Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mikor kezdődött a Szentháromság?

Mikor kezdődött a Szentháromság?

Figyelt kérdés

2017. nov. 1. 15:24
1 2 3 4 5 6 7 8 9
 51/88 anonim ***** válasza:

" Mikor kezdődött a Szentháromság? "


Hát előbb,mint az Őrtorony.

2017. nov. 3. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 52/88 anonim ***** válasza:
0%

51.Igazad van.

. 325-ben kezdődött,amikor is Nagy Constantinus pogány császár a pogányok és a megalkuvó keresztények támogatásával Niceában.

Itt szakadt meg a Krisztusi folytonosság és kezdetét vette a pogányok ideje.

Innentől kezdődött a Szentháromság,és a törvénytelen Hagyományok megtartása.

2017. nov. 3. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 53/88 anonim ***** válasza:
Én a válaszommal arra célozgattam,hogy a gyülekezeteteknek a néhány száz éves múltjával lehetne kisebb arca is,ne higgye már azt,hogy több ezer évig hülyék voltak az emberek,aztán jöttek ők és elhozták a világosságot. De gondolom nagyon jól tudod,hogy mire utaltam,csak jól esik kicsavarni,ezt már Zitus testvéred is csinálta a hozzászólásaimmal.
2017. nov. 3. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 54/88 anonim ***** válasza:

53."Széles az az út és sokan járnak rajta,melyik a veszedelembe visz.Keskeny az az út és kevesen járnak rajta,melyik az életre visz"


Igy hát nem a tömeg számít,hanem a tiszta imádat.

Tudva azt,hogy a Szentháromság,egy hagyományon alapuló tan ami soha nem volt javítva,ha megtalálták a kibát benne.

Egyszerű dolog a sok közül,hogy az egyik csoport papjai megnősülnek másik nem.

Vagy a másik,hogy az akkori nép nem olvasott,sőt még a mult század elején is kevesen.

Az 1300 években,ha valaki tudott olvasni és a bibliát a kezébe vette elégették.

Ugy,hogy a háromság nem ugrálhat nagy régiségel ,mert még ma is csak a templomban halnak valamit a bibliát kevesen veszik a kezükbe.

Ha valamely személy a kezibe veszi,hárombol egy elhagyja a háromságot, mert nincs a bibliában.

Ezért van,hogy viz ize van a háromságnak.

2017. nov. 3. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 55/88 anonim ***** válasza:
29%-os, látom márcsak 28%-os vagy. Nem igazán értem mért jössz a Bibliában foglaltakkal. :) Adott volt pár kérdésem, főleg egy, amire azóta sem kaptam meg a válasz úgy hogy, ezt most inkább hagyjuk mert úgy se fogom megkapni soha... Szóval, nagyon szépen hozakodsz elő, nagyon szépen adod elő a dolgokat, csak a gond az, hogy végig hazudsz. Nem tudsz adott kérdésekre válaszolni, akkor mért is hinne neked bárki is? vagy akár én, hogy az én hitem a rossz, de tied a jó. Honnan is tudhatnád, hogy melyik a jó és melyik a rossz, ha egyszerű kérdésre SEM tudod a választ? :D
2017. nov. 3. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 56/88 anonim ***** válasza:

Kedves Tanúk, ha a következő dolgokra válaszoltok, és meg tudjátok magyarázni a köv. pontokat, akkor komolyan betérek hozzátok:

Szerintem ti félreértitek a keresztények Szentháromságát.


A tan tagadásának alapja A tan elfogadását kezdettől fogva nehezítette a görög filozófiai gondolkodás elvont, kategorizáló jellege és az emberi nyelv alkalmatlansága egy, a tapasztalati világunkétól teljesen eltérő valóságnak, az egészen más istennek a leírására. A trinitástan pontos megfogalmazásához igazából emiatt volt szükség három évszázados dogmatikai vitákra. A tan tagadói mind racionalisták: az írott kinyilatkoztatást emberi logikával bírálják felül, a görög szöveget tévesen értelmezve fordítják, esetenként meg is hamisítják. Az emberi logikába beleférő, emberi gondolkodásnak megfelelő „Isten” azonban csak az emberi fejekben létező bálvány.

