Hány Jehova Tanúja lehet itt a GyK-n? Érdemes szerintetek missziót folytatni irányukban, s ez sikeres lehet?
""Mert nem szabad imádnod más istent; mert az Úr, a kinek neve féltőn szerető, féltőn szerető Isten ő." (2Móz.34,14)"
És az "Úr" az Ő neve szerinted? Mert a Biblia szerint nem!
-------
(2Mózes 34:14) "Mert nem szabad leborulnod más isten előtt, mivel Jehova, akinek a neve Féltékeny, féltékeny Isten"
(1János 4:16) "És mi magunk megismertük és elhittük azt a szeretetet, amelyet az Isten érez irántunk. Az Isten szeretet, és aki a szeretetben marad, egységben marad az Istennel, az Isten pedig egységben marad ővele."
"(2Móz 34,14) mind az újszövetségi (1Jn 4,16) kijelentés a szeretet Istenéről önmagában feltételezi az istenség többszemélyű voltát, hiszen a szeretet csak egy másik személlyel szemben valódi, s vajon Isten az Ő örökkévalóságában kit szerethetne????"
Jézus ezt mondta: „Szeresd felebarátodat, mint önmagadat.” Természetes, hogy törődünk magunkkal, és van egészséges önbecsülésünk. Ha nem így volna, akkor nem sok értelme lenne ennek a parancsolatnak. Ez kiegyensúlyozott szeretet önmagunk iránt, mely nem önimádó »én vagyok a legjobb«, de nem is önostorozó »nagy nulla vagyok«.
Az, hogy úgy szeretjük a felebarátainkat, mint önmagunkat, azt jelenti, hogy úgy tekintünk másokra, ahogy szeretnénk, ha ránk tekintenének, és úgy bánunk másokkal, ahogy szeretnénk, ha velünk bánnának. „Mindazt tehát, amit akartok, hogy az emberek megtegyenek veletek, ti is hasonlóképpen tegyétek meg velük” — szólított fel Jézus (Máté 7:12).
Embertársainkat szeretve bebizonyítjuk, hogy Jehova Istent is szeretjük, aki a maga képmására teremtette az embert (1Mózes 1:26).
Ha pedig ez a képességünk "Isten képmása", akkor nyilván Jehova is szereti önmagát a maga egészséges és tökéletes formájában! Isten szeretet és igaz, hiszen nincs magasabb-rendű forrása a szeretetnek, és az igazságnak, mint Ő. Ezt Jézus is elismerte, és eszében sem volt magát Atyjával egy szinten emlegetni (János 17:3)!!!! Ezért mesterkélt és felesleges filozófiai okoskodás lenne részünkről azt állítani, hogy Isten azért "három személy", mert csak így tud szeretni.
Egyértelmű a Bibliából, hogy Jézusnak volt kezdete, Jehovának NEM. De hogy az örökkévalóságban Jézus előtt hogyan és kiknek mutatta ki a szeretetét Isten, azt tán nem kéne feltétlenül most megválaszolnunk - egy biztos, sem a szent szellemnek, mint állítólagos "személynek", mert nem személy, sem Jézusnak nem, mielőtt nem létezett!
--------
"Kétségtelenül megdöbbentő szavak lehettek ezek a zsidók számára, amikor egy előttük ülő ember gyakorlatilag az Ő Istenüknek állította magát, meg is botránkoztak rajta (Jn 5,18; 10,33)"
Az, aki ezt hangoztatja a bibliára hivatkozva, az erősen félrevezeti a felületes embereket, szó szerint kiforgatja az Írást. Jézus ugyanis pontosan megindokolta, hogyan képzeli el azt az egységet, amiről beszélt. A tanítványaival ugyanolyan egységben kell lennie, mint az Atyjával! Márpedig minden esetben az verte ki a zsidóknál a biztosítékot, mikor Jézus arról beszélt, hogy Ő és az Atyja, vagyis a Mindenható Isten, egyek. Ezzel - mint a szövegösszefüggésben rámutatott Jézus, egyáltalán nem az istenségét és az egyenlőségét igazolta, ez nem igaz!
"Ezért, ha akarta volna, "tisztázhatta volna magát", egyszerűen csak annyit kellett volna mondania, hogy Ő nem Isten, s életben marad."
