Miért nem gondol senki arra, hogy az autókat kicsit kiszorítsák?
Mindenhol autóutak vannak, lassan a házba is az fog vezetni. Éppen hogy kilép az ember a házból, sok helyen még járda, gyalogút sincs, egyből az autókat kell kerülgetni. A gyalogutakat sok helyen kiszorítják. Már ha boltba megy az ember, akkor se tud egy normálisan kiépített gyalogúton elsétálni a lakóháztól 200 méterre lévő üzletig.
Alig van hely a bicikliseknek, autósoknak. Az autósoknak jóval több hely van mindenhol. Szinte nincs olyan hely, ami előtt közvetlen ne lehetne autóval megállni, míg gyalogosan nem lehet arra biztonságosan közlekedni. Egyre több a parkoló, a parkolóház. Ezt azonban ki kéne érdemelni. Egyelőre rendszeresen nem tartja be sok autós a kreszt, és egy ilyen rendszert kiszolgálni nem kéne. Elég lenne akkor építeni több parkolót és parkolóházat, amikor statisztikailag jelentősen csökken a szabálytanságok száma. Belegondolni is durva, hogy amikor nekem gyalogosként zöld volt, és elsüvített előttem a zebrán egy autó, hogy őket ilyen szinten kiszolgálják utakkal, parkolókkal. Másra is tudnák az önkormányzatok ezt a pénzt költeni.
Nagyobb balesetforrás is, hogy az autókat ilyen sok helyre beengedik. És a levegőt is jobban szennyezi.
Csak azért, mert sokan vannak az autósok, miért kell ennyire kiszolgálni őket? Hiszen nem lenne kötelező autót használni, tömegközlekedéssel vagy gyalog is nagyon sok hely elérhető.
Kérném, hogy észérveket, logikus cáfolatot írjon, aki válaszol, ne az én személyemet támadja. Mert akárhogy nézem, valóban nagyon sok szól az autók ilyen kiterjesztése ellen.
Most magamról tudok beszélni. Sajnos az én életemben rengeteg egészségügyi rizikófaktor van, a legnagyobb a stressz, aztán a kevés alvás, a nem elégséges zöldség-gyümölcs fogyasztása, a rengeteg tejcsoki, sportolok, de közel sem eleget...
Az egészségügyi határérték (értekmezd ezt a kifejezést) 30-40%-át kitevő PM10 koncentráció azt hiszem, ugyan rizikófaktor, de eléggé hátul áll. Tudom, vannak méretlen, kisebb, veszélyesebb szállóporok, de még így is...
Kétlem, hogy pont ettől lennék rákos.
Fejlesszék a tömegközlekedést, igen!.
De attól a felfogástól,hogy nagyvárosban lakónak ne is legyen autója, soha, sehova ne használja - falra tudok mászni.
Igenis, van autóm.
Nem, melóba járásra nem használom, nem lenne gyorsabb, du. hulla fáradtan nem akarnék a nagy dugóban vezetni, reggel nehezen találnék parkolóhelyet és a munkahelyem környéke különben is fizetőssé válik nemsokára.
Hétvégén, barátokkal jó messzire (Szeged, Pécs, Pécs környéki kis község), 17. kerület külső széle, havi mosószeres-eü papíros-tartós tejes nagybevásárlásra használni fogom.
Hadd ne legyek már egy gonosz gyilkos, amiért (szerintem megfontoltan), főleg hétvégén, időnként autózom, első sorban a többszörös időnyereségért.
Meg falusi barátnőknél se mindegy, hogy görcsölünk azon, hogy elérjem a vonathoz vivő buszt, a kövi 1,5-2 óra, az késői... Vagy komótosan egyszercsak elköszönünk és beülök az autóba.
#26-
Figyelj, attól, hogy te egy kőkorszaki Amish vagy, eléggé unfair dolog elvárni ezt mindenki mástól is.
Előttem már nyilván jól leírták szinte az összes létező észérvet az agymenéseid ellen (CSÖKKENTENI a lakótelepi parkolóhelyeket??? Nooormális vagy???), de en írok mégegyet. Én nagyjabol mostanában kezdek beleszeretni az autókba, tervezek is majd venni egyet, hogy élvezzem a vezetés élmenyét, és az ezzel járó előnyöket. Nos, ha te jönnél, bele akarnal pofázni az eletembe, a hobbimba és meg akarnad szabni, hogy lehet e autóm, akkor örülhetnél, hogy csak a közepső ujjamat lendítem feléd nagy svunggal, esetleg elküldelek melegebb éghajlatra...
Ha több parkolóház lenne, nem a járdákat jelőlnék ki parkolónak. Bár igaz Magyarországon bunkó módra a KRESZT és alapvető emberi normákat sem betartva tudnak már szokásként feltehénkedni az személy gépjárművekkel a járdákra.
