Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem gondol senki arra,...

Miért nem gondol senki arra, hogy az autókat kicsit kiszorítsák?

Figyelt kérdés

Mindenhol autóutak vannak, lassan a házba is az fog vezetni. Éppen hogy kilép az ember a házból, sok helyen még járda, gyalogút sincs, egyből az autókat kell kerülgetni. A gyalogutakat sok helyen kiszorítják. Már ha boltba megy az ember, akkor se tud egy normálisan kiépített gyalogúton elsétálni a lakóháztól 200 méterre lévő üzletig.


Alig van hely a bicikliseknek, autósoknak. Az autósoknak jóval több hely van mindenhol. Szinte nincs olyan hely, ami előtt közvetlen ne lehetne autóval megállni, míg gyalogosan nem lehet arra biztonságosan közlekedni. Egyre több a parkoló, a parkolóház. Ezt azonban ki kéne érdemelni. Egyelőre rendszeresen nem tartja be sok autós a kreszt, és egy ilyen rendszert kiszolgálni nem kéne. Elég lenne akkor építeni több parkolót és parkolóházat, amikor statisztikailag jelentősen csökken a szabálytanságok száma. Belegondolni is durva, hogy amikor nekem gyalogosként zöld volt, és elsüvített előttem a zebrán egy autó, hogy őket ilyen szinten kiszolgálják utakkal, parkolókkal. Másra is tudnák az önkormányzatok ezt a pénzt költeni.


Nagyobb balesetforrás is, hogy az autókat ilyen sok helyre beengedik. És a levegőt is jobban szennyezi.


Csak azért, mert sokan vannak az autósok, miért kell ennyire kiszolgálni őket? Hiszen nem lenne kötelező autót használni, tömegközlekedéssel vagy gyalog is nagyon sok hely elérhető.


Kérném, hogy észérveket, logikus cáfolatot írjon, aki válaszol, ne az én személyemet támadja. Mert akárhogy nézem, valóban nagyon sok szól az autók ilyen kiterjesztése ellen.



2018. júl. 6. 19:26
❮❮ ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... ❯❯
 81/220 anonim ***** válasza:
0%

Nincs olyan, hogy környezet kimélö technológia.

Nem volt és szerintem soha nem is lesz.


Én gyalogolok napi 1 órát munkába, meg 1 órát haza. Mindenki hülyének néz, pedig a 8 óra ülés az irodàban (be lehet már járni, igen) nem igazán egészséges. A 2 óra gyaloglàssal meg valamilyen szinten ellensullyozni tudom a sok ülést. Ha az asszony küldi a Todo listáját, hogy mit vásàroljak be, akkor fogom a biciklit, rákötöm az utánfutót és azzal megyek munkába. Az iroda aljában van zárt tároló, munka után jól bevásárolok, aztán beledobom a cuccokat - futóba és hazatekerek. Ez megy hétfötöl péntekig.

Hétvégente használom az elektromosautóm, ha messzebb megyek vele vásárolni, ha nagyobb utakat teszek meg vagy kirándulni megyek. Igen, nagyobb utakat is megteszek az autoval. Kis i3-as 94Ah-s BMW-m van. Tudjátok ez mennyire BMW? Semennyire. Nem brummog, nem zümmög, jol gyorsul jol fog kanyarban és ennyi. Nekem ez a forma tetszett. Ha Suzuki lenne ráirva, akkor is megvenném. Az ára? Nem éri meg. De amikor nyitva van a tetöablak, hangtalanul suhanok azokon a virsligumikon (de hogy tapadnak azok???) valami kanyargós erdei úton, akkor azért mosolygok.

Szervizköltség? Nincs ugye? Ez elektromos auto. Akkor nincs. Ja, ohh, izé, wait. Töltönyilás biztositékjának reléje (60 ezer), a szokásos futómüszilentek cseréje (kb 100 ezer), egy központi kijelzöcsere és rádiós fejegység (na ez fájt....a kettö egyben 420 ezer volt, jo, oké ID4-röl ID6-ra. Most már van benne Carplay is)

Szoval annyira nem szervizmentes az elektromos autó sem. Meg lehet nézni pl a Renault Zoè groupot Facebookon...vagy a elektromos Peugeot és a VW ID csoportokat. Hemzsegnek a hibáktol. Persze a benzines/diesel autoknál éppen ugyan ugy felléphetnek hibák. Ezzel nem megcáfolni akarom az elöttem kommentelök egyikét, csak a puszta tényeket megirni. Igaz, olyan, hogy nem indult az autó, nem volt. Jó mokka, amikor éppen, hogy odalépsz a gázpedálra és a nyomaték már a kerékben van. Ez ilyen. Sok embernek nem tetszik. Pesten pl beverték a hátsó szélvédömet miatta (ujabb 200 ezer a csomagtér ajtó egyben van a szélvédövel mivel full üveg...).