Ő tisztázta is magát, csakhogy a zsidók, hozzátok hasonlóan MINDENKÉPPEN rá akartak húzni valamilyen hazugságot. Minden őszinte ember tudta Jézus világos tanításából, hogy Jézus nem a Mindenható Isten, hanem annak vele nem egyenrangú Fia, szolgája.
"Nyilvánvaló, hogy Jézus nem halt volna meg egy FÉLREÉRTÉS miatt!!!!!!"
Csakhogy ez nem pusztán egy ártatlan félreértés volt, hanem gonosz, gyilkos szándék, melyet Jézus le is leplezett bennük. Ne keverjük a dolgokat. Jézus tudta a szándékukat, tehát azt is tudta, hogy az írástudók folyton keresnek más elítélni valót benne. Ennek ellenére a botrányosnak tűnő vádjukra azért józan és elgondolkoztató érvekkel válaszolt, hiszen ezt mondta:
"Bizony, bizony mondom nektek, a Fiú semmit sem tehet a maga kezdeményezéséből, hanem csak amit lát, hogy az Atya tesz. Mert amiket Az tesz, azokat teszi hasonlóképpen a Fiú is. Mert az Atya vonzalmat érez a Fiú iránt, és megmutatja neki mindazt, amit ő maga tesz..."
Ezt közvetlenül az első ilyen alattomos vádjukra mondta Jézus válaszul. Így igazolta volna azt, hogy Ő a Mindenható Istennel "egyenlő"???? A háromságért mindenre képesek vagytok?! Ez a szellem nem sokban különbözik a farizeusokétól, akik mindenféle hazugsággal akarták tőrbe csalni Jézust.
"nem áll meg pl. Jehova Tanúi, vagy a spiritiszta Johannes Greber szerinti fordítás, miszerint "Az Ige egy isten volt"."
Sok más fordító is van, akik semmiképpen sem értenek ezen elfogult és félrevezető álokoskodással egyet. Tehát hiába annak a sugallása, hogy rajtunk kívül csak egy "spiritiszta" fordítja így, ez egy manipuláció. Nagyon sok görög nyelvész elismeri, hogy ez az értelmezés teljesen összhangban van a görög nyelvtannal. Tehát nagyon visszataszító tényként beállítani egy dolgot, mikor erősen vitatott téma!
"Minthogy a "kezdetben" az időegyenes origoja, ezért azt mondani, hogy valaki kezdetben volt, egy emberi agyhoz formált egyszerű kijelentés, azt jelenti, hogy örökké volt, van és lesz."
Akkor miért nem mondja Jehováról is az Írás, hogy "kezdetben volt" Jehova???? Miért nem mondja Jehováról, hogy "egyszülött" vagy "elsőszülött"????? Félrevezető és manipulatív érv ez is.
"Ezért a "volt" múlt időben, minthogy valóságos múltra nem utalhat, kizárólag egy dolgot fejezhet ki: az örökkévalóságot."
De, nagyon is valóságos múltra utal. Jézus kezdetére! Az idő misztériumát nem keverjük bele, mert erről semmiféle bibliai igazolásunk nincs. Jó, ha nem okoskodunk olyanon, melyet nem lehet bizonyítani, nem is beszélve arról, hogy nem állítjuk be ténynek az ilyesmit.
"Hogy pedig az Atyának a Fiút szülő aktusa így az örökkévalóságba tolódik ki..."
Persze, egy örökkévalóságon keresztül teremtette Jehova Jézust?! :))
"... az minket nem jogosít fel rá, hogy arról alkossunk elképzeléseket, volt-e ez "előtt" valami (pl. az Atya egyedül), illetve, hogy hogyan lehetséges ez a dolog, amit mi csak időben tudunk felfogni."
De arra ez a pogány mítosz feljogosít benneteket, hogy a bibliával ellentétben azt tanítsátok, hogy Jézus "egyszerre volt Isten és ember, egyszerre volt a földön és az égben" - ez már nagyon is hihető és józan. A Biblia mindenesetre NEM TANÍT SEMMI ILYESMIT!
