Idézetek olyan részeket a Bibliából, ami minden kétséget kizár afelől, hogy Jézus Isten, illetve a szentháromság tanát?
János 1:1 és 14
János 1:18
János 5:18
János 8:58
János 10:30 (és 33)
Filippibeliek 2:5-6
1Timóteus 3:16
2Timóteus 3:16
Kolossé 2:9-10
3-as válaszoló!
Félelmetes, és elgondolkodtató, de valóban így van.
1-es válaszoló!
Köszönöm! Ha nem haragszol, de végigmennék ezeken egy kicsit és hozzáfűzném az én gondolataimat, melyek közel sem biztosak, hogy helyesek, de én így látom.
János 1:1
"Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge. "
Szó nincs Jézusról, ott ige, azaz Isten szava áll. Kezdetben mi volt? Semmi, egyedül Isten. Isten szólt: "legyen". Ez volt kezdetben, és a szava Isten, a teremtő Isten, melynek hangjára előálltak a teremtett dolgok, élőlények.
János1;14
"És az Íge testté lett és lakozék mi közöttünk (és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), a ki teljes vala kegyelemmel és igazsággal. "
Itt szintén Isten szaváról olvasok, mely megígérte és prófétáin keresztül tudtul is adta, hogy megszületik a megváltó. Tehát a szava testet öltött. Nincs szerintem ebben sem arról szó, hogy Jézus = az Isten
János1;18
"Az Istent soha senki nem látta; az egyszülött Fiú, a ki az Atya kebelében van, az jelentette ki őt. "
Ezt nem értem, hogy ez miért lenne bizonyíték arra, hogy Jézus és az Atya Isten valamiféle második számú szingularitás lenne egy háromfelé osztott szingularitásban.
Én csak azt olvasom, hogy Jézus, aki az Atya kebelében, azaz a szívében, tehát szeretetében van, eljött, hogy beszéljen az Atya dolgairól, gondolatáról, terveiről és személyiségéről.
János 5;18
„E miatt aztán még inkább meg akarák őt ölni a zsidók, mivel nem csak a szombatot rontotta meg, hanem az Istent is saját Atyjának mondotta, egyenlővé tévén magát az Istennel.”
Nem tette egyenlővé, ezt a zsidók mondták. Ő „csupán” Atyjának nevezte az Istent. Ha megnézzük, hogy mit mondott Jézus, láthatjuk, hogy nem azt mondta, hogy egyenlő vagyok az Istennel: „Az én Atyám mind ez ideig munkálkodik, én is munkálkodom.” A zsidóknak az Atya kifejezés nem tetszett, hiszen az ő kapcsolatuk Istennel közel sem ilyen volt.
János 8;58
„Monda nékik Jézus: Bizony, bizony mondom néktek: Mielőtt Ábrahám lett, én vagyok.”
Miért ragadtak köveket a zsidók? Mert ez a kifejezés, hogy én vagyok egy olyan kifejezés, ami szerepel Mózesnél már, amikor megkérdezi Mózes attól, aki beszélt vele, hogy kicsoda ő, és erre válaszolta, hogy „Vagyok: aki vagyok”. Értem én, hogy miért gondolod ettől, hogy Jézus, mint Isten mutatkozott volna be a zsidóknak, de ha azt vesszük, hogy a csipkebokorból nem más szólt, a JHVH az ószövetségi időkben nem más volt, mint Jézus, akkor ez a tézis megdől. Hogy miből gondolom, hogy JHVH=Jézus, azt kifejthetem, de ezzel most nem akarom szaporítni az amúgy is nagy terjedelmű válaszomat.
Maga az én vagyok kifejezés egy időtlenségre is utal, tudom, de más részekből az derül ki, hogy az Isten, mint első teremtésként teremtette fiát, tehát az idő teremtése előtt.
János 10;30
„Én és az Atya egy vagyunk.”
Ezt klasszikusan fel szokták hozni, igen, de akkor Jézus beszéde által én, és Te is Isten vagyunk, pont annyira, mint az Atya vagy Jézus, és akkor már nem is szentháromság van, hanem szentmilliomosság.
Jn 17,21
Hogy mindnyájan egyek legyenek; a mint te én bennem, Atyám, és én te benned, hogy ők is egyek legyenek mi bennünk: hogy elhigyje a világ, hogy te küldtél engem.
Tehát az én és az Atya egy vagyunk, pont olyan, mint én és Jézus egyek vagyunk, tehát sokkal inkább egy akaratról beszélhetünk, mint egy egyneműségről.
A 33-as sor csak azt támasztja alá, hogy a zsidók mit hallottak ebből. Viszont ők persze nem ismerték a Jn 17,21-et.
Kérdező, ennek mi értelme, amit csinálsz? A János 1. fejezet végig Jézusról szól, de te kiszeded a mondatokat és külön értelmezed, pedig a szövegkörnyezet fontos.
Lássuk, amelyeket elhallgatsz, vagy nem vagy hajlandó értelmezni: Ige=Isten, Ige testé lett=Jézus=Isten
Azt mondod, hogy a testé lett ige nem Jézus. Lássuk mit mond erről a Biblia.
1,14 És az Íge testté lett és lakozék mi közöttünk (és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), a ki teljes vala kegyelemmel és igazsággal.
1,15 János bizonyságot tett ő róla, és kiáltott, mondván: Ez vala, a kiről mondám: A ki utánam jő, előttem lett, [vers 27.30.] mert előbb volt nálamnál.
