Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A kerékpárutak vonalvezetését...

A kerékpárutak vonalvezetését miért nem lehet biztonságosra, értelmesre megépíteni, ha egyébként lenne rá hely?

Figyelt kérdés

Kereszteződéseknél például lehetne 1 autónyi távolsággal a kereszteződéstől kijjebb kanyarítani, ahogy a buszmegállót is kikerüli, így aki kihajtana annak előbb csak a bringással, utána már csak az autósokkal kellene foglalkoznia, aki meg behajtana az le tudna fordulni a többi autós elől anélkül, hogy elcsapná a bringást.


Például itt teljesen jól látszik miért, pont ott áll rajta a kerékpárúton és vár. (ez egyébként nagyon forgalmas kerékpárút, mégha itt pont nem jött senki) [link] ,21.1062619,3a,75y,158.47h,87.58t/data=!3m7!1e1!3m5!1s-GjElwrME2jfVsN5vteDkQ!2e0!5s20180601T000000!7i13312!8i6656!5m1!1e1

De azóta annyival változott, hogy sok ésszel beraktak még egy parkolót, szóval csak rosszabb lett.



2021. aug. 27. 22:53
1 2 3 4 5 6
 1/55 mantis religiosa ***** válasza:
98%

Sajnos a tervezők SOHA nem jártak biciklivel, gőzük sincs a kerékpárosok mindennapjairól. Elég csak megnézni a sok " dizájnos" kerékpár

tárolót.

2021. aug. 28. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/55 anonim ***** válasza:
88%
Osztom az egyes véleményét. A mérnökök egyetemen tanulnak, betanulták az elméletet. Csak gyakran a gyakorlat teljesen más.
2021. aug. 28. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/55 anonim ***** válasza:
97%
Ott a pont, a mérnök csak az elméletet tanulja meg, a gyakorlatban nem feltétlenül jártas. Sok apróságot láttam már, ami egy kis odafigyeléssel nem lett volna életveszélyes, de egyszerűen az, mert nem tanítanak ilyesmit a BME-n. Persze mi meg pont fordítva vagyunk: a gyakorlatot kenjük-vágjuk, az elméletről meg fogalmunk sincs.
2021. aug. 28. 01:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/55 anonim ***** válasza:
64%

A mellékelt helyszínen éppen nem lenne rá hely, hiszen a parkoló autókon át vezetnéd a bringasávot. DE!


1. Ha a bringaút távolabb van az úttestől, az sokkal veszélyesebb. Igazából az a legbiztonságosabb megoldás, ha az úttest szélére van felfestve a bringasáv. Az ilyeneknél éppen az a gond, hogy sok autós lesz@rja a bringautat, majd az úttestnél megáll.

Tehát amelyik bringaút nem az úttesten megy, az általában veszélyes.


2. Hiába lenne bentebb a bringasáv, akkor a második autó állna rajta.


3. Teljesen szabályosan áll ott a fehér autó. És neki már most is csak az autósokkal kell foglalkoznia. Néhányan vannak olyan figyelmesek, hogy visszagurulnak, ha bringást látnak, de semmi nem kötelezi őket erre.


Az általános kérdésre válaszolva:

Mert nincs olyan, hogy bringás! A kocabringás fél a forgalomban. Még a bringaúton is fél, ha az az úttesten van kijelölve. Te is egy olyan dolgot szeretnél, amit én elkerülnék, mert tudom, hogy rossz megoldás.

2021. aug. 28. 02:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/55 anonim ***** válasza:
81%

Ahogy #4 írja. Ennyi erővel csináljunk biciklis felüljárót minden parkoló elé...