Kerékpárosok meg 14 élet évűk betőltése után is szabálytalanul örült módjára és mindezt csengő nélkűl hajtanak a gyalógosoknak kijelőlt közterületeken Budapesten.
Amúgy például Budapesten a Kis Körúton belülre csak este tíz és reggel hat közöti időszakba és hétköznapokon kellene beengedni az autókat. Jó kívétel a Margit-hídra felhajtást.
Ha a rendszer váltás már otthon nemsikerült, váltsanak országgyűlési székhelyet.
A budapesti parlament meg legyen múzeum.
Megjegyzem van olyan, aki kiszorítaná az autósokat.
Tarlós Petya gyűlöli a
- sportrendezvényeket;
- a temérdek pénzt hozó fesztiválokat;
- a biciklistákat;
- és az autósokat.
Másokat is, de az most nem fontos.
Nem gondolom, hogy az autósokhoz kéne igazítani mindent, az egész várost, az egész lakótelepet. Erős kétségeim vannak, hogy a nem tudom hány autónak, mely ott parkol a ház mellett/közelében, mindnek a tulajdonosának nyomós oka lenne, hogy ne menjen gyalog/tömegközlekedéssel/biciklivel. Itt a lustaság és a kényelemszeretet a legfőbb tényező.
Nézzétek, nekem is lennének nyomós idokaim, ami miatt autóval akarnék közlekedni. De nem akarok.
Önmagában azon el kellene gondolkozni, hogy a levegő szennyezetsségéhez ez milyen sokat ad hozzá, és feleslegesen, mert nincs semmi nemes célja az egésznek, pusztán lustaságból, kényelemszeretetből szennyezik a legtöbben a levegőt.
De a levegő szennyezésén kívül is még rengeteg indok van: balesetek, visszafordíthatatlan sérülések, halálos balesetek - csak mert lsuta valaki tömegközlekedni. Nekem egy ismerősöm, akivel nemrég beszéltem, úgy ült autóba, hogy előtte majdnem elaludt nálam az álmosságtól. Most erre mit mondjak? Ez az autósoknak egyáltalán nem okoz gondot. És sok más sem.
Lakótelepeken a házak közvetlen környékét elfoglalják, elállják az autót, gyalog alig lehet normálisan közlekedni. Nincs gyalogút sem ahhoz, hogy a hárommal arrébb lévő házhoz eljussak gyalog.
A közelben van egy vasútállomás, öt percre innen. Minden vezet oda, csak járda nem. Egy parkolóból lehet lemenni az aluljáról a vasútállomásra. A parkolóba elméletileg csak autóval lehetne eljutni.
Biciklivel már utálok is közlekedni a környéken, annyira alkalmatlan rá a terep. Természetesen az út szélén is lehet parkolni autókkal, mert miért ne, így a közlekedő autóknak is meg kell várniuk egymást, ha szembe mennek egymással. Biciklivel még rosszabb, hogy az út szélén parkoló autóktól nem látni, mi van mögöttük.
De még ennél is több parkoló kéne? Hova? Nincs több hely. Meg kéne érteni, hogy a megoldás, az autók kiszorítása. Kilép az ember a házból, egyből beleesik egy autóba már.
Arról ne is beszéljek, hogy az autósok igen jelentős része nem tud vezetni, az irányjelzést nem ismerik például, elsőbbséget nem adnak a zebrán.
A tízemeletes előtt a parkolóban ott berregtetik üresben az autót. Minek? A levegőnek ez nagyon jót tesz, mellesleg, egyből az esetleg nyitott ablakokon bemegy a bűz a lakásokba.
Valaki írta, kezeltessem magam. Inkább azoknak az autósoknak kéne kezeltetniük magukat, akik bele se gondolnak, hogy miután nem adnak elsőbbséget a gyalogosnak a zebrán, bele se gondolnak, hogy elállják az utat, keresztbe állnak, üresben túráztatják a motort ott, ahol sok ember van, más szabályokat sem tartanak be, még ők vannak felháborodva. Az autósok képtelenek szembenézni a saját maguk okozta negatívumokkal, nem is érdekli őket, ez jön le a válaszokból, és ez szégyen. Érdemes lenne elgondolkozni! Még véletlen sem ismerte be a válaszokban senki autós, hogy negatívum, kellemetlenség, stb. adódhat az autója használatából. Teljes erővel hárítanak, a légszennyezést kimagyarázzák, el sem ismerik, a többit pláne nem, bele se gondolnak. Ha legalább úgy csinálnák, amit csinálnak, hogy tudatában vannak a negatívumoknak, de teljesen elbagatelizálják. Én pedig nem fogom kivizsgáltatni magam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!