Miért nem gondol senki arra, hogy az autókat kicsit kiszorítsák?
Mindenhol autóutak vannak, lassan a házba is az fog vezetni. Éppen hogy kilép az ember a házból, sok helyen még járda, gyalogút sincs, egyből az autókat kell kerülgetni. A gyalogutakat sok helyen kiszorítják. Már ha boltba megy az ember, akkor se tud egy normálisan kiépített gyalogúton elsétálni a lakóháztól 200 méterre lévő üzletig.
Alig van hely a bicikliseknek, autósoknak. Az autósoknak jóval több hely van mindenhol. Szinte nincs olyan hely, ami előtt közvetlen ne lehetne autóval megállni, míg gyalogosan nem lehet arra biztonságosan közlekedni. Egyre több a parkoló, a parkolóház. Ezt azonban ki kéne érdemelni. Egyelőre rendszeresen nem tartja be sok autós a kreszt, és egy ilyen rendszert kiszolgálni nem kéne. Elég lenne akkor építeni több parkolót és parkolóházat, amikor statisztikailag jelentősen csökken a szabálytanságok száma. Belegondolni is durva, hogy amikor nekem gyalogosként zöld volt, és elsüvített előttem a zebrán egy autó, hogy őket ilyen szinten kiszolgálják utakkal, parkolókkal. Másra is tudnák az önkormányzatok ezt a pénzt költeni.
Nagyobb balesetforrás is, hogy az autókat ilyen sok helyre beengedik. És a levegőt is jobban szennyezi.
Csak azért, mert sokan vannak az autósok, miért kell ennyire kiszolgálni őket? Hiszen nem lenne kötelező autót használni, tömegközlekedéssel vagy gyalog is nagyon sok hely elérhető.
Kérném, hogy észérveket, logikus cáfolatot írjon, aki válaszol, ne az én személyemet támadja. Mert akárhogy nézem, valóban nagyon sok szól az autók ilyen kiterjesztése ellen.
Gondolj bele, mennyi idő ment el az életedből ehhez kérdéshez való válaszolgatásra, kedves kérdező?
És mit változtattál meg vele a világban, vagy akár egyetlen egy ember életében? Semmit.
Lusta vagyok elolvasni az előző sok választ.
Autóutakra szükség van. Ez nem rossz dolog. Ha neked nincs pénzed autóra, akkor ne itt baszd el az idődet, hanem keresd meg rá. Gyalog is lehet menni akárhol. Budapesten ritka az az autóút, ami mellett legalább egy oldalon ne legyen járda, falun pedig lehet menni forgalommal szembe, azt a percenként két darab autót kibírod ami szembejön. Ez van, jelenleg ez a közlekedési mód, mellesleg a biciklis is közlekedhet rajta. Én autóval, motorral, biciklivel, és gyalog is járok, érdekes, hogy sosem volt bajom az úthálózattal.
Túl sok időd van, amit baromságokon gondolkodással töltesz. Ez a helyzet.
Én igazat adok a kérdezőnek, 2015 óta már nem kellene, hogy szükségünk legyen utakra:
52. Én nem is akarok autót, nincs rá szükségem. Mindenhova eljutok busszal, vonattal, biciklivel, gyalog. (Bár egy felszínes autóstól nem feltételeztem volna, hogy azt hiszi, nem olyan mindenki, mint ő.)
Nem lehet mindenhol menni gyalog. Nem csak Budapest létezik. És Budapesten kívül nem csak falu.
