Kedves Jehova tanúi, valóban úgy van ahogyan ezt az Őrtorony állítja?
Az Őrtorony azt állítja, hogy Krisztus NEM Isten, hanem egy angyal, értsd Mihály arkANGYAL/főANGYAL. Mint már oly sokszor, ...mit sokszor... Rengetegszer volt már erre kérdésem, hogy HOL VAN EZ a Bibliában leírva. Állításotok szerint az Őrtorony, a Biblia alapján készült. Nos akkor további kérdések merülnek fel bennem:
1: Milyen Biblia is ez, tulajdonképp? Állításotok szerint ugyan csak, szeretitek a Károli Bibliát felütni itt-ott, akkor mért nem tűnik fel, hogy amit ír az Őrtorony teljes téboly? Krisztus=Mihály? HOL? :)
2: Honnan szedtétek azt, hogy Mihály az aki az Igazság az Út és az Élet? :) A Zsoltárok 36:10 viszont azt mondja, hogy Isten az élet forrás, tehát Ő az élet. :) Honnan jön az, hogy Krisztus nem az Atya Isten? Az Ézsaiás 9:6 azt írja, hogy fiú adatik a világnak és nevezik majd őt: Csodálatos tanácsadónak, Örökkévaló Atyának, Stb... Szerintem, az ÖRÖKKÉVALÓ azt jelenti, hogy van volt és lesz. Isten van, volt és eljövendő a Jelenések 1:8 vers szerint. :) Szóval, összegezném: Mért hisztek a tévedéseiteknek, ha Isten PONTOSAN az ellenkezőjét mondja a Bibliában. Valóban úgy van ahogyan az Őrtorony maszlag írja ezeket? Félreértés ne essék, nem titeket bántalak, hanem azt amit hisztek azt támadom. :) Békesség nektek, és köszönöm az ideillő inteligens válaszokat is. :)
"Oke! Janos17 fejezeteben is imadkozik Jezus az kinek szol?"
Az Atyának. Én nem is mondtam, hogy ezt megfogod érteni. :) Krisztus imádkozott, de mivel Krisztus mint példa volt itt, ezt is vehetjük úgy, hogy csupán tanítás! Viszont, ha ezt nem látom bele (nem értem mért ne láthatnám ezt beled, de ne lássuk), akkor azt mondom, hogy Krisztus (A Fiú), imádkozott az Atyának, hogy ahogy Ő benne úgy Krisztusban is benne vannak ezek az emberek. Krisztus azt mondja János evangéliuma 10:28-ban hogy senki csak úgy, mint az Atya kezéből (pontosan ugyan úgy, ha akarom ezt bele látni, ha nem ezt írja az Írás) NEM ragadhatja ki senki. :) János evangéliuma még ír arról többek közt, Fülöp és Krisztus beszélgetésénél (egészen pontosan: János evangéliuma 14:9-10) kérdésem nekem is van hozzátok bőven, de legfőbb kérdésem az, hogy: Érdemes feltennem? Érkezik-e rá válasz most, ha eddig nem érkezett egyszer sem? Mindegy is, a kérdésem az, hogy hogyan lehet, hogy egy angyalon keresztűl meglátták, az Atyát? :) Mihály ennyire hatalmas volna (a Biblia cáfolja ezt), hogy egy angyal bármilyen is legyen a tisztsége (Kérub, Szeráf vagy ugye Főangyal) lehet olyan hatalmas fényességű tekintélye mint magának az Istennek? Kétlem! Az angyal akármennyire is nagy rangban van, csak egy angyal. :) De ne térjünk el a tárgytól, igaz? Mint írtam a válaszom elején az Atyának szólt az ima! Ez teljességgel, így van, nem tudok ezzel, semmilyen téren sem vitába folyni. De nem is akarok! Mint mondtam, lehetséges...mivel Krisztus az embereknek mutatott példát az Istennel való kapcsolatban... így valóban lehetséges, hogy ez az ima is, csak úgy mint a másik ima mikor a tanítványai kérdezték, hogy hogyan imádkozzanak, ez is csupán egy etalon ima semmi több. :) Békesség neked! :)
"A 2Mozes33/20,ban azt irja, hogy Istent ember nem lathatja. Isten kepviselik szellemteremtmenyei az akarata szerint. Isten kulonallo szemelyiseg. Az o teremtmenyei szolgalnak neki, Jezus es az angyalok is. Amit emlitettem Janos17/1-3ig is bizonyitek arra, hogy a Teremto Istenhez mond imat Jezus. Az Ima tartalmabol is latszik,ket kuloallo szemelyrol van szo!"