Pontosan! :)
Én hiszek abban az Isten ben aki képes arra,hogy egyszerre kettő,vagy esetleg 3 helyen is legyen.
Nem tudom felfogni mert én csak egy ember vagyok, de Ő Isten
és épp ezért nem is akarom mert ha akarnám se tudnám megérteni az Isten dolgait.
"Felelvén pedig Péter és az apostolok, mondának: Istennek kell inkább engedni, hogynem az embereknek."(Csel.5,29)
Te csak tartsad tovább a magad igazságát és vezesd az embereket a hazugság útján, majd egyszer úgyis kiderül a hazugságotok.
"Sőt inkább hordoztátok a Molok sátorát, és a ti istenteknek, Remfánnak csillagát, a képeket, melyeket csináltatok, hogy azokat imádjátok:"(Csel.7,43)
Majd lesz hadd el hadd.
Mit fogsz mondani ha majd Jézus előtt térdelsz?
"Most azért mit kísértitek az Istent, hogy a tanítványok nyakába oly igát tegyetek, melyet sem a mi atyáink, sem mi el nem hordozhattunk? 11 Sőt inkább az Úr Jézus Krisztus kegyelme által hiszszük, hogy megtartatunk, miképen azok is."(Csel.15,10)
Egyedül Ő! Jézus Krisztus kegyelmezhet meg és senki más.
És az előző kommentemre nem adtál kielégítő válaszokat hanem csak tagadtál mindent amit én oda leírtam. Csak a vergődésed látszik. Olyan érvekkel akartad megmagyarázni a János 1,1 ,hogy más görög írók is vannak akik azt mondják amit ti.
Hol vannak azok a híres görögök? :)
Taláj ki gyorsan valami mást....
Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge. 2 Ez kezdetben az Istennél vala.)))))))
Istennek több neve van,erre utal többekközt ez az Ige is:
Zak 14,9:" És az Úr lesz az egész Földnek királya,e napon egy Úr lesz és a NEVE IS egy"
Tehát ha lesz egy neve, akkor most egy van?Tudjuk a választ...
"Én hiszek abban az Isten ben aki képes arra,hogy egyszerre kettő,vagy esetleg 3 helyen is legyen."
Rendben, csak higgy. Én pedig abban az Istenben hiszek, akiről a Biblia beszél! Mert ugyanis nem az a kérdés, hogy SZERINTED mire képes Isten, hanem hogy miről beszél a Biblia.
"Te csak tartsad tovább a magad igazságát és vezesd az embereket a hazugság útján, majd egyszer úgyis kiderül a hazugságotok."
Ezzel csak az a baj, hogy én a megismert igazságokat bizonyítani tudom a Szentírás alapján, de te ezeket nem.
"Sőt inkább az Úr Jézus Krisztus kegyelme által hiszszük, hogy megtartatunk, miképen azok is."(Csel.15,10)"
De csak azért, mert Jehovától hatalmat kapott erre, amivel ezt a feladatot eltudja végezni. Ezt maga Jézus is elismerte. Ezért egyszerűen Írásellenes az a szöveg, hogy "egyedül Ő van, senki más"! A mi Istenünk az Ő Istene is!!!
Nézz meg sok más fordítást, mely nem a ti szellemetekben fordít, akkor sem, ha történetesen háromsághívő szellemben fordított.
(Zakariás 14:9) "Jehova pedig király lesz az egész föld felett. Azon a napon Jehova egy lesz, és a neve is egy."
Miért, most nem "egy" Jehova? Csak akkor lesz majd "egy"? Szó szerint természetesen Jehova ugyanaz marad. Ez kérlek szépen egyáltalán nem arról szól, hogy változna az egyetlensége, vagy több, "egyenrangú" neve közül csak egy marad, hanem egy prófécia arra, hogy akkor MINDENKI SZÁMÁRA, AKI ÉL csak Ő lesz. Ma "sok isten és sok úr van", de akkor csak Ő lesz, és az Ő neve lesz egyedül.
"Nyilvánvaló, hogy Jézus nem halt volna meg egy FÉLREÉRTÉS miatt!!!!!!"
