A kereszténység szerint hová kerülnek a spontán vetélés áldozatai, és esetükben hogyan kell elképzelni a testi feltámadást?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Ha megszabadítanák a terhességétől, jó eséllyel meg tudna gyógyulni."
Tehát van egy beteg nő. Kezelni kell a betegségét. Ha valószínű is, hogy ennek kapcsán elveszíti a babát, akkor is. De maga az abortusz fix, hogy nem fogja meggyógyítani a rákból, úgyhogy nem azt kell megcélozni, hogy abortálják a magzatot, hanem a rák kezelése kell, hogy a cél legyen.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
tgt
Egyszerűsítsed.
Ha bármilyen okból választani kell terhesség esetén. Melyik maradjon életben a gyerek vagy az anya?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
tgt!
Az tökéletesen mellékes,hogy mi kivülállók hogyan döntünk!
A döntés ilyen élet-halál kérdésekben CSAK az érintettre tartozik.
Természetesen az egy másik kérdés,hogy a "kemoterápia" gyógyít,vagy öl.(A benne lévő mérgek rendszerint életfontosságú sejteket IS megölnek,bár van olyan erős szervezet,amelyik még azt is túléli.)
Visszatérve a fiktív történetedre:
Bár-lelkészként- óvakodnék jelen fikció szerinti esetben is bármelyik irányban befolyásolni egy ilyen súlyos helyzetben, okvetlen erősíteném a "Nagy Orvosba"való hitében,illetve az isteni kegyelembe vetett hitében.
Az eredeti kérdésre válaszolva:
Isten szereti a "spontán vetélés áldozatait" is.
Megváltónkban el van rejtve az ők örökélete is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ki vagyok én, hogy eldöntsem, melyikük maradjon életben? Én nem vagyok isten. Olvasd, kérlek, vissza, hogy mit írtam MINDEN MÁS JELLEGŰ műtétről. Ha nem direkt célzottan a magzat halálát okozza, elfogadható. Egyébként gyilkosság.
Sem én, sem bárki más nem teheti magát az Isten helyébe.
A pikuach nefesht NEM TANÍTOTTA az Úr. Még a zsidók is csak a Lev 18,5-öt tudják felhozni, mert az azt írja, hogy az Isten törvénye éltet. Továbbá a Lev 19,16-ot is írják, de egyik sem jogosít fel arra, hogy BÁRMIT megtegyél.
A szombat kapcsán SEMMILYEN ÉLETRŐL NEM VOLT SZÓ. Aki béna volt, nem volt közvetlen életveszélyben, tehát ez az elv akkor sem érvényesült. S ha valaki éhes, az nem jelenti azt, hogy éhen hal; ezért még a kalásztépkedésre sem lehet ráfogni.
Az Úr Jézus a FELEBARÁTI SZERETET helyezte a SZOMBAT fölé. Mert még egy élet megmentése esetén sem hagyható MINDEN jóvá. Még az életmentés esetén sem szentesíti a cél az eszközt.
Mert — nem is annyira elképzelhetetlen szituáció, mint az általad felhozott — lophatok, ölhetek (jelen esetben az abortusz is ide tartozik), vagy esetleg házasságot törhetek (csak hogy segítsem az elképzelést: zsarolás…) az életért? Ezek ilyenkor nem számítanak bűnnek. A pikuach nefeshben VAN IGAZSÁG, mert a földi élet szent és védeni kell; de ha közben a saját örök életemet vesztem el?!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Azt ugye érted, hogy ez egy elméleti felvetés. ... megengedhető-e az abortusz?"
Igen, csak ez így már annyira elméleti, mint hogy "ha Isten mindenható, akkor tud-e akkora követ teremteni, amit ő maga sem tud felemelni?"...
Nem, nem engedhető meg az abortusz. Az élet megmentése engedhető meg, nem a kioltása.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
78-as: Dehogynem tanította Jézus a pikuach nefesht elvét. Gondolj a szombati kalásztépésre. Az a történet, hogy Jézus tanítványai szombaton kalászt téptek, és azt ették, mivel éhesek voltak. A farizeusok számon kérték Jézust, mert a kalásztépés szombaton tilos volt, mivel munkának számított. Mit is mondott Jézus?
„Nem olvastátok, mit cselekedett Dávid, amikor megéhezett ő és akik vele voltak? Hogyan ment be az Isten házába és megette a kitett kenyereket, amelyeket nem volt szabad megennie, sem a vele levőknek, csak egyedül a papoknak?”
Ez bizony a pikuach nefesh elve, vagyis az élet és egészég védelme felülírja a vallási szabályokat. Az éhséget ugyanis tekinthetjük az egészséget veszélyeztető állapotnak, például ha valaki az éhségtől már rosszul van.
Mikor Jézust számon kérték, hogy miért gyógyít szombaton, azt mondta:
„Ki az az ember köztetek, akinek ha egyetlen juha van és szombaton beleesik egy gödörbe, nem fogja meg és nem húzza ki azt? Pedig mennyivel több az ember a juhnál! Szabad tehát jót tenni szombaton.”
Vagyis még az állatok életének a védelme és a szenvedésének a csökkentése is felülírja a vallási előírást, nemhogy az embereké. Ez is pikauch nefesh elve.
És még sorolhatnám.
Úgy látom, te nem igazán érted ezt az elvet, pedig enélkül Jézust is nehéz megérteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!