Idézetek olyan részeket a Bibliából, ami minden kétséget kizár afelől, hogy Jézus Isten, illetve a szentháromság tanát?
Jelenések 22.13
Én vagyok az Alfa és az Omega, a kezdet és a vég, az első és utolsó.
A János 1:10-ben Jézus azt mondja, hogy „a világ [koʹszmosz] őáltala jött létre”. Bár igaz, hogy Jézus részt vett minden teremtési munkában – az egek, a föld és a rajta lévők megalkotásában –, a koʹszmosz szó itt elsősorban az emberiségre utal, amelynek a megteremtésében szintén segédkezett
Ezért mondja a vers második fele: „de nem ismerte őt a világ [vagyis az emberiség].”
Ha Ádám nem hibázik, senkinek még csak fel sem ötlene az elméjében, hogy él valaki Isten mellett aki részt vett a teremtésben, s csak kizárólag az E G Y Isten imádatát gyakorolnák, ahogy tették is a választottak.
Jézus Önként jelentkezett arra a feladatra, ami az Atya jogos uralkodásnak az igazolása, nevének megszentelése, vagy is tisztázása, és az emberiség megmentése, vagy is az emberek örök életének helyre állítása.
Isten a Fiának is szabad akaratot adott, ahogy a többi angyalainak, és az embereknek is.
ennél fogva sem lehet Isten másik személyisége, hiszen akkor felmerülhet a kérdés, hogy Isten saját magának szabad akaratot adott, hogy megnyilvánuljon más életformában is?
Feltette Az Atya a kérdést ennek a feladatnak az elvégzésére:
"Kit küldjek el?"
„Hallám az Úrnak szavát, a ki ezt mondja vala: Kit küldjek el és ki megyen el nékünk? Én pedig mondék: Ímhol vagyok én, küldj el engemet!”
(János 17:21) . . .hogy te küldtél el engem.
Jézus együtt működik az Atyjával, vagy is Támogatja Isten elrendezését.
Isten itt nem saját magával beszélget és nem a másik személyiségétől kérdez, illetve válaszol.
(Héberek 10:9) . . .„Íme! Eljöttem, hogy cselekedjem az akaratodat.” . . .
Isten nem jött el, hogy teljesítse a saját akaratát.
Igen ez a másik vers amibe belemagyarázzák Jézus Istennel való egységét.
De ha a Bibliát összességében néznénk, akkor a verseket nem lehet úgy magyarázni, hogy ellentmondásba ne keveredjen, ha csak egyet hangsúlyozunk a több ezer versből.
ezért kellene belátni, hogy a teljes írás a lényeg és nem egy vers.
Egy vers csak egy csepp víz a pohárban, amitől nem lesz még elegendő a szomjoltásához.
János 14,6
Monda néki Jézus: Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam.
#11
Az előbbiekben írtuk, hogy a "kezdetben", azt jelenti, hogy nem örökké való.
Kérlek olvasd el ezt a verset Jézusról:
(Héberek 3:1) 3 Ennélfogva, szent testvérek, az égi elhívás részesei, tekintsetek az apostolra és főpapra, akit mi megvallunk: Jézusra.
Jézust itt apostolnak és Főpapnak nevezi az írás.
Akkor most azok, akikre az apostol kifejezést alkalmazzák, az azt jelenti, hogy egy személy Jézussal?
Jelenések 1:17, 18 Jézus Krisztusra alkalmazza az "első, és utolsó" kifejezést, de a 22:13 vers az Atyára vonatkozik, mivel megerősítés kép használja a görög abc betűit, Jézusnál nem alkalmazza ezt.
Ellenben akkor az apostolok egy személy Jézussal, akire ugyan úgy alkalmazza az apostol szót, és a Főpap szót is.
Így az „ Alfa és Omega” cím a mindenható Istenre, az Atyára vonatkozik, és nem a Fiúra.
A KNB a Jelenések 22:12-höz fűzött lábjegyzetében azt írja, hogy „ezek Jézus Krisztus szavai”, ezáltal azt a benyomást keltve, mintha a 13. versben említett Alfa és Omega őrá vonatkozna. A görög szövegben azonban itt nem szerepel Jézus neve, és más fordítások sem teszik be.
A Malakiás 3:1–6 arról ír, hogy Jehova és az ő ’szövetségkövete’ (Jézus) együtt jön el ítélkezni.
Tehát két személy.
Az Alfa és az Omega” cím ugyanazt a gondolatot közvetíti, mint „az első és az utolsó”, illetve „a kezdet és a vég” kifejezések, amikor Jehovára utalnak. Őelőtte nem létezett mindenható Isten, és utána sem lesz. Sikerrel fogja lezárni az istenséggel kapcsolatos vitakérdést: örök időkre igazolva lesz, hogy egyes-egyedül Ő a mindenható Isten.
Amikor Jézus ezen a címen mutatkozik be: „az Első és az Utolsó”, nem állítja magáról, hogy egyenlő Jehovával, a nagy Teremtővel.
A Jelenések könyvében Jézus a ráruházott címről beszél, amellyel a példa nélkül álló feltámadására hívja fel a figyelmet.Jézus volt „az Első” olyan ember, aki halhatatlan szellemi életre támadt fel. Ezenkívül ő „az Utolsó”, akit ilyen szellemi életre támasztott fel Jehova személyesen.
János 14:6
Senki nem imádkozhat közvetlen Istenhez, csak a kinevezett közbenjáró által úgy mint régen az Izraeliták közvetlen Jehovához intézhettek imát, nem volt közbenjáró, ahogy Ádám idejében sem.
Hogy Jézus az élet, az a megváltásra vonatkozik, és nem arra, hogy Ő a teremtő Isten aki az életet létrehozta.
Hiszen Jézusnak is volt egy kezdete.
Az emberiség Jézus által vállalt megváltás feladatának elvégzése által élhet, ami nem keverendő, a teremtés általi élet létrehozásával.
Mert ha Ádám nem vétkezik, akkor most Jézust nem emlegetnéd.
HANGSÚLYOZOM, itt nem Jézus lefokozásáról vagy semmibevételéről van szó.
Mint Az Izraeliták idejében a főpap által hallgatta meg az imákat Jehova, most a legnagyobb kinevezett Főpap, Jézus által nyerhetünk meghallgatást, ezért intézzük imánkat Istenhez, de Jézus nevében.
S ahogy a Főpap nem lett egyenlő Istennel a közbenjárói szereppel, Jézus sem.
Kérdező: azt tagadsz, amit akarsz, még a nyilvánvalót is szabad, nyugi. Ha majd előtte állsz, akkor majd kimagyarázod.
Testvéreknek: nem kell erőlködni. Isten mindenki elméjét ki tudja nyitni, hogy be tudja fogadni azt, ami ott áll. Semmi ördöngösség nincs benne, egyszerű mondatok ezek, ahhoz kell nekik nagy energia, hogy kimagyarázzák. Ők szándékosan tagadnak. Amit rájuk pocsékolnátok időt, azt inkább Istennek adjátok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!