A leglényegesebb mondatait persze nem toltad ide Jézusnak, amivel megerősítette ki is ő:" mindenki tisztelje a Fiút, mint ahogy tisztelik az Atyát" Hát hogy járhatna ugyan olyan tisztelet(imádat) a fiúnak ha nem lenne egyenlő atyjával?Aki nem imádja a fiút, nem engedelmeskedik az Igének,mivel nem UGYAN ÚGY tiszteli mint az Atyát,hanem KEVÉSBÉ, tehát Bibliaellenesen jár el.
Jn18,6"6Mikor azért azt mondá nékik, hogy: Én vagyok; hátra vonulának és földre esének. "- nem véletlenül estek a földre.
Azok az emberek (nem kevesen) fegyverekkel jöttek, hogy elfogják őt. Semmiféle látszatról szó nincs. Ők erőszakosan, agresszívan, elszántan, hogy elfogják mentek oda. Krisztus megmutatta hatalmát, hogy minden térd meghajol előtte, azoké is, akik keresztre feszítették.
"Zak 14,9:" És az Úr lesz az egész Földnek királya,e napon egy Úr lesz és a NEVE IS egy"
Ezt az Igét kérlek szépen megint csak a szád íze szerint csavargatod.
"Ezzel csak az a baj, hogy én a megismert igazságokat bizonyítani tudom a Szentírás alapján, de te ezeket nem."
Azzal, hogy belevetíted az elméleteidet a Bibliába SEMMIT nem bizonyítasz,ez nem fér bele az agyadba soha.
Ép az van,hogy te egy olyan istenbe hiszel ami nincs benne a Bibliába. Az az Isten amiben te hiszel egy könyörtelen isten aki nem törődik még a saját fiával sem,te egy olyan istenbe hiszel aki nem törődik a híveivel csak addig amíg megalázkodnak neki, ha netán téved valaki akkor annak annyi mert még egy jó nagyot bele is rúg "nesze neked te féreg.."
tehát ez a te istened.
De ha lássuk milyen a valódi Biblia Istene.
Jézus Krisztus Istenségének is számos bizonyítéka van. Olyan tulajdonságokkal rendelkezik, melyek csupán Istenben találhatók meg, mint pl. mindentudása (Mt 9,4; Jn 21,17), mindenhatósága (Mt 28,18), mindenütt jelenvalósága (Mt 28,20). Utóbbi tulajdonságairól nagyon fontos hangsúlyozni, hogy ezeket nem akkor kapta meg először, hanem a Jn 17,5 értelmében megelőző mennyei létének dicsőségébe lett visszahelyezve, tehát mindig is rendelkezett velük. Kortársai, ha vonakodva is, de kénytelenek voltak elismerni, hogy tettei: a bűn alól való feloldozás (Mk 2,1-12) vagy egy halott életre keltése (Jn 12,9) isteni képességeket követelnek. Isten Krisztust olyan feladatok végrehajtásával is megbízta, melyek csupán Istentől eredhetnek: a teremtés (Jn 1,3) a világ fenntartása (Kol 1,17, Zsid 1,3), és az eljövendő ítéletben való részvétel (Jn 5,27), ezért a Fiút éppen olyan tisztelet illeti, mint az Atyát, aki nem így tesz, az az Atyát sem tiszteli (Jn 5,23).
Van azonban más lehetőségünk, mégpedig Jézus Krisztusnak az egy Isten teremtő munkáján belüli részvételének pontos azonosítása, melynek segítségével Jézus személye az egy Istenen "belülre" helyezhető. Jézusról számos helyen írva van, hogy Őáltala teremtette Isten az egész világot, minden általa jött létre (Jn 1,3; 1Kor 8,6; Kol 1,16; Zsid 1,2). Különösen az 1Kor 8,6[9] mutatja be pontosan a két személy viszonyát a teremtésben és választja őket külön szerepük szerint. Tehát az a személy, akitől van a teremtés, az Atya, míg az a személy, aki által van a teremtés, az Jézus. Ezek után azonban azt olvassuk Pál apostoltól a Róma 11,33-36-ban Istenről, hogy "Bizony, tőle, általa és érte van minden: övé a dicsőség mindörökké. Ámen." Ezt a Zsid 2,10 is megerősíti. Az Atya tehát, akitől lett a teremtés, egy Istent alkot Jézussal, aki által lett. Ez az a hely, ahol a legközelebb jutunk az általunk is tanított Szentháromsághoz, ezek fényében lehetetlen Jézusról bármi mást állítani, mint, hogy Ő valóban Teremtő Isten. Pál apostol Istent magasztaló sorai hitem szerint a legszebben forrasztják össze az Atya és Jézus Krisztus személyét egy teremtő Istenné.
