Teremtés vagy evolúció?
@ 80:
1. Nem ismersz, így nem tudhatod, hogy én mennyire ismerem a Bibliát. Nem 30 éve tanulmányozom, az biztos, de ismerem annyira, amennyi szükséges a fenti kijelentés megtételéhez. Sőt, megteheti ezt bárki, aki ismer legalább néhány speciális ŐT-tanítást a kapcsolódó ÚVF-beli igeverssel együtt.
De ha nem is lenne saját tapasztalatom, akkor is egyetérthetek olyan személyek véleményével, akik nálam jobban ismerik...
2. A "nem titkolt ellenszenvem" elsősorban és alapesetben az ŐT szervezete és annak teológiája felé irányul, nem a JT-k, azaz nem az emberek felé. Utóbbiakat inkább sajnálom amiatt, hogy annyira ragaszkodnak a szervezethez, hogy szinte azonosnak tartják vele magukat. Persze ez nem csoda, hiszen az első percektől kezdve ezt sulykolják beléjük / belétek; és ez a kötődés az évek során egyre erősebb lesz.
Igazán nagy probléma akkor van, kedves Karel, ha az emberek tényleg magukévá tesznek olyan tanokat, mint pl. hogy JT az "egyedüli igaz vallás", és csak ők az "igazi keresztények", mindenki más hamis vallásban, tanításban és hitben él, és ezért el fog pusztulni Armageddonnál. És amikor ez a felsőbbrendűségi érzés arroganciával párosulva kifejeződik, na, az már valóban kiveri a biztosítékot. Ezt a pontot pedig te már "sikeresen" elérted még januárban, és úgy látom, azóta nem változott a másokhoz való hozzáállásod. Sajnálom.
"1. Nem ismersz, így nem tudhatod, hogy én mennyire ismerem a Bibliát. "
Abból lehet tudni, hogy ki mennyire ismeri a Bibliát, hogy milyen kritikát fogalmaz meg.
Mivel a kereszténységben egy földre jött, testben megjelent Istent imádnak (Isten csak egy van!), hamis az imádatuk, mivel akit földre jött Istenként imádnak, éppen a földön létekor tanította, hogy az Isten szellem (és nem test és nincs a földön testben), és Őt kell imádni szellemben és igazságban, vagyis az Atyát. (Jn 4:23-24)
Nem lehet Isten egyszerre a földön is testben megjelenve, miközben meg éppen akkor (!!!) azt tanítja, hogy az Isten szellem, aminek tudvalevőleg nincsen teste. (vö. Luk 24:39) Stb.
A háromsághívők egyből kiesnek azok közül, akik az igaz imádók esetében szóba kerülhetnek, a fenti és egyéb okok miatt. Amit meg ezek után írsz, az teljesen szubjektív szöveg. A papír elbírja az Istenre szitkokat szólók véleményét is.
Írod, nem ismerlek, viszont te ismersz engem. Ne engem ismerj, hanem a Bibliát. Ha azt rosszul ismered, abból rögtön következik, hogy másokat is félreismersz.
tigris95
"Ha a légkör nem mozdul, akkor az alsó légkörben miért alakulnak ki a szelek, miért van nyomáskülönbség a légkör rétegei között, egyáltalán miért vannak szélrendszerek és miért van a nagy földi légkörzés?"
Most komolyan...Ez olyan, mintha beállnál a szélbe, és azt mondanám, hogy "biztosan, keményen" állsz, te meg elkezdenéd mondani az okosságot, hogy hazudok, mert mozog a kabátod, a szél bemegy a kapucnid mögé, stb. Isten a Bibliában fogalmazott úgy, ahogyan az akkori emberek megérthették. Ha Isten elkezdi Jóbnak lefesteni a relativitás elméletet, szerinted Jób tudta volna, mi a fene az? Vagy ha Isten kifejti, hogy mi a turbulencia, attól nem jut előrébb céljában.
Szó szerint kiforgatod a részleteket, amikor a Biblia szemmel láthatóan/olvashatóan nem a részletekbe bonyolódik bele, ha a tudományról van szó, és mindennek ellenére mégis igazat állít, tehát ami viszonylag szükséges volt, hogy említsék, azt biztosan említették, de ez a furcsa, hogy még többet is.
