Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A kerékpárutak vonalvezetését...

A kerékpárutak vonalvezetését miért nem lehet biztonságosra, értelmesre megépíteni, ha egyébként lenne rá hely?

Figyelt kérdés

Kereszteződéseknél például lehetne 1 autónyi távolsággal a kereszteződéstől kijjebb kanyarítani, ahogy a buszmegállót is kikerüli, így aki kihajtana annak előbb csak a bringással, utána már csak az autósokkal kellene foglalkoznia, aki meg behajtana az le tudna fordulni a többi autós elől anélkül, hogy elcsapná a bringást.


Például itt teljesen jól látszik miért, pont ott áll rajta a kerékpárúton és vár. (ez egyébként nagyon forgalmas kerékpárút, mégha itt pont nem jött senki) [link] ,21.1062619,3a,75y,158.47h,87.58t/data=!3m7!1e1!3m5!1s-GjElwrME2jfVsN5vteDkQ!2e0!5s20180601T000000!7i13312!8i6656!5m1!1e1

De azóta annyival változott, hogy sok ésszel beraktak még egy parkolót, szóval csak rosszabb lett.



2021. aug. 27. 22:53
1 2 3 4 5 6
 21/55 Alex Fly ***** válasza:
37%
Már miért lenne jobb egy kereszteződés helyett egymás mellett 2? Minek megbonyolítani egy eleve nagyobb odafigyelést igénylő helyzetet? Jobb helyeken éppen fordítva alakítják ki: az addig szeparáltan vezetett kerékpárinfrán haladót a keresztezódéseknél visszaintegrálják a közúti forgalomba, hogy a többi járművel együtt haladjon át rajta...
2021. aug. 28. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/55 anonim ***** válasza:
100%

#21

Pont ugyanazért, mint amiért jobb, ha a zebra és a kereszteződés között van egy autónyi hely: egyszerre csak egyfelé kelljen figyelni anélkül, hogy bárkit is zavarnál az áthaladásban.

2021. aug. 28. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/55 anonim ***** válasza:
78%

#21: Mert így van két szögegyszerű kereszteződés, egymás után. Nem egy, ahol mindenre kell figyelni egyszerre, főleg olyan irányokban, amerre nem is látsz ki az autóból.

Ne csak a kis dodgem autókra gondolj, furgonok, teherautók is ugyanazt az infrastruktúrát használják, a biciklis meg simán begurul jobbról a jobbra indexelő autó mellé, ha úgy tartja kedve. Jópáran haltak meg így a közelmúltban is.

2021. aug. 28. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/55 Alex Fly ***** válasza:

@22, 23: itt van egy egyszerű körforgalom, ami ugye a világ legegyszerűbb és legbiztonságosabb kereszteződése. Csak aztán az okosok kitalálták, hogy bringagyászokkal veszik körbe, hogy a kerékpárosok az úttest helyett az mellett, a gyalogos átkelőkön kialakított átvezetéseket használva haladjanak át rajta.

Szerinted mennyivel használhatóbb ez az elcseszett megoldás és hány gépkocsi adja meg az elsőbbségwt a kerékpárosoknak - vagy egyáltalán hányan tudják, hogy az árvezetéseken a kerékpárosnak van elsőbbsége?

És egyáltalán: ki jár jobban azzal, hogy a kerékpárok egy másik körön haladnak, nem a t{bbi járművel együtt?

Bónuszkérdés: hogy változott ezzel a megoldással a baleseti kockázat?

2021. aug. 28. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/55 anonim ***** válasza:
100%

#24: nem látom a körforgalmaz, de sejtem miről beszélsz, az általában 4 olyan kereszteződés, ahol a biciklis átvezetésen várakoznak az autósok.

Mellesleg meg az autosok és a biciklisek nagy többsége nem tudja használni a körforgalmat, nekem a legtöbb majdnem balesetem abból bolt, hogy körforgalomban nem adták meg az elsőbbséget, vagy egyszerűen leszorítottak mikor biciklivel voltam.

2021. aug. 28. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/55 Alex Fly ***** válasza:
57%
@25: nekem nincs problémám a körforgalomban. A legnagyobb gond, ha a kerékpáros nem megy be a sáv közepére és így fennáll annak az esélye, hogy valamelyik szabályokat nem ismerő tulok mellékerül...
2021. aug. 28. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/55 A kérdező kommentje:
Lenne 2 szögegyszerű kereszteződés ahol mindig csak 1 útra kellene figyelni a többi pedig mehetne zavartalanul. Mindenki sokkal jobban járna, de a csökött agyúak nem fogják fel, ők azt szeretik, ha egymás mellett vannak lehetőleg minél szorosabban, és mindenki úgy mehessen mint a birkák, de mindig neki legyen elsőbbsége.
2021. aug. 28. 20:40
 28/55 anonim ***** válasza:
34%

És mennyivel egyszerűbb lenne, ha a kerékpársáv az úttesten lenne. Akkor 1 egyszerű kereszteződés lenne 2 helyett.

De van itt egy csökött agyú, aki ezt nem fogja fel, ő azt szereti, ha egymás mellett vannak lehetőségek minél szélesebbeb és mindenki úgy mehessen mint a birkák, de mindig neki legyen elsőbbsége.

2021. aug. 28. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/55 anonim ***** válasza:
100%
#28: a kerékpársávban jövőt sokszor nem veszi észre az autós. A Bartókon, a Kiskörúton, a budai felső rakparton, a Fő utcán, a XIII. kerület rengeteg biciklisávján rendszeresen vészfékeznem kell, mert egyszerűen a kikanyarodó autós vagy nem lát a parkoló autóktól, vagy nem is néz oda.
2021. aug. 28. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/55 Alex Fly ***** válasza:
30%
@29: és szerinted ha nem az úttesten, hanem attól méterekre halad a kerékpáros, azt mennyivel jobban fogja és szrevenni az az autóvezető, aki alapvetően az úttesten haladó járműveket figyeli?
2021. aug. 28. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!