Kedves utolsó, látom nem értettél meg. :) Ha én példának elmondom, hogy én más helyében, hogy csinálnám , ahogyan NEKEM természetesen ésszerűbb akkor azt, úgy fogom elmondani, hogy másnak a helyébe mondom bele magam, ugyan akkor a főnök is én vagyok. :) Még azt is észre vettem, hogy a kérdésemre csak úgy mint a többiek, nem válaszoltál. Ha volt is rá válaszod, akkor is kitérő választ adtál rá, mert egyáltalán nem láttam a bejegyzésedben semmiféle ráutaló nyomot, hogy te éppen arra a kérdésre feleltél volna. Ez a kissebbik baj. A nagyobbik az, hogy sokaktól látom, hogy az Ószövetségből akartok Újszövetségi dolgokra cáfolatot mondani. Ez igen necces mert: a.) vagy alátámasztja Jézus Istenségét (lásd: Ézsaiás 9:6) b.) teljesen eltér az Újszövetségi törvényekkel (lásd: 2Mózes 33:20: "senki nem láthatja az Atyát"; és János evangéliuma 14:9-10: "aki látta Krisztust, látta az Atyát is" versek összevetése) Mivel Krisztus TÖKÉLETES tükrözése Istennek (ergó: Önarcképe) így aki, ott volt mikor krisztus tanította és látta is Őt, akkor látta az Atyát is. :) Tehát, a kettő valóban egy. Elég kifejezőek lehet még ezek a versek is: Filippi levél 2:5-11. Szóval, nem hiszem, el azt, hogy ez valóban így lenne, mint írtam már neked a Biblia igen erősen cáfolja az állás pontodat. Békesség neked! :)
#42
Azt kihagytad a számításból, hogy mindezt emberként mondta. Emberként születve pedig értelemszerűen ember is volt, de ezt pontosan le is írja a Biblia Filippi 2:6-8ban, hogy a Fiú Istenségét hagyta maga mögött amíg testben köztünk járt.
Hogy igazad legyen, ahhoz nem a nyilvánvalót kellene kijelenteni, hanem hogy Jézus Istennek formájában is alacsonyabb rendű az Atyánál.
Illetve még egy javítás, Jézust a Biblia soha nem nevezi teremtménynek, sőt, konkrétan megkülönbözteti azoktól. Így ez a "szolgáló teremtményes" okfejtés már alapjaiban sem áll meg.
Harmadrészt pedig János evangéliumának elején pont arról beszél, hogy minden, ami csak teremtve lett, annak teremtésében a Fiú ugyanúgy részt vett, mint az Atya. Szóval ha azt mondod, Teremtő Isten, az eleve ugyanúgy vonatkozik mind az Atyára, mind a Fiúra.
45,46 .Előbször is nem tiszteled a forumtársaidat de még az oldalt sem.
Azért mondom mert amit állitasz ,hogy mit mondtak a Tanuk az nem igaz,ha igaz akkor nem Tanuk voltak.
Magyarázat nélkül csak kapásból állítod.
Mondod Jézus Isten és egyenlő az Atyával,és örökkévaló.
A Példabeszéd."azt mondja Az Isten kezdetéül szerzett engem"
Tovább"ugy nevezi"elsőszülött".
Ezután jön a kérdés .Hogy örökké való ha első szülött?
Hiszen kezdete van.
Örökké való azt jelenti,hogy nincs kezdete sem vége.
A János 17:3 olvasd el.
Erre azt mondod,akkor a Földön volt.Ez is egy kifogás.
De ha Jézus Isten,az Atya miért nem mondta neki bár egyszer,hogy te Isten vagy.Vagy Jézus miért nem mondta én Isten vagyok,akkor amikor azt mondta"nekem adatott minden hatalom".Azért mert mindent megkapott az Isteni cimen kívül.
Az ,hogy az apostol túlbuzgóságában azt mondta Isten ez tény mert Isten nevébe jött.
Kitől is tanultak az apostolok az Atyátol és a Fiútól.Igy én hiszek az Atyának és a Fiúnak,másodsorban a Jézus követőinek.
Addig amig az Atya nem mondta Jézus Krisztus -ra ,hogy örökkévaló Isten vagy,sem Jézus magárol nem mondja,hogy Isten vagyok addig marad nekem a biblia.