Az előző válaszolóhoz meg, mi az, hogy Jézus Isten? Bagoly beszél verébnek, hogy nem ismeri a Bibliát, Jézus nem Isten, Ő Isten Fia, Isten hatalmazta fel rá Jézust, hogy csodákat tegyen, és igen, a Szentháromság többnyire hibás tanítás, de még ha hibás sem azt jelenti, amit te írtál. Komolyan, egyre hülyébb érvekkel próbáljátok meg kiforgatni a Szentírást, amikor éppen csak hogy ismeritek azt a részt, amit kritizálni akartok, figyelmen kívül hagyva a másik 1000 oldalt.
"Az előző válaszolóhoz meg, mi az, hogy Jézus Isten? Bagoly beszél verébnek, hogy nem ismeri a Bibliát, Jézus nem Isten, Ő Isten Fia, Isten hatalmazta fel rá Jézust, hogy csodákat tegyen, és igen, a Szentháromság többnyire hibás tanítás, de még ha hibás sem azt jelenti, amit te írtál. Komolyan, egyre hülyébb érvekkel próbáljátok meg kiforgatni a Szentírást, amikor éppen csak hogy ismeritek azt a részt, amit kritizálni akartok, figyelmen kívül hagyva a másik 1000 oldalt."
Ezt most nem értettem, hogy tképpen mit is akarsz mondani?
Kedves Tanu!
"Hitbeli tények: Hogyan lehet Jézust Istennek mondani?
Annak ellenére, hogy olyan sok a bizonyíték Jézus feltámadására, sokan kérdezik ezután is: "Az biztos, hogy Jézus nagy erkölcsi tanító volt, de valóban Isten?
Jézus világosan Istennek vallotta magát (Jn 8,58 [utalás 2Móz 3,13-ra]; 10,25-38; 12,44-45; 12,44-45, ugyancsak Mt 10,40; 28,18; Mk 14,60-62 [utalás Dn 7,13-14-re]; Lk 5,20-26; 6,50; 10;16; Jn 2,18-22; 5,17-23; 8,23; 13,13. 19-20; 14,6-11; 17,5; Jel 1,8; 22,12-13. 16) Ezek szerint három lehetőség van Jézus azonosítására: (a) hazug volt, (b) őrült, vagy (c) az volt, akinek vallotta magát - Úr Isten.
Ha Jézus hazug volt, több embert becsapott, mint bármely más ember a világon. Nem lehet egyszerre valaki a valaha élt legnagyobb hazudozó és hatalmas erkölcsi tanító. Jelleme bizonyítéka egy olyan személynek, aki erkölcsileg teljesen tiszta volt és becsületes. Jézus tanításai egyszerűek és mélységesek voltak, nem volt hazudozó.
Amikor Jézus szavait olvassuk, nem csak előrelátó intelligenciája, de ennél sokkal jobban hatalma érinti meg az embert. O. Quentin Hyder egy New York-i gyakorló pszichiáter analizálta a Jézus magatartásáról, személyiségéről és kapcsolatairól szóló feljegyzéseket pszichiátriai tünet-zavarokat keresve. Azt nyilatkozta, hogy a tények nem támasztják alá a feltételezést, miszerint Jézus őrült lett volna. Hyder így összegezte szavait: "Bárki állíthatja, hogy Jézus - őszinte téveszméből - maga követelte az Istenséget. Ha valaki ezt az álláspontot képviseli, anélkül teszi, hogy bármilyen pszichológiai bizonyítéka lenne, ami alátámasztaná azt, sőt még sokkal inkább nagyszámú bizonyíték van az ellenkezőjére."
Jézus bűntelen, tökéletes életet élt, amit legközelebbi társai is megerősítették (1Pt 1:18-19; 2:21-24; ApCsel 10:38; 1Jn 2:1; 3:5). Még ellenségei is, akik elárulták és keresztre feszítették elismerték tökéletes életét (Mt 27:3-4; Lk 23:14-15). Mint a legbefolyásosabb ember, aki valaha élt, a történelmet Jézus életétől mérik. Szavai, jelleme, és befolyása mind bizonyítja, hogy Jézus több volt, mint egy halandó ember.
