Tényleg vannak ateisták, akik járnak ünnepekkor a misékre/istentiszteletekre? Ez ennyire gyakori dolog lenne? Mi értelme?
Itt olvastam: [link]
Szerintem ez egy kicsit fura... Akiket én ismertem szimpla ateistákat vagy keményen vallásellenes antiteistákat általában részben nem tartottak bizonyos vallási szokásokat/ünnepeket (pl.: a pünkösdöt senkitől nem hallottam, hogy tartotta volna, ahogy a húsvét is max. csokinyuszi, aztán végre van idő pihenni, hosszú hétvége feeling stb.), részben világian ünnepeltek anélkül, hogy mentek volna templomba, misére vagy bármi hasonló szertartásra (pl. a karácsonyt sokan). Másrészt lehet, hogy beszűkülten gondolkodom, de nem tartom összeegyeztethetőnek ezt a tiszta ateizmussal. Ha templomba megy, akkor kívánkozik valamilyen szinten a spiritualitás iránt. Azt teljes mértékben elfogadom és logikus magyarázatnak tartom, amikor valaki örül a hosszú hétvégének vagy családi ünnepként tart, szekuláris szokásokkal ünnepel valamit. De azt nem, hogy templomba megy. Nekem ez vagy nem tiszta ateizmus vagy álszenteskedő, képmutató magatartás. Én, keresztényként például biztos nem mennék egy olyan vallás ünnepségére (függetlenül attól, hogy minek nevezik), aminek az alapvetéseivel sem tudok azonosulni. Ha lenne egy wicca vejem mondjuk, akkor sem lehetne elrángatni ceremóniára, ettől függetlenül elmennék hozzá vallástól független dolgokkal ünnepelni.
Bár tudom, hogy az Index nem éppen független, lehet, hogy ez csak a kultúrkeresztény összmagyar dumája a kormánynak?
Mit gondoltok?
#29.
Te hívő vagy? Jársz misére?
Ha több ateista jár misére ünnepekkor, akkor miért dől be sok ateista mégis álhíreknek és uszításnak a keresztények ellen?
Miért kell ezt magyarázni egykét embernek, ha az ateisták többsége sem megy misére?
Mondjuk vannak olyan eretnek papok, mint az egyik ismerősöm püspökatya, aki bármennyire teológia, filozófia és történettudomány professzora és doktora budapesti és bécsi egyetemeken, nincs tisztában olyan alapvető dolgokkal, mint a szentmise szentsége. Ő kijelentette, hogy a keresztényi szeretet lényege, hogy mindenkit befogadunk, ő szívesen lát mindenkit a templomában, beleértve az ateistákat is, hisz Jézus is szívesen látta volna őket. Álláspontja szerint Jézus az ateistákért is világra jött, hozzájuk is szólt, a templom mindenki előtt mindig nyitva áll, a hit pedig ajándék és kegyelem, nem lehet senkit sem elítélni azért, mert ezt az ajándékot nem kapta meg.
Mi az ami megkülönbözteti a keresztény embert akkor a világtól a hiten kívül? Ha a világ mindenben pont ugyanolyan, akkor miben más a hívő?
És nagyon bosszant, hogy sok ateista gyűlöli a kereszténységet, mégis jár misére.
Amibe egyik nap belerúg, azt másnap tiszteli?
En istenhivo vagyok, es senkinek nem latok a fejebe, aki ott van, hogy mit gondol, mit hisz. Miert ne johetne el egy ateista?, attol meg lehet kivancsi arra, hogy mi tortenik, ha masert nem, azert, hogy tudja, mire mond nemet. Lehet egyszeru intellektualis kivancsisag. Kulonosen unnepekkor, amikor sokan kulturalis latvanyossagnak tartanak egy ejfeli miset, vagy zenei elmenynek, barmi.
En orulok, ha eljon, es mindenkinek tisztelem a vilagnezetet.
(Mondjuk a pad alatt olvasni, ez kicsit tiszteletlenseg, de ketlem, hogy sokan eszreveszik vagy foglalkoznak vele.)
"És nagyon bosszant, hogy sok ateista gyűlöli a kereszténységet, mégis jár misére."
Miért gondolod, hogy ez ugyanaz a halmaz?
Mert szerintem nagyon nem azok gyűlölködnek mindig, akik eljárnak misére.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!