Ihat-e egy keresztyén bort?
kérdező!
Szórakoztató a hozzáállásod. Nem iszol bort, mert Pál apostol óva int a részegeskedéstől és bár nem tudom, hogy a borivás miért jelentene részegeskedést, gondolom vagy olyan következetes, hogy nem is táplálkozol, hiszen a falánkságtól is óva int.
Amúgy mindegy. Te ne igyál és remélj ettől valami szuperkövetkezményt, én meg ma iszom az egészségedre egy pohár 2011-es somlói olaszrizlinget. Az egyébként egy szuper évjárat volt.
Kedves Pietrosol!
Úgy gondolod, ha nincsenek megfelelő érveid, akkor helyettesíthetők azok némi cinizmussal?
Megkéredzhetném, hogy helyes eljárás-e ez ez, de minek tenném?
A posztmodern gondolkodás itt is és sajnos a keresztyénsében is széles körben elterjedt.
"Minek arról beszélni, hogy mi helyes és helytelen? Mindenki tegye azt, ami neki jólesik!" Ez a filozófiája sajnos keresztyénnek is.
Valóban, semmivel sem lesz igazabb az, aki nem iszik bort annál, aki iszik. Csak engedelmesebb. Mert az igazságunk Jézus Krisztusban van, nem a mi cselekedeteinkben.
Az írástudók talán keresték az igazságot, de leginkább a saját igazságukat keresték, nem Istenét.
Nekünk azt kell keresnünk, hogyan engedelmeskedhetünk Istennek. Ha valamiről úgy találjuk, hogy nem kedves Istennek, akkor nem próbáljuk védeni azt a dolgot, hanem elhagyjuk.
A szeretet fontos. De mi magunk nem vagyunk képesek szeretni sem, mert az igazi szeretet a Lélek gyümölcse. (Gal. 5:22)
Továbbá: "Nem abban van a szeretet, hogy mi szerettük az Istent, hanem hogy ő szeretett minket, és elküldte az ő Fiát engesztelő áldozatul a mi bűneinkért. Szeretteim, ha így szeretett minket az Isten, nekünk is szeretnünk kell egymást. (1Jn. 4:10-11)
A szeretethez pedig hozzátartozik a feddés és az intés is, ha szükséges. Nem szeretet az, ha szemet hunyunk a tévedések és a bűn felett!
Végül még annyi: nem kell sokat kutatni a Bibliában az igazságok után. A bor kérdésre is a válasz nagyon egyszerűen megtalálható. Pl.:
"Ne nézd a bort, mily veres színt játszik, mint mutatja a pohárban az ő csillogását; könnyen alá csuszamlik, Végre, mint a kígyó, megmar, és mint a mérges kígyó, megcsíp." (Péld. 23:31-32)
Elegendő volna ezt az egyetlen verset elfogadni és alkalmazni.
Részletes tanulmányokat a miatt kell - sajnos - végezni, mert sokan elfelejtkeztek erről az igazságról, és egyéni benyomásaikra és hagyományokra hagyatkozva eltérültek tőle.
Pietrosol! Tölts nekem is! aanna
A probléma szerintem az, Hoffman úr, hogy ma ennek ekkora jelentőséget tulajdonít.
Ma egyedül az számít már: megtalálom-e magamban Istent. Ehhez morálisan lehet tisztítani magunkat, követni a tanítást, "úgy szeressétek egymást, ahogy én szeretlek titeket" - ezt megvalósítani, megtartani, lehet szemlélődésben gyakorolni magunkat. Tételek szőrszálhasogató módon való sorolása szerintem eltávolító. Néha - egész hihetetlen módon megérezhető. De mindenki maga tudja, mi a segítség és mi az akadály neki ezen a téren.
Működik a kegyelem - ha hagyjuk.
Ez a gyönyörű Weöres vers érzékletesen ír erről, és szerintem minden embernek vannak ilyen élményei ma már.
Weöres Sándor:
Örök pillanat
Mit málló kőre nem bizol:
mintázd meg levegőből.
Van néha olyan pillanat
mely kilóg az időből,
mit kő nem óv, megőrzi ő,
bezárva kincses öklét,
jövője nincs és multja sincs,
ő maga az öröklét.
Mint fürdőző combját ha hal
súrolta s tovalibbent –
így néha megérezheted
önnön-magadban Istent:
fél-emlék a jelenben is,
és később, mint az álom.
S az öröklétet ízleled
még innen a halálon.
Vuki vagy Jóska!
Szerintem akkor leszel igazán engedelmes, ha szőlőlevet sem iszol, mert lehet, hogy a Példabeszédes példázat is arra vonatkozik. Szóval bojkott a Ttaubinak!
#93!
Ma Irsait iszom! Ha az megfelel, az egészségedre!
Nos, akkor egy kis szarkazmussal had éljek én is, ha már ez a jó kedélyű társaság a bibliai igazságokra nem igazán nyitott.
Kedves Pietrosol, javaslom tölts egy pohár 2011-es somlói olaszrizlinget (de lehet irsai is), majd nyisd ki a Bibliádat a Péld. 23:31-32-nél, olvasd el a verseket a pohár boron keresztül szemlélve, majd idd meg azt egészségemre! Majd kiáltsd: Hallelújah!
"Nem minden, aki ezt mondja nekem: Uram! Uram! megyen be a mennyek országába; hanem aki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát." (Máté 7:21)
"Nos, akkor egy kis szarkazmussal had éljek én is, ha már ez a jó kedélyű társaság a bibliai igazságokra nem igazán nyitott. "
Örülök, hogy egy kicsit lazult Hoffman úr, végül is laza lélekkel lehet a megismerésben haladni, a görcsösség akadály. A mondat második része nem igaz rám. Elég sokat foglalkozom az Újszövetséggel, minden reggel.
De más az, ami megérint.
A Logosz himnusz. ha csak ez marad meg -akkor is mindent tudunk a Jó Hírről.
Bor, vagy nem bor? ez a Logosz himnusz mellett egész kicsi kérdéssé törpül.
"Mert a törvény Mózes által adatott, a kegyelem és az igazság Jézus Krisztus által jelent meg."
A Törvény betartása ma már nem elég, 2000 év telt el. Ébresztő! Kegyelem és Igazság - χάρις καὶ ἡ ἀλήθεια
ἀλήθεια alétheia - 'a' fosztókéző, 'létheia' (Léthé) felejtés... az Igazság etimológiailag: nem felejtés
És itt, e rövid részben háromszor ismételve(!!!):
a Logosz emberré lett - és az emberek elkergették, halálra kínozták, meg akarták semmisíteni. De a kegyelem és igazság révén megjelent a világban, és ezzel a lehetősége is, hogy a szívünkben élő legyen a világ világossága.
"A világosság a sötétségben fénylik, de a sötétség nem fogadta be."...
"Az Ige (Logosz) volt az igazi világosság, amely megvilágosít minden embert: ő jött el a világba.
A világban volt, és a világ általa lett, de a világ nem ismerte meg őt: saját világába jött, és az övéi nem fogadták be őt."
Jóska!
Ne igyál bort és ne legyél bizonytalan ennek helyességében! Neked ezt kell tenned!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!