"Annakokáért az az indulat legyen bennetek, mely volt a Krisztus Jézusban is, 6 A ki, mikor Istennek formájában vala, nem tekintette zsákmánynak azt, hogy [ő] az Istennel egyenlő."(Fil.2,5-6) Vagyis nem tekintette előnyösnek az Isteni állapotát inkább kisebb lett mint egy ember.
Ebből az állapotból szállt tehát alá Krisztus, s vett fel szolgai formát, amiből nyilvánvaló, hogy megelőzően nem lehetett szolga (mivel az angyalok eleve "szolgáló lelkek" Zsid 1,14). Így azonban emberré lett, magára vette a teremtményi valóságot (Ézs 49,5), kisebbé tétetett még az angyaloknál is (Zsid 2,7-9), egy lett közülünk (Zsid 1,9; 2,12), hogy Ő legyen az elsőszülött sok testvér közül (Róm 8,29), s az Atya így "nagyobb" volt nála (Jn 14,28). Ebben az állapotában is elmondható azonban, hogy mint Isten a saját vérén szerezte egyházát (ApCsel 20,28), s erről mondja Pál apostol, hogy Isten "erőtlensége" erősebb az emberek erejénél (1Kor 1,25). Jézusnak ez az önkiüresített állapota[10] az ok, amiért örvendezhetnek a tanítványok Jézus mennybemenetelén, hiszen Jézus az Atyához megy, s így visszanyeri régi dicsőségét (Jn 17,5; Mt 28,18). Ha nem erről lenne szó, nem világos miért kellene a tanítványoknak örvendezniük. Talán annak a száraz ténynek, hogy Jézus kisebbnek állította magát az Atyánál? :-)
"És most te dicsőíts meg engem, Atyám, te magadnál azzal a dicsőséggel, a melylyel bírtam te nálad a világ létele előtt."(Ján.17,5)
"ÉS HOZZÁJUK MENVÉN JÉZUS,SZÓLA NÉKIK,MONDVÁN: NÉKEM ADATOTT MINDEN HATALOM MENNYEN ÉS FÖLDÖN."(Mát.28,18)
Csakhogy a sátánnak ez nagyon szúrja a begyét és minden erejével Jézus ellen harcol. És ki a legtökéletesebb csali?
Jehova Tanúi!
Szúrja a begyeteket,hogy Jézus ugyan azt a tiszteletet kapja mint az Atya. Csak,hogy az nem akar eljutni az agyatokig,hogy ez az Atya akarata.
U.I
Mégvalami,mind földi, mind mennyei formájában Jézus fogadja az emberek és angyalok leboruló imádatát[11] (Mt 2,2.11; Mt 14,33; 28,9; 28,16-17; Jn 9,36-38; Fil 2,10; Zsid 1,6; Jel 5,8), annak ellenére, hogy ez szigorúan tilos minden "más isten" előtt (2Móz 34,14).
"A hajóban levők pedig hozzámenvén, leborulának előtte, mondván: Bizony, Isten Fia vagy!"(Mát.14,33)
9 "Mikor pedig mennek vala, hogy megmondják az ő tanítványainak, ímé szembe jöve ő velök Jézus, mondván: Legyetek üdvözölve! Azok pedig hozzá járulván, megragadák az ő lábait, és leborulának előtte."(Mát.28,9)
"A tizenegy tanítvány pedig elméne Galileába, a hegyre, a hová Jézus rendelte vala őket. 17 És mikor megláták őt, leborulának előtte; némelyek pedig kételkedének.
