Miért nem gondol senki arra, hogy az autókat kicsit kiszorítsák?
Mindenhol autóutak vannak, lassan a házba is az fog vezetni. Éppen hogy kilép az ember a házból, sok helyen még járda, gyalogút sincs, egyből az autókat kell kerülgetni. A gyalogutakat sok helyen kiszorítják. Már ha boltba megy az ember, akkor se tud egy normálisan kiépített gyalogúton elsétálni a lakóháztól 200 méterre lévő üzletig.
Alig van hely a bicikliseknek, autósoknak. Az autósoknak jóval több hely van mindenhol. Szinte nincs olyan hely, ami előtt közvetlen ne lehetne autóval megállni, míg gyalogosan nem lehet arra biztonságosan közlekedni. Egyre több a parkoló, a parkolóház. Ezt azonban ki kéne érdemelni. Egyelőre rendszeresen nem tartja be sok autós a kreszt, és egy ilyen rendszert kiszolgálni nem kéne. Elég lenne akkor építeni több parkolót és parkolóházat, amikor statisztikailag jelentősen csökken a szabálytanságok száma. Belegondolni is durva, hogy amikor nekem gyalogosként zöld volt, és elsüvített előttem a zebrán egy autó, hogy őket ilyen szinten kiszolgálják utakkal, parkolókkal. Másra is tudnák az önkormányzatok ezt a pénzt költeni.
Nagyobb balesetforrás is, hogy az autókat ilyen sok helyre beengedik. És a levegőt is jobban szennyezi.
Csak azért, mert sokan vannak az autósok, miért kell ennyire kiszolgálni őket? Hiszen nem lenne kötelező autót használni, tömegközlekedéssel vagy gyalog is nagyon sok hely elérhető.
Kérném, hogy észérveket, logikus cáfolatot írjon, aki válaszol, ne az én személyemet támadja. Mert akárhogy nézem, valóban nagyon sok szól az autók ilyen kiterjesztése ellen.
Régen a háborúban haltak meg, az ellen nem lázadsz? :D
Egyébként meg így is túl sokan vagyunk a bolygón.
Tomegkozlekedes nem megy mindenhova es hajnalban nem is megy egyaltalan. Hogy mennel haza igy hajnali 3kor?
Te szeretsz zuhogo esoben setalni a buszmegalloig vagy varni a buszra ugy hogy a megallonal nincs teto a fejed felett?
Nem beszelve a hidegrol vagy pedig a 35 fokos nyari hosegrol.
En azert sem jarok busszal regota mert munkasruhaban nem orulnel ha leulnek melled a buszon mikor te ki vagy oltozve. A masik hogy a szerszamokat hogy viszem el a munkaba? plusz viszek magammal kajat, 2 liter vizet nyaron a hutotaskaba. Ezeket nem akarnam a buszon cipelni.
Raadasul mikor levagyok izzadva nyaron akkor senki sem akarja azt szagolgatni es en is minnel hamarabb hazaakarok erni hogy letusoljak.
Ami busszal 20 perc beleszamolva a gyaloglast a megalloig az autoval ajtotol ajtoig 10 perc.
Nézd én amit lehet megoldok bringával meg elektromos rollerrel.
Van bicikliutánfutóm is, nagybevásárlás három főre OK.
Megyeszékhelyen lakom, itt lehet biciklivel közlekedni. Pesten a tömegközlekedés egész jó.
Mivel nekem a munkámhoz nem kell az autó, nem is használom hétköznap.
De sokan pl a szakik nekik muszáj. Faluról nem mindig lehet reális idő alatt busszal bejönni. Sokan féltik a gyereket az iskoláig vezető úton is. Ezért a mamataxi.
Az autó egy kényelmi dolog. Nem tudsz ellene tenni mert az emberek nem fogják bevállalni a jeges szelet, esőt, buszt, stb... inkább fizetnek.
Én is elvennék rengeteg helyet az autóktól, normálisabb logikusabb bringautakat, jó drága parkolást, magasabb üzemanyagárakat vezetnék be, hogy ne az autó tulajdonlása legyen drága, hanem a felesleges használatot visszaszorítsam.
De hiába akarom én, ha a többség a négykeréken él. Ezt el kell fogadni.