A legtöbb ember könnyen csodálja úgy Jézust, mint egy nagy erkölcsi tanítót. Azt állítjuk, hogy következetlenség úgy csodálni Jézus alakját, mint egy nagy tanítóét, és közben nem hinni abban, amit tanított. Maga Jézus tanította saját Istenségét, azt állítva, hogy Isten melyet megmutatott a feltámadása által.
A Biblia feljegyzi, hogy idővel az apostolok teljes mértékben elfogadták Krisztus Isten voltára vonatkozó igényét. (Mt 1:23; 22:41-46; 25:31; Mk 1:2-3; [utalás Ésa 40:3]; 1:27; 13:31 [utalás Ésa 40:8]; Lk 2:11 [utalás Ésa 9:6]; Jn 1:1-4; 14; 20:24-31; ApCsel 2:36; Róm 9:5; Fil 2:6; Kol 1:13-19; 2:9; 1Tim 3:16; Tit 2:13; Zsid 1:2-13; 2Pt 1:1; 1Jn 5:20).
Jézus rendelkezett az istenség minden jellegzetességével, beleértve a mindenhatóságot (Mt 28:18), mindentudást (Jn 1:48), mindenütt jelenvalóságot (Mt 18:20). Az istenség munkáját végezte a teremtéskor (Jn 1:3) a halottak feltámasztásakor (Jn 11:43-44). Az emberek imádták, mint Istent (Mt 14:33).
Olvassa el a négy Jézus életrajzot, ami Máté, Márk, Lukács és János evangéliumában található! Döntse el, hogy vajon Jézus valóban az volt-e, akinek mondta magát?
Ha Jézus valóban az volt, akkor Ön és én az ítélet alatt vagyunk. Ha azt mondjuk, nem volt Isten, akkor hogyan egyeztetjük össze Jézus üzenetét, a tényeket és a történelmet?
Történelmileg legalább annyira biztosak lehetünk abban, amit Jézusról olvashatunk a Bibliában, mint majdnem bármely más feljegyzett eseményben. Visszautasítani a Jézusba vetett hitet, nem lehet a bizonyítékok hiánya miatt. Visszautasítani a benne való hitet csak azért lehet, ha nem figyelünk Istenre, vagy nem akarunk megváltozni. Jézust erkölcsi okok miatt utasítják vissza az emberek, nem pedig észbeli okok miatt.
Forrás: www.gospelcom.net"
tigris95
"Mivel a kereszténységben egy földre jött, testben megjelent Istent imádnak (Isten csak egy van!), hamis az imádatuk, mivel akit földre jött Istenként imádnak, éppen a földön létekor tanította, hogy az Isten szellem (és nem test és nincs a földön testben), és Őt kell imádni szellemben és igazságban, vagyis az Atyát. (Jn 4:23-24)"
Igen, de rosszul írtad, nem a kereszténységben, csak bizonyos ágaiban a kereszténységen. Ugyanakkor Jézus által kell imádni az Atyát, Ő olyan tökéletes, hogy Általa eljuss az Atyához, csakis Ő, Jézus Krisztus által, tehát az, hogy valaki csak Istent imádja egymagában, az nem elég, mert Őhozzá csak Jézuson keresztül vezet az Út, és Jézushoz csak a Szentlélek által.
"Nem lehet Isten egyszerre a földön is testben megjelenve, miközben meg éppen akkor (!!!) azt tanítja, hogy az Isten szellem, aminek tudvalevőleg nincsen teste. (vö. Luk 24:39) Stb."
Gondolom itt a Szentháromságot kritizáltad, nekem az esett le, hogy Isten nemlétét akarod bizonyítani, bocs.
"A háromsághívők egyből kiesnek azok közül, akik az igaz imádók esetében szóba kerülhetnek, a fenti és egyéb okok miatt."