and sends them to baptize and teach all nations
18 És hozzájuk menvén Jézus, szóla nékik, mondván: Nékem adatott minden hatalom mennyen és földön."(Mát28,16-17)
"Felele az és monda: Ki az, Uram, hogy higyjek benne? 37 Monda pedig néki Jézus: Láttad is őt, és a ki beszél veled, az az. 38 Az pedig monda: Hiszek, Uram. És imádá Őt."(Ján.9,36-37)
"Hogy a Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és föld alatt valóké."(Fil.2,10)
"Viszont mikor behozza az ő elsőszülöttét a világba, így szól: És imádják őt az Istennek minden angyalai."(Zsid.1,6)
"És mikor elvevé a könyvet, a négy lelkes állat és a huszonnégy Vén leborula a Bárány előtt, mindeniknél hárfák és aranypoharak lévén, jóillatokkal tele, a mik a szentek imádságai."(Jel.5,8)
Elégé nyilvánvaló,hogy becsapnak benneteket,a baj az,hogy hagyjátok magatokat félrevezetni.
Szóval a fentikből levonható az a következtetés, hogy Jézus nem egy "más isten" az Atyához képest. Mindeközben pedig Ő maga nem borul le Atyja előtt (Jel 5,11-14), amikor az egész teremtett világ imádja Istent.
"És látám, és hallám a királyiszék, a lelkes állatok, és a Vének körül sok angyalnak szavát; és az ő számuk tízezerszer tízezer és ezerszer ezer vala;
Nagy szóval ezt mondván: Méltó a megöletett Bárány, hogy vegyen erőt és gazdagságot és bölcseséget és hatalmasságot és tisztességet és dicsőséget és áldást.
Sőt hallám, hogy minden teremtett állat, a mely van a mennyben és a földön, és a föld alatt és a tengerben, és minden, a mi ezekben van, ezt mondja vala: A királyiszékben ülőnek és a Báránynak áldás és tisztesség és dicsőség és hatalom örökkön örökké.
És a négy lelkes állat monda: Ámen. És a huszonnégy Vén leborult és imádá az örökkön örökké élőt."(Jel.5,11-14)
ÖRÖKKÖN ÖRÖKKÉ IMÁDÁ A BÁRÁNYT!
Mondtam már,hogy ugorjatok neki még egyszer a Bibliának.
De ezúttal az igazinak és nem a hamisítottnak.
"A leglényegesebb mondatait persze nem toltad ide Jézusnak, amivel megerősítette ki is ő:" mindenki tisztelje a Fiút, mint ahogy tisztelik az Atyát" Hát hogy járhatna ugyan olyan tisztelet(imádat) a fiúnak"
Ne keverd már össze a fogalmakat! Miért akarod önmagad is átvágni? Vagy csak minket akarsz becsapni? A tisztelet és az imádat a bibliai nyelveken is két, különböző fajsúlyú dolog.
------
„Kit kerestek?” Azok ezt válaszolták neki: „A názáreti Jézust.” Ő ezt mondta nekik: „Én vagyok az.” Júdás pedig, aki elárulta őt, szintén ott állt velük.
Amikor azonban azt mondta nekik: „Én vagyok az”, visszahőköltek, és a földre estek. Ezért ismét megkérdezte tőlük: „Kit kerestek?” Ezt mondták: „A názáreti Jézust.” Jézus így válaszolt: „Megmondtam nektek, hogy én vagyok az. Ha tehát engem kerestek, hagyjátok ezeket elmenni”; hogy beteljesedjen a szó, melyet mondott: „Azok közül, akiket nekem adtál, egyet sem veszítettem el.”
Vagyis eredetileg nem Jézuséi voltak a tanítványai, hanem azé a Mindenható Istené, akiről azt mondta Jézus, hogy Ő az "egyedüli igaz Isten".
"Krisztus megmutatta hatalmát, hogy minden térd meghajol előtte, azoké is, akik keresztre feszítették."
Sem Jehova, sem Jézus nem kényszerít senkit az imádatra vagy a tiszteletre - bár persze tudom, hogy vannak egyházak, ahol a hívektől elvárt vakhit és engedelmesség nem okozott, vagy éppen okoz gondot! Tehát egy Írásellenes magyarázkodás ez, semmi több. Majd akkor fog minden térd meghajolni Jézus és egyúttal Jehova előtt, mikor már nem lesz a földön senki, aki ellenszegülne az isteni hatalomnak.