A pofátlan autós minden távolságban rá fog állni, a pofátlan biciklis pedig át fog szlalomozni. Ez inkább közlekedési morál kérdése, mint építési

2021. aug. 28. 06:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/55 anonim ***** válasza:
92%
4-esnek maximálisan igaza van abban, hogy a kulcs a láthatóság. Minél távolabb viszed a forgalom többi résztvevőjétől a bringásokat, annál több az olyan helyzet , ahol nem látják egymást. Különösen a kanyarodó forgalommal szemben veszélyes ez , sajnos haltak bele bringások már abba, hogy rájuk kanyarodtak, holott elsőbbségük volt, ám holttérből érkeztek. Na ennek valószínűségét lehet csökkenteni az úttest szélén vezetett kerékpársávval, ahelyett, hogy a bokrok, oszlopok, táblák, kioszkok mögé dugnánk a bicikliseket.
2021. aug. 28. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/55 A kérdező kommentje:

Az biztos, hogy büdös életbe nem bringázott se a tárológyártós, se a bringaútépítős, de az se aki az adófizetői pénzt átutaltatta.


4-es!

10 méterrel arrébb a buszmegállót simán ki lehet kerülni. Jelenleg mindig megállnak a kerékpár-átvezetésen, mert nem tudnak máshol. Ha távolabb van az úttól akor előbb csak a bringaútra kell figyelnie, utána csak az autókra, mert mögötte mehet a biciklis. Ellenkező irányból pedig be tud fordulni és meg tud állni úgy, hogy mögötte lehet közlekedni, előtte el tud menni a bringás.


Jelenleg minden autónak meg kell ott állnia, kivétel nélkül, illetve kilóg a seggük az útra amikor megállnak egyenként a bicikliút előtt.


Mindenki csak azt tudja csinálni amit a képen látható, DE hátragurulni senki nem tud, (és ha örökké hátragurulgat soha nem is menne ki) de a kerékpárútra rámenni se olyan egyszerű. Folyamatosan jönnek mindkét irányból, kerülgetik közben azt is aki az átvezetésen dekkol a szintén folyamatos autóforgalom miatt. Senkinek se jó ez.


Az ilyen kialakítású kereszteződésen nem is a bringás fél igazán, hanem az autós. :)


Ez egy másik hely, nincs is torlódás soha. A képen pont ott áll egy kocsi, jól látszik miért ez a jó, ha összeveted az előzővel.

[link] ,21.1122759,3a,75y,168.83h,95.58t/data=!3m7!1e1!3m5!1s42d6CzAFKd_8Stez_lSzNw!2e0!5s20180601T000000!7i13312!8i6656

2021. aug. 28. 09:03
 8/55 anonim ***** válasza:
57%

"Ellenkező irányból pedig be tud fordulni és meg tud állni úgy, hogy mögötte lehet közlekedni, előtte el tud menni a bringás."

Ha akkora a forgalom mint írod, akkor pont így fogják elcsapni rendszeresen a két autó között felbukkanó biciklist.


A második link sem más érdemben, a vonalvezetés miatt kicsit nagyobb a távolság (kanyarodósáv, növényzet), de nem számottevő, egy nagyobb autó, ami nem rakja ki a külső sávba a kocsi orrát, mint a Citroen, ugyanúgy rálóg a kerékpárútra

2021. aug. 28. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/55 anonim ***** válasza:
100%

Nem is azzal van a fő baj, hogy az autósok megállnak a bicikliúton.

A nagyobb gond az, hogyha teherautóval kanyarodsz be jobbra a főútról, akkor holttérből érkezik a biciklis.

2021. aug. 28. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/55 A kérdező kommentje:

Nem fogják elcsapni! Ahol kikanyarításos van, soha nincs baleset és a forgalom sincs megakasztva, csak ezeknél.


A második linknél egészen más a vonalvezetés, remekül működik, hogy előbb csak a bringást kell néznmi, utána csak az autóst. A következő autós meg a bringaút előtt várakozik, és ugyanígy ha nagy ívről fordul be oda, akkor meg tud állni a bringaút előtt anélkül, hogy bárkit akadályozna, a következő meg addig tud várni a sávjában.


Csak szólok, hogy nyergesvontatós kamion is jár, az meg aztán fullba össze-vissza átlóg és picsázik, abba miért nem kötsz bele?

2021. aug. 28. 10:21
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!