Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem gondol senki arra,...

Miért nem gondol senki arra, hogy az autókat kicsit kiszorítsák?

Figyelt kérdés

Mindenhol autóutak vannak, lassan a házba is az fog vezetni. Éppen hogy kilép az ember a házból, sok helyen még járda, gyalogút sincs, egyből az autókat kell kerülgetni. A gyalogutakat sok helyen kiszorítják. Már ha boltba megy az ember, akkor se tud egy normálisan kiépített gyalogúton elsétálni a lakóháztól 200 méterre lévő üzletig.


Alig van hely a bicikliseknek, autósoknak. Az autósoknak jóval több hely van mindenhol. Szinte nincs olyan hely, ami előtt közvetlen ne lehetne autóval megállni, míg gyalogosan nem lehet arra biztonságosan közlekedni. Egyre több a parkoló, a parkolóház. Ezt azonban ki kéne érdemelni. Egyelőre rendszeresen nem tartja be sok autós a kreszt, és egy ilyen rendszert kiszolgálni nem kéne. Elég lenne akkor építeni több parkolót és parkolóházat, amikor statisztikailag jelentősen csökken a szabálytanságok száma. Belegondolni is durva, hogy amikor nekem gyalogosként zöld volt, és elsüvített előttem a zebrán egy autó, hogy őket ilyen szinten kiszolgálják utakkal, parkolókkal. Másra is tudnák az önkormányzatok ezt a pénzt költeni.


Nagyobb balesetforrás is, hogy az autókat ilyen sok helyre beengedik. És a levegőt is jobban szennyezi.


Csak azért, mert sokan vannak az autósok, miért kell ennyire kiszolgálni őket? Hiszen nem lenne kötelező autót használni, tömegközlekedéssel vagy gyalog is nagyon sok hely elérhető.


Kérném, hogy észérveket, logikus cáfolatot írjon, aki válaszol, ne az én személyemet támadja. Mert akárhogy nézem, valóban nagyon sok szól az autók ilyen kiterjesztése ellen.



2018. júl. 6. 19:26
❮❮ ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... ❯❯
 91/220 anonim ***** válasza:
80%
fizetett villanylobbista igazi autót még életében nem látott hülyegyerekek véleményét olvastuk. :D :D
2021. okt. 10. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 92/220 Beviz Elek ***** válasza:
0%

#90

Te és a japán egyetem kutatói két külön univerzumban éltek.


1. A cikk szerint JAPÁNBAN (nem Magyarországon!) a gyártól a roncstelepig 13 év alatt jut el az autó. Ezt jobb lenne 10%-kal növelni ami 14,3 év lenne. A magyar autók átlagos életkora 14,7 év ami már most több.


2. Engem érdekelne egy diagram az autók korának eloszlásáról Japánból is és Magyarországról is. Japán gazdaságilag sokkal erősebb, sokkal több jómódúbb ember van aki megőrizhet régi veterán autókat, ez pedig nagyon emeli az autók átlagos életkorát, holott a napi használatban lévő autóflotta valószínűleg sokkal fiatalabb. Ez van Angliában is, meg lehet nézni.

Ha egy családban van 3db 14 éves Passat vagy 1db 30 éves veterán és 2db 6 éves Passat, mindkét esetben 14 év az autók átlagos életkora.

Nem mindegy hogy egy 20-25 éves lekotlott Astrát cserélsz le újra vagy egy 10-15 éves Priust.


3. Ha nem veszed az új technikát akkor a gyárak nem lesz miből fejlesszenek és sosem lépünk előrébb. Ha mindig csak a már legyártottat javítgatnánk akkor még a Ford T modellnél járnánk. Az a helyzet hogy egyszerre kellene nagyon gyorsan elektromosra váltani de ezeket úgy kellene legyártani hogy a lehető legkevesebb CO2-t eregessük a levegőbe.