Például kinyitod az ablakot városban, árad be a benzinbűz, mert a lusta emberek autóval mennek oda a ház előtti parkolóból, ahova máshogy is el lehetne jutni. Ezen kívül zaj van, autóriasztók vakriasztása sokszor az éjszaka közepén. Feleslegesen dudálnak a lakótelepen, percekig szerencsétlenkednek, amíg a parkoló legrejtettebb zugába sikerül beállni, ez zajjal és bűzzel jár, a bűz egészségtelen is. Vannak házak, ahol a kaputelefon nem közelíthető meg járda felől, a büdös, zajos parkolóban kell gyalogolni, hogy bejuthass valahova, képedbe tolják a benzinbűzt, amúgy balesetveszélyes is. Biciklit lerakni a tízemeletesnél nincs lehetőség biztonságosan, autóknak mindent, gyalogosoknak és bicikliseknek szinte semmit. (Elvileg biciklitároló van, gyakorlatilag eddig egy ismerősöm se tudott róla, akihez biciklivel mentem volna.) Ledes fényszóróval a képedbe világítanak. Elmész egy olyan utcába valakihez, ahol járda hol van, hol nincs, ahol van, ott is keresztbe áll rajta az autó, merthogy elvileg a saját háza előtt ott jó neki állni. Ha kimegyek az útra gyalog, akkor meg az autó dudál rám. Egyetlen járható úton a ház előtt keresztben áll az autó, merthogy máshol nincs hely, 200 méterrel arrébb parkolni meg milyen már, biciklivel a sárban tudom csak kikerülni. Télen járhatatlan a járda a jég miatt, ez senkit nem érdekel, de a parkolót azt fel kellett újítani, arra volt pénz. Soroljam?
Lehet, sok embernek ez fel se tűnik, megszokták, hogy az autósok kénye-kedve szerint kell csinálni mindent, és ingyen elvárják, hogy alkalmazkodjunk hozzájuk. Maga a légszennyezés is elég ok lenne az egész hülyeségnek a felszámolására. Első lenne a parkolókat szépen felszámolni a lakótelepeken, tisztább lenne a levegő, nyugalom lenne, kényelmesen lehetne biciklivel és gyalog közlekedni, nem ütnék el a kutyákat, embereket, stb.
Utak lehetnek, csak legyen arányban és észszerű legyen. Kb. mindenhol autóút van, ez nem szól arányosságról. Nem tudom, hol észszerű, hogy az út szélén is végig parkolnak, és ha kikanyarodsz biciklivel vagy gyalog mész, nem látsz mögéjük.
Azt nem is említettem, hogy az autósok fele nem teszi ki az indexet, amikor kéne, pélául lakótelepen az imádott utakon ez nagyon kellemes a gyalogosoknak és másoknak is. Totózni lehet, vagy befordul, vagy nem. Vagy kanyar után teszi ki az indexet és utána ő morci, mert elindultam előbb. Nincs szükség ilyenre, az autókat fel kéne számolni, ahogy vannak.
Az emberek simán tudnának busszal, vonattal, biciklivel, gyalog közlekedni. Nem hiszem, hogy az a sok autó, amely a házak előtt/mögött/között mindenhol áll a lakótelepen, azoknak a tulajdonosainak annyira hihetetlenül kell az a plusz idő, amit az autós közlekedéssel tudnak megspórolni. Megtanulnák szépen beosztani az idejüket, hogy az utazásra kicsit több idő kell.
Lehet hivatkozni arra, mi szennyezi jobban a levegőt, mint az autó, de valahogy a lakótelepek ablakain nem a hajók bűze jön be, hanem a legeldugottabb helyre beparkolt autó bűze, amely perceken át szerencsétlenkedik, míg előre-hátra tolat ötször, mire ki tud kászálódni. És a járdán közlekedők, vagy a biciklizők sem a repülők bűzét lélegzik be, hanem az autósokét, akik lusták negyed órával többet utazni más közlekedési eszközzel.
Agyhalál állapotában van a világ, hogy eltűri ezt az egészet, a légszennyezéssel és mindennel. A pénzéhes autógyárak irányítanak mindent.
Bla..blabla...blablabla. Az egészből talán 3-4 sort elég véletlenszerűen kiragadni, hogy látszdjon, ugyanazt a grafomán, értelmetlen fröcsögést folytatja, mint eddig.
De bezzeg akkor hogy ajvékolna, ha egy iparos közölné, hogy nem megy ki hozzá megszerelni a csöpögő csapját, mert nem lehet megközelíteni a lakóhelyét autóval, vagy azt mondaná, hogy a javítás 20 perc volt, de felszámolja azt a 4 órát is (2x2, oda-vissza) amit a tömegközlekedéssel töltött.
Tipikis egyoldalú, demagóg sötétzöld h_lyegyerek...