Az alap gondolat jó, vagyis hát csak részben. Mert a káros hatások mérséklésére nem csak az autók kiszorítása az egyetlen megoldás, a gyártók jelenleg is gőzerővel dolgoznak a piac elektromos irányba való terelésén, a Tesla ebben pl. a legjobb (igazából csak elektromos autóik vannak). EZ is egy JÓ irány, az elektromos irányba való elterelés, ezzel és a megfelelő környezetbarát energiaforrás kialakításával kb. ugyanazt a hatást elérhetjük, mindemellett marad a kényelem is. Ez viszont idő, még csak mostanság kezdenek megfizethető árú elektromos autók megjelenni a piacon, messze vagyunk még a teljes átállástól. Ha ezen túl vagyunk, már csak a területkihasználást kell megoldani, de valljuk be, környezetkárosító hatások híján ez inkább csak egy kellemetlen tényező, mint sem ártó, romboló, mármint ha sz*rul használjuk ki a területet. Addig is maximum elodázni tudjuk a dolgokat a korlátozó intézkedésekkel.
Ami pedig Téged illet kérdező, hát nem vagy egyszerű eset...
1.) Először is, teljesen likvidálni akarod az autókat. Hajrá, próbáld meg, majd élvezd, ahogy összedől a világgazdaság. Igen, ez igaz, hogy nagyon jól megvoltunk régen autók nélkül, ahogy megvoltunk gyógyszerek és védőoltások nélkül is. Amit egyik oldal sem vett figyelembe viszont az a tény, hogy az orvostudomány nélkül örülhetnénk az átlag 25 éves életkornak, illetve hogy az autók nélkül nem lenne konkrétan termelés, nem lenne mentő/rendőr/stb. akik szükség esetén akcióba lépnek, így a random megkéselt ember szépen elvérezhetne az út szélén, mert nincs mentő aki a segítségére siethetne stb stb stb. Jó oké, ferdítek, írtad (akarom mondani utólag hozzátetted), hogy a közszolgálatot teljesítő intézmények (mentő, rendőr, tömegközlekedés stb.) használhatnának autót, de attól még jogos a feltételezésem. Ha meg már itt tartunk, a mentők, rendőrök, buszok stb. szerinted levegővel működnek? Ők mehetnek, nekik szabad a környezetszennyezés? Ezzel kicsit ellentmondasz a környezetvédős személetednek. Ezért is írtam, hogy én az elektromos autókban látom a jövőt, azoktól várom a megváltást, ugyanis amíg létezik akármilyen mértékben is az autó, mint eszköz, addig mi szennyezzük a környezetet, mert teljes mértékben egyszerűen nem tudnánk ezektől a közlekedési eszközöktől megszabadulni (lásd, beomlana szépen a világgazdaság). Ha pedig valamitől nem tudunk megszabadulni, akkor a minimum az, hogy legalább környezetkímélő megoldásokra térünk át.
2.) Mint mondtam, én tulajdonképpen egy szinten egyetértek veled, ugyanis nekem is célom a minél kevesebb környezetkárosítás, de attól még nem fogok boldog-boldogtalannak nekiesni, mindenkit általánosítani, ahogy azt Te is tetted (személyeskedés, ami már bőven nem a vita kategóriába tartozik). Már elnézést, de mi a f*szért hiszed azt, hogy az autósok egytől egyig mind kegyetlen tuskók, akik nem tudnak vezetni, lesz*rják ha elütnek valakit, vagy ha valaki halálát okozzák? Visszaolvasod te magadat ilyenkor?!?! És jó, lehet picit ferdítek megint, de a "sofőrök nagyja" számomra igencsak azt jelenti, hogy a normális sofőrök ritka kivételek, így igenis magamra fogom venni ezt a gyökér általánosítást és igenis beleállok két teli talppal a h*lye agymenésedbe. NEM vagyunk Mi, autósok mészárosok, menj már, a legtöbbünk átlag ember, akik még legyet is elvétve ölnek. Már miért is sz*rnánk le, ha véletlen megölnénk valakit közvetve/közvetlen autózás közben? Tudod te egyáltalán milyen embert ölni? Egy átlag embernek ez TRAUMÁT okoz, érted? TRAUMÁT. Miért is sz*rnánk le akkor a környezetünket, ha autóba ülünk? Nem célunk, hogy idegroncsokká váljunk, mert felelőtlenül vezettünk és megöltünk valakit, azt a sokkot nem élném át ha nem muszáj, arról nem is beszélve, hogy ez egy életre szóló nyomot hagy benned (nem épp a jófajtákat). Nem is értem honnan jött a feltételezés... Vagyis hát, végül is sejtem honnan