2021. okt. 10. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 93/220 anonim ***** válasza:
39%

És egyrészt hogy gyártod le azt a marhasok elektromost anélkül hogy nem csak CO2-t de az egyéb ezer és egy féle karcinogént ne eregesd ki? kezdve a csodaszép természetbarát lítiumbányáktól kezdve a szállításon át a kohókon, és a műanyaggyárakon keresztül?


Valamint:

Képzeld el azt a pillanatot amikor valami csoda folytán mindenki ilyen elektromos mosógépre váltott, és egy nyári délutánon egyszerre ez a sok sok nép hazamegy, és nagyjából egy fél órás időtartományban MIND rádugja a villanyxarját a töltőre, és bekapcsolja a TV-t légkondit, és kezdi főzni a villanytűzhelyen a vacsoráját. :D

Ha nagyon környezetbarátak akartok lenni addigra, akkor ugye már nincs szénerőmű sem.. Pakson még a konténment épület is be fog horpadni annyi megawattot akar majd kivenni a világ a reaktorból. :D :D :D



Japánoknál amúgy elég drága dolog öreg autót fenntartani bürokrácia oldalról nézve úgy tudom :(

2021. okt. 10. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 94/220 anonim ***** válasza:
34%

93-as amit írtál, az bármennyire rémisztő, de valós. Több ezer trafót kell majd leszerelni meg több ezer kilométernyi áramhálózatot átépíteni. Az nem környezetszennyező, de a 20 éves, Euro 4-es motortól már mindenki szívbajt kap, ami 100-on fogyaszt 4-5 liter benzint.


Ha fogsz egy kupac ürüléket és zöld színű szatyorba rakod, hamarabb el fogod tudni adni, mintha fehérben lenne. Ezzel nem azt sugalltam, hogy az elektromos autó semmit nem ér, pont ellenkezőleg, én is szeretem az elektromos járműveket, pl. targoncában semmi máson nem dolgoznék szívesen, csak elektromoson. Nincs szaga, tiszta, finoman kezelhető, csendes.


Ugyanakkor az tényleg nem működik, hogy máról holnapra mindenki elektromos autót vesz, kellene valami kompromisszum, egyenlőre az ár elég jó visszaszorító erő.

2021. okt. 10. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 95/220 anonim ***** válasza:
25%

Az a nagy büdös helyzet, ha a bioüzemanyagok gyártásába/minőségjavításába, az alkoholálló alkatrészek fejlesztésébe ölnének annyi pénzt, mint az elektromos szutykok fejlesztésébe, már régen alkohol üzemű belsőégésű motorokkal rohangászhatnánk. és még nem is lenne drágább mint a kőolaj alapú üzemanyagok, kb annyi lenne 1 litert előállítani mint amennyibe most kerül a 95-ös, csak az adót kellene eltüntetni az etanolról.


Ha mondjuk minden kúton lenne egy plusz etanolos pisztoly, és teszem azt csak alkohol üzemű autókat gyártanának megoldódna a probléma.


Mellesleg üzemanyagot mindenből akár fából is lehet gyártani, a 2.wh-ban pl folyékony üzemanyagot is gyártottak, de nem, ehelyett elégetjük villamoserőműben, csinálunk áramot rengeteg veszteséggel, eljuttatjuk a fogyasztóhoz rengeteg veszteséggel, betöltjük rengeteg veszteséggel, utána elhasználjuk itt is veszteséggel....


A komposztálás meg még rosszabb toljuk a metánt meg a CO-t a levegőbe 1000-el...


A villamoshálózatok kiépítése sem éppen környezetkímélő, a gyártása meg a lítiumos autóknak meg hajmeresztően környezetszennyező, csak a kaszni 20-féle acélból/aluból áll ezekhez mindhez külön kohó kell amik 0-24-ben nem állhatnak le, bár ha csak a lítiumbányákat nézzük már az is elborzasztó....


Irgalmatlanul környezetszennyező az elektromos autózás, és még sokan ezt hiszik zöldnek, szimplán azért mert azt mondják nekik....

2021. okt. 10. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 96/220 Beviz Elek ***** válasza:
25%

#93

“És egyrészt hogy gyártod le azt a marhasok elektromost anélkül hogy nem csak CO2-t de az egyéb ezer és egy féle karcinogént ne eregesd ki?”