Tagadod, hogy János Jézusról tett bizonyságot? Mert ha nem, akkor elismered, hogy Jézus az Ige, aki Isten. Nos?
Ha még mindig nem világos, hogy Jézusról van szó, mint testé lett Ige, olvassuk tovább:
1,14 És az Íge testté lett és lakozék mi közöttünk (és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), a ki teljes vala kegyelemmel és igazsággal.
1,15 János bizonyságot tett ő róla, és kiáltott, mondván: Ez vala, a kiről mondám: A ki utánam jő, előttem lett, [vers 27.30.] mert előbb volt nálamnál.
1,16 És az ő teljességéből vettünk mindnyájan kegyelmet is kegyelemért.
1,17 Mert a törvény Mózes által adatott, a kegyelem pedig és az igazság Jézus Krisztus által lett.
"Ha lehetséges, akkor csak Jézus beszédére hagyatkozzunk, köszönöm."
Az igazságot keresed, vagy a saját marhaságaidat szeretnéd propagálni? Nekem úgy tűnik, hogy az utóbbi.
Idézlek: "Nem tette egyenlővé, ezt a zsidók mondták. " "Ha lehetséges, akkor csak Jézus beszédére hagyatkozzunk, köszönöm."
Jézus: " Én és az Atya egy vagyunk. "
Szóval te nem Jézus szavait szeretnéd bizonyítéknak, hanem a saját gondolataidat, ami nem fog igazsághoz vezetni, pláne, ha csípőből meghamisítod a Bibliát valótlan állításaiddal.
"3-as válaszoló! Félelmetes, és elgondolkodtató, de valóban így van."
Nem, nem így van. Más értelmet ad a szövegkörnyezet egy mondatnak és tetszőleges értelmet lehet adni egy mondatnak, ha kiemelem a szövegkörnyezetből és beillesztem a saját magyarázatom szövegkörnyezetébe. De ezt kevesen értik.
Szerintem ne "tanítsd", magyarázz, tanulj még pár évet hittel a Bibliából és akkor majd magad fogod magadat megcáfolni. Minden jót!
"Lássuk, amelyeket elhallgatsz, vagy nem vagy hajlandó értelmezni: Ige=Isten"
Ezt rendben, hogy Te kijelented, de ez hol szerepel azon kívül, hogy részeket kiemelve belemagyarázva? Szerepel ezba kijelentés János 1. Fejezetében? Ott ige szerepel, ami Isten szava. Ez volt kezdetben, ahogy olvashatjuk is, kezdetben teremtette Isten... Éspedig úgy, hogy azt mondta, legyen. Ez az Isten szava lett testté, ahogy olvashatjuk is, az ige testté lett. Nem az van benne, hogy az Atya vagy az Isten testté lett, ezt te/ti teszitek hozzá.
Idézlek: "Nem tette egyenlővé, ezt a zsidók mondták. " "Ha lehetséges, akkor csak Jézus beszédére hagyatkozzunk, köszönöm."
Jézus: " Én és az Atya egy vagyunk. "
Miért nem mered összevetni János 17,21-el?
János 1:1,
Mivel Isten minden ígéretét Jézus teljesítette be, ezért nevezik Szónak, vagy igének.
azért kellett hozzá Jézus, mert az első ember elszúrta a tökéletes kezdetet.
ellenben soha senki nem foglalkozna vele, és senkiben fel sem merülne, hogy Isten egy titokzatos háromság része. S nem is az.
Az első vers a továbbiakban azt közli nekünk,hogy Jézus Istennek az „elsőszülötte”
A János 1:1-ben szereplő „kezdetben” szó nem utalhat Istennek, a Teremtőnek a kezdetére, hiszen ő öröktől fogva van, és nincs kezdete
Ezért a vers a teremtés kezdetére utal, amikor is Isten megalkotta a Szót, az elsőszülött Fiát.
ez van összhangban a többi írásokkal, és magának Jézus szavaival is. És így nem keveredik ellentmondásba.
„Kezdetben volt a Szó [gör.: Loʹgosz], és a Szó az Istennél volt,és a Szó isten volt [„isteni volt”, AT; Mo; v. „isteni lény volt”, Böhmer; Stage ‹mindkettő német›]. Ez volt kezdetben az Istennél.”
Jézus isteni származású, és ezt más fordítások is így erősítik meg. S nem Isten egy másik személyisége.
Jézus szavait kérted:
(János 6:57) . . .én az Atya miatt élek, . . .
(János 14:28) . . .Ha szeretnétek engem, örvendeznétek, hogy elmegyek az Atyához, mert az Atya nagyobb nálam. . .
Jézus ugyan úgy függ az Atyától, mint Mi is.
Jézusnak ugyan úgy meg kellett mindent tanulnia, mint ahogy nekünk is tanulnunk kell az életünkhöz fontos dolgokat.
Ha egyenrangú Isten lenne az atyával a kis ujjából kellett volna kiráznia mindent, és akkor ezeknek a szavaknak semmi értelme.
Bocsánat ez lemaradt:
(János 8:28, 29) . . .semmit sem teszek a magam kezdeményezéséből, hanem ahogy az Atya tanított, úgy mondom ezeket. 29 És aki küldött engem, velem van; nem hagyott magamra, mert mindig azt teszem, ami kedvére van.”
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!