A kereszténység szerint hová kerülnek a spontán vetélés áldozatai, és esetükben hogyan kell elképzelni a testi feltámadást?
#80
A legtöbb részben egyet értünk. De a pikuach nefes azt mondja ki, hogy BÁRMIT megtehetsz. A kereszténység meg azt mondja, hogy sok mindent megtehetsz (pl. természeti katasztrófa idején nem kell misére menni).
Mondok egy példát. Tegyük fel, hogy szükséghelyzetben templomban vagyok, és éhezem. Ott van az Oltáriszentség. Magamhoz vehetem, hogy közben tisztelem az abban jelenlévő Jézust. De ha a valóságos jelenlétet elhanyagolom, akkor ugyanúgy szentségtörést követek el.
Vagy nem végezhetek abortusz, merthogy megmenti az édesanyát.
Bárhogy is zsarolnak, a lopás, a házasságtörés ugyanúgy bűn.
A hittagadás is bűn, mégha halállal fenyegetnek is. Mert bizony a vértanúságot az Újszövetség igen nagyra becsüli (olvasd el a Jelenések könyvét, ha nem hiszed, és Jézus is beszél róla egy csomót) és az Ószövetségben is találunk rá példákat (most így kapásból a makkabeusok két könyve jut eszembe, de azokat gondolom nem fogadod el; de máshol is találunk rá példákat. Pl. Zsolt 116,15).
Mert akkor mégsem én tagadom meg a Szentírást. Itt egyértelműen megcáfolják a pikuach nefesh elvét.
"A kérdés továbbra is az, hogy ha az anya életét veszélyezteti a terhesség, akkor szabad-e abortuszt csinálni."
Miért kérdés még mindig? Kaptál már rá választ: az abortusz nem lehet cél, csak az anya életének megmentése.
82-es: Jó a templomi példád, gondoljuk tovább. Tegyük fel, valaki cukorbeteg és leesik a vércukra. Muszáj ennie valamit, különben kómába esik. Sehol nincs egy bolt, ahol vehetne élelmet. Bemegy a templomba. Megeheti-e az Oltáriszentséget, hogy valamennyi szénhidráthoz jusson és helyreálljon a vércukra? A pikuach nefes elve szerint igen, akkor is ha bűnben van, mert az élet megmentése minden vallasi törvényt felülír.
Említetted a Makkabeusok könyvét. Abban van, hogy a zsidók haborúznak és az ellenség rájön, hogy szombaton kell támadni, mert akkor a vallási előírások miatt nem harcolhatnak. Sokan meghalnak emiatt, ezért Matatias király úgy dönt, az élet védelme fontosabb, mint a szombat, ezért kiadja a parancsot: "Ha valaki szombat napján haddal támad ránk – legyen az bárki is –, szembeszállunk vele, hogy meg ne haljunk mindannyian úgy, ahogy meghaltak testvéreink a búvóhelyeken." Ez is szép példája a pikuach nefeshnek.
83-as: Nem kaptam választ a kérdésemre, csak szóbűvészekedést.
A kérdés továbbra is az, hogy ha az anya életét veszélyezteti a terhesség, akkor szabad-e abortuszt csinálni.
#84
Látom nem érted, nem akarod megérteni, mit mondok. Az Oltáriszentséget a kellő tisztelet mellett, a benne jelenlévő Jézus el nem hanyagolása mellett magához veheti. Egyéb esetben a szentségtörést az életveszély nem oldja fel.
A 2Mak 6,18-20 így hangzik: “Az egyik legelőkelőbb írástudót, Eleazárt, ezt az előrehaladott korú, tiszteletre méltó külsejű férfit arra kényszerítették, hogy nyissa ki a száját és egyék sertéshúst. De ő inkább a dicső halált választotta, semmint a szégyenletes életet. Önként lépett a kínpadra, de előbb kiköpte a falatot. Így illett azoknak odalépni, akik állhatatosan megtagadták, hogy olyat egyenek, amit nem volt nekik szabad, még akkor is, ha szerették az életet.” (2Mak 6, 18-19)
Ez szerinted helytelen?
István diakónus vértanúsága is bűn volt szerinted?
Mert a hittagadás a bűn.
“Mert aki meg akarja menteni életét, elveszíti. Aki elveszíti értem és az evangéliumért, az megmenti életét.” (Mk 8, 35)
Vagyis BÁRMIT mégsem tehetsz meg életed védelméért.
"Akkor meghal a nő."
Mind meghalunk. És?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!