Akkor te szép kis keresztény lehetsz, ha lesz*rsz másokat, és azt mondod, hogy mi nem imádjuk igazából Istent, és hogy csak te fogsz üdvözölni, hát persze, nem tudom, hogy mi van az Új Világ Fordítás Újszövetségi részében, amit a Jehovisták használnak, de szerintem Jézus nem igen tenne ilyet, főleg az Atya nem fordulna el csak azért egy protestánstól, vagy egy meg nem keresztelt hívőtől, mert bizonyos feltételek nem adottak. Isten mindenkit szeret, és aki hisz abban, hogy Krisztus által az Atyához juthat, az oda fog jutni, és Isten nem fogja csak azért visszautasítani, mert hisz a Szentháromságban, vagy mert nem Jehovista. Meg amúgy is, a dicsekedése a Jehovisták többségének egyenlő a képmutatással, és ez nem keresztényi dolog, azzal, hogy azt mondod másoknak, hogy ők nem üdvözülnek, te meg jól érzed magad, mert te igen, az egyenlő mások lesz*rásával, és szerintem ettől az embernek nem kéne jobban éreznie magát.
Off:
És aki monofizita, tehát azt vallja, hogy Jézus emberi természte beleolvadt az Istenibe. Az örmények is ezt vallják, mi van ha ők tudják jól...
Továbbra is fenntartom azt, hogy aki a szó szerinti leírásokba, magyarázatokba kapaszkodik (nem csak a hit terén, hanem a mindennapi életben , vagy akár a tudományok terén) kritika nélkül és főleg gondolkodás nélkül (görög: σκέπτομαι), abból könnyen lesz elveszett ember. Sosem fog semminek a lényegébe látni, csak abba, amit mások adnak neki, önálló gondolatok nélkül.
Nem hiába mondta maga Jézus is, hogy "akinek van füle a hallásra, hallja". Ennyit a szó szerinti olvasatokról...
tigris95
"Nem hiába mondta maga Jézus is, hogy "akinek van füle a hallásra, hallja". Ennyit a szó szerinti olvasatokról..."
Igen, nem hiába, mert akinek füle van a hallásra, az hallani fogja őt, és akinek szeme van a látásra, az látni fogja őt. Jézus példázatokban beszélt, úgyhogy kedves <random>, ennyit a szó szerinti értelmezésről. Ja és ha már itt járunk, János Jelenéseiről is ezt mondta Isten:
"Példázatokra nyitom meg számat, és a világ kezdete óta rejtett dolgokat jelentek ki" (Mt.13:35).
Tehát Isten rejtett dolgokat jelent ki, amelyek elegek ahhoz, hogy kövessük őt, de aki Sátánhoz hasonlóan lázad csak azért, mert nem kapja meg azt a mennyiségű választ, amit akar, az bele esik Sátán csapdájába. Isten megmondta, hogy amikor eljön az ideje, mindent kinyilatkoztat, de már szerintem bőven eleget adott meg most is, hogy higgyünk benne.
„Szentháromság többnyire hibás tanítás, de még ha hibás sem azt jelenti, amit te írtál.”
Azt írtam:
„Mivel a kereszténységben egy földre jött, testben megjelent Istent imádnak (Isten csak egy van!), hamis az imádatuk, mivel akit földre jött Istenként imádnak, éppen a földön létekor tanította, hogy az Isten szellem (és nem test és nincs a földön testben), és Őt kell imádni szellemben és igazságban, vagyis az Atyát. (Jn 4:23-24) Nem lehet Isten egyszerre a földön is testben megjelenve, miközben meg éppen akkor (!!!) azt tanítja, hogy az Isten szellem, aminek tudvalevőleg nincsen teste. (vö. Luk 24:39) Stb. A háromsághívők egyből kiesnek azok közül, akik az igaz imádók esetében szóba kerülhetnek, a fenti és egyéb okok miatt.”
Maga Jézus mondja: „De eljő az óra, és az most vagyon, amikor az igazi imádók lélekben, és igazságban imádják az Atyát: mert az Atya is ilyeneket keres, az ő imádóiul. Az Isten lélek: és a kik őt imádják, szükség, hogy lélekben és igazságban imádják.”
Mit mond Jézus?
Igazi imádók = Atyát imádók
aki keresi az imádót = az az Atya (sehol nincs olyan, hogy Jézus keresné az imádóit!)
az imádat formája = szellemben és igazságban
az imádat célszemélye = az Atya
mivel szellem az Isten = szellemi az imádat is
a szellemi imádat ideje azonnali = holott Jézus hústestben volt akkor jelen
Mit mondanak a háromsághívők?