jött. Onnan, hogy te nem ismered az autósok szemszögét, nem tudod milyen vezetni. Én mikor először ültem volán mögé (idén télen mikor jogsiztam, előtte soha), akkor egyszerűen totál szét voltam csúszva. Nem egy egyszerű feladat megtanulni kezelni az autót, miközben figyelsz is a közlekedésre és minden tükröt (is) nézel folyamatosan, meg a holttereket is folyamat csekkolod. Nagyon nagyon automatizált módon kell megtanulnod vezetni előtte, nagyon jól el kell tudnod sajátítani pont azért, hogy a figyelmedet ne terelje el, hogy minél inkább a környezetedre koncentrálhass. Számomra ez elsőre nem volt egyszerű, de mára már nem okoz gondot, viszont attól még van mikor én is elnézek dolgokat (tipikusan akkor, ha hirtelen kell cselekedni egy váratlan helyzet miatt). Időben cselekszem nem az, csak eléggé ott kell lenni, amit sokan nem vesznek figyelembe. Ez viszont nem csak az autósok hibája, hanem az oktatás hibája is lehet. Bennem az oktatóm eléggé határozottan tudatosította, hogy a vezetés nem játék, 102%-osan oda kell figyelni, de nem mindenki tenyerel bele a jó oktatóba, mint én és nem mindenkit készítenek fel fejben is a vezetésre. Ennek következménye lehet a felületesség, a nemtörődömség, ami balesetet és tragédiát okozhat. (Én szerencsére amúgy is komolyan vettem a vezetést, hiszen elvégre nem én vagyok az 1+ tonnás közlekedési eszköz, én csak sz*rul jöhetek ki, ha hibázok). Így utolsó gondolatnak, csak óvatosan az általánosításokkal.
3.) Írtál ilyesmit is többször, reagálva a többiek hsz-eire, hogy a "lopástól nem hal meg senki". Ezt azért cáfolnám. Mi a helyzet a késes "aggyápénztbuszra" alakokkal, fegyveres bolt/bankrablókkal? Ők nem lehetnek veszélyesek? Elég csak egy meghúzott ravasz, egy késvonás és már hullik is az ember, de ez bizonyára nem veszélyes... Arról nem is beszélve, hogy az általad ajnározott gyalogos/biciklis közlekedési formánál elég nagy az esélye, hogy ilyenekbe belefutsz, szóval tulajdonképpen gyalogolni sem veszélytelen. Mindennek megvan a negatívuma, veszélye, a lopásnak is, ugyanúgy ahogy az autózásnak is, de attól még nagyon felelőtlen dolog azt állítani, hogy az autók csak veszélyt jelentenek. Nem félni kell az újdonságoktól, hanem meg kell próbálni élhető módon kialakítani azokat, hogy minél kisebb kockázattal járjanak. A fejlődést nem lehet megállítani hiszen, ha pedig ebbe az irányba fejlődtünk már egyszer, hogy autók mindenhol, akkor élhetővé is kell tennünk azt. Megszüntetni úgysem tudjuk ezt a közlekedési formát, lehetetlenség.
4.) Említetted azt is, hogy nem kényelmes az autókon keresztül-kasul sétálni. Itt nagyon egyoldalú voltál, ugyanis Te magad elvárnád, hogy számodra kényelmes legyen a gyalogos közlekedés, ellenben az autósokat halálra sz*patnád? Ez nagyon nem fair, és akkor még enyhén fogalmaztam. Egy problémát sosem egyoldalúan vizsgálunk, mindenki számára élhető alternatívát kell keresni, nem pedig csak az egyik félnek kedvezni. Ebben (magamat ismételve) mint írtam, az elektromos autók sokat segítenének, bár a zaj már kérdéses, ugyanis jó dolog az, ha hallod is a "200-al süvítő barmot" nem csak látod, lehet épp az életed múlik rajta.
Ami pedig engem illet, én azért ha élhető mód is van rá, akkor ragaszkodok a kényelemhez, ki ne tenné? Bár ez mindegy is én mihez ragaszkodok, a lényeg az, hogy sokan mások is ragaszkodnak a kényelmes autókhoz, tehát van autókra igény, ha pedig szivatni kezdenék az autósokat, az egyértelmű konfliktushoz vezetne. Mint írtam, mindenki számára élhető alternatívát kell kitalálni, az egyoldalú korlátozás pedig nem az.
Utolsó, mondjuk az elektromos vackokat beállítani környezetkímélőnek az vicces. a többi részével nagyjából egyet lehet érteni. :)
De a legkisebb környezetkárosítás azzal éred el ha egy autót használsz, és tartasz életben 30-40 évig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!