A trinitástan lényege Az általános elképzeléssel szemben a tan nem megmagyarázni akarja, hogy miként létezik Isten - ki fogná fel a Magasságosl?! -, hanem csak tanúságot tesz arról, amit Isten önmagáról tudtunkra adott a Szentírásban. A tan nem állítani akar, hanem olyan hamis állításoknak akarja az elejét venni, amelyek az írás állításainak is ellentmondanak. A keresztény teológia a Szentírás igchelyeinek egyszerű értelme és összefüggései alapján hirdeti azt, amit nem akar, mert nem tud az emberi logikába bepréselni: az egyetlen Isten három egylényegü személyként egyetlen Isten. Nem pusztán „egy” egyedüli, magányos isten (unitarizmus), sem „három” külön isten (triteizmus), sem egy „három alak” mögött rejtőző, lényegében ismeretlen negyedik (modalizmus). Az, hogy egy Isten van, hogy Isten három személy, és hogy mindhárom személy Isten, nem teológiai találmány, hanem az írás tanúságtétcle.


A Szentháromság paradoxona. A személyek paradox módon egyszerre megkülönböztethetők és szélválaszt- hatatlanok, s ez az emberi logika halárain túli valóságot tükröz: - Az Atya a Fiútól megkülönböztethető (Jn 1:1-2, 3:16, 5:20, 17:24, Zsid 5:7-9,7:25 IJn 2:1) és szétválaszthatatlan (Jn 10:30, 14:8-11). - Az Atya a Lélektől megkülönböztethető (Jn 14:26, Róm 8:26-27, lKor 2:10-11) és szétválaszthatatlan (Jn 4:24, Róm 8:15). - A Fiú a Leiektől megkülönböztethető (Jn 14:16, 16:7) és szétválaszthatatlan (lKor 6:17, 12:3, 15:45, 2Kor 3:17, Zsid 10:29).

1.5 A Szentlélek nemcsak erő vagy lelkűiét. \ Szentlélek a Háromság tagja, maga Isten. Személy, aki megismerhető (Jn 14:17), értelmes (Csel 15:28, lKor 2:10-11, Róm 8:27), érez (Ef 4:30, Róm 15:30), akar (lKor 12:11), kényszerít (Csel 20:22), cselekszik (Csel 16:7. 10), erőt ad a cselekvéshez, de ő maga nem egyenlő az erővel, amelyet ad (Lk 4:14, Csel 1:8,4:31, 10:38, Róm 15:13, IThessz 1:5, lKor 2:3-5). A Lélek ugyanis beszél (Csel 8:29, 13:2, Jel 2:7, 22:17, Róm 8:26), tanúskodik (Jn 15:26, Csel 20:23, IJn 5:6-9, Mk 13:11, Róm 8:16), tanít (Un 2:20.27) és emlékeztet (Jn 14:26), illetve közben is jár (Róm 8:26-27). A Szentlélek vezetése Isten vezetése (Csel 16:6-10), az ő lelki ajándékai az Úr Isten ajándékai (Ézs 48:16 vö. lKor 12:4-6), neki hazudni annyi, mint Istennek hazudni (Csel 5:3-4.9), őt káromolni istenkáromlás (Mt 12:31-37).

26

A Szentlélek az Úrnak (Csel 8:39), az Atyának (Mt 10:20, Jn 15:26), a Fiúnak (Róm 8:15, Gál 4:6), Jézus Krisztusnak (Csel 16:7, Róm 8:9) egy szóval Istennek (Róm 8:14, lKor 3:16) a Lelke. A „Lélek” szó egyébként héberül rúah, ami nőnemű szó, görögül lo pneuma, scmlcgcsncmű szó. Jézus mindig az ekeinosz hímnemű, személyre utaló névmással beszélt róla. A Lélek személy és Isten volta az alapján is világos, hogy nélküle nem lehet megismerni a Fiút és az Atyát. A Lélek Isten voltát a Fiú kinyilatkoztatásából ismerhetjük fel, de a Fiú Isten voltát csak a Szentlélek által lehet felismerni. Ha a Szentlélek csak személytelen erő lenne, akkor nem lett volna szükség a róla szóló, és az Ószövetségen túlmutató kinyilatkoztatásra, illetve a Fiú és az Atya megismerése sem lenne lehetséges általa. A Szentlélek személy voltál teszi világossá az is, hogy Jézus önmaga helyett mint „másik” Pártfogót vagy Vigasztalót küldte cl a Lelket, hogy a paraklétosz szó hímnemű. és már jelentésénél fogva is csak személyt takarhat, illetve hogy az egyház nemcsak az Atya és a Fiú, hanem a Szentlélek „nevében” is, azaz a tőle kapott felhatalmazással keresztel. A Lélek ugyanakkor nyilvánvalóan nem hasonlítható a mennyei „szolgáló Iclkckhcz” (Zsid 1:14), mert azok mind helyhez kötött szellemi testtel rendelkeznek, a Szentlélek mindenütt jelenvaló volta viszont Isten tulajdonsága (lásd 4.1). A Szentlélek Isten minden más tulajdonságában és tettében osztozik, csak a Lélek imádatáról nem találunk adatot. Ennek az az oka, hogy a Szentlélek a Fiúról tanúskodik, és a Fiúba vetett hitre akarja elvezetni az embert. Mivel azonban Isten maga is pneuma, és a Lélek a Fiútól és az Atyától elválaszthatatlan, sőt Isten volta is kétségtelen, az egyház az Atyával és a Fiúval együtt (!) imádja. A Szentlélek Isten voltának első tagadói a 4. századi ariánusok és fél- ariánusok követői közül kerültek ki. A níccai hitvallás azért nem foglalkozott részletesen a kérdéssel, mert Jézus személyével volt elfoglalva. Az ariá- nus irányzatok a Lelket vagy csak isteni erőnek tartották, vagy a Fiú teremtményének („az Atya unokájának”). A pneumatológiai vitákat a konstantinápolyi (381) és a kalcedoni (451) zsinat hitvallása zárta le.


