Miért nem gyárt senki ilyen autót?
Nagy karosszéria (kb. 4,8x1,85x1,5m) kb mint egy E-Merci,
semmi bonyolult formai elem, csak egy egyszerű, elegáns, itt-ott krómdíszes, retrós beütésű kinézet, kb. mint egy Ford Crown Victoria, egy Volga és egy Toyota Corolla keveréke. Sedan és kombi változat, kombiból plusz üléssoros, 7 személyes verzió, opcióként emelt hasmagasság, 4x4-es hajtás.
Motor: egyszerű, megbízható, kellően erős és takarékos benzin vagy dízelmotorok. Semmi hibrid meg ilyesmi, szívó benzines 1,6-2,5-ig, dízelből 2 vagy 3 ezer köbcentis motorok (nem common rail), mindkét verzióhoz opciónak turbó.
ALapfelszereltség: klíma, automata váltó (kézit is lehetne kérni igény szerint), 4 elektromos ablak, ABS, rádió előkészítés 4 hangszóróval. OPciónak fejlett multimédiás rendszer olyan különlegességekkel, mint FLAC-lejátszás, Blu-ray lejátszó, DVB-T TV. Hihetelen extráknak hangzanak, de gyakorlatilag 150 ezerből megvan egy ilyen cucc, nem 2 millliós felárat kérni érte mint egyes gyártóknál.
Kb mindez 3 és 5 millió közötti ársávban.
Szerintem nem lenne lehetetlen, és amelyik gyártó megcsinálná, halálra keresné magát, csak nem értem miért nem lépi meg senki.
Majdnem ugyanez csak kicsiben a Dacia, meg lehet nézni, milyen sikeres.
Képzeljünk el egy picit nagyobb Logan-t klímával, automata váltóval, jó hangrendszerrel egy elegáns, nagyautós, krómos-retrós dizájnnal 4 misiért. Nem lenne tuti biznisz?
"Motor: egyszerű, megbízható, kellően erős és takarékos benzin vagy dízelmotorok. Semmi hibrid meg ilyesmi, szívó benzines 1,6-2,5-ig, dízelből 2 vagy 3 ezer köbcentis motorok (nem common rail), mindkét verzióhoz opciónak turbó."
Azért, mert ezek a dolgok egyszerűen nem összeegyeztethetőek, ilyen motor nem létezik.
Hülye az elképzelés kérdező.
De amúgy ott van pl a Renault Fluence, az elég egyszerű autó, de nagy (nem akkora mint az E Merci).
Azért, mert ha egy gyártó megcsinálná és bejönne, akkor a többi is utána csinálná és máris nem keresné halálra magát senki. Főleg, mivel részben a saját drágább modelljeik elől happolnák el a piacot, házon belül csinálnának konkurenciát.
Az extrákkal ugyanez a helyzet. Miért adnák a 150 rugóba kerülő multimédiát alapfelszereltségként, ha van 10-ből 1 madár, aki kiad érte kétmilliót? Extraként adni kisebb befektetés, nagyobb haszon.
Kezdjük azzal az alap dologgal, hogy ugye elég durva szabályozások jöttek azóta életbe, egyáltalán nem mindegy a gyártónak se, hogy milyen besorolásba kerül az autójuk.
Szóval ezzel a motorok tekintetében máris meg van kötve a kezük, nem lehet csak úgy beletenni bármilyen motort. Ha így lenne, sehol sem lennének az apró kis turbós motorok, mert semmi érdek sem lenne a kifejlesztésükben.
Az autók alakja esetében pedig megint csak jön az, hogy nem árt ha minél kisebb a légellenállása, ezen kívül lehetőleg olcsó is legyen.... lehetne most is mindenféle alakú autót csinálni, és még króm díszítéseket is rátenni, csak épp nem éri meg, innentől kezdve meg senki sem foglalkozik vele a gyártók közül.
A Mazda még hisz a nagyobb szívómotorokban, a Skyactive technológia elég jó és teljesíti a normákat.
A formát nem úgy értetem hogy annyira szögletes legyen, lehet az gömbölyű is, csak egyedi és ízléses legyen.
Ott van pl a rengeteg AUDi, Seat Skoda, VW alsó-közép kategóriás autói, azok sincsenek túlbonyolítva formailag.
Szerintem nagyon sok embernek pont ilyen kocsira lenne igénye, mert nem 15-20 milláért akar luxuskocsit venni, hanem 3-5 között egy élhető méretű autót.Nekem is kb 4 milla keretem lesz rá jövőre új kocsira, de ennyiből csak a Dacia ad normál méretű klímás és automata váltós kombit.
A Fluance sem rossz ilyen szempontból, csak újabban megint túlárazzák.
Egy Corolla sem lenne olyan veszélyes árban, de amikor megláttam hogy a klíma feláras extra 4 misi felett, akkor köszöntem és ennyi volt.
Nem gondolom hogy olyan nagy kunszt lenne 2017-ben egy alapáron klímás automata kocsi néhány olcsó de hasznos extrával.
El tudnék képzelni pl. egy nagy Daciát ilyen paraméterekkel. AZ új típúsok szerintem egyáltalán nem néznek ki rosszul. Régi Dacia 1310-re hajazó, de annál nagyobb dupla kereklámpás, kicsit Ladás beütésű sedan nem lenne rossz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!