Tudom, ebben tökéletesen igazad van. Nagyon nagy erővel kell folytatni a megújulókra való átállást ha nem akarunk megdögleni és ez az autó gyártására is vonatkozik nem csak az autók meghajtására. Nem csak egy problémával kell foglalkozni, viszont a kérdés és hozzászólások az autókról szólnak, de emellett jó lenne a marhahús és tej fogyasztást csökkenteni, gáz helyett elektromosan fűteni (pl hőszivattyú), szénerőműveket kiváltani stb.


Az akkutechnológia fejlődése miatt már élhetőek az elektromos autók és a megtermelt energiát is tudjuk tárolni, már csak a zölden termelt energia és az akkumulátorok mennyiségét kell növelni.


Szakemberek szerint 10-15%-kal kell emelni a termelt energia mennyiségét. Nem számít hogy ez mennyire lesz nehéz, meg kell ugrani a feladatot.


A szomorú helyzet hogy 170 év alatt 200ppm-ról 414ppm-ra emeltük a CO2 mennyiségét a levegőben, az éves növekedés pedig 3.09 ppm. A biztonságos határ 300ppm (parts per million) volt.


Szóval akár tetszik akár nem, a vén szarokat ki kell dobni és minél jobban az új technológiákba kell invesztálni hogy ne dögöljünk meg. És itt nem arról van szó hogy a szomszéd gyereke tüdőrákot kap csak azért hogy te halljad a brummogást hanem az a kérdés hogy van-e jövője az emberi fajnak.

2021. okt. 10. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 97/220 anonim ***** válasza:
65%

"A szomorú helyzet hogy 170 év alatt 200ppm-ról 414ppm-ra emeltük a CO2 mennyiségét a levegőben, az éves növekedés pedig 3.09 ppm. A biztonságos határ 300ppm (parts per million) volt."


Nézd meg, hogy a károsanyag kibocsátásért melyik szektorok, mekkora százalékban felelősek. Csak kizárólag az elektromos autózástól nem leszünk "zöldebbek". Valakinek ez marhajó biznisz, annyi biztos.

2021. okt. 10. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 98/220 anonim ***** válasza:
70%

Akárhogy is nézzük a villanyautózás károsabb mint a hagyományos belsőégésű, mondjuk etanollal(bár a sima benzinestől is), mégis a villanyos szarokat nyomják, sajnos a sok buta embert 1x megvezették, és így lett rá kereslet.


Mellesleg:

Tök jó hogy az autózást basztatja mindenki, miközben európa/és amerika szemetének jelentős részét hordatjuk indiába kőolaj faló szörnyetegekkel, csak azért hogy a szeméthalmok amik indiában tornyosulnak évente 3-4x kigyulladjanak és elégjenek.

2021. okt. 10. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 99/220 anonim ***** válasza:
14%

Nem károsabb, bebizonyították hogy még akkor is kisebb a szennyezése, hogy ha az áram fosszilis tüzelőanyagú erőműből származik. Csak a korlátolt fafejek szajkózzák a fenti mantrát. És ige, meg fog ütni a guta téged, mert 2030-ban már nem vásárolhatsz, csak villanyautót.

A használt import pedig remélhetőleg be lesz tiltva, nem jöhet be a nyugatiak levetett, szétrohadt, környezetszennyező kohószökevényeinek tömege.

2021. okt. 10. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 100/220 anonim ***** válasza:
81%

99 én nem kezdtem el személyeskedni, ez téged minősít.


Ugyanakkor amit te kohószökevénynek hívsz, az a "hulladék" újrahasználása, ami a 3R egyik fontos eleme (ugye reduce-reuse-recycle).


A 2030-ban leguruló utolsó dízelek még igencsak menni fognak 10-20 évig, bár addig még bármi is történhet, pl. új olajmezőket találnak, aztán kiveszik a pénzt a villanyautózásból.

2021. okt. 10. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
❮❮ ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!