Kérdező, te is ilyen autófóbiás, biciklináci, sötétzöld lehetsz, mint a KariGeri. Sőt, kommunista vagy. Mindjárt elmagyarázom.
Én dolgozok. Keresek pénzt. Összespórolok adott összeget. Majd abból az összegből veszek egy autót. Majd ezt az autót, ami az én magántulajdonú ingó-jellegű vagyontárgyam, a hatályos szabályok és törvények adta keretek között használnám, élvezném is (kiélvezném a pénzemért vett tárgy előnyeit-szolgáltatásait).
Namost. Jössz te, és korlátoznád, hogy én hogyan, mikor, hol és hogy egyáltalán használhatom-e a saját tulajdonomat. Sőt te nem csak a használatát, de 50-es évek stílusában azt is korlátoznád, hogy birtokolhatok-e egy jelenleg piaci alapon szabadon adható-vehető értékesíthető terméket. Gondolom azt szeretnéd, hogy a "plebs" ne birtokolhasson, hanem csak az engedéllyel rendelkezők / elit privilégiuma legyen (mint Rákosiék idejében) az autó. És ebből a szempontból tök mindegy, hogy mondjuk a lakótelepeken élőktől direktben koboznád el az autóikat, vagy ellehetetlenítenéd az autó birtoklását számukra a parkolók felszámolásával, mert a végeredmény és a szándékod tökugyanaz.
Na emiatt a proletár, a magántulajdonhoz való jogot (birtoklás / kiélvezés) súlyosan korlátozni szándékozó hozzáállás miatt vagy te kommunista.
55. Az érvrendszered nulla. Állítólag többször elolvastad a grafomán fröcsögésemet, de semmit nem is próbálsz megcáfolni. A "hülyegyerek" szavad nem nevezhető cáfolatnak, inkább az alacsony értelmi szintedet minősíti.
Vízvezetékszerelő... nem kellene felszámolnia semmit, mert az lenne a megszokott, a normális, hogy addig tart a közlekedés. Csak már a sok ellustult ember nem tudja elképzelni, hogy ne az legyen a természetes. EGyébként meg ha nagyon muszáj, ki lehet fizetni, bár ez a pénzimádat, ami elítélendő. Én is kijárok emberekhez, de nem számolok fel érte plusz költséget. Jóindulat kérdése. Más kérdés, hogy speciális munkákhoz, amihez sok cuccot kell szállítani, lehetne használni autót. Most nem a céges autókra gondolok, amikor jódolgában nem tudja, hova menjen ingyen a céges autójával a jóember.
Én jártam olyan helyre dolgozni, amit gyalog nem lehetett biztonságosan megközelíteni. Kértem megoldást a problémára, de nem kezdtem örjöngeni, hogy ez milyen dolog, elcsaphat az autó, amíg a helyre kigyalogolok, csak az autósok örjöngenek, ha veszélyben a kényelmük, amihez ragaszkodnak, mint valami nélkülözhetetlen dologhoz.
56. A személyeskedés neked is nagyon megy. (Rendben, lehet én is személyeskedtem, mert lustának neveztem az autósokat és ezt továbbra is fenntartom.) De legalább gondolkozol. Az autó, mint magántulajdon - vitatható, hogy ez mennyire észszerű. Ha szembeállítod az érveimet (amiket senki nem volt hajlandó megcáfolni) azzal, hogy mivel jár az, hogy tömegek autót birtokolnak és használnak, elgondolkodtató, hogy megéri-e léteznie autónak, mint magántulajdonnak. Szerintem nem. De nyilván jobb belélegezni a benzinbűzt a lakótelepen és a "blablabla". Itt a probléma az autó olyan tömeges elterjedése, amit már nem lehet hellyel kiszolgálni. 10-20 éve elfért még annyi autó, amennyi volt. Most az van, hogy már egyre kevesebb hely van nem autók számára, hanem minden egyéb célra. És közben azért zöldövezet is jó lenne, ha lenne. Közben az autósok rázzák az öklüket, hogy márpedig ő oda áll, ahova akar, a biciklis meg kerülje ki a sárban, mert az egyetlen kivezető utat elállta az autó a házból. Vagy ki se lehet menni a házból, ha mondjuk nagyobb csomag van nálad, mert beleakadsz a lépcső előtt parkoló autókba és leviszed a visszapillantó tükrüket, amiért te leszel a hibás, véletlen sem az, aki állhatott volna 200 méterrel arrébb, netalán ő maga hajthatta volna be a tükröt.