Amikor legalább annyit megmutatsz a Bibliában,hogy a szentszellem azt mondja Jézusnak,hogy Istenem,akkor elkezdek gondolkodni rajta.
Amig ez a három egymást nem szólítja Istennek,addig csúszott a háromság is.
Jöhetsz bármilyen görbe csavarral,attol még hazugság az egész állításod.
"Kitől is tanultak az apostolok az Atyátol és a Fiútól."
Így van. És ők Istennek tartották Jézust.
Te pedig úgy gondolod, hogy egy szekta, 1800 éves késésben jobban érti Jézus szavait, mint azok, akik közvetlenül tőle tanultak?
"Addig amig az Atya nem mondta Jézus Krisztus -ra ,hogy örökkévaló Isten vagy,sem Jézus magárol nem mondja,hogy Isten vagyok addig marad nekem a biblia."
Erre meg hadd kérdezzek vissza. Ha neked ez tényleg logikus, amit állítasz, akkor ha látsz egy fickót, aki egy versenypályán egy versenyautót vezetve megnyer egy versenyt, nekiállnál azon erősködni, hogy amíg ő nem állítja magáról hogy autóversenyző, addig te ugyan el nem hiszed, hogy az?
Eleve ott kezdődik a probléma kedves tanúk,hogy a szervezet szerint Jézus csak egy tökéletes ember,egy tökéletes teremtmény,aki ugye nem Isten vagy Istenség szerintetek.
Mihály arkangyalnak viszont van hatalma nem is kicsi tud olyan dolgokat tenni amit egy "csak"tökéletes ember ugye nem...Egy hatalommal rendelkező Isteni teremtmény.
Na most akkor 2in1 vagy hogy is van ez????
Ha olyan szervezeti tanhoz érünk akkor csak egy tökéletes ember,ha egy másikhoz akkor hirtelen már egy Isteni hatalommal bíró teremtmény???
Azért akinek van egy kis logikája,tisztánlátása annak rögtön leesik mizu.
A Jézus név a Jehosua vagy Józsua héber név görögös formája (az Újszövetség görög nyelven íródott). Az ókorban a neveknek értelmes jelentésük volt, ezért a névadásnak is nagyobb jelentőséget tulajdonítottak.
A Jézus név jelentése: Isten megszabadít. A Biblia feljegyzése szerint Jézus nem véletlenül kapta ezt a nevet, hanem születése előtt isteni utasítás szólt nevelőapjához, Józsefhez: "Mária szül fiat és nevezd annak nevét Jézusnak, mert ő szabadítja meg az ő népét annak bűneiből." (Máté 1,21)
A Krisztus – görög formájában: Krisztosz – név a héber Messiás szó megfelelője. A jelentése: a Felkent. Az Ószövetségben az isteni megbízatás jelképes ábrázolása volt az olajjal való megkenés, illetve felkenés. Az olaj ugyanis mindig az isteni Szentlélek jelképe a Bibliában (lásd pl.: Zakariás 4:2–6). Az ószövetségi időben a prófétákat, királyokat és főpapokat kenték fel olajjal. A Messiás = a Felkent név jelentése így a következő volt: Valaki, aki kimagasló isteni megbízatás birtokosa, aki Szentlélekkel teljes, és aki egyesíti magában mindazokat a tisztségeket, amelyre embereket olajjal kentek fel. Az ószövetségi Írásokban az ún. ősevangéliumtól kezdve számos jövendölés szólt a szabadító Messiás eljöveteléről.
A Jézus Krisztus név együttes jelentése így a következő: Istentől megbízott, felkent, Szentlélekkel teljes Szabadító, aki ugyanakkor maga is isteni személy és az öszszes messiási ígéret és jövendölés beteljesítője.
Mihály arkangyal;
A katolikus hagyomány szerint Szent Mihály (Mihály arkangyal, más néven Michael arkangyal) egyike a 7 arkangyalnak, ő a mennyei hadak nagy vezére és győztes harcosa. Ünnepnapja szeptember 29. (a 6. századtól tartják). Jelképe hatalmas kardja, mellyel legyőz minden gonoszt, akaratereje hatalmas, mint ahogyan ő maga is. Isten iránti hűsége megingathatatlan.
Neve a héber „mi ká él” = „ki olyan, mint az Isten?” kifejezésből ered. A zsidó és az erre épülő keresztény hagyomány szerint Szent Mihály arkangyal az Istenhez hűséges angyalok vezére, akik Isten oldalán állnak a lázadó angyalok, azaz a gonosz lelkek elleni harcban. Az Istenhez hűséges angyalok jelszava, csatakiáltása: Ki olyan, mint az Isten?!, aminek voltaképpeni értelme ez: Senki sem olyan mint az Isten, vagyis: Isten a leghatalmasabb, ő a győztes, őt kell Úrnak elismerni, őt kell szolgálni.
