Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A kerékpárutak vonalvezetését...

A kerékpárutak vonalvezetését miért nem lehet biztonságosra, értelmesre megépíteni, ha egyébként lenne rá hely?

Figyelt kérdés

Kereszteződéseknél például lehetne 1 autónyi távolsággal a kereszteződéstől kijjebb kanyarítani, ahogy a buszmegállót is kikerüli, így aki kihajtana annak előbb csak a bringással, utána már csak az autósokkal kellene foglalkoznia, aki meg behajtana az le tudna fordulni a többi autós elől anélkül, hogy elcsapná a bringást.


Például itt teljesen jól látszik miért, pont ott áll rajta a kerékpárúton és vár. (ez egyébként nagyon forgalmas kerékpárút, mégha itt pont nem jött senki) [link] ,21.1062619,3a,75y,158.47h,87.58t/data=!3m7!1e1!3m5!1s-GjElwrME2jfVsN5vteDkQ!2e0!5s20180601T000000!7i13312!8i6656!5m1!1e1

De azóta annyival változott, hogy sok ésszel beraktak még egy parkolót, szóval csak rosszabb lett.



2021. aug. 27. 22:53
1 2 3 4 5 6
 31/55 A kérdező kommentje:

30, ha előbb a kerákpárút van akkor csak azt kell néznie. Utána meg csak az autókat. Sokkal gyorsabban átjutna mindenki minden irányból és biztonságosabban. Illetve fordított irányban is ugyanez van. Így nem foglalja el az autós sem a kerékpárutat, és a hátulja se lóg ki az útra, feltartva azt. Továbbá, az útról beforduló autósnak is sokkal több esélye lesz észrevenni a bringást és nem mögüle, hanem mellőle érkezik.


Sűrű autóforgalmat, sűrű kerékpárforgalmat vizionálj, ne üreset!

2021. aug. 28. 21:24
 32/55 anonim ***** válasza:
77%
#31: hagyjad, nem akarja érteni, ő az autópályán is biciklizne, bízva benne, hogy a román kamionos kikerüli.
2021. aug. 28. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/55 anonim ***** válasza:
29%

#31!


Nem kell vízionálnom sűrű forgalmat, mert Budapesten minden nap tapasztalom.

Éppen ezért semmit sem oldana meg semmit sem az ötleted.

2021. aug. 28. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/55 Alex Fly ***** válasza:
0%
A kereszteződés eleve egy nagyobb odafigyelést igénylő hely, ahol jelentősen megnő a baleseti kockázat. Mitől lenne biztonságosabb az, ha egy kereszteződés helyett pár méteren belül többet alakítanának ki?
2021. aug. 29. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/55 anonim ***** válasza:
100%

#34: Azért, mert több, egyszerűbb kereszteződés biztonságosabb, mint 1 bonyolult, mert egyszerre csak 1 irányba kell figyelned.

Lásd még: körforgalom. Ott is 1 kereszteződésből csinálnak 4-et. Mégis sokkal biztonságosabb, mint egy sima 4 ágú kereszteződés.

2021. aug. 29. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/55 anonim ***** válasza:
50%

#35-nél a pont. Ráadásul itt többről van szó, mint a körforgalomnál, mert:

-jelen helyzetben meg kell állni a kerékpáros átvezetésen, hogy a kereszteződést belásd

-ha balra kanyarodsz, akkor meg kell állnod a kereszteződésben, hogy elengedd a biciklist.

Ha pedig a kerékpárúttal kerül egy szintbe (ergo az autóknak fekvőrendőr lesz belőle), akkor már tényleg csak a vezetésre alkalmatlan nem veszi észre. Az elsőbbséget a magyar jogviszonyok miatt sajnos szabályozni kéne, de ez már apróság.

2021. aug. 29. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/55 A kérdező kommentje:
Ellenkező irány is van, arról sem kell megfeledkezni, illetve balra és jobbra fordulások, valamint olyan forgalom (busz is) amelyik nem fordul le.
2021. aug. 29. 13:48
 38/55 Alex Fly ***** válasza:
17%

@35: Minden kereszteződésben minden irányban figyelni kell a többiekre, nem csak egy irányba kell nézni. És még mindig nem magyaráztad meg, miért jobb az, ha pár méterenként meg kell állni ezen célból ahelyett, hogy egy menetben megtennénk ezt.

A körforgalom pedig még mindig egy kereszteződés, ráadásul a lehető legbiztonságosabb: normális esetben sehol nem keresztezik egymás útját a járművek.

2021. aug. 29. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/55 A kérdező kommentje:

Alex, elhiszem, hogy te egy hamiltonba oltott pető attila vagy, de a közlekedők 99,9%-a nem az.


Amit te nagyon nem akarsz megérteni, hogy a bringáselcsapás is kb megszűnne, mivel eleve egy kikerülő-lassító manőverre lennének rákényszerülve, a jobbra kis ívben fordulónak nem a háta mögül esnének be, a kereszteződés áteresztő képessége is jelentősen megnő. Ahol olyan lett a kialakítás, ott sokkal biztonságosabb mindenkinek. Az út menti fa vagy bokorsor sem takarja ki a mögötte levő bringautat, mert be lehet látni a befordult autóból anélkül, hogy pont elcsapnál valakit holttérből belépve.

2021. aug. 29. 14:40
 40/55 Alex Fly ***** válasza:
23%

@39: a saját tapasztalatom alapján viszont kijelenthetem, hogy az egységsugarú autóvezető számára egyáltalán nem egyértelmű, ha egy jól látható útkereszteződés után pár méterrel ismét egy útkereszteződésre kell reagálnia. Egy átlagos sofőr számára nem logikus, ha a kereszteződés után gyorsítva ismét le kell lassítania egy újabb kereszteződésnél. Sokkal egyszerűbb, ha mindezt egyszerre letudja és utána mehet tovább.

Ha biztonságosabbá akarod tenni az ilyen helyeket, akkor inkább a kereszteződés előtt a kerékpáros forgalmat integrálni kellene a normál közúti forgalomba és azzal együtt vezetni át az útkereszteződésen (ahogyan az jobb helyeken történik)...

2021. aug. 29. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!