Olyan tömegesen megugrott az autók száma, hogy ezt már nem lehet kiszolgálni, nincs rá hely. Az út szélén parkolnak az autók a lakótelepen, nem látni tőlük rendesen. Itt a vasútállomást nem lehet gyalogosan rendesen megközelíteni, járda nem vezet oda, autóút van mindenhol.
Itt a megoldás tényleg az, hogy az autót mint magántulajdont megszüntetni, mert még mindig csak a lakótelepen élők kb. 60%-ának van autója (csak hasraütés szerűen egy szám), és ha még 30%-nak lesz, nem tud hova állni vele. Vagy a lakótelepek szélén egy hatalmas parkoló kéne, de leginkább a föld alá/emeletre építeni, hogy el is férjenek. Ami megint nem lenne ingyen.
Be kéne látni, hogy az autósok igen jelentős része meg tudná oldani máshogy a közlekedést, és valami megoldást kellene találni az autók visszaszorítására. Mentők, tűzoltók, rendőrség, áruszállítás oké, nekik kell, meg pl. olyan betegeknek, akik máshogy nem tudnak közlekedni. Másoknak nem kell autó.
Sok helyen a járdák felét elfoglalják a parkoló autók, vagy teljesen felállnak a járdára. Motorok is sokszor a járdán parkolnak, ami már nevetséges, ezt az egészet vissza kellene szorítani. Csak az nem látja ezt, aki nem akarja, mert autóimádó és elvárja, hogy az autózás körül forogjon minden.
Tudom, ez hosszú, talán senki nem olvassa el, de másképp nem tudom megfogalmazni. Sajnos nem intelligens ember jár az oldalon, aki valóban érvelni tudna, mert a "hülyegyerek" nem érv.
58. Ez nem csak az én problémám, hanem a társadalomé, nem csak engem zavar. Látom, cáfolat neked sem volt, tehát tök természetes, hogy felállsz a járdára az autóval, elállsz minden helyet, nincs gyalogút, de autóút van mindenhol. Elég nagy gond, hogy erre semmi épkézláb ellenérved nincs. A légszennyezésre se. Valószínű betalált, hogy igazam van, lusta vagy nem autóval közlekedni és emiatt most te "puffogsz".
56. Eléggé túlzásokba estél. Kommunizmusban egyáltalán nincs magántulajdon. Én nem a magántulajdon, mint olyan ellen vagyok, hanem az autók ellen. Addig legyen magántulajdon, amíg azzal az ember nem korlátoz másokat és nem árt másoknak. Az autó pedig pont ilyen, ami mások szabadságát korlátozza, a tiszta levegőhöz is és a térhez, valamint a zajmentes környezethez és a fényről, ami a ledes fényszórókból az ember képébe világít, nem beszéltem. És sorolhatnám sokadszor, a közlekedési szabályok be nem tartása is keresztbe tesz másoknak, gyalogosoknak is, közvetlen a lakhely mellett. Meg az elgázolt állatok, sőt emberek... Érdekes magántulajdon, amely ahol csak lehet, ártalmas az emberre nézve. Csak azért, mert lusták máshogy közlekedni. Aki autóba ül, nagyon lelkiismeretlen ember.
Végül itt van egy kép, ami vicces. Lehet, csak poén, lehet, tényleg kirakták valahova ezt a faliújságra. Sok szempontból meg lehetne közelíteni, de a lényeg átjön belőle: nincs elég hely az autóknak és mindenki autóval akar közlekedni, ami egy olyan probléma, amire nincs jelenleg megoldás. De lehet, csak a házban lakók lusták, mint általában az autósok, és eszükbe nem jut 50-100 méterrel arrébb parkolni le, mert az nagyon megterhelő a kényelemhez szokott törékeny testük számára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!