A trinitástan bibliai alapja az a tcny, hogy a Háromság tagjai Isten tulajdonságaival rendelkeznek, s hogy amit tesznek, azt csak Isten teheti:

Egyetlen Isten van (5Móz4:39, 6:4, Ézs 43:10, lTim 2:5, Jak 2:19).

Isten (5Móz4:35) Atya (Jn 6:44-46, Róm 1:7, lKor 8:6, Ef 4:6), Fiú (Jn 1:1.18, 10:30, 20:28, Róm 9:5, Ef 5:5, Tit 2:13, ÍJn 5:20) és Szentlélek (Mt 12:31-37, Csel 5:3-4, 16:6-10) Isten.

Úr az Atya (Mt 11:25), Fiú (Lk 1:43, 2:11, 13:15, Jn 20:28, Csel 2:36, Róm 1:4.7, 10:9, lKor 1:9, 8:6, 12:3, Fii 2:9-11, Kol 3:24, lTim 6:14-15, Júd 4, Jel 19:13-16), Szentlélek (2Kor3:17, lKor 6:17, 12:3) Isten (5Móz 10:17, Zsolt 10:16,29:10, Jer 10:10, Csel 17:24, lTim 1:17, Jel 1:8, 11:7, 22:5-6).

Örökkévaló az Atya (Jn 5:26), Fiú (Jn 8:58, 17:5, Zsid 7:24-25, 13:8, lTim 6:13-16), Szentlélek (Zsid 9:14) Isten (Róm 1:23, 16:26, lTim 1:17, 6:16).

Szent az Atya (Jn 17:11), Fiú (Lk 1:35, Jn 10:36, Mk 1:24, Csel 2:27, Jel 3:7), Szentlélek (Lk 4:1, Csel 10:38, Jn 14:16, 20:22, lKor 12:3, 2Pt 1:21) Isten (3Móz 11:44, 19:2, ISám 6:20, Ézs 6:3, lPt 1:15, Jel 4:8, 15:3-4).

Mindenütt jelen levő az Atya (Mt 6:6), Fiú (Mt 18:20, Ef 1:23, Kol 1:16-17, Zsid 1:3), Szentlélek (Zsolt' 139:7-12, Jn 14:17) Isten (lMóz 1:1, Péld 15:3, Csel 17:28).

Mindentudó az Atya (Mt 6:32, 10:29-30), Fiú (Jn 2:25, Kol 2:3), Szentlélek (lKor 2:10-11) Isten (Róm 11:33, Zsid 4:12-13, Zsolt 44:21-22).

Mindenható az Atya (Mk 14:36, 2Kor 6:18), Fiú (Ml 7:29, 28:18, Zsid 1:3, Jel 1:8), Szentlélek (Zak 4:6, Lk 11:20) Isten (lMóz 17:1, 2Móz6:3, Mt 19:26, lTim 6:14-15, Jel 19:6).

Teremtő az Atya (Jn 14:2), Fiú (Jn 1:1-4, Kol 1:16-17, Zsid 1:2-3.10), Szentlélek (lMóz 1:2, Jób 33:4, Zsolt 104:30) Isten (lMóz 1:1, Csel 17:24, Zsid 11:3).

Gondviselő az Atya (Mt 6:11.25-34, Csel 17:24-25), Fiú (Jn 10:10-11, Róm 8:35), Szentlélek (Jn 14:16) Isten (Fii 4:19).

Az ítélet az Atya (ÍR 1:17, Mt 10:32-33), Fiú (Jn 5:22-27, 2Kor 5:10), Szentlélek (Jn 16:7-15) Isten (Róm 2:1-16, 14:10, Jel 20:11-15) kezében van.