Igazi imádók = szentháromságistent imádók (szentháromság = emberi filozófia szóhasználata)
aki keresi az imádóit = Jézusra is vonatkozik
az imádat formája = testi, testben borultak le a testben lévő Jézus előtt
az imádat célszemélye = (Atyát – egyesszám) helyett (Atyát-Fiút-Szentlelket – három személy)
mivel szellem az Isten = testi kontaktusban is lehetett imádni, hiszen testben volt Jézus
a szellemi imádat ideje azonnali = azonnali imádat ha az Atya felé szól, nem lehet azonnal három személy felé is szóló
Újra ismétlem, ha Jézus szerint az Isten szellem, (akinek nincs teste - „a léleknek nincs húsa és csontja, a mint látjátok, hogy nékem van!” - Lk 24-39), akkor nem lehet Isten ugyanabban a pillanatban hústest is, mert vagy szellem mindkettő, vagy hústest mindkettő, ha ugyanaz az Isten. De hogy egyik szellem, a másik hústest, nyilván nem ugyanaz az Isten. Isten pedig nincsen kettő! Egy Isten, egy személy, és ez az Atya. (vö. 1Kor 8:6, Ján 5:44; 17:3)
Az Atya ilyeneket keres = nem olyanokat, akik szerint hústest az Isten, akit lehet hústesti kontaktusban is (szemtől szembe) imádni. Vagyis a szellemben és igazságban történő Atyaimádatból kiesnek a hústestimádók, hiszen az igazi imádók imádatának tárgya az Atya, az Isten, Aki szellem, de a háromsághívők imádatának három személy a célszemélyei, de nem erről beszélt Jézus, úgy hogy azok közül kiesnek, akikről Jézus beszélt. Hiszen nincsenek köztük, nem háromszemélyimádók teszik az imádatok szellemben és igazságban, hanem az Atyaimádók.
„ még ha hibás sem azt jelenti, amit te írtál” - Rámutattam, hogy „A háromsághívők egyből kiesnek azok közül, akik az igaz imádók esetében szóba kerülhetnek, a fenti és egyéb okok miatt.” Teljesen korrekt és tárgyilagos amit írtam.
„Komolyan, egyre hülyébb érvekkel próbáljátok meg kiforgatni a Szentírást, amikor éppen csak hogy ismeritek azt a részt, amit kritizálni akartok, figyelmen kívül hagyva a másik 1000 oldalt.”
Tegyük fel a kérdést, kicsoda a mi Istenünk? Jézus szerint az Atya! („Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, és az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez.” - Jn 20:17)
Ezt megkritizálják a háromsághívők, holott vagy száz ige ugyanezt mondja, amit figyelmen kívül hagynak. És ha Jézus mondja, hogy a mi Istenünk az Atya, akkor nem szentháromság a mi Istenünk, mert az Atya nem szentháromság.
„még ha hibás sem azt jelenti, amit te írtál. Komolyan, egyre hülyébb érvekkel próbáljátok meg kiforgatni a Szentírást, „ Ezek szerint hülye érvekkel én forgatom ki a Szentírást, hiszen az én írásomat hozod összefüggésbe a hülyébb érvekkel.
Erre azt tudom mondani, mint Jézus: „Ha gonoszul szóltam, tégy bizonyságot a gonoszságról; ha pedig jól, miért versz engem.” (Jn 18:23) Miért vádolsz a Szentírás kiforgatásával?
„Igen, de rosszul írtad, nem a kereszténységben, csak bizonyos ágaiban a kereszténységen.”
Mivel Jehova Tanúit nem tartják keresztényeknek, ezért írtam, hogy a kereszténységben. Egyébként meg nyilván „ a kereszténységben egy földre jött, testben megjelent Istent imádnak” mondatban a kereszténységnek arra a részére vonatkozik, amelyik háromsághívő, és nem gondoltam, hogy ez vonatkozik pl. a Krisztadelfiánokra is, vagy az Isten egyházaira is. (stb.)