Pál apostol a következőképpen írja le azt az óriási hatást, amelyet Jézus tisztsége fejt ki az imára vonatkozóan: „Annakokáért az Isten is felmagasztalá őt, és ajándékoza néki oly nevet, a mely minden név fölött való; hogy a Jézus nevére (Jézus nevében, Kámory fordítás) minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és föld alatt valóké. És minden nyelv vallja, hogy Jézus Krisztus Úr az Atya Isten dicsőségére” (Filippi 2:9–11).
Vajon azok a szavak, hogy ’a Jézus nevében minden térd meghajoljon’ azt jelentik, hogy hozzá kellene imádkoznunk? Nem. A szóban forgó görög kifejezés „azt a nevet jelenti, amelyre azok, akik térdet hajtanak, egyesülnek, azt a nevet, amelyre egyesülten mindenki (πaν γόνυ) imádatot mutat be. A név, amelyet Jézus kapott, mindenkit egységes imádatra indít” (G. B. Winer: A Grammar of the Idiom of the New Testament). Ahhoz, hogy egy ima elfogadható legyen, valóban „Jézus nevében” kell elhangzania, viszont ennek ellenére Jehova Istenhez kell intézni, és ez az ő dicsőítésére szolgál. Pál ezért mondja: „Imádságotokban és könyörgéstekben minden alkalommal hálaadással tárjátok fel kívánságaitokat az Isten előtt” (Filippi 4:6).
Valamint a következő versek MIND ugyanazt mondják: Efézus 5:20; Kolossé 3:17; Róma 15:5-6.
Ez a ’minden más név felett álló név’ azt a Jézusra ruházott hatalmat és tekintélyt szemlélteti, amely által képes Jehova akaratát végrehajtani. A ’minden térd meghajoljon Jézus nevére’ kifejezés állásának és tekintélyének elismerését jelenti. Ez magába foglalja a neki, mint Királynak kijáró lojális alárendeltséget is. Tehát nem diktatórikus alárendeltségről van szó!!!!
--------
""Zak 14,9:" És az Úr lesz az egész Földnek királya,e napon egy Úr lesz és a NEVE IS egy"
Ezt az Igét kérlek szépen megint csak a szád íze szerint csavargatod."
Nem kérlek, a Biblia józan logikája szerint értelmezem, melyet te figyelmen kívül hagytál!
Vergődj csak,ahelyett,hogy legaláb végig gondold,hogy véges, ráadásul bűnös emberi elménkkel nem fogható fel egykönnyen e tanítás, ami nem is meglepő, hiszen Istennek, a világegyetem Teremtőjének a természetéről van itt szó. Milyen balgaság volna azt képzelni, hogy egészen megérthetjük az Urat, noha emberként szinte semmit nem értünk „teljesen”. Gondoljunk csak a „legegyszerűbb” dologra, ami az eszünkbe jut! Mennyi minden marad felfoghatatlan még azzal kapcsolatban is? Mennyivel inkább igaz ez egy olyan hatalmas kérdésre, mint Isten természete!
Ha Krisztus nem lenne teljesen Isten, akkor mindössze az történne, hogy bűneink büntetését az Úr az egyik félről áthárítaná a másik félre, de nem venné önmagára. Az evangéliumnak azonban éppen az a lényege, hogy a kereszten maga Isten hordozta a világ bűneit. Ami ennél bármennyivel is kevesebb, az attól fosztaná meg az engesztelést, ami erőssé és eredményessé tette.
Gondoljunk bele: ha Jézus csupán egy teremtmény volna, nem pedig tökéletes Isten, vajon hogyan állhatta volna ki Isten teljes haragját a bűnnel szemben? Ugyan melyik teremtmény, még ha bármilyen felmagasztalt helyzetben van is, menthetné meg az Isten szent törvényét áthágó emberiséget? Ha Jézus nem lenne Isten, a törvény sem lenne olyan szent, mint maga Isten, hiszen a megszegéséért egy teremtmény is engesztelést szerezhetett volna. A törvény csupán annyira volna szent, mint az a teremtmény, nem pedig annyira, mint a Teremtő.
Hogy lehettek ennyire vakok, hogy ezt nem látjátok meg!?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!