A kereszténység szerint hová kerülnek a spontán vetélés áldozatai, és esetükben hogyan kell elképzelni a testi feltámadást?
#99
Ha valaki úgyis meghal, akkor miért ne öljük meg?! Ez a szemlélet közelebb áll a szélsőséges nihilizmushoz, mint a kereszténységhez. Az emberi életet CSAK ISTEN ADHAT, ÉS CSAKIS Ő VEHETI EL.
Feltűnt, hogy magyarul beszélünk? Mert, ami angolul működik, az magyarul nem biztos, hogy UGYANÚGY VAN.
88-as: Azt írod:
„ Az Oltáriszentséget a kellő tisztelet mellett, a benne jelenlévő Jézus el nem hanyagolása mellett magához veheti. Egyéb esetben a szentségtörést az életveszély nem oldja fel.”
Ez így van, kivéve, ha életmentésről van szó. Ha egy ateistának pont arra a szénhidrátra van szüksége, ami az Oltáriszentség tésztájában van, hogy életben maradjon, és ezt máshonnan nem tudja beszerezni, akkor azt megeheti. Ha pedig te, mint keresztény ember ott vagy, ebben köteles vagy segíteni neki, mert egy életet megmenteni soha nem lehet bűn.
Eleazárral kapcsolatban kevered a dolgokat. Őt hittagadásra akarták kényszeríteni és ennek eszköze volt, hogy disznóhúst kellett ennie. A hitet nem szabad megtagadni és a vértanúságot is vállalni kell érte. Ha viszont valaki életét csak úgy tudjuk megmenteni, hogy ideiglenesen a vallásunk egy előírását megszegjük, akkor az nem hittagadás, hanem kötelességünk. Aki hagy valakit meghalni a vallási előírások miatt, az bűnt követ el.
Ezért van a zsidó hagyományban, hogy a szombati munkavégzés alóli tilalmat felülírja, ha valakinek az élettét kell megmenteni, vagy az egészsége veszélybe kerül.
És ezért függeszti fel a böjti előírásokat a katolikus egyház terhes nők, illetve betegek esetében. Az ő egészségük megőrzése, vagy egészségük visszaszerzése fontosabb, mint a vallási szabályok szigorú betartása.
"amikor döntenünk kell, hogy egy néhány hetes magzat haljon-e meg előbb, vagy egy fiatal nő, akkor a kisebbik rosszat kell választanunk, jelen esetben, hogy a magzat haljon meg"
Igen.
De ha aközött kell választanunk, hogy kit "öljünk meg", a magzatot-e vagy a nőt, akkor az a válasz, hogy egyiket se.
"tudjuk, hogy a nő bele fog halni a terhességébe"
Most így tudjuk. De menet közben változhat a helyzet.
De ha megállapodunk abban, hogy jó, ebben az esetben rendben van az abortusz, akkor abból mi következik?
" De menet közben változhat a helyzet."
Igen. Meghalhat menet közben a nő és lehet vele együtt a gyerek is.
"Meghalhat menet közben a nő és lehet vele együtt a gyerek is."
Vagy meggyógyulhat, pl. mert olyan gyógyszer válik elérhetővé, ami most még nem az.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!