„tehát az, hogy valaki csak Istent imádja egymagában, az nem elég, ... főleg az Atya nem fordulna el csak azért egy protestánstól, vagy egy meg nem keresztelt hívőtől, mert bizonyos feltételek nem adottak. Isten mindenkit szeret, és aki hisz abban, hogy Krisztus által az Atyához juthat, az oda fog jutni, és Isten nem fogja csak azért visszautasítani, mert hisz a Szentháromságban,”
Most akkor Isten mindenkit szeret (a háromsághívőt is), vagy nem elég csak Istent egymagában imádni – itt A SZENTHÁROMSÁG-EGYISTENRŐL VAN SZÓ! Isten mindenkit szeret: „Isten nem fogja csak azért visszautasítani, mert hisz a Szentháromságban,”
Magad írod: „Ugyanakkor Jézus által kell imádni az Atyát, Ő olyan tökéletes, hogy Általa eljuss az Atyához, csakis Ő, Jézus Krisztus által, tehát az, hogy valaki csak Istent imádja egymagában, az nem elég,”
Vagyis egyszer azt mondod, nem elég csak egymagában imádni a szentháromságistent, hanem Jézus által kell imádni az Atyát. Máskor meg azt mondod: „Isten nem fogja csak azért visszautasítani, mert hisz a Szentháromságban,”. Ez ellentétben van azzal, amit az előbb mondtál. Valaki csak egymagában imádja Istent (szentháromság), az nem elég, de ettől még Isten nem utasítja vissza. Akkor mire nem elég? Nyilván az igaz imádathoz nem elég! Akkor meg ha ez a feltétele az igaz imádatnak (Jézus által imádni az Atyát), akkor miért fogadná el azokat, akik ezt a feltételt nem teljesítik? Talán Isten a töményet szereti, de a hígat sem veti meg? Nem inkább rád vonatkozik amit írtál: „Komolyan, egyre hülyébb érvekkel próbáljátok meg kiforgatni a Szentírást, „
Mert mit mond a Szentírás: „Ne legyenek néked idegen isteneid én előttem... Ne imádd és ne tiszteld azokat; mert én, az Úr a te Istened, féltőn-szerető Isten vagyok, … Mert nem szabad imádnod más istent; mert az Úr, a kinek neve féltőn szerető, féltőn szerető Isten ő.” ( 2Móz 20:3,5; 34:14)
Felfogták ennek súlyát a háromsághívők? Érzik a súlyát:
„HA KRISZTUS NEM LETT VOLNA ISTEN, IMÁDATA BÁLVÁNYIMÁDÁS LETT VOLNA.” (forrás: [link]
„JÉZUS ISTENKÉNT VALÓ IMÁDATA ISTENKÁROMLÁS LENNE ÉS BÁLVÁNYIMÁDÁS, HA NEM VOLNA ISTEN. JÉZUS RÉSZÉRŐL PEDIG HA NEM VOLNA ISTEN ÉS ELFOGADNÁ AZ IMÁDATOT ÉS A FELMAGASZTALÁST, EGY CSALÁS ÉS RABLÁS LENNE.” (forrás: ( [link]
„„Teremtményeket, angyalokat, Isten helyett bármit és bárkit imádni nem lehet, mert az bálványimádás! Itt a csapda. Jézus pedig tisztában volt ezzel.” (forrás: [link]
Na már most, ha Jézus valóságos Isten, akkor miért tanította Jézus, hogy az ő mi Istenünk az Atya?! Ha Jézus testben megjelent valóságos Isten volt, akkor miért tanította Jézus az ő testté lételének idején, hogy az Isten szellem?
