A kerékpárutak vonalvezetését miért nem lehet biztonságosra, értelmesre megépíteni, ha egyébként lenne rá hely?
Kereszteződéseknél például lehetne 1 autónyi távolsággal a kereszteződéstől kijjebb kanyarítani, ahogy a buszmegállót is kikerüli, így aki kihajtana annak előbb csak a bringással, utána már csak az autósokkal kellene foglalkoznia, aki meg behajtana az le tudna fordulni a többi autós elől anélkül, hogy elcsapná a bringást.
Például itt teljesen jól látszik miért, pont ott áll rajta a kerékpárúton és vár. (ez egyébként nagyon forgalmas kerékpárút, mégha itt pont nem jött senki) [link] ,21.1062619,3a,75y,158.47h,87.58t/data=!3m7!1e1!3m5!1s-GjElwrME2jfVsN5vteDkQ!2e0!5s20180601T000000!7i13312!8i6656!5m1!1e1
De azóta annyival változott, hogy sok ésszel beraktak még egy parkolót, szóval csak rosszabb lett.
#21
Pont ugyanazért, mint amiért jobb, ha a zebra és a kereszteződés között van egy autónyi hely: egyszerre csak egyfelé kelljen figyelni anélkül, hogy bárkit is zavarnál az áthaladásban.
#21: Mert így van két szögegyszerű kereszteződés, egymás után. Nem egy, ahol mindenre kell figyelni egyszerre, főleg olyan irányokban, amerre nem is látsz ki az autóból.
Ne csak a kis dodgem autókra gondolj, furgonok, teherautók is ugyanazt az infrastruktúrát használják, a biciklis meg simán begurul jobbról a jobbra indexelő autó mellé, ha úgy tartja kedve. Jópáran haltak meg így a közelmúltban is.
@22, 23: itt van egy egyszerű körforgalom, ami ugye a világ legegyszerűbb és legbiztonságosabb kereszteződése. Csak aztán az okosok kitalálták, hogy bringagyászokkal veszik körbe, hogy a kerékpárosok az úttest helyett az mellett, a gyalogos átkelőkön kialakított átvezetéseket használva haladjanak át rajta.
Szerinted mennyivel használhatóbb ez az elcseszett megoldás és hány gépkocsi adja meg az elsőbbségwt a kerékpárosoknak - vagy egyáltalán hányan tudják, hogy az árvezetéseken a kerékpárosnak van elsőbbsége?
És egyáltalán: ki jár jobban azzal, hogy a kerékpárok egy másik körön haladnak, nem a t{bbi járművel együtt?
Bónuszkérdés: hogy változott ezzel a megoldással a baleseti kockázat?
#24: nem látom a körforgalmaz, de sejtem miről beszélsz, az általában 4 olyan kereszteződés, ahol a biciklis átvezetésen várakoznak az autósok.
Mellesleg meg az autosok és a biciklisek nagy többsége nem tudja használni a körforgalmat, nekem a legtöbb majdnem balesetem abból bolt, hogy körforgalomban nem adták meg az elsőbbséget, vagy egyszerűen leszorítottak mikor biciklivel voltam.
És mennyivel egyszerűbb lenne, ha a kerékpársáv az úttesten lenne. Akkor 1 egyszerű kereszteződés lenne 2 helyett.
De van itt egy csökött agyú, aki ezt nem fogja fel, ő azt szereti, ha egymás mellett vannak lehetőségek minél szélesebbeb és mindenki úgy mehessen mint a birkák, de mindig neki legyen elsőbbsége.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!