Tudom, nem kimélem a környezetet. A virsligumik és a 170 paci miatt (igen, ez a Suzuki Swift méretü krumpli 170 LE) jobban kopnak a gumik. Egy gumi szett szenzorokkal 2-300 ezer. Egy szett kb 1,5-2 év után éri el azt a profilmélységet ahol cserélni kell.


Kétségtelenül vannak elönyök az eautóval: mégolcsóbb biztositás, ingyen parkolás, pár helyen még ingyen töltés is. Ha asszonnyal elmegyünk moziba, akkor az autót felteszem töltöre. Mozijegy mellé ingyen van a töltés. Amugy meg havi 40€-t ha költök a töltésre. Illetve a garázs bérlése fele annyi mert zöldrendszàmos. Ja és utcán töltöm, mert nem kertes házbannlakunk. Alacsony fogyasztás (Györ - Széksefehérvár a 81-esen 11kW/h volt tavaly nyáron, ami ~ 1 liter benzin) egy lábas vezetés, igy guruláskor folyton visszatölt vissza a kicsi-kocsi sok-sok km-t.


Hátrányok:

160 a vmax. Mint a legtöbb eautónál. Jó, toltam neki egyszer 162-vel is München után. Bumm. Sokan kifejezetten utálják és sok a tettrekész ember... Sok töltö nem müködik (Fájó igazság, szerencsére ez online jol látható), meg a hatótáv: Balatonra Bécsböl egy töltéssel lejutok föuton. Autópályàn ez 15-20 perces egyszeri rátöltést igényel. 105 km/h esetén 15-17kW/h a fogyasztàs, 130-nál ez 21-22, 80-as temponál ez kb 12kW, ha meg vegyes, akkor 13 körül van. 160-nál 27kW/h, 22 fokosra álligott klimával. Télen nekem 180km a hatotáv, nyáron ez 280 is lehet. Ha elöfütöm az aksit télen, akkor 250km meg van simàn.


Az elektromosra meg sokkal gyorsabban is átállhatnánk, de nem füz senkit semmilyen érdek. Meg lehet nézni a BMW-t. Lehet nem az a minöség, mint 20 éve, de vezetni még mindig jó. Söt, egyre jobb. De csak a benzin/dizel motorral szerelt autoikat. Van hangja. Jó a menetdinamikâja, van megjelenése (a formárol most ne beszéljünk). És ez az, amit sokan imádnak. A 8 év alatt kiadtak 4 elektromos autot...4-et. Közben Münchent elöntik az elektromos VW ID-ak...szép image annak a városnak, ahol a világ legmegoszóbb autóit tervezik és gyártják.


Következö autóm elektromos lesz-e? Tesom a hibrid Toyotáját havi 1x tankolja, mert PHEV, vagyis Plug-in hybrid. Otthon feltölti, aztán megy vele elektromosan 35km-t, majd megint tölti. Ha messzebb megy, mint 50km, akkor bekapcsol a motor. Vagy ha gyorsabban megy min 110. szoval ez is egy jo megoldás. Lehet plug-ig hybrid lesz a következö, de az nem most lesz.


Meg lehetne azt is csinálni, hogy a Plug-in hybridek lakotterüten csak elektromosan hajtanak, lakott területen kivül meg hajt a benzin/dizel motor. Ha üresedne az aksi a városban, akkor pedig müködjön generátorként az auto motorja (lásd BMW i3 REx). Nyilván ezt szoftveresen szabályozni lehetne helymeghatározással. Városban amugy is felesleges a 100+ loerö, miközben max 70km/h a megengedett legnagyobb sebesség.

2021. jún. 13. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 82/220 anonim ***** válasza:
27%

Az tény, hogy az autók számát drasztikusan csökkenteni kellene az utakon a környezetszennyezés elkerülése érdekében. De ezt a jelenlegi helyzetben lehetetlen megvalósítani.

Először is normális tömegközlekedésre lenne szükség. Egy olyan tömegközlekedésre ami időben versenyképes az autóval mind a városban és a városok között is. Itt legfontosabb szerintem a vasúti közlekedés fejlesztése lenne a cél (gyorsan tud menni, sok embert tud szállítani, környezetbarát, teherforgalom is lehet rajta így a kamionok száma is csökkenne) ehez viszont korszerű pálya és járművek kellenének. Nagyvárosokban több buszjárat, hogy mindenhova el tudjon jutni az ember. És hidd el ha már csak az említett dolgok meglennének csinálva jóval kevesebb gépjármű lenne az utakon.

