem hallott Jézusról."
Változott a helyzet? Hát, nem igazán. Sőt!
És hát ez egy új kör logikailag, vagy halmaz. Mert akik nem hallottak Jézusról semmit se, azok között is vannak ateisták és más istenben/istenekben hívő teisták is, és ez utóbbiak más istenben való hívősége nyilván megbocsátható bűn lesz, lévén, hogy nem hallottak még soha Jézusról, ám ugyanezen az alapon meg lesz bocsátva az ateistáknak is. Persze mind a két tábor képviselőinek a saját kultúrájukban a kultúrájuk által jónak tartott emberekként kell viselkedniük.
Tehát az ilyen emberek tutira vehetik, hogy a mennyországba kerülnek.
Mi is következik ebből? Hát hogy se neked, se nekem nincs szerencsénk, mert balsorsunkra mi olyan kultúrába születtünk bele, ahol kénytelenek voltunk megismerkedni Jézussal és a szavaival, és innentől kezdve mi már soha nem lehetünk biztosak abban, hogy bekerülünk a mennyországba.
Ha teisták vagyunk, akkor se, de ha nem, akkor se...
Puff neki.
Nem kell túlbonyolítani, mert nem az emberi vélemény a döntő, hanem a Jézusé, Ő pedig azt mondja: Aki gyermeki bizalommal jön hozzá, annak örök élete van vele.
Idézem, Máté 11 rész.
25.
Abban az időben szólván Jézus, monda: Hálákat adok néked, Atyám, mennynek és földnek Ura, hogy elrejtetted ezeket a bölcsek és az értelmesek elől, és a kisdedeknek megjelentetted.
26.
Igen, Atyám, mert így volt kedves te előtted.
27.
Mindent nékem adott át az én Atyám, és senki sem ismeri a Fiút, csak az Atya; az Atyát sem ismeri senki, csak a Fiú, és a kinek a Fiú akarja megjelenteni.
28.
Jőjjetek én hozzám mindnyájan, a kik megfáradtatok és megterheltettetek, és én megnyugosztlak titeket.
29.
Vegyétek föl magatokra az én igámat, és tanuljátok meg tőlem, hogy én szelid és alázatos szívű vagyok: és nyugalmat találtok a ti lelkeiteknek.
30.
Mert az én igám gyönyörűséges, és az én terhem könnyű.
@Kérdező: "Ő pedig azt mondja: Aki gyermeki bizalommal jön hozzá, annak örök élete van vele."
Oké.
Akkor tehát azok, akik ilyesmiket állítanak pl., hogy az elveszett, aki a Szentháromságban hisz, meg kárhozatos bálványimádás a szentmise...stbstb, azok hazudnak Jézus nevében (vagy ostobák), bár őt imádják, és bizalommal mennek hozzá.
Jól értelek, ugye?
Ja...
És @Kérdező!
A Kármel hegyi több száz próféta amikor látta, hogy Isten tényleg létezik (és kizárt, hogy legalább néhányuk ne látta volna be a tévedését), és bizalommal tekintettek innentől kezdve Izrael Istenére, azok miért lettek megölve?
Te azt mondtad, hogy vannak olyan szituációk, ahol nincs kegyelem, akármilyen bizalom is alakul ki Jézussal/Atyával szemben.
És még mindig ez.
Itt határozottan mindenki Jézusba fektette a bizalmát. Akkor itt mindenki a mennyországba került?
Itt Hitler ezt állítja: "Hiszem, hogy a mindenható Isten akarata szerint cselekszem, amikor a zsidóval szemben védekezem és harcolok az Úr művéért!..."
Hitler határozottan bizalommal fordul Isten felé. Persze lehetne azt mondani, hogy Hitler csak reklámszöveget szajkózott, de biztos lehetsz abban, hogy akkoriban rengeteg Jézus-hívőt ez meggyőzött.
A kánaániták (akik ugye bálványimádók voltak) Palesztina régiójában éltek, mielőtt az izraeliták bevándoroltak volna oda, és azután az Úr vagy Atya parancsára a zsidók kiirtották őket, méghozzá egy lelket sem hagyhattak meg.
Roppant nehéz elhinni, hogy a hódítók atombombát használtak, ami okán egy kánaánitának se maradt ideje elgondolkodni a megtérés lehetőségén, ami után nyilván bizalommal fordult volna az Úrhoz.
5 Móz 20,16-tól:
16 De e népek városaiban, amelyeket örökségül ad néked az Úr, a te Istened, ne hagyj élni csak egy lelket is;
17 Hanem mindenestől veszítsd el őket: a Khittheust, az Emoreust, a Kananeust, a Perizeust, a Khivveust és a Jebuzeust, amint megparancsolta néked az Úr, a te Istened;
18 Azért, hogy meg ne tanítsanak titeket az ő mindenféle útálatosságaik szerint cselekedni, amelyeket ők cselekesznek az ő isteneiknek, és hogy ne vétkezzetek az Úr ellen, a ti Istenetek ellen.
No még innen:
13 És ha az Úr, a te Istened kezedbe adja azt: vágj le abban minden fineműt fegyver élével;
14 De az asszonyokat, a kis gyermekeket, a barmokat és mind azt, ami lesz a városban, az egész zsákmányolni valót magadnak prédáljad; és fogyaszd el a te ellenségeidtől való zsákmányt, akiket kezedbe ad néked az Úr, a te Istened.