Akkor miért írta itt valaki: „ Jézus világosan Istennek vallotta magát” - ugyanakkor egyetlen igehelyet sem hozott föl ennek bizonyítására, ahol ezt mondta volna. Azt viszont mondta, hogy Isten fia vagyok. (Jn 10:36) Az Atya mikor mondta ugyanezt? Akkor a Biblia egyetlen valóságos Istene saját magának a valóságos Istene? Jézus lett volna saját maga Fia és saját maga Atyja egy ugyanazon Istenként? És Isten saját magának a feje? (1Kor 11:9)
„Meg amúgy is, a dicsekedése a Jehovisták többségének egyenlő a képmutatással, és ez nem keresztényi dolog, azzal, hogy azt mondod másoknak, hogy ők nem üdvözülnek, te meg jól érzed magad, mert te igen, az egyenlő mások lesz*rásával, és szerintem ettől az embernek nem kéne jobban éreznie magát. „
Miféle dicsekvésről beszélsz? Bálványimádók és az Írásokat kiforgatók (vö. 1Kor 6:9-10; 10:7; Jel 22:15; 2Pét 3:16) nem üdvözülnek. Miféle mások lesz*rásáról beszélsz? Miféle képmutatásról beszélsz?
Egyszer dícséred a Jehovistákat, hogy igaz a tanításuk, máskor meg képmutatóknak bélyegzed őket?! Mert hogy csak szájjal közeledsz hozzájuk, de a szíved távol van tőlük.
„Isten nem fogja csak azért visszautasítani, mert hisz a Szentháromságban, vagy mert nem Jehovista. „
Na és ha hisz a szentháromságban, hogy Jézus hústest létére Isten, aki szellem; hogy Jézus ember és emberfia, de Isten nem ember, és nem is emberfia - 4Móz 23:19; hogy Jézust látták és meghalt, de Istent senki sem látta és halhatatlan – Ján 1:18; Róma 1:20; 1Tim 1:17); na és hol Legfelségesebb Isten a Jézus Krisztus? (A három érv a szentháromsággal szemben – című tanulmányt nem igen akaródzott elolvasnia senkinek?)
Ha nem Jézus a mi Istenünk, hanem az Atya, és az Isten szellem (a múltban, most és mindörökké), akkor miféle Istent imádtak az apostolok? Nem lehet, hogy a proszkuneó görög szónak van hódolni - -féle értelme is? És van rá szentírási bizonyíték, amikor Jézus használja ezt a szót, és biztosan nem jelent imádatot?! Van. Lehet hogy Jézusnak hódoltak és nem imádták? Bizony hogy lehet! Vajon imádták Jézust a mennyben a Jelenések könyve szerint? Soha! A tisztelet, amire kötelezve vagyunk Jézus irányában, az imádatot jelent? Nem! Imádkozott valaki is Jézushoz az I. században? Senki. Kihez tanított imádkozni Jézus? Az Atyához. (Mt 6:9) Kik vallják, hogy Jézus ugyanaz az Isten, mint az Atya, és valóságos Isten, imádatra méltó? A háromsághívők. Ki hirdeti, hogy az Isten szellem? Jézus. Ki hirdeti, hogy az Isten hústest? A háromsághívők. Kit imádott Jézus? Az Atyát. (Jn 4:22) Kit követnek az imádatban a háromsághívők? A saját filozófájukat. Isten komolyan veszi a tiszta imádatot? A háromságfilozófia nem akadály – mondják ők. Nem csak az Atya a mi Istenünk, mondják ők. A halottá lett halhatatlan Istent is lehet imádni (Jézust is) – közbenjáró hozzá nem is kell (1Tim 2:5) - ??? Holott Isten és ember között közbenjáró kell, tehát ha Jézus valóságos Isten, akkor őt csak közbenjáró által lehet megközelíteni. No és ki lehet az, nyilván a Szűzanya, aki már nem is szűz, nem is közbenjáró, nem is Isten anyja. Ennyi tévelygést elnézne az Úristen? Akkor minek van leírva a 2Péter 3:16? Meg ilyesmik?
„De már letelepedésükkor sem félték az Urat. Ezért az Úr oroszlánokat szabadított rájuk, ott üvöltöttek köztük. Jelentették hát Asszíria királyának: „A népek, amelyeket ide hoztál és Szamaria városaiba telepítettél, nem tudják, milyen imádás illeti meg az ország Istenét. Emiatt oroszlánokat szabadított rájuk. Nézd, széttépik őket, mivel nem tudják, hogyan kell imádni az ország Istenét.” (2Kir 17:25-26, katolikus f.)
És hol imádják szellemben és igazságban Istent, akik saját filozófájukat előbbre helyezik Isten igéjénél?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!