24

A megváltás az Atya (Un 4:14, Jn 3:16, 17:4, 18:11), Fiú (Mt 26:28, Jn 1:29, ÍJn 2:2,4:10), Szentlélek (Zsid 9:14) Isten (2Kor 5:1, Csel 20:28) müve.

Jézus feltámadása az Atya (Rém 6:4, Csel 3:26, IThessz 1:10), Fiú (Jn 2:19-21 10:17-18), Szentlélek (Rém 1:4, 8:1 l)Isten (Zsid 13:20, Csel 13:30,17:31) műve.

Az újjáteremtés az Atya (lPt 1:3), Fiú (Jn 5:21,4:4, 2Kor 5:17), Szentlélek (Ez 36:25-27, Jn 3:3-8, Tit 3:5) Isten (Un 3:9) műve. A megigazulás az Atya (2Kor 5:19), Fiú (Rém 5:9, 10:4, Gál 2:17, lKor 1:30, 2Kor 5:19-21), Szentlélek (1 Kor 6:11, Gál 5:5) isten (Rém 3:30,4:6,8:33) műve.

A megszentelődés az Atya (Júd 1. Jn 17:17), Fiú (Zsid 10:14, Ef 5:26, Tit 2:14, lKor 1:30), Szentlélek (IKor 6:11, lPt 1:2, 2'fliessz 2:13) Isten (2Móz 31:13, IThessz 5:23, 2Kor 7:1) müve.

A dicsőség egyedül az Atya (Róm 6:4, 15:6, Fii 4:20, Ef 1:17), Fiú (Jn 1:14, 12:23, 13:31-32, 17:4-5, Zsid 1:3, 13:21, 2Pt 1:17, 3:18, 2Kor 4:3-6, Jak 2:1, Jel 5:12), Szentlélek (lPt 4:14, 2Kor 3:18) Istené (Zsolt 108:6, Ézs 6:3, 40:5, 42:8, 60:1-2, Róm 1:21, 11:36, lPt 4:11, Jel 4:11).

Az imádat egyedül az Atya (Jn 4:23-24), Fiú (Jn 5:23, 9:35-38, Fii 2:6-11, Zsid 1:5-6), Szentlélek (Jn 4:23-24?) Istené (5Móz 6:4.13-15, Mt4:10, lKor 14:25, Jel 4:8-10, 19:10).

2017. nov. 3. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 57/88 anonim ***** válasza:
0%

55.Én tudtom szerint, veled nem beszélgettem két napja ezt jeleztem is.

Az ok a lehengerlő aroganciád,amit nem mostantol ismerlek az irásaidbol.

Eppen ezért megkérlek,ha valakivel beszélgetek,ne szóly bele,mert tégedet nem a biblián alapuló,bibliából vett témák érdekelnek hanem a siquib viselkedés másokkal szemben.

2017. nov. 3. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 58/88 anonim ***** válasza:
0%

56.Kedves felhasználó,láttam már több helyen belinkelve a kérdésedet,ami megtisztelő a válasz adásra.

Anyira eszenciális és mondhatom sürü,hogy ehez legalább két hét kell az elemzéshez,különszedéshez,megválaszoláshoz,természetesen biblia versekkel, amire pld.igy Ennyi időm nincs,ugyanis legalább tízszer ennyi válasz szöveget jelent.

Amire időm van,egy/egy kérdés egy/egy felelettel tudok időt szakítani.

Ha sablonszerűen volna egy ilyen válaszom mint neked a kérdés,csak rá linkelném a kérdésedre,de nincs.

Igy marad a régi verzió,csak apránként.

Köszönöm a megtisztelő bizalmat.

2017. nov. 3. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 59/88 anonim ***** válasza:
Látod Évám, még hazudsz is. Meglehet, hogy két napja nem beszéltünk, mivel itthon sem voltam. De nem is ez volt a lényeg, a lényeg az, hogy kitérsz a válasz alól, így mért is lenne hiteled? :D Tehát, tőlem nem fogadjátok (te aztán főképp), hogy nincs válaszom, már röhögtök rajtam szinte (megint csak főképp te, hogyan is írtad: "kezemet és lábamat feldobva fogok röhögni azon, ha a keresztények lufija kilyukad" ez nem a téboly első jele?), de nektek természetesen ettől nem kell tartonotok, hiszen olyan sok válaszotok van, olyan jól megtudtatok eddig is válaszolni minden kérdést amit feltettek nektek. Megse próbáljátok Évám. EZ az, ami nevetséges és, amin lehet röhögni. Ti. :)
2017. nov. 3. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 60/88 anonim ***** válasza:
0%

59-nek.

. [link]

2017. nov. 3. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!