Elég sokszor előfordult a történelemben, hogy két olyan hadsereg ütközött össze, ahol mindenki a két ellenséges hadseregből a bizalmát Jézusba fektette, és ezen parancs szerint cselekedett, mondván, hogy ők most Isten népének érzik magukat. Akkor eszerint mind a két sereg elhullott katonái rögvest a mennyországban találhatták magukat.
Jól értelek?
Ami a választott népnek íratott, sok esetben egy bizonyos helyzetre vonatkozott, és nem mindig örök érvényű. Jézus soha nem ölt embert, és tanítványait sem kérte erre. Ha valaki mégis ezt cselekszi az ő nevében, az tévelyeg.
Ezt mondja a Biblia.
Mk 16,16
A ki hiszen és megkeresztelkedik, idvezül; a ki pedig nem hiszen, elkárhozik.
Jn 3,18
A ki hiszen ő benne, el nem kárhozik; a ki pedig nem hisz, immár elkárhozott, mivelhogy nem hitt az Isten egyszülött Fiának nevében.
Jak 2,20
Akarod-é pedig tudni, te hiábavaló ember, hogy a hit cselekedetek nélkül megholt?
Jak 2,26
Mert a miképen holt a test lélek nélkül, akképen holt a hit is cselekedetek nélkül.
Keress kérdéseket hasonló témákban: evolúció
Ez meg ugyan minek került ide? Semmi köze nincs a kérdéshez.
@Kérdező
Írod: „ Jézus soha nem ölt embert, és tanítványait sem kérte erre. Ha valaki mégis ezt cselekszi az ő nevében, az tévelyeg.”
Nem egészen erről volt szó eddig, hanem hogy elég-e Jézusnak, ha valaki bizalommal közeledik felé, legyen az akár egy vallási fanatikus-, vagy tömeggyilkos, vagy két Jézusban bízó egymásnak eső hadsereg katonái, akik mellesleg letámadják a civil lakosságot, és csontig le is rabolják őket …stbstb.
Te a Bibliára hivatkozva azt állítottad, hogy ha Hitler is őszintén és bizalommal fordul Isten/Jézus felé, akkor nyert ügye van az öröklétet tekintve. Márpedig ő ezt tette.
Ugyanakkor Jézusnak - az állításaiddal ellentétben -, mintha nem mindig lenne elég, ha valaki bízik és hisz benne.
Mt 15,22-től:
22 És ímé egy kananeus asszony jövén ki abból a tartományból, kiált vala néki: Uram, Dávidnak fia, könyörülj rajtam! az én leányom az ördögtől gonoszul gyötörtetik.
23 Ő pedig egy szót sem felele néki. És az ő tanítványai hozzá menvén, kérik vala őt, mondván: Bocsásd el őt, mert utánunk kiált.
24 Ő pedig felelvén, monda: Nem küldettem, csak az Izráel házának elveszett juhaihoz.
25 Az asszony pedig odaérvén, leborula előtte, mondván: Uram, légy segítségül nékem!
26 Ő pedig felelvén, monda: Nem jó a fiak kenyerét elvenni, és az ebeknek vetni.
27 Az pedig monda: Úgy van, Uram; de hiszen az ebek is esznek a morzsalékokból, amik az ő uroknak asztaláról aláhullanak.
28 Ekkor felelvén Jézus, monda néki: Óh asszony, nagy a te hited! Legyen néked a te akaratod szerint. És meggyógyula az ő leánya attól a pillanattól fogva.
Jézus csak unszolásra segített nagy kegyesen, és egy nőt jól megalázott előtte, majd alamizsnán élő kutyának nevezte, és nagyjából egy szenvedő lány sorsa se különösebben érdekelte. Plusz kiderül, hogy a Kármel hegyen lévő esetlegesen Izrael Istenében már bízó kánaánita prófétáknak is meg lehetett volna kegyelmezni, ha ennek a kánaánita asszonynak is meg lehetett.
Másrészt nem tudom, hogy Jézus ölt-e embert, de a saját bevallása szerint ezt minden további nélkül megtette volna, ha szükség úgy hozza, ha másképpen nem is, de a nép keze által, a népet erre bíztatva:
Lukács 19,26-tól:
26 És ő monda: Mert mondom néktek, hogy mindenkinek, akinek van, adatik; akinek pedig nincs, még amije van is, elvétetik tőle.
27 Sőt ennek felette amaz én ellenségeimet is, kik nem akarták, hogy én ő rajtok uralkodjam, hozzátok ide, és öljétek meg előttem!
Meg Mt 15-ből:
4 Mert Isten parancsolta ezt, mondván: Tiszteld atyádat és anyádat, és: Aki atyját vagy anyját szidalmazza, halállal lakoljon.
Szerintem itt is emberölésre buzdít Jézus. Szerinted nem?
És amikor a tanítványait arra kéri Jézus az elfogatása előtt, hogy vegyenek magukhoz kardot? És lett is csetepaté, ugyebár! Csak Jézus látta a túlerőt, és…
Vagy Mt 10
14 ha valaki nem fogad be titeket és szavatokra nem hallgat, úgy Szodoma és Gomorra földjének tűrhetőbb sorsa lesz az ítélet napján, mint annak a városnak
Azért nem úgy tűnik ebből se, hogy annyira ódzkodna a bosszúállástól.
stbstb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!