A név jelentését olykor megpróbálják "Aki olyan, mint az Isten" értelemben magyarázni, ez azonban félreértés. Nyelvileg azért, mert a héber מי<mí> szócskának, mely a név első tagját alkotja, csak kérdő értelme lehet: ki?, kicsoda?; aki-t nem jelenthet (az utóbbit héberül az אשר<aser> szócska fejezi ki.) Tartalmilag pedig azért, mert a bibliai gondolkodástól teljességgel idegen is lenne a mennyei seregek vezérét "olyan, mint az Isten"-nek nevezni, hiszen az Istenhez való hűség lényege ebben a felfogásban épp a tőle való különbözés, neki való alávetettség elfogadása.
Mindezek megegyeznek az eredeti héberrel, ami így hangik: מיכאל אחד השרים חראשנים - míchá’él ’achad hasszárím hár’ísóním” – szóról szóra fordítva: „Mihály, egy a fejedelmek a legfőbbek”
Azért, a „legfőbb fejedelmek” kifejezés többes számban van, a főnév is meg a melléknév is, mert így működik a héber nyelvtan, és Mihály ezeknek az egyike.
A héber שר szar - tsz. שרים szárím szónak a jelentése vezér vagy fejedelem. Emberi vezér lehet (II. Krón 25: 1), Jézus a „békesség fejedelme,” (Ézs 9: 6) és valószínűleg Isten a „fejedelmek fejedelme” (Dániel 8: 25). Dániel könyvében többször angyali lényre vonatkozik, pl. „A perzsa birodalom vezére” (Dán 10: 13, 20), „a görögök vezére” (10: 20). Mihály szintén ezeknek az angyaloknak az egyike lenne.
Az arkangyal szó görög eredetű (αρχαγγελος), és azt jelenti, hogy: „főangyal” vagy „angyali fejedelem.” A következő rokonszavak szintén néha szellemi lényekre vonatkoznak: „αγγελος” (hírnök – Máté 1: 20), „αρχη” (uralkodó – Róma 8: 38), „αρχων” (kb. hatóság – az újszövetségben általában emberi autoritást jelent, de vö. Dán 10: 13 LXX fordítása).
Az arkangyal szó csak kétszer fordul elő a Bibliában. Egy olyan ritka szó jelentését nehéz lenne kideríteni csak a Biblia alapján, de az arkangyal jól ismert fogalom volt a szövetségközti zsidó irodalomban. Erről többet a következőkben.
1) Az "angyal" szó nem természetet, hanem hivatalt jelöl, mint Szent Ágoston mondja, hiszen jelentése: küldött. Az angyal természete szerint szellemi lény, feladata szerint angyal. Az angyalok közül kiemelkednek azok, akik kiemelten fontos küldetést teljesítenek: őket hívjuk arkangyalnak (vagyis: főangyalnak, főküldöttnek). Az ark- előtag tehát kiemelt tiszteletet és fontosságot jelöl, nem sajátos természetbeli eltérést.
Rafael szerint ő és a hozzá hasonlók összesen heten vannak (Tób 12,15). A Biblia név szerint hármat említ (Rafael, Gábriel, Mikhael). Akár a hetet, akár a hármat veszem, megalapozott a többesszám használata.
2) Ld. fent, az ark- előtag nem természetbeli eltérést jelöl, hanem a feladat/küldetés kiemelt voltát (mi lenne kiemeltebb, mint a Megváltó megtestesülésének hírüladása?). Így tehát itt tiszteletről van szó, nem két külön "angyalfajról".
3) A válasz roppant egyszerű, csak el kell olvasni a Szentírás hivatkozott részeit. A Jel 12-ből világosan látszik, hogy az asszony szülötte, akit Isten elragad a mennybe, és Mihály arkangyal két külön személy. Ugyanígy a Júd 1-ben is látszik Jézus Krisztus "az egyetlen Úr" (=az egyetlen Isten Fia), és "Mihály főangyal" (=igen rangos szellemi teremtménye Istennek) nem azonos vele.
4) Az 1Tesz 4,16 esetében - a teljes Szentírás kontextusába állítva - egyértelmű, hogy Mihályról van szó (vö. Jel 12).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!