Hiszen az emberek nagyrésze azt az utazási formát választaná amelyikkel hamarabb odaér (pl nem mindegy, hogy a munkahelyedig kocsival 1 óra vagy tömegközlekedéssel 20-30 perc az út). És igen fel kell áldozni a kényelmünket, mert a jövőnkről van szó, gyermekeink, unokáink életéről. Szerintem nem olyan nagy fáradság lenne egy jól összeállított tömegközlekedési menetrend mellett akár 1-2 szer is átszállni. Csak ugye a kényelem... Persze vannak kivételek, például nagy bevásárlásnál ez ember nem fog több nagy szatyrokkal szenvedni a buszon ez megérthető. Nem is kell mindenről lemondani, csak apró dolgokról. És lehet azzal jönni, hogy régen sem volt autó mégis megoldották. Igen megoldották, de az egy másik világ volt, azóta rengeteg minden fejlődött és nekünk is fejlődnünk kell viszont nem elkényelmesülni.

2021. jún. 28. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 83/220 anonim ***** válasza:
47%
Napi 10-15 km tekerés bringával teljesen vállalható. Éltem Hollandiában, nem volt autóm. Télen, vagyis hóban, fagyos úton valóban nincs jogosultsága a bicajozásnak, de tavasztól őszig az lenne a normális, ha mindenki tekerne városon belül. Normális és biztonságos bicikli utakon.
2021. júl. 25. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 84/220 anonim ***** válasza:
66%

"Csak azért, mert sokan vannak az autósok, miért kell ennyire kiszolgálni őket? Hiszen nem lenne kötelező autót használni, tömegközlekedéssel vagy gyalog is nagyon sok hely elérhető."


És a busz hol megy? Szivacson?

Persze én is inkább utaznék napi 100km-t gyalog,bicóval vagy busszal 2 órán át, mikor kocsival leérek 40p alatt :D

2021. szept. 17. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 85/220 anonim ***** válasza:
20%

Szerintem nem az a gond, hogy sok az autó, hanem, hogy az új autó sok.


Egy csomó 20 év körül Euro 3-as és 4-es autó lenne még, amit (ha meg tudnának fizetni a tulajok) még használni lehetne. Igaz, semmi sincs ingyen, de aki vállalja, hogy megcsináltatja az öreg autóját, hogy még mondjuk 10 évet menjen, az megint más, mint okádni kifelé az elektromos autókat.


Meg lehet kövezni én még mindig úgy gondolom, hogy az új elektromosok legyártása még mindig károsabb, mint az öreg autók felelősségteljes karbantartása.

2021. okt. 9. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 86/220 anonim ***** válasza:
22%

Úgy úgy nyolcvanötös.


Én a 30+os autóimat tartom életben. miattam nem kell legyártani 5 évente egy akkupakkot, rakás műanyagot, és társait hogy aztán 5 év múlva a környezetet szennyezze a megsemmisítőben.

2021. okt. 9. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 87/220 anonim ***** válasza:
79%

És az értelmi fogyatékos kérdező, az értelmi fogyatékos kérdésével ismét előkerült....


Na mi van? Tán kiengedtek a sárgaházból?

2021. okt. 10. 03:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 88/220 anonim ***** válasza:
16%

...és közben a 35 éves kohószökevény annyit szennyez, mint 5 másik.

A nem veteránvizsgás 30+ autókat be kéne tiltani kategórikusan: rendőr megállít, kiszállít, személyes holmi kivesz, tréler, bezúz. Bontásra sem, mert a sok hulladék motor egy másik roncsban kelne új életre.


Az 5 éves akkupakkot meg felejtsd el, 10 évhez közelítő villanyautók rohangálnak 80%-90% akkukapacitással. Taxiként használt Teslák az USA-ban lassan elérik az egymillió kilométert gyári akkuval.

2021. okt. 10. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 89/220 anonim ***** válasza:
0%

+1 szavazat hogy zúzzák be a 30+ kocsikat. Karambolban úgy viselkednek, mint az üres gyufásdoboz amire rálépsz 😂


Addig nem gond, amíg egyedül van benne a majom, de amint beülteti hátra a gyerekét, én keményen büntetném gondatlan veszélyeztetés miatt.

2021. okt. 10. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 90/220 anonim ***** válasza:
31%

85-ös vagyok, látom le lettem pontozva. Semmi gond nincs, továbbra is kiállok a véleményem mellett (ami nem csak az enyém, hanem az egyik japán egyetem kutatóié is).


[link]

2021. okt. 10. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
❮❮ ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!